koroze u 147

neros
Uživatelský avatar

Příspěvky: 23
Registrován: 21.9.2008, ned 20:39
Bydliště: Ostrava

koroze u 147

Příspěvek od neros » 22.9.2008, pon 22:34

Zdravím, má někdo z majitelů nějaké zkušenosti-poznatky ať už pozitivní, nebo negativní s antikorozní ochranou u 147ček? Všimnul jsem si, že mi "odpadává", resp. už byla odpadlá barva (lak) při koupi hned u předních podběhů. Jde vidět holý kov... Ale viděl jsme to i na jiné Alfičce, bohužel. Mám trochu strach, aby se to přes zimu neorzjelo.
Obrázek
Alfa Romeo 147 (1,9JTD 16V), r.v 2003

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 22.9.2008, pon 23:02

V tomhle miste to spis bude omlaceny od kaminku. Nemas tam nejaky sirsi gumy nebo litaky s jinym ET?
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Maxa
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 710
Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
Bydliště: Ostrava-Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maxa » 22.9.2008, pon 23:21

Stejnej problém jsem měl na Ford Puma.Někdo s tím předemnou asi jezdil jak hovado :-D Nejspíš od kamenů.Ale taky by mně zajímalo jestli je kastle v pozinku.
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 22.9.2008, pon 23:25

V pozinku byla uz 155, takze bych o tom nepochyboval...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 22.9.2008, pon 23:30

Harous: Na tohle nemusíš mít neorigo kola. Koukaj i originály a dokážou to taky v poho omlátit :(

Jinak podle mě je antikorozní ochrana horší jak na o 5 let starším Fiatu Bravo. Alespoň co se mého kusu týká. Nástřik není všude stejnoměrný, místy je jen základní nástřik, bez vrstvy té černé sranděry. No a už to místy rezne. Na to, že to má být auto lepší než obyč Fiat je to docela bída :( Na Bravu jsem pro zajímavost neměl po rezu ani stopy...
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 23.9.2008, úte 07:30

taky mam ten spodek omlacenej...ale spis ten lem jinak kastle je urcite pozink..problem je ze ani pozink neni vsemocny...staci jeden dobre mirenej kaminek aby udelal dirku zkrz pozink az na plech a uz to jede...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

liborko
Uživatelský avatar

Příspěvky: 37
Registrován: 23.11.2007, pát 17:33
Bydliště: severní morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od liborko » 23.9.2008, úte 09:39

coyote píše:Harous: Na tohle nemusíš mít neorigo kola. Koukaj i originály a dokážou to taky v poho omlátit :(

Jinak podle mě je antikorozní ochrana horší jak na o 5 let starším Fiatu Bravo. Alespoň co se mého kusu týká. Nástřik není všude stejnoměrný, místy je jen základní nástřik, bez vrstvy té černé sranděry. No a už to místy rezne. Na to, že to má být auto lepší než obyč Fiat je to docela bída :( Na Bravu jsem pro zajímavost neměl po rezu ani stopy...
přesně tak,měl jsem shozený přední narazník a blatníky a ten vnitřní ochranný nástřik karoserie je opravdu na hodně místech vynechaný na plech,spíš v těch nejhorších místech jako jsou různé spoje a tam kde je blbý přístup,vůbec se s tím taliani necrcají no,musel jsem to dodělat za ně,a to jsem ještě nekoukal na zadní podběhy,jinak ješte co jsem se díval zespod kapoty jak jsou spoje plechů tak jsou v těch spojich rezavá místa,jinak prahy a spodek jsou dobrý,vyfuk rezne nadzvukovou rychlostí :D ale jinak každopádně je to celopozink o tom žádná,když se začaly zinkovat Fiaty už od 92r. tak alfy určo taky

neros:tušim že by měly jit koupit origo takové pidi elegantní zastěrky,už jsem je jednou viděl na 147,možná by ti to pomohlo,ale já je tam nemám a omlácený od kamínku to nemám a to tu máme příšernou přijezdovou cestu
Alfa 147 1.6TS 77kw r.v. 7/2001

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 23.9.2008, úte 09:48

lepsi nekoukat pod plechy a jen cekat na puchyre :)
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

liborko
Uživatelský avatar

Příspěvky: 37
Registrován: 23.11.2007, pát 17:33
Bydliště: severní morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od liborko » 23.9.2008, úte 10:03

Richie píše:lepsi nekoukat pod plechy a jen cekat na puchyre :)
no to nevim :D a já jsem na rez háklivý,nesmím mit na autičku ani pidi rez,před každou zimou komplet střikám spodek Body sprejem :)
Alfa 147 1.6TS 77kw r.v. 7/2001

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 23.9.2008, úte 10:05

Kritické místo je zadní konec prahu v podběhu. Mokrý koberec v podběhu umí s tenkým plechem kryjícím vstup do prahu udělat zázraky. Ono taky dost záleží, jak moc jsou ty ojetiny "nebourané" :wink:
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 23.9.2008, úte 10:08

liborko píše:
Richie píše:lepsi nekoukat pod plechy a jen cekat na puchyre :)
já jsem na rez háklivý
ja taky nemam rez rad..ale co mam delat..uz jsem se tak narodil :-D
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 23.9.2008, úte 14:29

Kleofáš píše:Kritické místo je zadní konec prahu v podběhu. Mokrý koberec v podběhu umí s tenkým plechem kryjícím vstup do prahu udělat zázraky. Ono taky dost záleží, jak moc jsou ty ojetiny "nebourané" :wink:
Kleo: To o čem mluvím je opravdu fabrická úprava. Kdyby to bylo srolovaný až tam, tak mám pouze dvoumístné auto :-D
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 23.9.2008, úte 16:12

coyote píše: Kleo: To o čem mluvím je opravdu fabrická úprava. Kdyby to bylo srolovaný až tam, tak mám pouze dvoumístné auto :-D
Já to nemyslel na tebe, ale obecně, hromada aut má zavařený, obroušený a zakytovaný nosníky a pak všichn brečí, že jim to rezaví na důležitých místech a jak to ti italové odflákli...
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 23.9.2008, úte 17:39

Kleofáš píše: Já to nemyslel na tebe, ale obecně, hromada aut má zavařený, obroušený a zakytovaný nosníky a pak všichn brečí, že jim to rezaví na důležitých místech a jak to ti italové odflákli...
To jo, v tom máš pravdu. Ale v tomto případě to fakt odflákli :roll:
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

neros
Uživatelský avatar

Příspěvky: 23
Registrován: 21.9.2008, ned 20:39
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od neros » 23.9.2008, úte 19:49

Dííky z reakce a není jich zrovna málo :smt056 Co se týká "šírších gum" tak mám 205/50 R17, ale nemyslím že to je zrovna problem. Je možné, že by "pidi" zástěrky, třeba v budoucnu pomohly, ale začnu to možná řešit až po opravě laku. Když se podívám na většinu aut z 21.století, tak je nemá u předních podběhů snad žádné a oťukané to také nemají... :butthead:

Taky nějak nerozumím tomu, proč "Taliáni" dali do zadních podběhů "koberec". Z počátku jsem si myslel, že je to snad dodělávané a to až do doby, než jsem si zajet do Alfa Centra v Ostravě Vítkovicích a koukl na fungl novou Alfu :-k
Alfa Romeo 147 (1,9JTD 16V), r.v 2003

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 23.9.2008, úte 20:28

koberec je tam kvůli kamínkům, aby necinkaly o podběh a nerušily posádku.

Maxa
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 710
Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
Bydliště: Ostrava-Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maxa » 23.9.2008, úte 20:44

Jojo.koberce už měla i stařičká puma. :D
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw

Lucas
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 112
Registrován: 3.11.2012, sob 10:58
Bydliště: Plzeň @ Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: koroze u 147

Příspěvek od Lucas » 2.12.2012, ned 12:08

Mám jeden dotaz k laku. Byl jsem se podívat na 147 Q2 z roku 2007, přičemž měla najeto 70tkm a téměř 2 roky nejezdila. Takhle oprejskaný auto jsem v životě neviděl. Kapota byla osprchovaná tečkami od kamínků, v některých byla rez, v jiných to pobral pozink. Z předního nárazníku se barva loupala plošně (většinou kolečka velká jak 50Kč), ale co víc, lak byl oflákanejch na takových nepřirozených místech - třeba v přehybu kapoty u stěračů nebo na hraně zadních dveří, kde přecházejí v zadní blatník. Je to normální? Nebyl jsem 100% přesvědčen o původu laku, takže to bylo možná jen diletantsví, navíc gumy 225/45 R17 ty kamínky odhazujou asi docela dost, ale stejně...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18542
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: koroze u 147

Příspěvek od Kubas » 2.12.2012, ned 12:12

je to jen o tom, jak se k autu chováš, případně kolikrát ho bouchneš.... Na GT co máme doma ze stejného roku výroby bys podle stavu laku i ve 120tkm tipoval, že auto je staré tak dva roky a má najeto 20tkm.... :wink: (taky to auto nejezdí do velkých měst a je garážované....) Jinak Q2 s pochybným lakem, co dva roky stála... no, tomu říkám lákavá nabídka :smt046
Obecně ta kvalita laků u 147/GT není kdovíjaká, ale pokud se k tomu chováš slušně a dáš tomu nějakou údržbu, tak i ve 150tkm to furt musí vypadat pěkně.... Pokud někdo svým používáním zničí lak za 70tkm, tak bych od něj auto fakt nechtěl....
Ale to je furt dokolečka, diskuse o bazarových, stočených popelnicích, atd....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Lucas
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 112
Registrován: 3.11.2012, sob 10:58
Bydliště: Plzeň @ Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: koroze u 147

Příspěvek od Lucas » 2.12.2012, ned 12:15

To je trochu jiná pohádka, kterou pro pobavení asi rozvinu v jiným topicu, tady mě spíš zajímalo, jak je to s tím lakem. Jak se může odloupat lak na kapotě u stěračů? Nebo v mísě, kde přechází horní část blatníku ke kapotě? Nerozumim :smt102

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18542
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: koroze u 147

Příspěvek od Kubas » 2.12.2012, ned 12:16

Buď špatně opraveno, nebo vada z výroby. V prvním případě to majitel dal opravit nějakým neumětelům, v druhém případě si to měl vyreklamovat.... Buď jak buď, auto o ničem a jít pryč.... (pokud teda nestojí 80 tyček.... :wink: )
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Dresik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 577
Registrován: 5.1.2007, pát 16:19
Bydliště: Praha-východ
Kontaktovat uživatele:

Re: koroze u 147

Příspěvek od Dresik » 2.12.2012, ned 17:06

Jinak od tech kaminku mam spodky take. Na 156 jsem mel skoro rek klepany blatnik na kov, nez jsem to dal do laku a na obou autech neni na kovu zminka o jakekoliv korozi.
Alfa Romeo MiTO 1.6 JTDm
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: koroze u 147

Příspěvek od Petr147 » 2.12.2012, ned 17:31

tady máte o korozi na 147 viewtopic.php?f=54&t=9801

Bavoraczech
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 121
Registrován: 21.7.2011, čtv 13:10
Bydliště: Vimperk

Re: koroze u 147

Příspěvek od Bavoraczech » 13.12.2012, čtv 14:36

Když tak pročítám tuhle diskusi, tak musím podotknout jeden fakt a to že mé předchozí auto byla 156 z roku 99 a nynější 2004. Starší Alfa měla přitom jednoznačně slabší lak než ta nová. U té jsme již spokojen. Zatím nic nehnije, ale čekám, že kdybych prohlédl přední nosník na kterém jsou upevněny blatníky tak bych tam taky něco našel - tradičně slabé místo. Další jsou pak podlaha za předními podběhy a před zadními - ale kdo každoročně před zimou tyhle místa ošetří bitumenem tak si myslím, že to vydrží navěky...
2004 Alfa Romeo 166 2.4 JTDm Sportronic - koráb
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: koroze u 147

Příspěvek od Dallen » 13.12.2012, čtv 14:47

Zrovna bitumen má tu krásnou vlastnost, že je pevný a tedy to pod ním může krásně hnít a člověk si toho jen tak nevšimne
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Odpovědět

Zpět na „147“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů