Alfa 90 2.4 TD

všechny transaxle od Alfetty až po 75...
SMOG
Nováček

Příspěvky: 139
Registrován: 4.11.2007, ned 13:15

Příspěvek od SMOG » 19.2.2008, úte 16:00

Chlapi mám pár dotazů ohledně 90,můžu? :oops:
Mám prostě pár nesrovnalostí a navíc čím dál víc zjiš%tuju,že předchozí majitel byl pěkný Pat nebo Mat! :smt021
Zajímalo by mě,jestli mají být na kardanu u středové hardiny podložky,protože u mě byly,ale bylo jich tam podezřele moc,tak se mi to nezdá? :smt102 Navíc tam byl nějaký plechový kroužek u toho středovýho ložiska,který taky asi nebyl původní nebo to tam má být?Každopádně tenhle byl na odpis,takže bych ho musel splašit jinde! :smt026

A to vede k dalšímu dotazu ohledně shánění:
Další věc,kterou dlouhodobě řeším,je že potřebuju motor 2.4TD do 90 a to hlavně kvůli ND.Můj běží,zdá se že je vše o.k.,ale ještě ho neviděl zkušený odborník,to je teprve v plánu.Zpět k věci,chtěl bych vědět,jetli měla 75 stejný 2.4TD jako 90,protože já mám na své Alfě 5-tidíry kola jako Majkl na jeho nové 75,dále všude různě v katalozích jsou díly označené na 75 i 90, proto se ptám?Ví někdo jak to je?Nebo ještě lépe neví někdo o motoru 2.4TD? :smt089

No a zatím asi poslední dotaz je,jestli někdo neví kolik by mě vyšla GO motoru u 90,aspoň zhruba?Taky by se hodil nějaký osvědčený kontakt,nejlépe na jižní Moravě,ale klidně i dál?Hlavně to nechci dávat nějakýmu frantovi z Nemanic,aby mi to za rok odešlo ůplně! :smt068
Samozřejmě nabízí se varianta zástavby jiného motoru,ale na to nemám prostory a musel bych si sehnat motor! :(

Chlapi budu vděčný za každou radu,názor prostě cokoliv,usnadní mi to problémy a urychlí zprovoznění mojí krasavice! :diky

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 19.2.2008, úte 16:05

kroužky na kardanu můžeš vyfotit a dát sem třeba něco vymyslíme. 90 2.4 TD jezdí v Soběslavi, prý denně. Takže by byla možnost s ním konzultovat. Na motoru bych změřil tlaky a jestli budou ok, neřešil bych. Max. repasi turbodmychadla a seřídit ventily, možná čerpadlo a vstřiky dát zkontrolovat na seřizovací stolici. V Soběslavi je i master na motory, toho času dost zaneprázdněný :D
Jinak GO diesela je drahá věc a dokud klape a nebere olej, tak bych na něj nešahal.

Kola má 2.0 čtyřválec na 4 šrouby a 2.5 na 6 šroubů, aspoň u mě.

SMOG
Nováček

Příspěvky: 139
Registrován: 4.11.2007, ned 13:15

Příspěvek od SMOG » 19.2.2008, úte 16:13

S tím kroužkem to bude problém já jsem ho buď někde odložil nebo vyhodil,protože to byl už jen rozdrtěný kus plechu,ale zkusím se podívat na ten kardan co mám v ND,protože se mi zdá,že tam něco bylo!Jak je to s těma podlaýkama náhodou nevíš? :D

Tak jsem ten kroužek našel na tom kardanu co je v ND,asi to bude ono! :smt041

Obrázek
Naposledy upravil(a) SMOG dne 19.2.2008, úte 16:18, celkem upraveno 1 x.

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 19.2.2008, úte 16:16

Protože jsem majitelem nepojízdných strojů, tak jsem je zespod ještě nezkoumal. :oops:

SMOG
Nováček

Příspěvky: 139
Registrován: 4.11.2007, ned 13:15

Příspěvek od SMOG » 19.2.2008, úte 16:23

Tak to doufám,že to nějak snad dám dohromady,protože mi dneska naprosto nečekaně volali z MotorTrucku z Brna,že pro mě mají to ložisko a přímo na 2.4 TD,to je super!Stát bude necelý lirt,mazec! \:D/
Takže zbývá ho jen vyzvednout a to si budu muset domluvit,ale snad to bude o víkendu doma! :smt023
S tím co jsem objednal teď počítej,že jestli ho opravdu dodají bude tvoje!Přidám ti ho na hromádku k zapalování jo? :smt026

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 19.2.2008, úte 16:36

ložisko beru, ten kroužek je krycí plech proti větším nečistotám a asi i vymezuje axiální vůli hřídele v ložisku

SMOG
Nováček

Příspěvky: 139
Registrován: 4.11.2007, ned 13:15

Příspěvek od SMOG » 19.2.2008, úte 16:45

Dík tak jsm zase o něco chytřejší! ::s29::
Jak to vidíš z výměnou předních tlumičů,protože co si pamatuju,tak poslední jízda byla o zuby a to hlavně co týče předku?Myslíš,že budou stačit zrepasované nebo nějaké levnější?Přemýšlím,jestli nesáhnout po nějakým renovovaným výrobci.Našel jsem Monroe,Koni,nebo komplet podvozek Inter Alloy.Taky řeším,jestli kapalinové nebo plynové,co myslíš?

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 19.2.2008, úte 16:48

Těžko říct, co vybrat, osobně bych Monroe nekupoval, spíš KYB. Na 2.5 jsou koni a jsou dost tvrdé už jen na zhoupnutí rukou, čekám že to bude bedňák...

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 19.2.2008, úte 20:40

jj monroe jsou tlumice na dve veci...na zaplaceni a pro zlost...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 20.2.2008, stř 13:07

Dneska jsem 2.5 obcházel a podlézal se šroubovákem a moc děr jsem nenašel, vypadalo to hůř, ale všechno bude rel. snadno opravitelné. Takže výměna karoserie se konat nebude. Zkoušeli jsme nastartovat motor a jen tak zablafal, neměli jsme dost silnou baterii. Ale přístrojová deska a počítač se stopkami a spotřebou jsou masérní jak ve Startreku :smt033

SMOG
Nováček

Příspěvky: 139
Registrován: 4.11.2007, ned 13:15

Příspěvek od SMOG » 20.2.2008, stř 19:19

Tak jo já jsem si to myslel,že není potřeba zůstat při zemi a klidně dopřát mojí krásce něco lepšího,pokud to pude tak bych šel asi do toho komlpet podvozku!Je to sada 4 tlumiče a 2 pružiny,navíc to mástavitelnou výšku a možná i tuhost,takže bude 90 létat jako střela! :smt068
Sakra už aby to bylo! :cry:

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 20.2.2008, stř 19:41

teoreticky by vpředy měly jít přesadit torzní tyče o zub a bylo by to doma. Dneska jak jsem se válel pod 2.5, tak tam je vana motoru asi 10-12 cm nad zemí :)

SMOG
Nováček

Příspěvky: 139
Registrován: 4.11.2007, ned 13:15

Příspěvek od SMOG » 20.2.2008, stř 21:48

To je docela dobrý,ono na našich silnicích to ani moc s radikálním snížením auta natrvalo nemůže nikdo myslet moc vážně bez drastických následků. :smt073
Co takhle sem dát nějaký nový foto té tvojí raritky? :D
Myslím,že nejsem sám kdo to uvítal,co lidi?Třeba nějaký foto motoru interiéru atd.Ať můžem i my smrtelníci slintat nad tím skvostem! :smt055

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 21.2.2008, čtv 14:22

Představa, že odřu vanu v "obyčejných kolejích" na silnici číslo 19 mě nechává chladným, protože až tohle auto bude jezdit, tak už ta silnice snad bude opravená :-D

Fotky bych mohl udělat o víkendu si půjčím přístroj :wink:

SMOG
Nováček

Příspěvky: 139
Registrován: 4.11.2007, ned 13:15

Příspěvek od SMOG » 22.2.2008, pát 20:49

Tak ložisko na kardan je doma,teda spíš jenom silentblok a ložisko do něj musím vložit! :smt021
No čekal jsem hotový díl,který se vymění kus za kus,ale i tak sláva Motortrucku,že dodali alespoň něco! :smt041
Zitra jdu na jeho implantaci a pak snad provětrat mou lady! a.vs.s

SMOG
Nováček

Příspěvky: 139
Registrován: 4.11.2007, ned 13:15

Příspěvek od SMOG » 23.2.2008, sob 18:57

Tak jsem dnes po logickém uvažování odložil montáž silentbloku s ložiskem na kardan a tím vlastně i zprovoznění 90.Uznal jsem,že když půjdou nový hardiny,silentblok,tak i ložisko!Prostě mám doma ložisko,který bylo na autě a sice vypadá dobře,ale radši budu mít jistotu a dám tam nové i za cenu zsržení!Pořád je to podle mě lepší,než tam dát to pochybné jeté a pak ho půl roce měnit!Aspoň to bude krásně zpívat,teda jak komu,je to přeci jen diesel :-({|=

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 23.2.2008, sob 19:39

Určitě tam dej nové a hlavně 2RS oboustraně zakryté, ne 2Z.
dneska jsem dal baterku, chytla na brnk a testovací jízda 1,2 přes dvorek ve mě probudila něco nepopsatelného. _Q4_

SMOG
Nováček

Příspěvky: 139
Registrován: 4.11.2007, ned 13:15

Příspěvek od SMOG » 24.2.2008, ned 00:33

Tak to ti věřím,taky jsem vůbec netušil jaký potenciál moje 90 skrývá,než jsem ji provětral!Říkal jsem si no jo starý diesel a ejjhle co něj nevyklubalo za cvalíka! ::s29::

SMOG
Nováček

Příspěvky: 139
Registrován: 4.11.2007, ned 13:15

Příspěvek od SMOG » 25.2.2008, pon 17:25

To věřím,taky jsem s tím měl zprvu problémy a taky jsem si nějak moc zvyknul přídavat plyn v zatáčkách,to je pak mazec! :drivers:

SMOG
Nováček

Příspěvky: 139
Registrován: 4.11.2007, ned 13:15

Příspěvek od SMOG » 27.2.2008, stř 12:10

No jo tyhle fotky jen potvrdily,že je to kvalitní kousek! -yes-
Hlavně ty dvoudílná kola od Zenderu ty by zasloužily pěkně vyleštit a zrenovat,protože tomu autu prostě sakramentsky seknou! a.vs.s
Ty sedáky vevnitř vypadaj,že jsou taky nějaký víc sportovnější než v klasice,co?No a tan motor,to je prostě mazec,už chybí jen ten zvuk! :smt020

J8 jsem o víkendu,taky zapracoval na Alfičce,vložil jsem ložisko do silentbloku.Chtělo to sice trochu vyříznout gumu,která přebývala v otvoru pro ložisko,ale po malé úpravě se vše podařilo a přešlo se z dílny do garáže ke kompletaci.Tímto děkuji kůrkovi za radu při montáži ložiska! :diky
No a v garáži to mělo jasný spád namontovat zpět kardan i s novýma hardinama,silentblokem s ložiskem.Vše probíhalo v klasickém duchu,auto zvednuto na dvou heverem(pro jistotu),zapřené hranoly a proto nebyly podmínky ideální,ale co?Nakonec přišel kompletně vyvařené výfukové potrubí a mohlo přijít na připojení baterie a nastartování vozu a snad i k testovací jízdě! :smt026
Jaké bylo ,ale moje rozčílení,když jsem zjistil,že jsem baterii zapoměl dát nabít si asi dokážete představit!!! :smt021 :smt068 :hotovej
A tak nezbývalo,než po zmáhající a nekonečné dřině odejít z garáže bez zaslouženého za dosti učinění v podobě nastartování motoru! :smt089
Když si na to ještě teď vzpomenu,nejradši bych se :smt068
Dneska to ale určitě klapne a já Vám napíšu první dojmy z renovace pohonu!Tak Alfě zdar! :smt055

SMOG
Nováček

Příspěvky: 139
Registrován: 4.11.2007, ned 13:15

Příspěvek od SMOG » 28.2.2008, čtv 14:17

Lidi,tak jsem to včera s úspěchem nahodil,no byla lahoda! :smt016 :13:
Ten zvuk motoru,to byla hotová synfonie! :-({|=
Teda spíš trochu tvrdší rokec,páč diesel se nezapře,ale i tak je pohon kompletní a vcajku! :smt073
Teďka už zbývá jen doladit detaily a vyměnit přední skllo a je to! :smt041
A samopzřejmě výměna filtrů a náplní motoru,aby jel ještě líp a mnohom déle! :drivers:

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 28.2.2008, čtv 15:15

To musí být paráda :) Kdo mě povozí? :-D
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

SMOG
Nováček

Příspěvky: 139
Registrován: 4.11.2007, ned 13:15

Příspěvek od SMOG » 3.3.2008, pon 21:56

No mě taky čeká ještě pár věcí do přihlášení k provozu,ale jestli se později někde potkáme určitě rád povozím! :drivers:

SMOG
Nováček

Příspěvky: 139
Registrován: 4.11.2007, ned 13:15

Příspěvek od SMOG » 7.3.2008, pát 15:25

Chlapi,tak jsem konečně vytáhnul svoji 90 na zkušební jízdu a aspoň trochu ji opláchnul a řejnu Vám i když jsem jen spláchnul prach tak ten pohled byl úžasný!Proto se s Vámi o tu nádheru musím podělit.No a přdám Vám foto i motoru!Tak co říkáte na moji Alfičku? \:D/
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2879
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 7.3.2008, pát 15:38

:smt023 :smt023 škoda jen, že to není V6..
Alfetta GTV L

Odpovědět

Zpět na „Tipo 116...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů