Problematická relé

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8674
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Problematická relé

Příspěvek od Hampice » 25.9.2023, pon 08:18

czemarecek píše: 24.9.2023, ned 20:09 Tak dnes první závada. Sedl jsem do auta, zmačkl start a jen palubovka se rozsvítila ale auto nenastartovalo. Zkoušel jsem to několikrát ale nic. Zadna chyba na palubaku…. Šel jsem pro diag a hlásilo to,, START RELÉ,, Takže závada odhalena. Naštěstí jsem minuly rok koupil do zásoby dvě relé a vozim je v aute, protože co kdyby😂 . Vyplatilo se…. Relé jsem vyměnil a je po problému. Jde to vyměnit zvrchu naštěstí takže výměna minutka🤌
No to je šílený :)
Nicméně, kde to relé je? Ať ho nemusím hledat, až to přijde :-D
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

fafo
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 241
Registrován: 12.4.2010, pon 13:07
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: czemarecek - Alfa Romeo Giulia Q4 2.0T 280hp

Příspěvek od fafo » 25.9.2023, pon 08:29

Hampice píše: 25.9.2023, pon 08:18
czemarecek píše: 24.9.2023, ned 20:09 Tak dnes první závada. Sedl jsem do auta, zmačkl start a jen palubovka se rozsvítila ale auto nenastartovalo. Zkoušel jsem to několikrát ale nic. Zadna chyba na palubaku…. Šel jsem pro diag a hlásilo to,, START RELÉ,, Takže závada odhalena. Naštěstí jsem minuly rok koupil do zásoby dvě relé a vozim je v aute, protože co kdyby😂 . Vyplatilo se…. Relé jsem vyměnil a je po problému. Jde to vyměnit zvrchu naštěstí takže výměna minutka🤌
No to je šílený :)
Nicméně, kde to relé je? Ať ho nemusím hledat, až to přijde :-D
Pokud se nepletu, tak tady. (R2A) Ale stejne je to divny, nove auto kurna.
Predni prava strana.
Obrázek
Giulia Super 2,0 147kW automat
ex AR166 FL 2,4 JTDm 20V automat
ex AR166 FL 2,4 JTD 10V
ex AR166 2.5 V6 automat
ex AR164 2.0 V6 turbo

czemarecek
Nováček

Příspěvky: 212
Registrován: 9.1.2018, úte 12:05

Re: czemarecek - Alfa Romeo Giulia Q4 2.0T 280hp

Příspěvek od czemarecek » 25.9.2023, pon 08:38

Jsou to ty problematické relé na prave straně pod světlem( nad podběhem) A ano je to R2A hned jako první od motoru. Jde na to hezky vidět zvrchu, jsou pod krytem samozřejmě. Na ostatní čtyři ale už asi jen z podběhu… není tam totiž místo.
Alfa Romeo 156 2.0 TS...ex
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 110kw… ex
Alfa Romeo Giulia Q4 206kw

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18542
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Relátka

Příspěvek od Kubas » 25.9.2023, pon 10:19

přesunuto do zvláštního vlákna. Jak to vlákno mám pojemnovat??? ("vadná relátka - auto nestartuje"....?) dík
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

czemarecek
Nováček

Příspěvky: 212
Registrován: 9.1.2018, úte 12:05

Re: Relátka

Příspěvek od czemarecek » 25.9.2023, pon 10:31

Kubas píše: 25.9.2023, pon 10:19 přesunuto do zvláštního vlákna. Jak to vlákno mám pojemnovat??? ("vadná relátka - auto nestartuje"....?) dík
Problematická relé třeba. Protože těch relé je tam víc
Alfa Romeo 156 2.0 TS...ex
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 110kw… ex
Alfa Romeo Giulia Q4 206kw

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Problematická relé

Příspěvek od swoop01 » 25.9.2023, pon 13:13

Taky jsem mel zkusenost. Sice ne se startovacim rele, ale s vodni pumpou nizkoteplotniho chlazeni. Rele na stole funkcni, ale v aute delalo problem. Nefunkcni chlazeni o sobe nedava nijak zlvast vedet. Pri normalnim jezdeni nepostrehnutelne. Odhaduji, ze spousta lidi jezdi s nefunkcnim nizkoteplotnim okruhem a ani o tom nevi.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8674
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Problematická relé

Příspěvek od Hampice » 25.9.2023, pon 13:49

swoop01 píše: 25.9.2023, pon 13:13 Taky jsem mel zkusenost. Sice ne se startovacim rele, ale s vodni pumpou nizkoteplotniho chlazeni. Rele na stole funkcni, ale v aute delalo problem. Nefunkcni chlazeni o sobe nedava nijak zlvast vedet. Pri normalnim jezdeni nepostrehnutelne. Odhaduji, ze spousta lidi jezdi s nefunkcnim nizkoteplotnim okruhem a ani o tom nevi.
Tohle by mělo jít poznat i podle toho, že po vypnutí motoru nepoběží ta pumpa ne? Mě se ještě nestalo, aby po vypnutí motoru neběžela a to s tím většinu jezdím relativně v klidu, před odstavením určitě.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

fafo
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 241
Registrován: 12.4.2010, pon 13:07
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematická relé

Příspěvek od fafo » 25.9.2023, pon 14:14

Hampice píše: 25.9.2023, pon 13:49
swoop01 píše: 25.9.2023, pon 13:13 Taky jsem mel zkusenost. Sice ne se startovacim rele, ale s vodni pumpou nizkoteplotniho chlazeni. Rele na stole funkcni, ale v aute delalo problem. Nefunkcni chlazeni o sobe nedava nijak zlvast vedet. Pri normalnim jezdeni nepostrehnutelne. Odhaduji, ze spousta lidi jezdi s nefunkcnim nizkoteplotnim okruhem a ani o tom nevi.
Tohle by mělo jít poznat i podle toho, že po vypnutí motoru nepoběží ta pumpa ne? Mě se ještě nestalo, aby po vypnutí motoru neběžela a to s tím většinu jezdím relativně v klidu, před odstavením určitě.
Tak tak, taky mi běží po vypnutí.
Giulia Super 2,0 147kW automat
ex AR166 FL 2,4 JTDm 20V automat
ex AR166 FL 2,4 JTD 10V
ex AR166 2.5 V6 automat
ex AR164 2.0 V6 turbo

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Problematická relé

Příspěvek od swoop01 » 25.9.2023, pon 15:51

Hlavne jestli rozlisujete brucici pumpu od piskotu EGR. Oboji bezi soucasne a kazde na jine strane auta.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

ivos
Uživatelský avatar

Příspěvky: 85
Registrován: 28.6.2010, pon 23:09
Bydliště: liberec

Re: Problematická relé

Příspěvek od ivos » 25.9.2023, pon 18:19

co máš přesně na mysli okruh nízkoteplotního chlazení..?? Mám dva okruhy, jeden hlavní s pumpou poháněnou řemenem a druhý poháněný elektrickou pumpou. Ta se mi hned zpočátku podělala- tam ale motor spad do nouzáku. V poslední době pozoruji, že mi občas při zátěži naskočí na chvíli pátá čárka na teplotě oleje - dobře, byla 35°vedra, ale nějak si nemyslím, že dříve to bylo tak často...hlavně v táhlých stoupáních na dálnici.
AR Brera 3,2Q4 280ps/ 2008
AR Stelvio Lusso TI 210ps/ 2020

czemarecek
Nováček

Příspěvky: 212
Registrován: 9.1.2018, úte 12:05

Re: Problematická relé

Příspěvek od czemarecek » 25.9.2023, pon 20:09

ivos píše: 25.9.2023, pon 18:19 co máš přesně na mysli okruh nízkoteplotního chlazení..?? Mám dva okruhy, jeden hlavní s pumpou poháněnou řemenem a druhý poháněný elektrickou pumpou. Ta se mi hned zpočátku podělala- tam ale motor spad do nouzáku. V poslední době pozoruji, že mi občas při zátěži naskočí na chvíli pátá čárka na teplotě oleje - dobře, byla 35°vedra, ale nějak si nemyslím, že dříve to bylo tak často...hlavně v táhlých stoupáních na dálnici.
Mysli tím okruh na chlazení turba. To je ta pumpa co se ti pokazila. 5 čárek ve vedrech a v zátěži je normal. V zime budeš mít 3 čárky zase.
Alfa Romeo 156 2.0 TS...ex
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 110kw… ex
Alfa Romeo Giulia Q4 206kw

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8674
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Problematická relé

Příspěvek od Hampice » 25.9.2023, pon 22:13

swoop01 píše: 25.9.2023, pon 15:51 Hlavne jestli rozlisujete brucici pumpu od piskotu EGR. Oboji bezi soucasne a kazde na jine strane auta.
A sakra 😆
To co myslím já, je slyšet spíš z pravé strany auta.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

fafo
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 241
Registrován: 12.4.2010, pon 13:07
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematická relé

Příspěvek od fafo » 25.9.2023, pon 22:29

Hampice píše: 25.9.2023, pon 22:13
swoop01 píše: 25.9.2023, pon 15:51 Hlavne jestli rozlisujete brucici pumpu od piskotu EGR. Oboji bezi soucasne a kazde na jine strane auta.
A sakra 😆
To co myslím já, je slyšet spíš z pravé strany auta.
Pravá když stojíš před aurem a koukáš na motor ? :-D Tam to vrčí mě :-)
Giulia Super 2,0 147kW automat
ex AR166 FL 2,4 JTDm 20V automat
ex AR166 FL 2,4 JTD 10V
ex AR166 2.5 V6 automat
ex AR164 2.0 V6 turbo

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8674
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Problematická relé

Příspěvek od Hampice » 25.9.2023, pon 22:34

Jo, blbě jsem to napsal. Levá strana, takže tak jak píšeš.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Problematická relé

Příspěvek od swoop01 » 26.9.2023, úte 17:30

Ja popisuji strany vzdy z pohledu sediciho ridice... Takze elektricka pumpa pro nizkoteplotni okruh je umistena u praveho predniho kola. Nizkoteplotni je to proto, protoze kapalina chladi primarne nasavany, prehraty vzduch z turba. Pumpa se zapina a vypina... Nechava vodu v chladici klesnout na nizkou teplotu aby v pripade potreby dokazala schladit nasavany vzduch, ktery ma cca 150 stupnu na nejakych cca 40 stupnu. Chlazeni/dochlazovani stredu turba je takovy "bonus" navic.

Druhy, vysokoteplotni okruh chladi motor jako takovy. Teplota kapaliny se udrzuje na 90+.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8674
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Problematická relé

Příspěvek od Hampice » 27.9.2023, stř 16:50

A jak tedy bezpečně poznat, jestli ten sekundární okruh funguje? Na diagnostice by byla chyba?
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Problematická relé

Příspěvek od swoop01 » 27.9.2023, stř 18:05

>Hampice: Me to zaclo vyhazovat nic moc rikajici chybu "U1008-00 LIN". Ale jistotu, ze to funguje ma clovek asi jen kdyz to odmeri za provozu a zaloguje si hodnoty teplot nasavaneho vzduchu pred a za intercoolerem. Cele to vynese do grafu a musi tam byt jasne videt, ze chlazeni se snazi nasavany vzduch udrzet v teplote okolo 45 stupnu. V grafu je pak i treba videt, ze i kdyz teplota vzduchu za turbem splha prudce nahoru tak teplota za chladicem naopak klesa a to je nejspis prave okamzik kdy spina pumpa a snazi se odvadet teplo chladnou vodou pryc.

Naopak kdyz je tam problem tak je v grafu hezky videt, ze se stoupajici teplotou vzduchu za turbem dochazi i ke stoupani teploty vzduchu za intercoolerem. Vpodstate teplota nasavaneho vzduchu do motoru kopiruje krivku teploty vzduchu za turbem s nejakym odstupem nez dojde k ohrati vody v systemu, ale i tak to staci relativne uchladit pri normalni, defenzivni a predpisove jizde.

V sekci Technika > 2.0T Multiair je na to vlakno kde jsou i moje grafy jak vypada spatny prubeh a jak si myslim, ze by mel vypadat dobry.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

fafo
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 241
Registrován: 12.4.2010, pon 13:07
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematická relé

Příspěvek od fafo » 29.9.2023, pát 19:33

swoop01 píše: 26.9.2023, úte 17:30 Ja popisuji strany vzdy z pohledu sediciho ridice... Takze elektricka pumpa pro nizkoteplotni okruh je umistena u praveho predniho kola. Nizkoteplotni je to proto, protoze kapalina chladi primarne nasavany, prehraty vzduch z turba. Pumpa se zapina a vypina... Nechava vodu v chladici klesnout na nizkou teplotu aby v pripade potreby dokazala schladit nasavany vzduch, ktery ma cca 150 stupnu na nejakych cca 40 stupnu. Chlazeni/dochlazovani stredu turba je takovy "bonus" navic.

Druhy, vysokoteplotni okruh chladi motor jako takovy. Teplota kapaliny se udrzuje na 90+.
No já Ti nevím. Levá strana chlazeni a nadoba pro turbo. Pravá strana hlavní chlazení motoru.
Na levé straně ele. čerpadlo.
Tak teď babo raď :-).
Obrázek
Giulia Super 2,0 147kW automat
ex AR166 FL 2,4 JTDm 20V automat
ex AR166 FL 2,4 JTD 10V
ex AR166 2.5 V6 automat
ex AR164 2.0 V6 turbo

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8674
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Problematická relé

Příspěvek od Hampice » 1.10.2023, ned 08:53

Já si právě taky myslím, že je to naopak. Ale hádat se nechci, protože jsem se tím ještě nějak extra nezabýval. Nicméně zvuk jde vždy z leva a přesně vlevo jsou i všechny komponenty sekundárního okruhu (expanzka, napojení chladiče, turbo...).
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Problematická relé

Příspěvek od swoop01 » 2.10.2023, pon 10:18

V prostoru kam ukazuje sipka se nachazi elektronicky rizeny termostat.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Problematická relé

Příspěvek od swoop01 » 2.10.2023, pon 10:25

>Hampice: Pokud slysis zvuk z oblasti kde je turbo, pak nejspis poslouchas otevrene EGR.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

fafo
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 241
Registrován: 12.4.2010, pon 13:07
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Problematická relé

Příspěvek od fafo » 2.10.2023, pon 14:12

swoop01 píše: 2.10.2023, pon 10:18 V prostoru kam ukazuje sipka se nachazi elektronicky rizeny termostat.
Kurna mas pravdu, je tam :-)
Obrázek
Giulia Super 2,0 147kW automat
ex AR166 FL 2,4 JTDm 20V automat
ex AR166 FL 2,4 JTD 10V
ex AR166 2.5 V6 automat
ex AR164 2.0 V6 turbo

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8674
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Problematická relé

Příspěvek od Hampice » 3.10.2023, úte 16:30

Tak konečně jí taky vidím. Mě ještě napadlo, teoreticky by měla jít spustit v testech v MESu. Kouknu, jestli tam ta možnost je. Pokud ji MES spustí, je jasný že je vše v pořádku
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Martin52

Příspěvky: 76
Registrován: 15.10.2022, sob 13:12

Re: Problematická relé

Příspěvek od Martin52 » 24.11.2023, pát 20:36

Nemôžu tieto závady súvisieť s niektorým relé? Absolútne ničím sa neprejavujú, iba mi zasvietila kontrolka motora. Tie problémové relé trápia Giulie bez ohľadu na rok výroby?
Přílohy
IMG_5639.jpeg

czemarecek
Nováček

Příspěvky: 212
Registrován: 9.1.2018, úte 12:05

Re: Problematická relé

Příspěvek od czemarecek » 25.11.2023, sob 08:36

Relé startu je urcite to relé, měl jsem tu samou chybu a po výměně ok… Ostatní s tím zřejmě nebudou souviset…. Výměn relé startu, zkontroluj baterku a uvidíš.
Alfa Romeo 156 2.0 TS...ex
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 110kw… ex
Alfa Romeo Giulia Q4 206kw

Odpovědět

Zpět na „Giulia“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů