Manuální převodovka 147 (lanovody, kulisa, synchrony atp.)

Odpovědět
katoo
Uživatelský avatar

Příspěvky: 33
Registrován: 26.5.2008, pon 09:36
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od katoo » 2.6.2008, pon 18:11

Tak v servisu mi řekli, že to bude tak přes desítku oprava, když bude špatná kulisa, bude špatnej i synchron a může být špatné i ložisko, které stojí skoro desítku....takže přemýšlím, jestli nekoupit starší převodovku, víte kde nebo kolik tak stojí?

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 2.6.2008, pon 18:54

Driv nez prevodovku bych zkusil jinej servis. Jen Te strasej a pripravujou si pudu pro dobrej "kseft". Zdaleka nemusi bejt vysypany vsechno najednou. Nejlip udelas, kdyz to zkusis i jinde a hlavne s tim nebudes jezdit...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1407
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Příspěvek od Petan » 2.6.2008, pon 19:04

Ještě zkus jiný servis, a potom bych to já osobně řešil jinou, jetou převodovkou např. z bouračky apod. Oprava může vyjít klidně na tolik, kolik ti řekli. Pokud to budeš řešit starší převodkou do desítky by jsi se měl vlézt, vč. montáže, chce to ale narazit na dobrého prodejce ... já jsem pouštěl už dvě převodovky, nechtěl jsem vydělat, tak šli za 5 tis./ks Ale jiný kraj, jiný mrav, hodně štěstí
1 Alfisti.cz
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18541
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Kubas » 2.6.2008, pon 20:34

zatím jsem neslyšel o nikom, kdo by u převodovky řešil u AR147 řešil něco jiného než lanovody nebo kulisu.... (a ještě jeden synchron na 3.st vrámci záruky). Roky samozřejmě běží a budou se objevovat vážnější závady, ale jak píšou ostatní, zkusil bych se poptat jinde....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

drtikolsova
Uživatelský avatar

Příspěvky: 67
Registrován: 21.3.2007, stř 22:15
Bydliště: Kryry

Příspěvek od drtikolsova » 3.6.2008, úte 01:18

Sdílím stejnej problém, ale mě občas spíš málokdy nejde zařadit trojka, což jsem kdysi četla někde v recenzích, že je u 147 normální. Dělá mi to celou dobu, co auto mam a vzhledem k recenzím jsem to nijak neřešila. Zpátečka mi jde přes zuby jen, když jí tam hodim rychle ve spěchu a málokdy vůbec, ale když vyřadim a sešlápnu znova spojku, tak už dobrý. Btw, i když jsem ženská a na ženský za volantem nadávám (chlapy jsou někdy i horší, zvlášt důchodci), tak musim říct, že já se ke svýmu autu chovam hodně slušně a nedam na něj dopustit (vzhledem k tomu, že trpím stejnou úchylkou zvanou AR jako vy :wink: ), tím chci říct, že každá ženská fakt s odpuštěním "blbka" není. :wink: a.vs.s
Alfa Romeo 147 1.6 TS

katoo
Uživatelský avatar

Příspěvky: 33
Registrován: 26.5.2008, pon 09:36
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od katoo » 3.6.2008, úte 07:37

já jsem pouštěl už dvě převodovky, nechtěl jsem vydělat, tak šli za 5 tis./ks Ale jiný kraj, jiný mrav,
Hm, tak 5 tis. je krásná cena. Škoda,že už žádnou nemáš. To bych si koupil i do zálohy. No a kam bych se měl podívat, kde se dají starší převodovky sehnat?
Sdílím stejnej problém, ale mě občas spíš málokdy nejde zařadit trojka, což jsem kdysi četla někde v recenzích, že je u 147 normální. Dělá mi to celou dobu, co auto mam a vzhledem k recenzím jsem to nijak neřešila. Zpátečka mi jde přes zuby jen, když jí tam hodim rychle ve spěchu a málokdy vůbec, ale když vyřadim a sešlápnu znova spojku, tak už dobrý.
Tak to mi dělá taky, trojka jde lehce přes zoubky (někdy) a zpátečka to samé....také jsem to neřešil, dokud mi nešla zařadit ta čtyřka, tak ať tě nepotká stejný osud.
Teď čtyřku raději nepoužívám, po městě stačí trojka (aspon dodržuju rychlost). :smt023 V servisu každopádně říkali, že ji musí celou rozebrat,aby zjistili kde je zakopanej pes, no a pak se musím rozhodnout jestli opravit nebo vyměnit, tak bych rád věděl, kde se dá ta starší převodovka koupit

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1407
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Příspěvek od Petan » 3.6.2008, úte 09:41

drtikolsova píše: Btw, i když jsem ženská a na ženský za volantem nadávám (chlapy jsou někdy i horší, zvlášt důchodci), tak musim říct, že já se ke svýmu autu chovam hodně slušně a nedam na něj dopustit (vzhledem k tomu, že trpím stejnou úchylkou zvanou AR jako vy :wink: ), tím chci říct, že každá ženská fakt s odpuštěním "blbka" není. :wink: a.vs.s
Souhlasím :smt023
1 Alfisti.cz
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1407
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Příspěvek od Petan » 3.6.2008, úte 09:44

katoo píše:Hm, tak 5 tis. je krásná cena. Škoda,že už žádnou nemáš. To bych si koupil i do zálohy. No a kam bych se měl podívat, kde se dají starší převodovky sehnat?
Chce to čas a trpělivost, mrkni do sekce vrakoviště, obvolej to, poptej se ale hlavně sleduj nabídku na webech ... to je asi tak vše.
1 Alfisti.cz
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

4volty
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9
Registrován: 4.6.2008, stř 11:26
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 4volty » 4.6.2008, stř 12:04

Ja som mal tiez takyto problem kedy po dlhsej jazde na 5ke (asi 200km) som potreboval zaradit trojku a mal som problem to urobit, a islo mi to len na asi 5. krat. Upakovalo sa to dost casto. Avsak, potom som vymenil olej v prevodovke a od vtedy po akejkolvek dlhej ceste som uz nemal ani raz takyto problem.
Krasne cervena 147 1.6TS 77kW z roku 2002

katoo
Uživatelský avatar

Příspěvky: 33
Registrován: 26.5.2008, pon 09:36
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Cesta do servisu

Příspěvek od katoo » 13.6.2008, pát 15:08

Tak jsem se vydal do servisu (cca 10 km) a ejhle, najednou jí šlo řadit všechny rychlosti a několikrát za sebou. V servisu se pan opravář projel a řekl, že převodovka je vpořádku, že nemá cenu rozebírat něco co funguje. No, tak jsme se s Alfičkou zase vrátili a zatím seká dobrotu. TAk nevím, bála se, že jí budou: rozmontovat ... číslo 147 žije??? alfaromeo1 :-k

Prý to mohlo být ulomený zub nebo něco, co tam zapadlo a bránilo, nebo bůhví.... no já to nevim, tak uvidíme???
AR 147 1.6TS 120PS

Petan147
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 298
Registrován: 18.2.2008, pon 08:50
Bydliště: kousek za Hlučínem
Kontaktovat uživatele:

Re: Cesta do servisu

Příspěvek od Petan147 » 13.6.2008, pát 15:14

katoo píše:Tak jsem se vydal do servisu (cca 10 km) a ejhle, najednou jí šlo řadit všechny rychlosti a několikrát za sebou. V servisu se pan opravář projel a řekl, že převodovka je vpořádku, že nemá cenu rozebírat něco co funguje. No, tak jsme se s Alfičkou zase vrátili a zatím seká dobrotu. TAk nevím, bála se, že jí budou: rozmontovat ... číslo 147 žije??? alfaromeo1 :-k

Prý to mohlo být ulomený zub nebo něco, co tam zapadlo a bránilo, nebo bůhví.... no já to nevim, tak uvidíme???
s vylomenym zubem vprevodovce se da normalne fungovat???
Alfa Romeo Gulietta 1.4T 170cv
ex Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 147kW High rv.2006
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS 77kW Progression rv.2001

katoo
Uživatelský avatar

Příspěvky: 33
Registrován: 26.5.2008, pon 09:36
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od katoo » 7.7.2008, pon 15:30

tak prý opraveno. bylo to něco ohledně zubů, něco tam prý vadilo a občas blokovalo zařazení....
Prostě líp popsat to, co se mi snažil automechanik vysvětlit nedokážu. Tak nic vážného to nebylo, zaplatil jsem 2,5 tis. za vlastně asi jen práci a je to :wink:
prý si mám nechat vyměnit kotouče (2200,,- za kus) a destičky asi 1200,- celkem.
AR 147 1.6TS 120PS

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1407
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Příspěvek od Petan » 7.7.2008, pon 21:58

Takže dobrá zpráva, chce to čásek a snad to bude O.K. hodně štěstí ...
1 Alfisti.cz
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18541
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Kubas » 7.7.2008, pon 22:14

katoo píše:tak prý opraveno. bylo to něco ohledně zubů, něco tam prý vadilo a občas blokovalo zařazení....
Prostě líp popsat to, co se mi snažil automechanik vysvětlit nedokážu. Tak nic vážného to nebylo, zaplatil jsem 2,5 tis. za vlastně asi jen práci a je to :wink:
prý si mám nechat vyměnit kotouče (2200,,- za kus) a destičky asi 1200,- celkem.
Tak snad to bude sloužit dál! A na tu převodovku s citem, přecejen u 1.6 je taková křehčí a hrubé zacházení jí opravdu nesedí.... :-k
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

qwerone1
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Registrován: 2.2.2008, sob 00:45
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od qwerone1 » 16.7.2008, stř 22:06

ty brdo by me zajimalo co tam tomu branilo... normalne se zub rozdroli.... nebo ten kus okamzite sebere magnet co je v prevodovce.. nebo na vypustnym sroubu....

michal5763
Uživatelský avatar

Příspěvky: 65
Registrován: 2.11.2008, ned 19:21

Příspěvek od michal5763 » 15.12.2008, pon 17:03

Ahoj, oživuji toto staré téma a rád bych se zeptal jak poznám kloub řízení. Když zařadím např jedničku tak páka v rychlosti pořádně nedrží a má vůli. Dnes jsem sundal tu kůži okolo řadičky a pod ním je toto:


Obrázek

ten bílej plastovej bazmek je ten kloub? Jak je případně složitá výměna?

Na jednom polskym eshopu jsem našel tohle, tipuju, že je to ono:

http://www.unto.pl/korpus-dzwigni-zmian ... l?cPath=17

přes vánoce mě čakají zadní brzdy tak bych to rád udělal s tím...

předem díky za rady

Maxa
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 710
Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
Bydliště: Ostrava-Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maxa » 15.12.2008, pon 19:15

Já teda zase nemám páku volnou,ale při řazení mi v ní tak jako by lupne.Ale že by tam bylo něco volného vidět nejde.Snad jestli bych neměl lehnout pod auto a kouknout zespod
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw

Igor1894
Uživatelský avatar

Příspěvky: 69
Registrován: 8.11.2007, čtv 21:57
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Igor1894 » 12.1.2009, pon 20:24

Ahojte, tak ja som bol tiež jeden s tých ktorý boli nútený vymeniť kulisu radenia kvôli tomu že mala veľkú vôlu. Prečítal som si toto fórum a rozhodol som sa, že sa do toho tiež pustím. Dnes som si bol pre auto a je to všetko OK :wink: . Kulisu + krúžok som si kúpil v Alfa servise za 79.80EUR a robota ma vyšla na 100EUR v neznačkovom servise. Nie je to síce málo, ale je to ozaj rozdiel v radení rýchlosti.
Robili to skoro celý deň, ale nakoniec to zvládli a všetko funguje tak ako má. Hurá :D
Alfa 147 1.6 T.S. Progression, 88KW/120PS

deadvslife

Příspěvky: 41
Registrován: 18.12.2008, čtv 07:49

Manuální převodovka 147 (lanovody, kulisa, synchrony atp.)

Příspěvek od deadvslife » 29.1.2009, čtv 17:00

Omlouvám se že to tu píšu znovu. Ale jak jsem říkal že mam tuhe řazení tak jste mi tu psali moc pěkných rad. A chtěl bych vás požádat jestli by jste nevědeli něaky plánek jak rozebrat tu řadicí páku a namazat ten kloub a dát opět do provozu :).
Děkuji předem a omlouvám se že to tu píšu znovu ale nevím si s tím rady.

Pro ty co nevědi: Jde o to že když chci dát z dvojky na trojku tak to jde v neutralu hrozne stuha( ne přes zuby) to sami ze čtyřky na pětku.
děkuji alfaromeo1

Giguaro
Uživatelský avatar

Příspěvky: 77
Registrován: 24.10.2008, pát 21:04
Bydliště: Hošťálková u Vsetína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Giguaro » 29.1.2009, čtv 17:22

a víš v jakým stavu máš olej v převodovce popřípadě jsestli níkde neuniká
Mně to taky řdilo hodně stuha tak jsem vyměnil olej v převodovce a de to skvělě
http://giguaro.rajce.idnes.cz/Moje_Alfa/
Petr Kovář
alfa romeo 156 1.8 ts Cosmos Blue,Xenony

Nej servis je Autoservis Holý Kašava

Maxa
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 710
Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
Bydliště: Ostrava-Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maxa » 29.1.2009, čtv 21:37

Je na převodovce někde nějaký šroub s měrkou oleje?
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw

michal5763
Uživatelský avatar

Příspěvky: 65
Registrován: 2.11.2008, ned 19:21

Příspěvek od michal5763 » 29.1.2009, čtv 21:47

zvláštní, mě to teďka v zimně jde ztuhna jen za studena. Jak se auto ohřeje, tak přibližně po půl hodině to jde krásně. Asi záleží jakou teplotu má olej v převodovce.

Jinak rozebrat to nebude vůbec sranda, pokud se nemýlim tak se musí sundat výfuk a to plechový obložení kolem něj aby ses dostal ke kulise a lanovodům.
2.0 TS
a.vs.s

Maxa
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 710
Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
Bydliště: Ostrava-Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Maxa » 29.1.2009, čtv 22:07

No tak podívat se na kulisu se taky chystám,Něco mi při řazení ze 2 na 3 v řadičce lupe.Tak jsi mě s tou náročností moc nepotěšil :(
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18541
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Kubas » 29.1.2009, čtv 22:19

chlapi že to v zimě před zahřátím oleje v převodovce řadí ztuha je normální, ten olej prostě zhoustne.... Já nedávno startoval v -20 Stilo a řadilo to jak kdyby v převodovce byla plastelína....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

deadvslife

Příspěvky: 41
Registrován: 18.12.2008, čtv 07:49

Příspěvek od deadvslife » 29.1.2009, čtv 22:35

Jenom že mě to jde právě úplně jinak. Když nastartuju(auto je studený) tak řazení je jak nový , ale když jedu do prace tak asi po deseti minutách pomalu se nedá řadit. a takhle je to pořád. Nevím v jakým je stavu olej. A asi budu fakt špatny jelikož jsem si to hodil na kanál převodovku jsem sice našel ale nenašel jsem šroub kterým se to kontroluje nebo dolejva asi mi někdo nepošle obrázek pro lamky :) co ?

Odpovědět

Zpět na „147“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů