Palivo E10 a Busso

Odpovědět
h4Wk
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 118
Registrován: 13.5.2013, pon 16:25

Palivo E10 a Busso

Příspěvek od h4Wk » 26.5.2018, sob 18:33

Zdarec, v posledni dobe se zacina resit zavedeni noveho paliva E10 s dvojnasobnym mnozstvim lihu....netusi nekdo do jake miry to bude skodit motorum Busso?
Alfa Romeo Giulietta, 2.0 JTDm 125kW TCT, r.v.2012
Alfa Romeo GT 3,2 BUSSO 176kW, r.v.2004
Alfa Romeo BRERA, 2,4JTDm 20V 154kW, r.v.2008 ex
Alfa Romeo 147, 1.9JTDm 16V 110kW, r.v.2007 ex

prapraalfa

Příspěvky: 42
Registrován: 2.5.2018, stř 18:37

Re: Palivo E10 a Busso

Příspěvek od prapraalfa » 26.5.2018, sob 18:42

Bude to jistě ještě horší než 85. Soused si namontoval na Busso 2,5 24V "krabičku" pro úpravu softu na 85 a snažil se ušetřit , ale byl zklamán a nakonec ji chtěl odpojit , nebylo to prostě ono..Mám zato, že náhražky jakéhokoliv typu je slepá cesta a motor se trápí...

h4Wk
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 118
Registrován: 13.5.2013, pon 16:25

Re: Palivo E10 a Busso

Příspěvek od h4Wk » 26.5.2018, sob 19:09

no jo ale E85 je z 85% etanol, kdezto E10 bude 10% a zbytek benzin takze to je rozdil...je otazka co to udela s hadickama a cerpadlem a hlavne jak si s tim poradi jednotka...kdyztak zbyva pak asi jen Verva 100 a podobne vice oktanove benziny...
Alfa Romeo Giulietta, 2.0 JTDm 125kW TCT, r.v.2012
Alfa Romeo GT 3,2 BUSSO 176kW, r.v.2004
Alfa Romeo BRERA, 2,4JTDm 20V 154kW, r.v.2008 ex
Alfa Romeo 147, 1.9JTDm 16V 110kW, r.v.2007 ex

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Palivo E10 a Busso

Příspěvek od Hampice » 26.5.2018, sob 21:19

Bohužel víceoktanové benziny nejsou úplně košér pro starší 12V motory, respektive ty, řízené Motronicem ML4.1 nebo Jetronicem
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

h4Wk
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 118
Registrován: 13.5.2013, pon 16:25

Re: Palivo E10 a Busso

Příspěvek od h4Wk » 27.5.2018, ned 10:39

A kdyz se budeme bavit o 3,2 24V v GT A GTA?
Alfa Romeo Giulietta, 2.0 JTDm 125kW TCT, r.v.2012
Alfa Romeo GT 3,2 BUSSO 176kW, r.v.2004
Alfa Romeo BRERA, 2,4JTDm 20V 154kW, r.v.2008 ex
Alfa Romeo 147, 1.9JTDm 16V 110kW, r.v.2007 ex

MikeC
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1568
Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
Bydliště: Polsko - někde u Katovic

Re: Palivo E10 a Busso

Příspěvek od MikeC » 28.5.2018, pon 07:04

Taky sem o tom něco zjišťoval, hodně lidí z tohoto důvodu panikaří, ale například v Brazílii je E10 zavedená už několik desítek let a co jsem tak četl tak lidi tam s auty jezdí bez nějakých modifikací a problémy nemají...
Ono například to reflektuje i tahleta tabulka (jasně je to Wiki, takže vypovídající hodnota nemusí být 100% :D ):
https://en.wikipedia.org/wiki/Common_et ... to_engines
Takže počítám, že E10 bude ještě tak na hraně snesitelnosti i pro starší auta, co nemají karbece... U GT/GTA bych se nebál.
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007

Alfa33rulez
Uživatelský avatar

Příspěvky: 49
Registrován: 13.8.2018, pon 04:49
Bydliště: Praha

Re: Palivo E10 a Busso

Příspěvek od Alfa33rulez » 17.12.2018, pon 23:53

E5 by se měl dále prodávat spolu s E10
GT 2.0 JTS
ex: 33 Imola (1993), 164 2.0 TS (1989), 146 1.6 ie (1997), 156 2.0 TS (1999), 155 1.7 TS (1994)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Palivo E10 a Busso

Příspěvek od Harous » 20.12.2018, čtv 18:57

To právě v ČR ne.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Duso
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 417
Registrován: 27.8.2010, pát 20:36
Bydliště: SR Banská Bystrica

Re: Palivo E10 a Busso

Příspěvek od Duso » 9.11.2019, sob 00:23

Na SK idú od 1.1 2020 zrušiť 95 a nahradia ju týmto sajratom...máte s tým už niekto reálnu skúsenosť s bussom ? Či len strašia ? A ako so karburátormi v motorkách ?
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
Babetta 228 + 210

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Palivo E10 a Busso

Příspěvek od Petr147 » 9.11.2019, sob 06:09

Doporučuji tento článek o 10% lihu

Energie v litru paliva – líh obsahuje 34,8% kyslíku, který při spalování neuvolní žádnou energii. V každém litru E10 tak získáte o 3,34% méně energie, než kdyby benzín líh neobsahoval vůbec.

https://www.hondavfr.cz/index.php/clank ... otocyklech

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1180
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: Palivo E10 a Busso

Příspěvek od Jakub_mt » 9.11.2019, sob 17:34

Super, takže ak už nič iné, tak aspoň vyššia spotreba :smt068
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1583
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Palivo E10 a Busso

Příspěvek od petrAR156 » 9.11.2019, sob 19:28

Někde jsem četl, že problém je i jiná charakteristika hoření, to že má palivo nižší enrgii motory s čidlem klepání kompenzují bohatší směsí, jenže to znamená že "toho víc shoří" a za jiné teploty než normální benzín, větší degradace válců, pístů kroužků. - bohužel už nevím kde jsem ten článek četl, myslím že na starým D-Fensovi...
U Bussa vím že se mluvilo o tom že 24v ten 5% zvládne bez většího problému, u těch 10% soudit nedokážu, rozhodně je to cesta do nekvality - slušne řečeno.
A co starší motory? Obávám se, že "stáří vozového parku" bude vyřešeno tak nějak politicky.

Duso
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 417
Registrován: 27.8.2010, pát 20:36
Bydliště: SR Banská Bystrica

Re: Palivo E10 a Busso

Příspěvek od Duso » 11.11.2019, pon 20:16

teraz sa ešte bude dať jazdiť na 98oktán+, lenže aj ten majú časom vyradiť (potom už len lpg ?), navyše tá cena phm z toho robí definitívne víkendovku/striedať s moto cez leto...ale už občas stretnem aj elektromobil či hybrid (žiadny zvuk), normálne mi ich je lúto keď si idem na v6 :D tam nevedia čo sú to zimomriavky zo zvuku - a to je dôvod prečo sa to oplatí držať pri živote :) .
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
Babetta 228 + 210

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Palivo E10 a Busso

Příspěvek od Danni » 12.11.2019, úte 17:17

Zeby to bolo horsie ako LPG to sa mi nezda, kazdopadne co sa moze posrat? S V6 ten pokles vykonu alebo spotreby aj tak nejak extra nepocitim ak je motor v dobrom stave tak aspon budu mensie emisie, žena teraz so svojím bola na emisnej kontrole a bol problem, pritom motor ma vsetko v poriadku, no vidim to na zanesene vstrekovace budem musiet zohnat ultrazvukovu vanicku
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

WhySoSad
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1106
Registrován: 19.8.2015, stř 07:36
Bydliště: Brno

Re: Palivo E10 a Busso

Příspěvek od WhySoSad » 13.11.2019, stř 09:55

Co teda tankovat do 12V?
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1583
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Palivo E10 a Busso

Příspěvek od petrAR156 » 13.11.2019, stř 11:25

Zkoušel jsem hledat ten původní článek a nenašel... ale pročetl jsem pár jiných a z těch vyplývá, že největší nebezpečí je u starších aut narušení palivové soustavy alkoholem, a to jak korozí tak "rozpouštěním" nekovových částí a degradace oleje. Nějaké degradace na motoru se objevují, ale není to tak zlé (což je značně vágní u auta které chce člověk mít i jako veta).
Tak že lít tam musíš co seženeš, ale měla by se občas kontrolovat palivová soustava, jestli nezačíná někde kapat a intervaly oleje spíše zkracovat než prodlužovat. A asi taková auta pomalu přestat používat jako daily...
Něco je tady, další články se lišily v míře degradací spíše minimálně: https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/s ... do-paliva/

BTW: jo a při delší odstávce hrozí vytvoření vodní vrstvy na dně nádrže, tak před odstávkou vyjet co nejvíc a minimálně v této situaci tam nalít co člověk sežene nejpodobnějšího čistému benzínu, ale bacha musí se to lít opravdu do skoro vyjeté nádrže, protože nalití benzínu do směsi vyloučení vody v lihu podporuje... samý příjemnosti :???:

WhySoSad
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1106
Registrován: 19.8.2015, stř 07:36
Bydliště: Brno

Re: Palivo E10 a Busso

Příspěvek od WhySoSad » 13.11.2019, stř 18:26

A co to naopak pred zimou vyjet az na dno a pak se na volnobeh doklouzat z kopce po zime na benzinku a nalit plnou?
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8637
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Palivo E10 a Busso

Příspěvek od Hampice » 13.11.2019, stř 18:51

Tak lze to na podzim vysat nebo vypustit a na jaře kanystrem zase napustit, ale přijde mi to, že se to trochu zvelicuje. Už dnes je tam MINIMÁLNĚ 5%, nedělám si iluze, že reálně je tam mnohem víc. Imho se to nějak zásadně neprojeví a navíc je na trhu řada aditiv, které to umí řešit (například VIF).
Tím to samozřejmě nehajim, svinstvo je to obrovský, ale zase imho není třeba se z toho hroutit.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Palivo E10 a Busso

Příspěvek od Petr147 » 13.11.2019, stř 19:41

Problém lihu je ten, že jsou na něj benevolentní normy a může obsahovat hodně vody a jelikož sklady kupují to nejlevnější, tak tam ta voda prostě je...

MikeC
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1568
Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
Bydliště: Polsko - někde u Katovic

Re: Palivo E10 a Busso

Příspěvek od MikeC » 13.11.2019, stř 21:16

Ale zase vyjet to do prázdna a nechat to tak stát si myslím taky není optimální - to se ti naopak v tom velkém prázdném prostoru vysráží voda kondenzací a ty do toho pak naliješ E10, které má jen určitou možnost vstřebat vodu a pak se ti to vysráží úplně...
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007

jan.machacek
Uživatelský avatar

Příspěvky: 73
Registrován: 28.5.2017, ned 20:34
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Palivo E10 a Busso

Příspěvek od jan.machacek » 4.8.2021, stř 13:07

Po cestě západní evropou, kde je na většině stanic k nalezení E10 a E5 je pak dražší volbou, jsem začal téma E10 taky sledovat a našel jsem tenhle dokument: https://www.acea.auto/files/130329_revi ... BILITY.pdf

Uvádí kompatibilitu jednotlivých modelů s E10. Alfa říká, že od 2011 dál je to bez problému a pak vyjmenovala pár starších modelů, které jsou s E10 v pohodě.

Starší modely 156 a pod chybí úplně, mě třeba překvapilo, že moje 2.2 JTS v seznamu není a 3.2 JTS v seznamu je. Předpokládal bych to stejné na základě podobné techniky, ale i opel u svojí verze přímovstřiku 2.2 (vychází ze stejného bloku) E10 vyloženě nedoporučuje.

Takže prostě 98+ bude časem jediná volba.
Alfa Romeo Brera 2.2 JTS 2006
OIII 2017 1.4 TSI - firemní + péče o přítelkyně Mitsu Galant 2.5 V6
Ford Escort '93

Odpovědět

Zpět na „Paliva (běžná i alternativní)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti