T-jet (pokec)
T-jet (pokec)
tak pomalu se tyhle malé turbomotory dostávají i do modelů AR, takže zakládáme příslušné vlákno...
Zajímavý článek o nové generaci (nejen) T-jetů je tady: http://news.auto.cz/technika/fiat-multi ... otory.html - obzvlášť potěšitelné je, že první nové motory Multiair se budou montovat právě do Alfy, čímž dává koncern najevo, kdo je tady vlajkovou lodí
Zajímavý článek o nové generaci (nejen) T-jetů je tady: http://news.auto.cz/technika/fiat-multi ... otory.html - obzvlášť potěšitelné je, že první nové motory Multiair se budou montovat právě do Alfy, čímž dává koncern najevo, kdo je tady vlajkovou lodí
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
možná jste to mohli dát do sekce TS a JTS a celou ji nějak přejmenovat, třeba R4 . T-jet je jméno, které používá jen fiat, ne? Alfa má TBi, tuším..
já to chápu tak,že ti selže někde drát(Multiair) tak jsi na tom jako kdyby jedna vačka (u dvouvačkové hlavy) přestala fungovat,tímpádem stojíš,tedy je to potkaný..třeba bude špatný ukostření motoru ke kastli a ventil systém otevře, jenže v tu chvíli spadne napětí...prostě přišli na elektronickou berličku c umožní nižší výrobní i prostorově materiálové řešení a snad přidá i na efektivitě.. což ej oboba Q2/eQ2,akorát tam ten elektronický bazmek nemá podle mě proti železnému šanci.. ale určitě je fajn že mají vývojový potenciál a do těch malých motorů to bude dobré.
já to chápu tak,že ti selže někde drát(Multiair) tak jsi na tom jako kdyby jedna vačka (u dvouvačkové hlavy) přestala fungovat,tímpádem stojíš,tedy je to potkaný..třeba bude špatný ukostření motoru ke kastli a ventil systém otevře, jenže v tu chvíli spadne napětí...prostě přišli na elektronickou berličku c umožní nižší výrobní i prostorově materiálové řešení a snad přidá i na efektivitě.. což ej oboba Q2/eQ2,akorát tam ten elektronický bazmek nemá podle mě proti železnému šanci.. ale určitě je fajn že mají vývojový potenciál a do těch malých motorů to bude dobré.
Alfetta GTV L
s tím názvem máš pravdu, ani mi nedošlo že Alfa T-jetům říká jinak.... Nevím, asi úplně správné by bylo to nazvat "turbo-benzín od r.2009"... Nevím... Mezi TS a JTS už bych je právě netahal, tohle už s nima nemá zas tak moc společného....
Jinak dnes jsem ve stavu že se zmůžu jen na kopírování odkazů, takže technické diskuse nechávám na jindy....
Jinak dnes jsem ve stavu že se zmůžu jen na kopírování odkazů, takže technické diskuse nechávám na jindy....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Myslím že v Itálii nejsou takový másla, že kvůli špatné kostře by se motor potkal.Radim píše:možná jste to mohli dát do sekce TS a JTS a celou ji nějak přejmenovat, třeba R4 . T-jet je jméno, které používá jen fiat, ne? Alfa má TBi, tuším..
já to chápu tak,že ti selže někde drát(Multiair) tak jsi na tom jako kdyby jedna vačka (u dvouvačkové hlavy) přestala fungovat,tímpádem stojíš,tedy je to potkaný..třeba bude špatný ukostření motoru ke kastli a ventil systém otevře, jenže v tu chvíli spadne napětí...prostě přišli na elektronickou berličku c umožní nižší výrobní i prostorově materiálové řešení a snad přidá i na efektivitě.. což ej oboba Q2/eQ2,akorát tam ten elektronický bazmek nemá podle mě proti železnému šanci.. ale určitě je fajn že mají vývojový potenciál a do těch malých motorů to bude dobré.
BMW 730d, Superb TDI
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3584
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Radime, podle mě ventil drží normálně v poloze zavřeno pružinka, jakmile tam pustíš napětí, ventil se otevře. Pokud by vinou kostry napětí padlo, tak se zase zavře a zůstane tak. Ono je to tak i nejlogičtější.Radim píše:možná jste to mohli dát do sekce TS a JTS a celou ji nějak přejmenovat, třeba R4 . T-jet je jméno, které používá jen fiat, ne? Alfa má TBi, tuším..
já to chápu tak,že ti selže někde drát(Multiair) tak jsi na tom jako kdyby jedna vačka (u dvouvačkové hlavy) přestala fungovat,tímpádem stojíš,tedy je to potkaný..třeba bude špatný ukostření motoru ke kastli a ventil systém otevře, jenže v tu chvíli spadne napětí...prostě přišli na elektronickou berličku c umožní nižší výrobní i prostorově materiálové řešení a snad přidá i na efektivitě.. což ej oboba Q2/eQ2,akorát tam ten elektronický bazmek nemá podle mě proti železnému šanci.. ale určitě je fajn že mají vývojový potenciál a do těch malých motorů to bude dobré.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Re: T-jet: novinky
tak ten nový 1750 TBi má prý litinový blok. což je dobrý z hlediska honby za výkonem (materiál) ale zatížení čumáku je proti lehký slitině enormní.
Alfetta GTV L
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: T-jet: novinky
mno zní to slibně, ale v případě poruchy to bude případného majitele stát to co mě celá alfa 75
Myslím, že raději zůstanu u OHV rozvodů
Myslím, že raději zůstanu u OHV rozvodů
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: T-jet: novinky
Např. blok ze škodovky nebo favorita je čtyřválec cca 1300 ccm a váží přibližně 16 kg. Jsou v něm navíc 4 vložky válců, které mají dohromady cca 4 kg. To je řekněme 20 kg blok s vložkami. Litinový blok o stejném objemu materiálu by měl cca 40 kg, takže rozdíl je 20 kg.
Re: T-jet: novinky
Ten blok by mel vychazet z motoru TS a JTS. Ale zatim jsem nevidel porovnani vahy treba s 1.9JTS a 2.2JTS, natoz s 3.2. Zatim neni moc s cim porovnavat...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: T-jet: novinky
v testu na auto.cz tam redaktor psal, že motor se jeví good a byla tam informace o tý litině. uvidíme.
Alfetta GTV L
Re: T-jet: novinky
http://news.auto.cz/dojmy/alfa-romeo-15 ... dojmy.html
Jinak v článku autor píše:"Čtyřválce od VW jsou možná stále o krůček vpředu, zbývající přeplňovaná konkurence ale bude mít o jednu velkou starost více."
A v diskusi pod článkem pak uvádí:" Ano, v nízkých otáčkách na mě skutečně rychlostí reakcí a plynulostí náběhu působí na dálku TSI o něco lépe, což spolu s větším rozsahem využitelných otáček a stejně rychlými reakcemi ve vyšších otáčkách a srovnatelnou dynamikou převažuje misky lehce ve prospěch TSI, i tak ovšem souhlasím, že je TBi špičkový motor, ale to se přece s již řečeným nevylučuje.
Srovnávám pochopitelně s výkonově bližším 2.0 TSI, ovšem charakteristikou se 1.8 a 2.0 prakticky neliší, navíc dvě deci objemu u turbomotoru nehrají příliš roli."
Takže sice Audi třeba v objemu 1.8 s TFSI nabízí jen 118kw, ale nevadí, srovnáme to s dvoulitrem a tam už se náskok díky technice zase projeví
Jinak v článku autor píše:"Čtyřválce od VW jsou možná stále o krůček vpředu, zbývající přeplňovaná konkurence ale bude mít o jednu velkou starost více."
A v diskusi pod článkem pak uvádí:" Ano, v nízkých otáčkách na mě skutečně rychlostí reakcí a plynulostí náběhu působí na dálku TSI o něco lépe, což spolu s větším rozsahem využitelných otáček a stejně rychlými reakcemi ve vyšších otáčkách a srovnatelnou dynamikou převažuje misky lehce ve prospěch TSI, i tak ovšem souhlasím, že je TBi špičkový motor, ale to se přece s již řečeným nevylučuje.
Srovnávám pochopitelně s výkonově bližším 2.0 TSI, ovšem charakteristikou se 1.8 a 2.0 prakticky neliší, navíc dvě deci objemu u turbomotoru nehrají příliš roli."
Takže sice Audi třeba v objemu 1.8 s TFSI nabízí jen 118kw, ale nevadí, srovnáme to s dvoulitrem a tam už se náskok díky technice zase projeví
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: T-jet: novinky
1,75 a má parametry jak šestiválec turbo v 164 nebo gtv z roku 95
- kravitzUL
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1167
- Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
- Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří
Re: T-jet: novinky
TBi mi přijde jako super motůrek..ale pořád tu VW trochu kraluje. 1.4 TFSI má myslim 120kw a 2.0 TFSI má 200kw. Takže bych od sportovní zn. čekal náskok před lidovým vozítkem. Netvrdim, že výkon je vše, nebo že výkon něpřeplňovaných zažehových motorů od A.R. stále neni na výši..a je to tak i u dieselů. Ale pořád mi tu chybí nějakej pořádně nadupanej benzín a to ať o objemu více jak 3.0...tak i něco mezi 2.0 a 2.5. Až bude nějaký 2.5 V6 s krásným vzhledem biturbem o výkonu nad 220 kw.. tak budu spokojen.
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw
ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw
ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o
Re: T-jet: novinky
en dvoulitr od VW ma 147kW ne? A to mi jako zazrak neprijde, to mela Delta HF Integrale v roce 89...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- kravitzUL
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1167
- Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
- Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří
Re: T-jet: novinky
Jo klasickej VW má 147 ale v audi je trochu výkonější verze. Známej ty motory dělá..tady jeHarous píše:en dvoulitr od VW ma 147kW ne? A to mi jako zazrak neprijde, to mela Delta HF Integrale v roce 89...
audi TT S
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 200 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 2500 - 5000
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 11.3 / 6.2 / 8
http://magazin.auto.cz/testy/audi-tts-r ... vazne.html
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw
ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw
ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o
Re: T-jet: novinky
Tak to jo. Uvidime, verim tomu, ze se casem ukaze i nejaka ostrejsi verze ty 1.8T.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: T-jet: novinky
Myslim ze 1,4 T-jet odvedie tolko prace co 2,0 T.S. 16v akurat ze na dvesto sa dostanem za chvilu co alfe trvalo dlhsie.Ale chybaju mi emocie s alfi.Ten zvuk filtra ked som jej nalozil sa neda opisat .Zatial co na fiate nepocujem motor a sportovy vyfuk (original) neexistuje alebo som zle hladal
alfa 155 2,0 T.S. 16v
fiaťáč linea 1,4 T-jet
fiaťáč linea 1,4 T-jet
Re: T-jet: novinky
kravitzUL píše:Jo klasickej VW má 147 ale v audi je trochu výkonější verze. Známej ty motory dělá..tady jeHarous píše:en dvoulitr od VW ma 147kW ne? A to mi jako zazrak neprijde, to mela Delta HF Integrale v roce 89...
audi TT S
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 200 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 2500 - 5000
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 11.3 / 6.2 / 8
http://magazin.auto.cz/testy/audi-tts-r ... vazne.html
a kolko vydrzi ten motor?Neviem ako u vas ale tu mame radari na cestach (policajna dan) skoro kazdy den a nemyslim ze vyuzijes ten vykon.
alfa 155 2,0 T.S. 16v
fiaťáč linea 1,4 T-jet
fiaťáč linea 1,4 T-jet
Re: T-jet: novinky
pre mna je najlepsi motor 2,5 v6 a nepochopim preco ho presatali vyrabat.Bol by idealny do 159ny a nie tie GM sracky!
alfa 155 2,0 T.S. 16v
fiaťáč linea 1,4 T-jet
fiaťáč linea 1,4 T-jet
Re: T-jet: novinky
Zřejmě nesplňoval nové přísnější emisní limity:raffo155 píše:pre mna je najlepsi motor 2,5 v6 a nepochopim preco ho presatali vyrabat.
http://www.nazeleno.cz/nazelenoplus/emi ... obily.aspx
Alfa Brera 1750 TBi
Re: T-jet: novinky
parada...mame nizke emisie a poruchove motory...co viac si mozeme priat
alfa 155 2,0 T.S. 16v
fiaťáč linea 1,4 T-jet
fiaťáč linea 1,4 T-jet
Re: T-jet: novinky
ty víš něco o poruchovostí nové generace italských turbomotorů? Sem s tím, to mě zajímá....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů