jaky olej

Odpovědět
Maikl.kom
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 158
Registrován: 18.7.2009, sob 19:01
Bydliště: Prostějov

Re: jaky olej

Příspěvek od Maikl.kom » 26.4.2010, pon 08:44

Teď mi říkal známej kolegy z práce, že si koupil v zimě Škodu Fabii od novoty a že mu spotřebovává cca 0.7l oleje na 1.000Km. Šel to reklamovat a asi všichni víte co udělali. Ukazáli mu manuál na normu až 1l/1000km.
Flatland forewer

Jans
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 138
Registrován: 25.7.2009, sob 21:45
Bydliště: Čadca - Staškov

Re: jaky olej

Příspěvek od Jans » 26.4.2010, pon 10:31

Ja som mal unik oleja dole na mierke kde sa kontroluje olej. Je tam tesnenie a to uz bolo zpraskane. Zavadzajuce bolo ze olej unikal len pri nastartovanom motore v otackach... Skuske pozriet
Lancia Kappa Sw 2.4jtd, Alfa Romeo 147 1.6eco lpg ,ex Alfa Romeo 156 1.6ts, ex Fiat Punto Hlx 1.9jtd, ex Fiat Bravo 1.9 jtd,

Tomaso94
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Registrován: 27.4.2009, pon 15:19
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: jaky olej

Příspěvek od Tomaso94 » 27.5.2010, čtv 08:16

tak pánové co si o tom myslíte? Mám alfu 147 1.6 ECO, jezdil jsem na Selenii 20K 10W40, motor bežel v pořádku trošku hlučněji a olej mizel, přišla výměna a já se po doporučení kamaráda co dělá v olejovém průmyslu rozhodl zkusit Mogul 10W40, hned po výměně a nastartování motor tichej a chod klidnej o poznání žádne cvakání nic, spotřeba benzínu se snížila o půl litru, ted mám na něm najeto 4tis km a zatim ubyla tak decka, motor jako by chytil druhou mízu :D už nezní jako nafťák a šlape si parádně....
Alfa Romeo 147 1.6 TS r.v. 2001

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: jaky olej

Příspěvek od Kůrkyn » 27.5.2010, čtv 08:34

Však Mogul není nic špatnýho, kor do vylítaného motoru. :) A za pár korun...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18542
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: jaky olej

Příspěvek od Kubas » 27.5.2010, čtv 08:46

a co myslíš, jak bude ten Mogul mazat, když Alfičku vytočíš někam na 6.000 otáček? Ale kdo chce kam..... Já tohle experimentování nikdy nepochopím.... Nevím, kupovat si Alfu Romeo a šetřit stovku na litru oleje, no.... :roll:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Tomaso94
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Registrován: 27.4.2009, pon 15:19
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: jaky olej

Příspěvek od Tomaso94 » 27.5.2010, čtv 13:16

píšu že s Mogulem motor šlape mnohem líp na Selenii zněl jako nafta a žral hrozně olej, a taky s autem nejezdim jako blázen ale točim jí normálně jak potřebuje, občas jí vytočim jen tak pro radost ale moc ne... jo kdyby byla nová to by bylo něco jinýho ale točit do omezovače Twin Spark co má najeto 120tis neni zrovna moudrý :-D
Alfa Romeo 147 1.6 TS r.v. 2001

.myc155
Štamgast

Příspěvky: 925
Registrován: 5.9.2007, stř 07:24
Bydliště: 8ЯИ0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od .myc155 » 27.5.2010, čtv 13:19

tocit do omezovace neni moudry akorat twinspark s mogulem, nejakych 120tis na to nema zadny vliv.
166 busso

Tomaso94
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Registrován: 27.4.2009, pon 15:19
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: jaky olej

Příspěvek od Tomaso94 » 27.5.2010, čtv 13:27

no uvidíme co to udělá ale podle toho jak běží mu chutná páč takhle krásně ještě neběžel :D jinak jsem se ptal ve Fiatu a tam mi řekli že do Alfy dávaj normálně Fuchs :-D
Alfa Romeo 147 1.6 TS r.v. 2001

Aleš
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 559
Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
Bydliště: Zaříčany
Kontaktovat uživatele:

Re: jaky olej

Příspěvek od Aleš » 27.5.2010, čtv 20:08

Alfu jsem koupil s klepající klikou a Mogulem v motoru.Proč to pořád někdo pokouší :cry:
AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz

Rac3r
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1058
Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: jaky olej

Příspěvek od Rac3r » 28.5.2010, pát 18:14

Můžu se zeptat jak zjistilss že ten olej byl Mogul? :shock: :-D
__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Aleš
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 559
Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
Bydliště: Zaříčany
Kontaktovat uživatele:

Re: jaky olej

Příspěvek od Aleš » 30.5.2010, ned 12:13

Od předešlého majitele :shock: Není nic jednoduššího,než se zeptat. :wink:
AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz

Rac3r
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1058
Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: jaky olej

Příspěvek od Rac3r » 30.5.2010, ned 21:20

Aha tak to sorry jsem myslel že to máš z bazaru... :smt033 :smt035
__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

budulínek

Příspěvky: 5
Registrován: 1.9.2010, stř 17:31

Re: jaky olej

Příspěvek od budulínek » 6.9.2010, pon 17:05

A co olej 5w-40 o tom tu nikdo nepíše? Chci koupit AR156 2.0JTS a předchozí majitel tam lil jen tenhle olej. Je kvalita dostačující? :smt100

Díky za odpověď alfaromeo1

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: jaky olej

Příspěvek od tuta146 » 6.9.2010, pon 17:12

pro 2,0 JTS je předepsaný 10-40 :wink:
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

budulínek

Příspěvky: 5
Registrován: 1.9.2010, stř 17:31

Re: jaky olej

Příspěvek od budulínek » 6.9.2010, pon 17:18

No a myslíš, že to mám kompletně měnit? Jaký je rozdíl mezi 5w a 10w - 40?
Hledám pěknou alfu už několik měsíců a toto je jedna z mála, která vypadá že by stála za to.

http://www.cars.cz/xchanger/autobazar/i ... 41530.html

Díky

Lubka
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 167
Registrován: 10.11.2009, úte 15:48
Bydliště: Dobruška, Bačetín
Kontaktovat uživatele:

Re: jaky olej

Příspěvek od Lubka » 7.9.2010, úte 09:12

budulínek píše:No a myslíš, že to mám kompletně měnit? Jaký je rozdíl mezi 5w a 10w - 40?
Hledám pěknou alfu už několik měsíců a toto je jedna z mála, která vypadá že by stála za to.

http://www.cars.cz/xchanger/autobazar/i ... 41530.html

Díky
5W-40 je plná syntetika, 10W-40 je polosyntetika :) měnit každopádně každých 10 000km ať už tam dáš co tam dáš já osobně jezdím Selénia 10W-60 Racing i když je tam předepsaná 10W-40 20K Selénia mám 16V Twin Spark. Olej jsem měnil už 6x a motor si na něj jen ševelí :)
BMW E34 525TDS Touring, Volvo FH12 420, MB Actros
ex:Alfa Romeo 155 1.8 TS 16V (2x), Alfa Romeo 33 1.4 Imola, Škoda Favorit Black Line, Fiat Uno 1.0, Fiat Uno 1.7D

Maikl.kom
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 158
Registrován: 18.7.2009, sob 19:01
Bydliště: Prostějov

Re: jaky olej

Příspěvek od Maikl.kom » 11.9.2010, sob 19:07

Co bylo do koupi naší druhé 147 v motoru za olej nevím, ale hned po výměně a přechod na Selenii 20K 10W40 to po výměně chvíli cvakalo (hydroštely?),po pár metrech zkušebního zájezdu se to uklidnilo. Stalo se to někomu? Nevím, co si mám myslet, snad že než se tam dostal olej, tak to dělalo, ale když jsem měnil poprvé olej na naší první 147, nic to nedělalo, jen tiše předlo. :smt056 a to tam beztak selenia taky nebyla.
Flatland forewer

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: jaky olej

Příspěvek od Petr147 » 11.9.2010, sob 19:20

cvakal variátor, než se natlakoval olejem

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: jaky olej

Příspěvek od HonzaR » 11.9.2010, sob 22:41

Problém oleje do motoru 2.0 TS je nekonečné téma..tenhle motor je nejcitlivější na
olejovou náplň z celé Alfa-produkce..
Olej 5W-40 je zjednodušeně řečeno v 2.0 TS obecně nevhodný pro zátěžový provoz..
pokud pohledáš ve starších diskuzích, rozbíralo se to dost., proč tomu tak je .
vedle aktuálně píšu ve vlákně -V6- o výměně náplně 5W-40 za jinou vhodnější viskozitní třídu-konkrétně pro motor V6--smysl řečeného je stejný i pro T.S.--tam ale považuju esterbázi za axiom..
Empiricky vzato bylo na třídě 5W-40 typu HC/hydrokrak/ zadřeno největší množství motorů Alfa 2.0 T.S.
Zajímavý kompromis na zimu pro krátké jízdy na studeném motoru je Mobil 1 5W-50 rally..
Ve vlákně -V6- vysvětluju proč..
Nejdůležitější při známejch problematických poměrech mazání v motoru 2.0 T.S. je
ESTEROVÁ BÁZE..což není totéž, jako nápis synthetik na kabici..

Kvalitní a vhodné pro lfu jsou paradoxně poměrně levné opravdu esterové oleje AGIP/ sint 2000 10W-40/, konec konců Selenia je v podstatě to samé co se týká bází, pochází z rafinerií AGIP- který na zimu bohatě vyhovují...přesně řečeno Selenia má poněkud jinou aditivaci, což se nejvíc projeví v zátěžovým provozu/ tam přistupujou do hry faktory jako odolnost na ředění benzínem a odolnost na přehřátí../
Mobil 1 5W-50 běžný smrtelník přehřát nedokáže--při HTHS 4,7..je to opravdu
obtížné.. :-D
Pro ty co nečtou reálně materiálové listy a poslouchají pouze zkazky--tenhle olej má viskozitní index 188, v celém pásmu teplotního rpzsahu má trochu větší viskozitu než SElenia 20k 10W-40 a má nižší hodnoty viskozity než 10W-60 ester racing /AGIP, SElenia/
Bezkonkurenční HTHS /4,7 --Selenia 10W-60 pouze 3,7/ silnější film mají už jen některé
speciály do horka od Motulu 20W-50 /HTHS 7 a víc --to nejde uvařit ani v létě na Sahaře :-)/Ale tenhle olej musí být používán zátěžově pouze v prohřátém motoru i v létě,
při 40stC je kinematická viskozita ještě dost přes 200.

Nejvíc se zapomíná a málo zdůrazňuje že
Racing oleje esterbáze 10W-60 jsou výborné, ale naprosto klíčové je,
že MOTOR KTERÝ JE MÁ VE VANĚ SE MUSÍ PŘED JÍZDOU OHŘÁT a pokud nemá aspoň
40stC na oleji a tím pádem kinematickou viskozitu aspoň těch 170,NEŠLAPAT TOMU NA KRK..
Když nechceš v zimě ohřívat--je lepší volit třeba ten mobil 1 5W-50 rally /ester báze/
protože při 40stC má kinematickou viskozitu málo přes 100../vyšší o něco než Selenia 10W-40 a naopak proti 10W-60 výrazně nižší..
ve vlákně -V6- to rozbírám důkladnějc.. :-D

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: jaky olej

Příspěvek od Kůrkyn » 12.9.2010, ned 08:25

já jen dodám, že ohřívat se musí, protože vlivem tepelné roztažnosti se v motoru upraví vůle pohyblivých součástí na správné (konstruktérem očekávané) hodnoty a to je pro provoz naprosto klíčová věc.

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: jaky olej

Příspěvek od HonzaR » 12.9.2010, ned 10:15

Jj-přesně tak...třeba klika na kluzných ložiscích má 90% veškeréh opotřebení před ohřátím na provozní teplotu.. fyzikální ideální teplota spalovacího motoru by byla asi 120stC,
no právě s ohledem na problémy okolo mazání se volí teploty nižší..válec nemá válcový tvar, protože píst vykonává s ohledem na převod posuvného pohybu na rotační složitý
pohyb s lokálním namáháním na materiálu a tím pádem má válec optimální rozměr právě při provozní teplotě..
Kluzná ložiska mají v podstatě neomezenou teoretickou životnost--což souvisí s tím, že klika je nesena na filmu tlakového oleje a matariály se v ideálním případě nedotýkají..
jenomže..
Čtyřválce nejsou vyvážené z fyzikálního principu věci, úplně to nejde, sice výrobce který
chce zvýšit stav vyváženosti odvádí třeba zbytkové momenty typicky pomocí vyvažovacích hřídelí viz. právě 2.0 T.S.--no přesto tam zbytkové momenty 2.řádu zůstávají.. to samé je i na vidlici V6--na rozdíl třeba od R6,R8,V8 které jde fyzikálně vyvážit úplně..ale jsou tu zase jiné potíže

Ty vibrace ze zbytkových momentů se přenáší na kliku, souvisí s otáčkami a jsou příčinou náhodného TRHÁNÍ MAZACÍHO FILMU
Při přetržení dojde ke konbtaktu materiálu kliky a ložiska a vytváří se MIKROSVÁRY..
ty postupně rozrušují mazací plochu a jsou zdrojem poruch laminárního proudění oleje na povrchu.. výsledkem jsou častější mikrosváry atd.. hlasva 22 a nakonec se to zadře
úplně.

Oleje s větší tloušťkou filmu ESTROVÉHO TYPU jsou vysoce odolné proti přetržení mazacího filmu při vysokých otáčkách... proto jsou nejvhodnější na provoz právě
motoru T.S.---
Kluzná ložiska turbíny v elektrárně, která je zcela vyvážená ,jsou v nepřetržitém provozu
řádově 5 let aniž by došlo k významnému opotřebení...

k řídkým olejům LL typu--základní důvod jejich užití je ekologie a prodloužení intervalu výměny
LL oleje /5W-30 atd/ jsou velmi často oleje s redukovanou viskozitou, velmi tenkým
mazacím filmem..to nevadí víceválcovým motorům třeba řadového typu..klasicky
R6 BMW, které jsou z principu zcela vyvážené... /jiným problémem je zase
namáhání dlouhé hlavy a zástavby podélně vzhledem na velkou konstrukčí délku../

Každá konstrukce je zvolený, předem promyšlený kompromis vlastností, není ideál bez problému , které je nutné vyřešit vhodnou eliminací vlivů..
Velikost pístů x váha x setrvačné hmoty x kmitání kliky které tlumí i vrstva oleje atd..
/čtyřválec boxer Imprezy je spíš kovadlina než hodinářský stroj, taky mu chutná 10W-60 :-) no má řadu jiných kladných vlastností, proto se tahle konstrukce léta užívá./

Alfy prostě potřebují zátěžové mazání z konstrukčního rozhodnutí a tak to musí
uživatel zajistit a když to nechce akceptovat, je potřeba případně raději provozovat motor s jiným otáčkovým rozsahem, kterýmu je mazání naprosto lhostejný..Felda holt nadrbe na minerálu 300tis do repasu s intervalem výměny klidně 20táců.. :-) ale v otáčkovém rozsahu
2-3,5 a pístovou rychlostí max 14../holt 2.0 T.S. má okolo 22 a to už je hranice sportovní
namáhané konstrukce [-X /

Lubka
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 167
Registrován: 10.11.2009, úte 15:48
Bydliště: Dobruška, Bačetín
Kontaktovat uživatele:

Re: jaky olej

Příspěvek od Lubka » 12.9.2010, ned 23:29

Kůrkyn píše:já jen dodám, že ohřívat se musí, protože vlivem tepelné roztažnosti se v motoru upraví vůle pohyblivých součástí na správné (konstruktérem očekávané) hodnoty a to je pro provoz naprosto klíčová věc.
já to pořád říkám :) moje Alfa v životě bez ohřátí nejela něco na tom asi bude :) i když mi všichni kolegové říkají že to nechápou že to je zbytečně propálený benzín stojím si za tím že Alfa se ohřívat musí :)
BMW E34 525TDS Touring, Volvo FH12 420, MB Actros
ex:Alfa Romeo 155 1.8 TS 16V (2x), Alfa Romeo 33 1.4 Imola, Škoda Favorit Black Line, Fiat Uno 1.0, Fiat Uno 1.7D

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: jaky olej

Příspěvek od HonzaR » 14.9.2010, úte 23:25

Ještě drobná poznámka--
olej AGIP 5W-50 Eurosports

viskozitními parametry leží na polovině cesty mezi 10W-60 a 10W-40 olejů od AGIPU
/tedy i Selenia/
ester-PAO báze.... čili za nějakých 250,-/litr náhrada na zimu pro toho, kdo je zvyklý na
10W-60 v létě

kin viskozita 40st.. 127
kin viskozita 100st...19
viskozitní index ....169
HTHS není uveden ale vzhledem na stejný typ základu báze bude nejspíš těch 3.7

Potěšující informace.. nemá ekologickou aditivaci..čili sleduje čistě výkonová kritéria

.. další dost kvalitní PAO-ester řidší racing na zimu..

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: jaky olej

Příspěvek od Petr147 » 24.9.2010, pát 18:26

je nějaký podstatný rozdíl mezi 20K a 20K Alfa Romeo? jen ted nevím, který z těchto dvou tam mám, ale pravděpodobně to bude uplně jedno, kdyby se náhodou promíchaly :)

Maikl.kom
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 158
Registrován: 18.7.2009, sob 19:01
Bydliště: Prostějov

Re: jaky olej

Příspěvek od Maikl.kom » 24.9.2010, pát 22:43

Při výměně jsem tam dal 20K Alfa Romeo a pak jsem dolíval jen 20K a jezdí to stejně. Nevim jestli je to náhoda, ale na 20K ALfa romeo mi to žralo oleje míň. Teď budu lít jen 20K ALfa romeo a uvidím.
Flatland forewer

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 hostů