Alfa Active Suspension

Odpovědět
Pete Biggy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 331
Registrován: 25.2.2020, úte 13:14
Kontaktovat uživatele:

Alfa Active Suspension

Příspěvek od Pete Biggy » 6.1.2023, pát 09:33

Ahoj,

máte někdo porovnání (Kubas, Tazdevil ad.): klasický podvozek vs. Alfa Active Suspension?

Ten stavitelný ideálně na těch 21" kolech, jestli to je na naše cesty reálně použitelné nebo je nutnost to mít na menších kolech resp. větším profilu stejně jako klasiku? Je to aspoň tak komfortní jako klasický podvozek Veloce na 20" resp. je to na totožných kolech komfortnější než klasický podvozek? Má to smysl, co servis/údržba do budoucna?
Dík.
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280 /2023-MY2022/
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/

Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18541
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Alfa Active Suspension

Příspěvek od Kubas » 6.1.2023, pát 11:11

dobrý dotaz. Ale nevím.

Jen myslím že byly snad až tři podvozky pro Stelvio ne? klasika, pak nějaký ten FSD nebo co (tzn. proměnlivý účinek tlumičů, ale řidičem neovlivnitelný) a pak to aktivní pružení, kdy si prostě stiskneš tlačítko s obrázkem tlumiče a auto přitvrdíš (to o čem mluvíš ty - "active suspension")
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Pete Biggy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 331
Registrován: 25.2.2020, úte 13:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Active Suspension

Příspěvek od Pete Biggy » 6.1.2023, pát 12:13

Jo, byla klasika, člověk mohl připlatit za FSD a AAS bylo spolu se samosvorem v balíku výkon . Teď u Veloce je samosvor, jakožto spousta (většina) věcí v základu, ale AAS je pouze u Estremy. U MY23 teda Competizione.
Nicméně srovnání nemáš jo? No, vím, že jsi to hodil hned na ty 19", ale mě by zajímalo, jak to funguje na těch 21", potažmo srovnání s klasikou na totožných kolech....
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280 /2023-MY2022/
Suzuki Swift 1,2 mildhybrid /2022/
KTM SMT limit. edit. /2011/

Ex AR Stelvio B-Tech 280 /2020/, Subaru Forester XT /2018/, Subaru XV 2.0 /2016/ a spousta motorek vč. klenotu Benelli TNT Café Racer

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18541
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Alfa Active Suspension

Příspěvek od Kubas » 6.1.2023, pát 14:41

jj, dali mi to na zimních 19" a pak jsem šel rovnou na letní 19".... Kdyby mi to dali na těch 21" tak je asi chvíli zkusím.... ale narovinu, na tak velké kola ta moje nafta prostě nemá výkon. to by bylo trápení. Podvozek jsem ten "active" chtěl, včetně samosvoru (když už, tak už), ale tím že jsem musel jít do skladovky se to vyřešilo a mám to úplně obyčejné. Ale fakt mi nic nechybí....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Alfa Active Suspension

Příspěvek od swoop01 » 6.1.2023, pát 14:56

Jestli muzu tak me by treba zajimalo jak je takova hracka servisne narocna... O kolik je ten tlumic drazsi nez bezne provedeni a zda je tam nutna po vymene nejaka kalibrace.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Tazdevil
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 524
Registrován: 22.2.2007, čtv 22:05
Bydliště: Zbiroh

Re: Alfa Active Suspension

Příspěvek od Tazdevil » 9.1.2023, pon 14:47

Tak já bohužel nemám porovnání s "normálním" podvozkem. Auto, co jsme měl na vyzkoušení ani nevím co mělo a navíc to bylo tak dávno, že bych si to stejně nepamatoval. Klidně bych to ale někdy osobně vyzkoušel, si s někým vyměnit auto a projet stejnou cestu s AAS a bez.
Já mám letní 20" a na zimu 19". Ale pohodlné se mi to zdá na obojích. Je jasné, že asi na těch 19" to bude trošku lepší, ale ani na těch 20" se mi nezdá, že by to bylo tvrdé.

Kubas, tlačítkem se změkčuje. Při aktivaci Dynamic modu se podvozek automaticky přitvrzuje a tím tlačítkem ho vracíš zpět do Normal (ježiš, doufám, že teď ze sebe nedělám blbce a je to skutečně tak :o) )

Co se týká servisovatelnosti, toť otázka, ale jednoduchý pohled do ePer dá hned jasnou představu o cenách. Normální tlumiče jsou tam předek 300 EUR a zadek 180 EUR. Ty na AAS (v ePer označeno jako SDD) jsou předek 1117 EUR a zadek 741 EUR.

A můj osobní poznatek ohledně AAS:
Jel jsem stejnou trasu na Dynamic mod celkem dvakrát. Poprvé s "tvrdým" nastavením podvozku (výchozí pro Dynamic) a pak přepnuto na měkčí (odpovídající režimu "Normal"). A musím uznat, že auto se chovalo mnohem klidněji a předvídatelněji na tvrdší nastavení. Dalo mi to pocit, že mám auto pořád pod kontrolou. Na měkčí se při dynamické jízdě už trošku projevovaly boční náklony, kdežto u "tvrdého" jsem měl pocit, že vůbec nejsou. Dobře se to chovalo i na rozbyté cestě. Žádný kostitřas nebo chvění a poskakování jak drahej pes. Na kvalitním povrchu auto dává pocit jízdy "po kolejích".

Tak asi tak...
Alfa Stelvio 2.0 Veloce '21
Alfa 147 GTA '05 by Autodelta
Alfa 159 SW 2.4 JTDm '07 pseudo Ti
ex Alfa GT 1.9 JTD '05
ex Alfa 147 2.0 TS Selespeed '01
ex Alfa 156 2.0 TS '00
ex Mazda 323f 1.9 GT '94
a další Alfa 147 1.6 TS '06 v rodině

Odpovědět

Zpět na „Stelvio“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů