Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Čau Alfisti, máte někdo zkušenosti se sportovními fiiltry ne sání? Dočetl jsem se, že se tak někomu zničil motor...
- michal5763
- Příspěvky: 65
- Registrován: 2.11.2008, ned 19:21
vstřiky a čerpadlo na seriovej motor=nesmysl...Čerpadlo sice může dodat více paliva při stejném tlaku ,ale regulátor tlaku vždycky tlak srazí na 3bar (pokud není nastaveno něco jinýho) vůči tlaku v sání.jediná výhoda tak je ,že čerpadlo dokáže líp pokrejt špičky-aleto by mělo umět i sériový čerpadlo v dobrým stavu...
Pokud je už čerpadlo v horším stavu,tak výměna za nové udělá razantní změnu -motor má s dostatkem paliva větší chuť do života ve vyšších otáčkách...což jsem poznal na coupe.kde postupem času výkon popřekročení 5000 ubejval a ubejval....
Pro upravenej 2l NA motor s očekávaným výkonem 230koní je dostatečný čerpadlo co dokáže dodat 106l/hod -sériové dokáže dodat 120 a více-dle technické dokumentace.
vstřiky -sériový vstřiky jsou dostatečně dimenzovaný ,jejich zvětšením sice dostaneš víc paliva do válce - bohužel v "closed loop" režimu je směs bohatá, tak jednotka udělá korekce map ,aby směs byla OK..
Tyto korekce pak aplikuje na celé palivové mapy i pro režim "open loop".Pak se může stát, že díky příliš vysoký korekci jede motor v "open loop" režimu na chudou směs...Což je případ chipnutejch coupe 20VT s pár úpravama kolem motoru-v anglii problém running lean řešejpoměrně dost často....
To je ale nepodstatný ,podstatný je to, že ŘJ jak u coupe 20v/VT, tak u AR TS je Bosch stejný typový řady, takže funkce je naprosto stejná...
jednoduchá úprava u TS- zprůchodnit sání co to jde ,pokud si věříš,tak kuchnout airbox tak aby k filtru měl vzduch co nejsnažšší přístup, vložku nechat papírovou (auto tohle úpravou dostane zvuk a bude se chovat stejně jak s nějakým přímým kitem-ověřeno na všech mejch autech..), a pak vejfuk - od katu do zadu 55-60mm trubka a nějakej koncovej tlumič větších rozměrů....případně i kat ven.Pokud máš peněz na rozhazování tak i laděný svody koupit,nebo nechat vyrobit -což je levnější varianta a většinou fungující líp,než leštěný prdy od supersprintu a spol...
chip bych neřešil-dokud nebudeš dávat nějaký vačky,měnit kompresi a zvětšovat otáčky-jednotka je dost chytrá na to,že si to korekcema dorovná
Pokud je už čerpadlo v horším stavu,tak výměna za nové udělá razantní změnu -motor má s dostatkem paliva větší chuť do života ve vyšších otáčkách...což jsem poznal na coupe.kde postupem času výkon popřekročení 5000 ubejval a ubejval....
Pro upravenej 2l NA motor s očekávaným výkonem 230koní je dostatečný čerpadlo co dokáže dodat 106l/hod -sériové dokáže dodat 120 a více-dle technické dokumentace.
vstřiky -sériový vstřiky jsou dostatečně dimenzovaný ,jejich zvětšením sice dostaneš víc paliva do válce - bohužel v "closed loop" režimu je směs bohatá, tak jednotka udělá korekce map ,aby směs byla OK..
Tyto korekce pak aplikuje na celé palivové mapy i pro režim "open loop".Pak se může stát, že díky příliš vysoký korekci jede motor v "open loop" režimu na chudou směs...Což je případ chipnutejch coupe 20VT s pár úpravama kolem motoru-v anglii problém running lean řešejpoměrně dost často....
To je ale nepodstatný ,podstatný je to, že ŘJ jak u coupe 20v/VT, tak u AR TS je Bosch stejný typový řady, takže funkce je naprosto stejná...
jednoduchá úprava u TS- zprůchodnit sání co to jde ,pokud si věříš,tak kuchnout airbox tak aby k filtru měl vzduch co nejsnažšší přístup, vložku nechat papírovou (auto tohle úpravou dostane zvuk a bude se chovat stejně jak s nějakým přímým kitem-ověřeno na všech mejch autech..), a pak vejfuk - od katu do zadu 55-60mm trubka a nějakej koncovej tlumič větších rozměrů....případně i kat ven.Pokud máš peněz na rozhazování tak i laděný svody koupit,nebo nechat vyrobit -což je levnější varianta a většinou fungující líp,než leštěný prdy od supersprintu a spol...
chip bych neřešil-dokud nebudeš dávat nějaký vačky,měnit kompresi a zvětšovat otáčky-jednotka je dost chytrá na to,že si to korekcema dorovná
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Budeš se divit, ale nesmysl to není. Vím to , mám to. Nárůst výkonu výrazný.Na brzdě sem nebyl před ani po- zbytečný, hlavně když to vyprašuje. Hádat se o tom s nikým ale nebudu. Nechci nikomu nic vnucovat, jen tu přikládám vlastní zkušenost, kterou mám v rukách každý den. Filtr ti sám o sobě nic nepřidá, akorát to bude mít trošku surovější zvuk.
AR Giulietta 1750 QV 177 KW
Lancia Thema 8.32
Opel Corsa E 1.4
Lancia Thema 8.32
Opel Corsa E 1.4
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 979
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Trocha teorie :
Na průběh točivého momentu u benzinových atmosferických motorů má největší vliv účinnost naplnění válce. Ta je závislá na otáčkách a samozřejmě na časování ventilů. Proto mají křivky momentu takové průběhy jaké mají. Tato účinnost s otáčkami klesá, neboť hydralulické odpory (potrubí,kolena,filtr,ventily...) rostou s rychlostí proudění vzduchu. V sání je tedy u atmosférického benzínu vždy podtlak. S rostoucím zatížením (otevíráme klapku) se snižuje, ale zárověň roste s otáčkami.
Do válce se dostává stále stejný objem vzduchu (zdvihový objem 1 válce), ale hmotnostní naplnění s rostoucím podtlakem klesá - klesá hustota nasávané směsi - menší výkon motoru. Přičemž nejdůležitejší roli, zde hraje škrticí klapka, jakožto regulační orgán benzin.motorů. Tato regulace je bohužel ztrátová, protože škrcením se snižije právě hustota - hmotnosní naplnění válce. Také proto mají naftové motory menší spotřebu, protože jsou bez klapky a regulují se jen dávkou paliva (další důvody jsou např.: mnohem vyšší kompresní poměr, chudá směs při nízkých zatíženích).
Hydralický odpor vzduchového filtru tedy hraje mnohem menší roli, ale ne zanedbatelnou. Sportovní filtry mají samozřejmě větší průchodnost - menší hydraulické ztráty, ale mají také o něco menší filtrační schopnost. Dále, jak již někdo uvedl, se pro svou fci napouštějí spec.olejem, který proud vzduchu může strhávat a poškodit např. váhu vzduchu a jiné snímače. Dále je důležitá teplota nasávaného vzduchu (teplejší vzduch má menší hustotu) - tudíž nutno kvalitně odstínit. Vhodné jsou z tohoto hlediska výměnné vložky, třeba KN. Ale sám mám houby co říkat, páč mám na všech autech konusy. Ale odstínění je opravdu důležité, jinak koně spíše zabíjíte než přidávate.
Ale abych jen nahanil sportovní vložky, tak jsem vytvořil jednoduchý excel pro výpočet max.výkonu, vycházejicí s termodynamických výpočtů, kde si můžete udělat představu, co udělá s výkonem vyšší teplota vzduchu, starý zanesený papírový filtr nebo naopak nějaký sportovní.
Průchodnost filtru se projeví v hodnotě tlaku v sání. Čím méně průchozí filtr,tím vyšší podtlak. Ale dá se říct, že rozdíl mezi filtry dělá asi 0,02 baru podtlaku (0,8bar +-0,01). Tudíž se hodnoty pro atmosférické motory pro různé filtry pohybují cca od 0,079 do 0,081 MPa. Hodnoty se pro různá vozidla samozřejmě liší, podle řešení tvaru sacího potrubí, ale pro přiblížení toto bohatě stačí. Nárůst výkonu, ale většinou dosti snižuje právě zmiňovaná vyšší teplota nasávaného vzduchu.
Dost bylo teorie, tady je link na stažení:
http://uloz.to/2677901/vykon-2003.xls
Některé hodnoty jsou odečteny přímo z měření TS motorů a jsou by oko interpolovány, aby byly použitelné pro různé objemy motorů. Zkoušel jsem to na svou 156 SW 1.8TS a plus minus autobus to sedí.
Na průběh točivého momentu u benzinových atmosferických motorů má největší vliv účinnost naplnění válce. Ta je závislá na otáčkách a samozřejmě na časování ventilů. Proto mají křivky momentu takové průběhy jaké mají. Tato účinnost s otáčkami klesá, neboť hydralulické odpory (potrubí,kolena,filtr,ventily...) rostou s rychlostí proudění vzduchu. V sání je tedy u atmosférického benzínu vždy podtlak. S rostoucím zatížením (otevíráme klapku) se snižuje, ale zárověň roste s otáčkami.
Do válce se dostává stále stejný objem vzduchu (zdvihový objem 1 válce), ale hmotnostní naplnění s rostoucím podtlakem klesá - klesá hustota nasávané směsi - menší výkon motoru. Přičemž nejdůležitejší roli, zde hraje škrticí klapka, jakožto regulační orgán benzin.motorů. Tato regulace je bohužel ztrátová, protože škrcením se snižije právě hustota - hmotnosní naplnění válce. Také proto mají naftové motory menší spotřebu, protože jsou bez klapky a regulují se jen dávkou paliva (další důvody jsou např.: mnohem vyšší kompresní poměr, chudá směs při nízkých zatíženích).
Hydralický odpor vzduchového filtru tedy hraje mnohem menší roli, ale ne zanedbatelnou. Sportovní filtry mají samozřejmě větší průchodnost - menší hydraulické ztráty, ale mají také o něco menší filtrační schopnost. Dále, jak již někdo uvedl, se pro svou fci napouštějí spec.olejem, který proud vzduchu může strhávat a poškodit např. váhu vzduchu a jiné snímače. Dále je důležitá teplota nasávaného vzduchu (teplejší vzduch má menší hustotu) - tudíž nutno kvalitně odstínit. Vhodné jsou z tohoto hlediska výměnné vložky, třeba KN. Ale sám mám houby co říkat, páč mám na všech autech konusy. Ale odstínění je opravdu důležité, jinak koně spíše zabíjíte než přidávate.
Ale abych jen nahanil sportovní vložky, tak jsem vytvořil jednoduchý excel pro výpočet max.výkonu, vycházejicí s termodynamických výpočtů, kde si můžete udělat představu, co udělá s výkonem vyšší teplota vzduchu, starý zanesený papírový filtr nebo naopak nějaký sportovní.
Průchodnost filtru se projeví v hodnotě tlaku v sání. Čím méně průchozí filtr,tím vyšší podtlak. Ale dá se říct, že rozdíl mezi filtry dělá asi 0,02 baru podtlaku (0,8bar +-0,01). Tudíž se hodnoty pro atmosférické motory pro různé filtry pohybují cca od 0,079 do 0,081 MPa. Hodnoty se pro různá vozidla samozřejmě liší, podle řešení tvaru sacího potrubí, ale pro přiblížení toto bohatě stačí. Nárůst výkonu, ale většinou dosti snižuje právě zmiňovaná vyšší teplota nasávaného vzduchu.
Dost bylo teorie, tady je link na stažení:
http://uloz.to/2677901/vykon-2003.xls
Některé hodnoty jsou odečteny přímo z měření TS motorů a jsou by oko interpolovány, aby byly použitelné pro různé objemy motorů. Zkoušel jsem to na svou 156 SW 1.8TS a plus minus autobus to sedí.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
Re:
jestli se můžu zeptat, co se myslí přesně tím zprůchodněním sání? vykuchat všechno před filtrem?hno3 píše:jednoduchá úprava u TS- zprůchodnit sání co to jde ,pokud si věříš,tak kuchnout airbox tak aby k filtru měl vzduch co nejsnažšší přístup, vložku nechat papírovou (auto tohle úpravou dostane zvuk a bude se chovat stejně jak s nějakým přímým kitem-ověřeno na všech mejch autech..), a pak vejfuk - od katu do zadu 55-60mm trubka a nějakej koncovej tlumič větších rozměrů....případně i kat ven.Pokud máš peněz na rozhazování tak i laděný svody koupit,nebo nechat vyrobit -což je levnější varianta a většinou fungující líp,než leštěný prdy od supersprintu a spol...
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
zprůchodněné sání je asi 10 cm dlouhý nátrubek hned na hlavě zakončený pletivem do králíkárny
- George.KHE
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2579
- Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
hno3 se opravdu vyzná, tak bych jeho řeči nebral úplně nadarmo
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Ale zákony fyziky oblafnout nejdou.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ._1954.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ._1954.jpg
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
Kdyby chtěl někdo jen tak vyzkoušet sportovní vložku do sání, mám doma jednu bezprizorní. Stačí vyměnit v airboxu... Je to GREEN...
Alfa Stelvio 2.0 Veloce '21
Alfa 147 GTA '05 by Autodelta
Alfa 159 SW 2.4 JTDm '07 pseudo Ti
ex Alfa GT 1.9 JTD '05
ex Alfa 147 2.0 TS Selespeed '01
ex Alfa 156 2.0 TS '00
ex Mazda 323f 1.9 GT '94
a další Alfa 147 1.6 TS '06 v rodině
Alfa 147 GTA '05 by Autodelta
Alfa 159 SW 2.4 JTDm '07 pseudo Ti
ex Alfa GT 1.9 JTD '05
ex Alfa 147 2.0 TS Selespeed '01
ex Alfa 156 2.0 TS '00
ex Mazda 323f 1.9 GT '94
a další Alfa 147 1.6 TS '06 v rodině
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
jen takovej postřech z jednoho fora ařekl bych, že má pravdu
Bavlněné filtry se impregnují speciálním olejem - po každém vyprání se musejí tímto olejem impregnovat. Tento olej je velmi jemný a proniká skrz filtr do sání, kde poškozuje měřicí člen váhy vzduchu. Proto jednoznačně říkám NE !
Bavlněné filtry se impregnují speciálním olejem - po každém vyprání se musejí tímto olejem impregnovat. Tento olej je velmi jemný a proniká skrz filtr do sání, kde poškozuje měřicí člen váhy vzduchu. Proto jednoznačně říkám NE !
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?
to je jeden z důvodů proč ne, ale spousta lidí to prostě nepochopí
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti