Benzín do aut s karburátorem

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Benzín do aut s karburátorem

Příspěvek od Kubas » 18.12.2018, úte 10:37

na základě dotazu od Radima zakládám tohle vlákno.....

co jsem se tak bavil s Marcelem (RossoGTV) tak dávat tam "lepší" benzíny typu Verva atd. nemá smysl, výkon ti to nepřidá.... jedinou výhodu těchto benzínů vidím v tom že by měly pomaleji degradovat když je dáš do nádrže na zimu atd.

já jsem to vyřešil tak, že tankuju na Eurooilu jejich aditivovanou N95 a přilívám do ní aditivum doplňující olovo.... nikdy jsem s tím neměl žádný problém....

více viz: https://www.ceproas.cz/eurooil/sortiment-paliv

BA 95 OPTIMAL
Bezolovnatý benzin BA 95 Optimal je nové optimální palivo pro Váš vůz, které nabízíme v síti čerpacích stanic EuroOil. Vlivem nového multifunkčního aditivu má vylepšené vybrané parametry a užitné vlastnosti. Složení aditivu je přizpůsobeno pro automobilové benziny s obsahem bioetanolu. Kvalitativní parametry tohoto produktu jsou stanoveny normou ČSN EN 228.


Životnost motoru
čistí a udržuje spalovací prostor, sací ventily, vstřikovací trysky a vnitřek karburátorů (tzv. „clean up“ a „keep clean“ efekt)

Výkon a spotřeba paliva
zlepšené mazací účinky zajišťují hladký a pružný chod motoru
snížené tření přispívá ke snížení spotřeby paliva až o 4 %

Provozuschopnost
snížení škodlivých emisí výfukových plynů, především obsahu kysličníků dusíku a nespálených uhlovodíků
zlepšené antikorozní vlastnosti zvyšují ochranu celého palivového systému
zvýšená operabilita při studeném a teplém startu motoru
kompenzace negativních efektů přítomnosti etanolu na některé vlastnosti paliva
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: Benzín do aut s karburátorem

Příspěvek od Radim » 18.12.2018, úte 11:18

Ahoj,dik.ja jsem četl info ze 95tka prave zanikne od 2019 nebo 2020 a bude uz jen 90tka tzn podíl bioslozek deset procent,a s tim uz bude mit pry karburatorovy motor problem. Možná zo bylo hoax..Pokud to nechají prodávat paralelne tak ok, s aditivovanim olova samozrejme počítám.otazka kdy tedy tu 95 stahnou a pokud ano,jestli nam pomuze 100procentni benzin plus aditivum olovem.?
Alfetta GTV L

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Benzín do aut s karburátorem

Příspěvek od Kubas » 18.12.2018, úte 12:04

Radim píše: 18.12.2018, úte 11:18 otazka kdy tedy tu 95 stahnou a pokud ano,jestli nam pomuze 100procentni benzin plus aditivum olovem.?
uvidíme kdy/jestli to přijde.... každopádně já jsem pár sezón do Spidera lil maxx-motion 100 a olovo a jezdil na to úplně v pohodě, nic jsem neřešil.... takže buď v klidu a těš se až začneš jezdit.... :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Benzín do aut s karburátorem

Příspěvek od Harous » 18.12.2018, úte 12:31

Radim píše: 18.12.2018, úte 11:18 Ahoj,dik.ja jsem četl info ze 95tka prave zanikne od 2019 nebo 2020 a bude uz jen 90tka tzn podíl bioslozek deset procent
Podle mě do sebe mícháš dvě odlišný věci. Oktanový číslo a obsah biosložek... Od příštího roku se má zvýšit obsah biosložek v benzínu na 10% a zároveň se má změnit značení právě z oktanovýho čísla na podíl obsahu biosložky. U veterána to můžeš řešit N98 a aditivem, ale co u aut třeba 10 let starých... Tam to asi problém bude větší. Jedině jezdit na tu 98...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Benzín do aut s karburátorem

Příspěvek od Kubas » 18.12.2018, úte 12:58

A narust bio je napad EU nebo zase cesky zpusob jak pomoci Agrofertu?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8484
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Benzín do aut s karburátorem

Příspěvek od Harous » 18.12.2018, úte 13:37

Mám pocit, že to šlo ruku v ruce. Socialisti z EU požadují snížení CO2 a u nás se to řeší navýšením podílu z biosložek. A to mám pocit, že v Německu je k dostání E10 i N95 najednou a je na zákazníkovi co si vybere. My na to jdeme typicky českou cestou - N95/E5 prostě zakážeme...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Benzín do aut s karburátorem

Příspěvek od Petr147 » 18.12.2018, úte 15:56

Tam si Andrej pomohl podporou prodloužení dotací na biopaliva obecně...

Jinak obsah lihu není problém, ten sám zvedá oktanové číslo, problém je na něj navázaná voda a hodně benevolentní normy, které dovolují velký obsah vody... a zrovna velkosklady kupují co nejlevnější líh, takže Eurooilem si zrovna nepomůžete

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Benzín do aut s karburátorem

Příspěvek od Kubas » 18.12.2018, úte 17:21

Je otázka kolik biosložky bude obsahovat běžný benzin od Eurooilu a kolik ten prémiový.....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Benzín do aut s karburátorem

Příspěvek od Petr147 » 18.12.2018, úte 18:23

Na požádání dostaneš na každé pumpě Eurooilu atest z poslední cisterny k nahlédnutí... :)

Benzín je vždy stejný, z rafinerií jde “polotovar” a přidáním lihu a dalších aditiv domixují benzín o požadovaném oktanovém čísle... ta jejich “premie” dostane trochu lepší aditiva

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: Benzín do aut s karburátorem

Příspěvek od Radim » 18.12.2018, úte 19:04

Ok diky chlapi za upresneni. Je to dost děsivý cist ze si muzes do nádrže natankovat buhvico s toleranci.. A tu politickou lobby,skoda mluvit..
Alfetta GTV L

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Benzín do aut s karburátorem

Příspěvek od Petr147 » 18.12.2018, úte 19:20

osobně bych šel asi touto cestou, protože benzín bez lihu normálně neseženeš https://aditiva.heureka.cz/stp-water-re ... e/#section

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Benzín do aut s karburátorem

Příspěvek od Kubas » 18.12.2018, úte 19:20

Radim: Bohuzel ta kombinace co to dela s motory a jak se to pestuje (repka)... No fakt skoda mluvit....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzín do aut s karburátorem

Příspěvek od Franik » 18.12.2018, úte 21:05

JJ taky bude problém pro nás jelikož dvoutakt potřebuje olej a líh v benálu olej degraduje.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

tatkoTom
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 446
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzín do aut s karburátorem

Příspěvek od tatkoTom » 18.12.2018, úte 22:01

"líh v benálu olej degraduje"
Neviem, či až tak moc - za mlada som dva roky tankoval jednorýchlostnú Babettu pred drogériou - dva litre petroleja, liter denaturáku (A samozrejme M2T).
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzín do aut s karburátorem

Příspěvek od Franik » 18.12.2018, úte 22:11

jj tohle je trochu náročnější poměr 1:25 a olej 1l za cca 400. https://www.znackoveoleje.cz/Millers-Oi ... l-d880.htm Pokud zustane stát tak biosložky zalepí merbrany a lih olej defakto zlikviduje.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Benzín do aut s karburátorem

Příspěvek od Petr147 » 18.12.2018, úte 22:22

https://www.hondavfr.cz/index.php/clank ... otocyklech

Pěkně napsaný článek na toto téma

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2875
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: Benzín do aut s karburátorem

Příspěvek od Radim » 18.12.2018, úte 22:47

pekny text, díky.
to abych prrsel na aditiva nejen olova rovnou, a tankoval radsi jen 98 oktanu.

pobavilo me v clanku toto:
S bohatší směsí nemají karburátorové motory problém. Pouze z výfuku půjde víc oxidu uhličitého a nespálených uhlovodíků. Jestliže vám to připadá jako nesmysl, máte pravdu. Perfektní výměna ve stylu EU - jedovaté plyny místo neškodného CO2. Ale Brusel určitě řešení tohoto problému najde. Např. takové motocykly zakáže úplně.
Alfetta GTV L

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Benzín do aut s karburátorem

Příspěvek od Kubas » 30.9.2020, stř 19:11

Chlapi trošku to oživím, viz: https://www.mix24.cz/povinny-podil-bios ... .sznhp.box

tak co teda ty staré karburátorové motory + ty různé motory z 80.tých let se vstřikováním? přecházíme prostě na N98 a hotovo ?(u staroušů teda + aditivace olovem)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

MichalT
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1829
Registrován: 29.10.2013, úte 19:47

Re: Benzín do aut s karburátorem

Příspěvek od MichalT » 1.10.2020, čtv 10:03

Tam je pár důležitých věcí.
1) určitě přejít na 98 nebo 100 kvůli tomu, že 95 obsahuje ten biosajrajt, což je problém hlavně v nádrži, když to auto delší dobu stojí
2) 98/100 se proti 95 neprojeví zvýšením výkonu, protože starý motory si neumí samy přenastavit předstih. Pokud si s tím pohraješ, může to jet na 98/100 líp než na 95, stejně jako se dřív rozdílně seřizovaly motory na Special (91) a na Super (96)
3) přidávat olovo u aut s hliníkovou hlavou není nutný, tam už sedla ventilů tvrzený jsou, řešili jsme to nějak na přelomu tisíciletí, když končil olovnatý benzín, s člověkem z ÚVMV a tohle nám říkal. Osobně jezdím s auty ze 70. a 80. let na 98/100, žádné olovo nepřidávám a to už od toho roku cca 1998, za tu dobu jsem na různých z nich najel statisíce resp. desetitisíce km a absolutně žádný problém.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: Benzín do aut s karburátorem

Příspěvek od bobas » 1.10.2020, čtv 10:08

jezdím 100vku cca od roku 2001/2002 , kdy s tím u nás přišel tuším shell a nikdy s tím problém nebyl,ani u více leté odstávky auta, u 95ky problémy můžou nastat i o jedné delší zimě, ale to je na delší vyprávění,takže za mě rozhodně 98+...
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Benzín do aut s karburátorem

Příspěvek od Kubas » 1.10.2020, čtv 10:58

Michal - jo jo s tím olovem vím, nejsi první kdo mi to říká.... leju to tam ze zvyku... asi zkusím překonat svůj mírný autismus a změnit to ;-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Tornado156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 227
Registrován: 13.2.2010, sob 10:17
Bydliště: Kysucké Nové Mesto

Re: Benzín do aut s karburátorem

Příspěvek od Tornado156 » 1.10.2020, čtv 12:48

U nás na Slovensku to platí od 1.1.2020. 95ku už nikde nekúpiš ako E5 len E10. Tiež to riešim 100kou ktorá ostala ako E5. Neviem prečo musíme byť "zelenší" ako Rakúsko alebo Nemecko. Tam ide v pohode kúpiť 95 ako E5. Prípadne je E10 voliteľná ako ďalšia možnosť. Zbytočne sa ničia staršie auta, kvôli monokultúram repky a kukurice devastuje pôda a krajina. Fakt neviem čo je na tom v reále ekologické. Výhoda je len pre štát. E10 palivo je energeticky chudobnejšie ako E5 teda vždy o niečo vyššia spotreba. No a to znamená viac predaného benzínu a teda viac vybratých spotrebných daní. Ďalší kto ma s toho výhodu sú firmy vyrážajúce BIO zložky. Neviem či práve preto nie sme taký iniciatívny - "lebo Babiš".
Alfa Romeo Spider 2.0 VELOCE 1986
Fiat Tipo SW 2017 "plna palba"
Fiat Grande Punto 2008 1.2
ex ALFA ROMEO 156 SW 2.4 M-JET 20V
SUZUKI GSX 750 Inazuma
MV Agusta Turismo Veloce RC 034/200

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 893
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Benzín do aut s karburátorem

Příspěvek od hno3 » 1.10.2020, čtv 14:21

on ani novej motor si neumí nastavit předstih .. ( kdyby uměl tak si každej může lejt kde co a řj se to naučí.. bohužel takto fungují pouze některé aftermarket ecu při selfmappingu dle zadanýho AFR) ..tam jen čidlo klepání sráží předstih dle daný strategie.. takže motor nastavenej na N98 může bezpečně jet na 95, ale N 98 zlepšení výkonu nepřinese (teda ano částečně jo - dle toho kdy řj začne srážet předstih dle dané strategie..výhodu může mít N98 v teplejch dnech, při zvýšeným tlaku turba atd... kdy je motor blíž na detonačním limitu...)

do starejch vstřikovanej aut leju N98-100 jelikož to na to mam naladěný..

do karburátorovejch motorů taky...

olovo - leda do motorů kde jsou sedla frézovaný přímo v hlavě, neboli starý šáde.. většina motorů s al hlavou, kde jsou ocelový, nebo bronzový to je zbytečnost..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4863
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Benzín do aut s karburátorem

Příspěvek od A.J.Michal » 9.10.2020, pát 08:15

tento problem uz nejakou dobu resime i doma v motorovych pilach, sekackach, motorkach kdy se nam po jedne zime ve vsech strojich zalepily karburatory diky N95tce. Od te doby do vseho na zimu tankujem N98 ( VERVA 100 ) a od te doby pokoj.

za rok a pul mi N95 z Tank Ono zalepila vstriky na me 75 3.0 V6 kdyz tuto dobu stala. Mix E85 se 100oktanovym benzinem se to vycistilo bez rozborky.

Od te doby do vsech benzinovych stroju davame to nej, co se u nas na pumpach da koupit.
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18495
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Benzín do aut s karburátorem

Příspěvek od Kubas » 1.5.2021, sob 15:36

tak se nám to E10 blíží, viz:
https://www.auto.cz/pozor-do-ceska-se-b ... ory-138953

pro veteránisty asi žádná extra změna, stejně všichni tankovali N98 vid diskuse výše.... a E10 zatím bude jen u benzínů N95 jestli jsem to dobře pochopil....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Odpovědět

Zpět na „Paliva (běžná i alternativní)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti