Giulietta 1.4 MA (2011)
Giulietta 1.4 MA (2011)
Ahoj všem...
Po téměř 2 letech jsem se rozhodl něco napsat o mé Giuliettě..
V roce 2016 mě zastavila s mým předchozím Stilem STK - resp. investice, které bych do něj musel dát abych prošel bez ztráty kytičky - ty byly v ceně nových dílů větší než hodnota auta, šlo by to levněji, ale nějak jsem ztratil chuť schánět, hledat a trávit hodiny drobnými opravami (např. kabeláž k airbagům, zadní brzdy -ručka KO atd..)..
Padlo tedy rozhodnutí Stilo pustit s těžkým srdcem do světa, rozbít prasátko a hledat něco novýho kde bylo v hledáčku i zbrusu nové Tipo - zde asi dodám to, že při oficiálním představení jsem byl jeden z prvních zájemců o testovací jízdu
...auto mě příjemné překvapilo a byl jsem k němu nakloněn jen jsem čekal až přijde HB:)
Nakonec Fiat se svými tehdejšími cenami za výbavou nabitej hatchback s 1.4 T-Jetem zklamal a já si splnil jeden sen.. přesto FIATu s novým Tipem hodně fandím.. to auto má co nabídnou
Koncem července jsem od Matese přivezl krásnou bílou Giuliettu, krásně čistou, nepoznamenanou českou zimou (to mi stále nejde přes srdce její zimní používání.)
Je to 1.4 Multiar, rv. 2011 125kW jedna ze základních výbav - obyč sedačky, vzadu švihadla a jenom rádio s Blue&Me.
Tato výbava mi vcelku vyhovuje-mám vše co potřebuji a sedačky není problém vyměnit za kůži (dosud moje každý auty bylo s kůží...)
Ještě u Matese jsme nechal provést základní servis -jelikož měla na krku cca 88000km, tak komplet rozvody, a veškerý náplně...
V době než na úřadě vyrobili novej techničák jsem provedl různá protikorozní opatření v podobě aplikace mastnýho nerezu (resistin+konzervační olej) všude kam se šlo dostat a Giulietu rozleštil.
Taky jsem vyrobil z kusu gumy plácačky za přední a před zadní kola jako prevence o střílení problematickejch míst..nevypadá to nic moc, ale účel to plní. (viz. Giulietta a zima viewtopic.php?f=128&t=22897#p459727)
Giu dostala také novou LZ kost stabíku, jelikož ji Mates nestihl vyměnit a při zkušební jízdě se neprojevila - to až když se dělala STK v den kdy jsem si ji měl odvýzt..
Už od začátku jsem si po zkušenostech se Stilem řekl, že nebudu moc tunit jen jezdit užívat si a dělat běžnej servis..
Na hraní si tu mam totiž jiný auta - Tipo 2.0 16v a Coupe 2.0 16V - motory stejné platforma stejná, ale každý auto je vzhledem k stupni a pojetí úprav jiný.
S Giu jsem tedy jezdil, užíval si a dokonce absololal loňskou Kuňku, kde patřila mezi ty čistčí a udržovanější Alfy (ano samochvála smrdí:) ), plány na Jablonné v Podještědí zhatil vadnej MA, počasí a smršť šampusu, vodky s redbulem den předtím na jedné akci s dalším alfistou
Přestože mi nedělá problém udělat opravy většího rozsahu za dopoledne před barákem, rozhodl jsme se Giuliettu dát do servisu s drobným seznamem:
oleje v motoru a převodovce
svíčky
servis klimy
Výměna sítka Multiaru
Výměna šroubu před turbem
Výměna těsnění hřídelky zadního stěrače
+ pořídil tyto doplňky:
origo koberečky
alu pedály
alu víčko hrdla dolejvání oleje
tj. nic co bych jako člověk dělající si většinu servisu a mechanickejch úprav sám nezvládl (krom klimy..)
Při návratu ze servisu začla zábava a utvrdilo mě to v tom, že ve většině servisních úkonů budu pokračovat radši zase sám..
Zatím jsem musel jsem řešit 3 problémy...
-Multiar (viz. vlákno o MA viewtopic.php?f=61&t=8205&start=25#p446391)
-zdrhající klimu (taky tu padla zmínka o víčku a ventilku)
-rozpadlý hadičky od Pierburg ventilu k turbu
V srpnu 2017 si Giu střihla roli auta nevěsty na svatbě mý ségry ( někteří vědí)
Doteď po cca společných 28000km velmi spokojeně jezdím a blíží se další servis, kde jsou krom náplní v plánu nové přední brzdy, odstranění polámaný kabeláže v 5 dveřích (zde mě pouze deptá rádio s žádným příjmem, což se někdy hodí..) a STK...
Jelikož jakožto tvor nenechavý, ale zvažuju o několika dalších krocích, který někdy spojím "s nutným" servisem.
Mám takovej seznam, kdy každá z jeho položek může přijít kdykoliv dle momentální nálady a stavu peněženky:
1) na zimu 16" v nejužších 195/55/16, jelikož na 225/45/17 to je tragédie... to je 100% bod, snad vyřešen příští tejden
2) na léto 18" místo dosavadních 17" turbín
3) vylepšit výfuk středovou trubkou z 1.6 JTD, což je plug&play:)
4) snížit+jemně rozšířit 5mm na každou stranu...až budou někdy tlumiče KO
5) nelíbí se mi hlavice řadící páky, takže výměna za koženou z orig. příslušenství je jasná
6) plnohodnotnou, nebo alespoň dojezdovou rezervu + náčiní k ní
7) udělat si vejlet za Stephanem do Squadra Tuningu
8) někdy až se objeví pěknej koženej introš...
9) příčníky - jakožto cyklista vozím kolo rozebraný vevnitř a nejde mi přes srdce možný poškození obou věcí - jak kola, tak Giulietty
10) přestup na QV, který je tykovej "mokrej" sen ale rozum volí ne.. na blbnutí tu mam 2 nahoře zmíněny auta...
Fotky budou
Alfistům zdar -
Honza
Po téměř 2 letech jsem se rozhodl něco napsat o mé Giuliettě..
V roce 2016 mě zastavila s mým předchozím Stilem STK - resp. investice, které bych do něj musel dát abych prošel bez ztráty kytičky - ty byly v ceně nových dílů větší než hodnota auta, šlo by to levněji, ale nějak jsem ztratil chuť schánět, hledat a trávit hodiny drobnými opravami (např. kabeláž k airbagům, zadní brzdy -ručka KO atd..)..
Padlo tedy rozhodnutí Stilo pustit s těžkým srdcem do světa, rozbít prasátko a hledat něco novýho kde bylo v hledáčku i zbrusu nové Tipo - zde asi dodám to, že při oficiálním představení jsem byl jeden z prvních zájemců o testovací jízdu
...auto mě příjemné překvapilo a byl jsem k němu nakloněn jen jsem čekal až přijde HB:)
Nakonec Fiat se svými tehdejšími cenami za výbavou nabitej hatchback s 1.4 T-Jetem zklamal a já si splnil jeden sen.. přesto FIATu s novým Tipem hodně fandím.. to auto má co nabídnou
Koncem července jsem od Matese přivezl krásnou bílou Giuliettu, krásně čistou, nepoznamenanou českou zimou (to mi stále nejde přes srdce její zimní používání.)
Je to 1.4 Multiar, rv. 2011 125kW jedna ze základních výbav - obyč sedačky, vzadu švihadla a jenom rádio s Blue&Me.
Tato výbava mi vcelku vyhovuje-mám vše co potřebuji a sedačky není problém vyměnit za kůži (dosud moje každý auty bylo s kůží...)
Ještě u Matese jsme nechal provést základní servis -jelikož měla na krku cca 88000km, tak komplet rozvody, a veškerý náplně...
V době než na úřadě vyrobili novej techničák jsem provedl různá protikorozní opatření v podobě aplikace mastnýho nerezu (resistin+konzervační olej) všude kam se šlo dostat a Giulietu rozleštil.
Taky jsem vyrobil z kusu gumy plácačky za přední a před zadní kola jako prevence o střílení problematickejch míst..nevypadá to nic moc, ale účel to plní. (viz. Giulietta a zima viewtopic.php?f=128&t=22897#p459727)
Giu dostala také novou LZ kost stabíku, jelikož ji Mates nestihl vyměnit a při zkušební jízdě se neprojevila - to až když se dělala STK v den kdy jsem si ji měl odvýzt..
Už od začátku jsem si po zkušenostech se Stilem řekl, že nebudu moc tunit jen jezdit užívat si a dělat běžnej servis..
Na hraní si tu mam totiž jiný auta - Tipo 2.0 16v a Coupe 2.0 16V - motory stejné platforma stejná, ale každý auto je vzhledem k stupni a pojetí úprav jiný.
S Giu jsem tedy jezdil, užíval si a dokonce absololal loňskou Kuňku, kde patřila mezi ty čistčí a udržovanější Alfy (ano samochvála smrdí:) ), plány na Jablonné v Podještědí zhatil vadnej MA, počasí a smršť šampusu, vodky s redbulem den předtím na jedné akci s dalším alfistou
Přestože mi nedělá problém udělat opravy většího rozsahu za dopoledne před barákem, rozhodl jsme se Giuliettu dát do servisu s drobným seznamem:
oleje v motoru a převodovce
svíčky
servis klimy
Výměna sítka Multiaru
Výměna šroubu před turbem
Výměna těsnění hřídelky zadního stěrače
+ pořídil tyto doplňky:
origo koberečky
alu pedály
alu víčko hrdla dolejvání oleje
tj. nic co bych jako člověk dělající si většinu servisu a mechanickejch úprav sám nezvládl (krom klimy..)
Při návratu ze servisu začla zábava a utvrdilo mě to v tom, že ve většině servisních úkonů budu pokračovat radši zase sám..
Zatím jsem musel jsem řešit 3 problémy...
-Multiar (viz. vlákno o MA viewtopic.php?f=61&t=8205&start=25#p446391)
-zdrhající klimu (taky tu padla zmínka o víčku a ventilku)
-rozpadlý hadičky od Pierburg ventilu k turbu
V srpnu 2017 si Giu střihla roli auta nevěsty na svatbě mý ségry ( někteří vědí)
Doteď po cca společných 28000km velmi spokojeně jezdím a blíží se další servis, kde jsou krom náplní v plánu nové přední brzdy, odstranění polámaný kabeláže v 5 dveřích (zde mě pouze deptá rádio s žádným příjmem, což se někdy hodí..) a STK...
Jelikož jakožto tvor nenechavý, ale zvažuju o několika dalších krocích, který někdy spojím "s nutným" servisem.
Mám takovej seznam, kdy každá z jeho položek může přijít kdykoliv dle momentální nálady a stavu peněženky:
1) na zimu 16" v nejužších 195/55/16, jelikož na 225/45/17 to je tragédie... to je 100% bod, snad vyřešen příští tejden
2) na léto 18" místo dosavadních 17" turbín
3) vylepšit výfuk středovou trubkou z 1.6 JTD, což je plug&play:)
4) snížit+jemně rozšířit 5mm na každou stranu...až budou někdy tlumiče KO
5) nelíbí se mi hlavice řadící páky, takže výměna za koženou z orig. příslušenství je jasná
6) plnohodnotnou, nebo alespoň dojezdovou rezervu + náčiní k ní
7) udělat si vejlet za Stephanem do Squadra Tuningu
8) někdy až se objeví pěknej koženej introš...
9) příčníky - jakožto cyklista vozím kolo rozebraný vevnitř a nejde mi přes srdce možný poškození obou věcí - jak kola, tak Giulietty
10) přestup na QV, který je tykovej "mokrej" sen ale rozum volí ne.. na blbnutí tu mam 2 nahoře zmíněny auta...
Fotky budou
Alfistům zdar -
Honza
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Giulietta 1.4 MA (2011)
Hezký popis. Aspoň vím co mně v budoucnu čeká Zatím mám multiair původní. Hadičky jsem ještě taky neřešil. Na jaře je preventivně okouknu.
Alfa Romeo Giulietta 1,4 tb 125kw
Re: Giulietta 1.4 MA (2011)
Móooc pěkný obsah garáže :-)
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: Giulietta 1.4 MA (2011)
VencaP : no díky tobě se mi ty hadičky je povedlo na druhej pokus zapojit správně dával si fotku na FB
Jarouš01: coupe je srdcovka, 17let v baráku.. vzadu v přístřešku za garáží je schovaný ještě tipo 16V další srdcovka v baráku od 1999...
Jarouš01: coupe je srdcovka, 17let v baráku.. vzadu v přístřešku za garáží je schovaný ještě tipo 16V další srdcovka v baráku od 1999...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Giulietta 1.4 MA (2011)
Taková drobnost pro radost od bburaga a něco na příští zimu.. 225/45/17 je fakt moc.. přestože tu sníh teda momentálně není. Ale zima, když je nasněžíno, v Podkrkonoší mimo hlavní směry silničářů a lufťáků jedoucích do hor po cčerným asfaltu tu na takhle sirokejch gumach nejde..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3811
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Giulietta 1.4 MA (2011)
Buď rád že nemáš velký brzdy jako QV, tam by ti nic jinýho nezbývalo.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: Giulietta 1.4 MA (2011)
hele určitě jo, jen nevím kdy..... rád bych letní 18" ale vůbec nevím jaký..
spíš nějakej "klasickej" 5 paprsek, nebo pavučiny - baroka, Cannes , a turbíny jsou profláklý, přestože vypadaj dobře...... uvidím co se naskytne
spíš nějakej "klasickej" 5 paprsek, nebo pavučiny - baroka, Cannes , a turbíny jsou profláklý, přestože vypadaj dobře...... uvidím co se naskytne
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Giulietta 1.4 MA (2011)
Vyhodil jsem plast pod SPZ.. je to najednou takový cistci
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Giulietta 1.4 MA (2011)
Pekne to je, ako si potom upevnil spz? To by som si rad aj ja spravil
Alfa Romeo Giulietta 1.6JTDm Sportiva
ex Alfa Romeo 147 JTD 85kw
ex Alfa Romeo 147 JTD 85kw
Re: Giulietta 1.4 MA (2011)
normálně na šrouby - on ten nárazník pod tím plastem byl děravej jak cedník od předchozích vrutů co držely podložky pro SPZ atd..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Giulietta 1.4 MA (2011)
včera sem chvíli lezl pod autem, abyhc zjistil příčinu klepání...
no klepe PZ kost stabíku.. což je OK..ta je neorigo (měnil jsem hne dpo koupi, protže původní byla KO).... ostatní kosti a uložení je OK... takže s výměnou brzd tam šoupnu novou kost, tentokrát originální díl...
no klepe PZ kost stabíku.. což je OK..ta je neorigo (měnil jsem hne dpo koupi, protže původní byla KO).... ostatní kosti a uložení je OK... takže s výměnou brzd tam šoupnu novou kost, tentokrát originální díl...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Giulietta 1.4 MA (2011)
Vem Meyle HD, neuděláš chybu.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: Giulietta 1.4 MA (2011)
no Meyle HD tam teďka mám a po necelejch 2 letech mlátí.. takže jdu do origo dílu...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Giulietta 1.4 MA (2011)
šroubovací odpoledne... Giu dostala nové přední brzdy a brzdovku.
Když už jsem ji zvednul tak jsem čekoval vůle na nápravách (viz ty dva nástroje na prostřední fotce) opravdu jediná PZ kost stabíku KO... zbytek OK
materiál: kotouče Zimermann, desky Bosch, brzdovka Valeo, berner alu sprej na pohyblivé díly brzd
následovala zajížděcí procedura a zdá se že to brzdí nyní si du dát zasloužené
HOW-TO: https://www.facebook.com/groups/7714449 ... 733231150/ (in ingliš)
Když už jsem ji zvednul tak jsem čekoval vůle na nápravách (viz ty dva nástroje na prostřední fotce) opravdu jediná PZ kost stabíku KO... zbytek OK
materiál: kotouče Zimermann, desky Bosch, brzdovka Valeo, berner alu sprej na pohyblivé díly brzd
následovala zajížděcí procedura a zdá se že to brzdí nyní si du dát zasloužené
HOW-TO: https://www.facebook.com/groups/7714449 ... 733231150/ (in ingliš)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Giulietta 1.4 MA (2011)
Šroubovací odpoledne 2.... Výměna oleje po 10tkm s proplachem motoru (po 108tkm).
k proplachu jsem se rozhodl proto (přestože jsem měl jisté obavy o multiair):
1) nemám rád ten černej sajrat co v tom motoru vyrobil němec předemnou poctivým dodržováním 30tkm výměnnejch intervalů
2) nechci čekat moc dlouho až se ten černej sajrajt rozpustí častějšíma výměnama oleje s lepšími detergenčními účinky jak Selenia
3) při výměně za novej olej byl ten čisťounkej olej okamžitě černej..což mit aky nějak nešlo přes srdce
k samotnýmu proplachu - nalil jsem to tam, nechal vrčet na volnoběh 15 minut chcípnul - ke konci bylo slyšet jak motor mění zvuk - hydra začli víc hlučet a z vejfuku byl trochu cejtit smrad z toho TECu - vyndal filtr, odsál zbytek starýho hnusu z doměčku oil. filtru, plastovej kryt řádně vymyl a vyčistil, strčil tam filtr novej...a šel pracovat pod auto... sundat kryt, povolit výpušťák (dle zmaštěnýho 6hranu s ním opravdu někdo někdy pracoval..podložku ale nikdo nikdy neměnil..), vypustit humus... a pak opačnej postup.. no jen jsem musel opravit kryt jelikož plechová mřížka byla vyskočená z plastovejch cvočků (vyhřáto od vejfuku..)..nalejt olej připojit baterku, nastartovat... a hle maká to , motor běží tišeji, hladčeji, bez občasnýho zabrblání jako před výměnou
proplachovou kůru provedu možná ještě 1-2 a pak to nechám bejt an schopnostech oleje - ten Motul se mi zdá jeko nejlepší volba..
k proplachu jsem se rozhodl proto (přestože jsem měl jisté obavy o multiair):
1) nemám rád ten černej sajrat co v tom motoru vyrobil němec předemnou poctivým dodržováním 30tkm výměnnejch intervalů
2) nechci čekat moc dlouho až se ten černej sajrajt rozpustí častějšíma výměnama oleje s lepšími detergenčními účinky jak Selenia
3) při výměně za novej olej byl ten čisťounkej olej okamžitě černej..což mit aky nějak nešlo přes srdce
k samotnýmu proplachu - nalil jsem to tam, nechal vrčet na volnoběh 15 minut chcípnul - ke konci bylo slyšet jak motor mění zvuk - hydra začli víc hlučet a z vejfuku byl trochu cejtit smrad z toho TECu - vyndal filtr, odsál zbytek starýho hnusu z doměčku oil. filtru, plastovej kryt řádně vymyl a vyčistil, strčil tam filtr novej...a šel pracovat pod auto... sundat kryt, povolit výpušťák (dle zmaštěnýho 6hranu s ním opravdu někdo někdy pracoval..podložku ale nikdo nikdy neměnil..), vypustit humus... a pak opačnej postup.. no jen jsem musel opravit kryt jelikož plechová mřížka byla vyskočená z plastovejch cvočků (vyhřáto od vejfuku..)..nalejt olej připojit baterku, nastartovat... a hle maká to , motor běží tišeji, hladčeji, bez občasnýho zabrblání jako před výměnou
proplachovou kůru provedu možná ještě 1-2 a pak to nechám bejt an schopnostech oleje - ten Motul se mi zdá jeko nejlepší volba..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Giulietta 1.4 MA (2011)
Je ten proplach poznat nějak? Nebo častá výměna oleje udělá stejnou službu.
Alfa Romeo Giulietta 1,4 tb 125kw
Re: Giulietta 1.4 MA (2011)
pokud je motor zevnitř kovově čistej (to s ev případě MA pozná po sundání víka vačkový hřídele), tak je proplach zbytečnej - stačí do motoru lejt olej s dobrými detergenčními (=čistícími) účinky...
takovej olej většinou splňuje VW normy (502 00 – 505 00 – 505 01), který ty vlastnosti "údajně" požadujou
takovej olej většinou splňuje VW normy (502 00 – 505 00 – 505 01), který ty vlastnosti "údajně" požadujou
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Giulietta 1.4 MA (2011)
A ten proplach to za tu chvíli stihne pročistit? Nevadí to nějakým těsněním pokud je to agresivní chemie? Někdo říká používat, někdo zase nepoužívat. Stále váhám zda to vyzkoušet.
Alfa Romeo Giulietta 1,4 tb 125kw
Re: Giulietta 1.4 MA (2011)
no ten proplach jsem historicky použil zatím 2x (poprvý na stilu, kde jsme řešil spotřebu oleje, ale jak se tam později ukázalo, tak příčinou byl mech. průser..)
těch 400ml je směs toluenu a kerosenu + nějakejch barviček a aditivního maziva...
na tu chvíli to v tomto množství motoru neuškodí... určitě by bylo lepší těm nečistotám trošku pomoci štětečkem (to jsem dělal loni při výměně MA - vyčistil jsem ventildekl a 3 klemy vačkovýho hřídele), ale takhle to veme něco trochu co rozpustit jde... navíc v dnešních motorech krom těsnění na ventilech (který sami o sobě díky podmínkám tam tvrdnou) a pod ventildeklem moc gumovejch těsnění není - vše je kov na kov, nebo na lepidlo..
těch 400ml je směs toluenu a kerosenu + nějakejch barviček a aditivního maziva...
na tu chvíli to v tomto množství motoru neuškodí... určitě by bylo lepší těm nečistotám trošku pomoci štětečkem (to jsem dělal loni při výměně MA - vyčistil jsem ventildekl a 3 klemy vačkovýho hřídele), ale takhle to veme něco trochu co rozpustit jde... navíc v dnešních motorech krom těsnění na ventilech (který sami o sobě díky podmínkám tam tvrdnou) a pod ventildeklem moc gumovejch těsnění není - vše je kov na kov, nebo na lepidlo..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
- Petulin940
- Pozorovatel
- Příspěvky: 393
- Registrován: 23.3.2016, stř 17:04
- Bydliště: Praha
Re: Giulietta 1.4 MA (2011)
Co na proplach "říkalo"turbo..respektive jeho loziska?
Alfa Romeo Giulietta-1-4t-MA-170k-distinctive
Alfa Romeo Giulietta - QV ex
Alfa Romeo Giulietta-1-4t-MA-170k-distinctive ex
Fiat Bravo ELX 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Fiat Bravo GT 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Škoda 120 L ex
Trabant 601 ex
Alfa Romeo Giulietta - QV ex
Alfa Romeo Giulietta-1-4t-MA-170k-distinctive ex
Fiat Bravo ELX 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Fiat Bravo GT 1.8 16V ex (Auto roku 1996)
Škoda 120 L ex
Trabant 601 ex
Re: Giulietta 1.4 MA (2011)
turbo neříkalo nic... sice se točí, ale není v žádný zátěži (stejně tak motor) rozhodně jsou pro něj horší stavy než olej naředěnej v malým poměru s touluenem a kerosenem.. větší škody udělá totálně zdegranovanej olej po 30tis. km výměnným intervalu
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Giulietta 1.4 MA (2011)
Nová kost stabiku originál alfa... myele HD vydrželo rok a půl.. ještě mi tu zbylo HD na druhou stranu auta.. nevím zda to použiju.. každopádně zezadu auta je klid a nechá to vyniknout lehkému klepani ze předu.. musím to ještě zkontrolovat.. stále mám podezření na kosti protože ty jsou stále predepnuty od stabilitu a tlumicu a tak jde vůle tezko zjistit.
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Giulietta 1.4 MA (2011)
Ovapkovano zvrchu zespod zevnitř... Omyto, lak rychle dekontaminovan a lehce rozleštěn u obou.. nakonec, jako vždy začlo pršet...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 979
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Giulietta 1.4 MA (2011)
Ahoj. Zajimavy s tema HD, na 159 je mam cca 90tkm a furt OK (ale jezdim 70%dalnice).
Koukam, ze si davas zalezet v boji proti korozi. Daval si neco na podvozek jako takovy? Nemyslim dutiny, o tech si psal, ale ramena, napravnice atd... Pouzivam zatim s uspechem Korotec 485 od Dinitrolu. Udela to (na owapkovany a suchy podvozek/podlahy) celkem tlusty transparentni tuhy voskovy film a zimu to vydrzi jak nic. Mam to na 159 uz druhou zimu a na Abartha sem to daval pred zimou a stale pozehnane. 159 lita dalnice, fiat prazskej provoz. U vas na severu to bude samozrejme narocnejsi.
Koukam, ze si davas zalezet v boji proti korozi. Daval si neco na podvozek jako takovy? Nemyslim dutiny, o tech si psal, ale ramena, napravnice atd... Pouzivam zatim s uspechem Korotec 485 od Dinitrolu. Udela to (na owapkovany a suchy podvozek/podlahy) celkem tlusty transparentni tuhy voskovy film a zimu to vydrzi jak nic. Mam to na 159 uz druhou zimu a na Abartha sem to daval pred zimou a stale pozehnane. 159 lita dalnice, fiat prazskej provoz. U vas na severu to bude samozrejme narocnejsi.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host