Chladic oleje..

Odpovědět
Ferro
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 189
Registrován: 19.4.2007, čtv 13:11
Bydliště: Stod--> Dobřany
Kontaktovat uživatele:

Chladic oleje..

Příspěvek od Ferro » 26.5.2009, úte 21:43

Cau, zajimalo by me jestli má 156 2,5 V6 140kW chaldic oleje. Na netu jedny firmy zastupujici AR u nas jsem nasel :
Konstrukce agregátu zahrnuje i olejový chladič, platinové kontakty zapalovacích svíček s dlouhou živostností, hydraulicky ovládaná zdvihátka atd...
Ale co jsem se do auta koukal tak jsem ho nikde nenasel :smt102
AR 156 Crosswagon
AR Giulietta 2,0
Aprilia RSV Mille R
ex AR 156 2,5 V6

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladic oleje..

Příspěvek od Franik » 26.5.2009, úte 22:27

podle mého zde opravdu je ale nejsem si jistej 100% pokud koukneš ze spoda pod chladič vody je zde potrubý který vede do pravého podběhu kde je jakýsi chladič (stočená trubka do šroubovice) podle mého se jedná právě o chladič oleje. :roll:
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

hyde21
Nováček

Příspěvky: 106
Registrován: 12.8.2008, úte 15:13

Re: Chladic oleje..

Příspěvek od hyde21 » 27.5.2009, stř 06:45

mam taky dojem ze chladic oleja ma az 3.2 V6 v GTA, 2.5 a 3.0 V6 ho nemaju
E39 540i/6 4.4 V8 210kW
ex-166 3.0 V6 166kW
ex-156 2.0 TS 114kW

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladic oleje..

Příspěvek od Kůrkyn » 28.5.2009, čtv 15:56

třeba je tam výměník voda-olej - pod olejovým filtrem. Ta stočená šroubovice patří k servořízení.

jakubSW
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 292
Registrován: 17.12.2008, stř 21:44
Bydliště: Rumburk
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladic oleje..

Příspěvek od jakubSW » 28.5.2009, čtv 19:32

GTA má chladič oleje v pravé přední špičce, je tam v plastovém podběhu servisní víčko. Je to klasický chladič, žádná stočená trubka. Stejný chladič má GTA i vlevo pro servo...
AR 156 sportwagon 3,2 GTA Q2

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Chladic oleje..

Příspěvek od Ladin 164V6 » 29.5.2009, pát 22:13

164 12V i 24V ho maji, cca 30x10x5cm, nektery verze maji i ten vymenik voda/olej pod ol. filtrem (asi aby se rychleji olej ohral?)
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladic oleje..

Příspěvek od Milano75 » 8.11.2009, ned 16:34

ne je to jen chladič oleje.
Do své 75 na VMmotor dávám chladič oleje s termostatem(respektive až udělám výbrus :-D )

a ta spirálovitá trubka, je chladič oleje servořízení, protože ve vyšších otáčkách se olej vyššíma otáčkama zahřívá a je řidčí, čím přestává fungovat serovořízení
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1408
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Re: Chladic oleje..

Příspěvek od Petan » 8.11.2009, ned 19:33

Na 156 V6, nevím jako u nižších motoryzací, je v pravém přední rohu chladič oleje (černá pružina), ale to je chladič servo oleje, u GTA má jinou konstrukci ale to mám jen z doslechu. Ale jinak na bloku V6 jsou ucpávky pro dodatečnou montáž chladiče oleje ale to nevím na jisto.
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Chladic oleje..

Příspěvek od HonzaR » 12.11.2009, čtv 12:17

V GTV 3.0 je chladič oleje jako obvykle na pravý straně /tam ho má i 145 TD/v dolní části vedle chladiče hned za nárazníkem--jedná se o lamelový standart--když se jde po dvojici tlakových hadic, nedá se to minout , /běžně jsou hadice v dost mizerným stavu, jel epší to čas od času zkouknout, až se rosvítí kontrolka mazání, bývá už pozdě-kolega s GTV přesně takhle zadřel/:-D

Ferro
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 189
Registrován: 19.4.2007, čtv 13:11
Bydliště: Stod--> Dobřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladic oleje..

Příspěvek od Ferro » 13.11.2009, pát 00:01

Tak jsem na to koukal v eperu zřejmě to vypadá tak, že chladic oleje ma u 156 jen 3,2GTA, a JTD se 4ventilovou technikou tedy 2400 JTD 20V 129 KW a 1.9 JTD 16V u 166 má téměr každá chaldič oleje až na 2,0ts a některý 2,4jtd a GTV ho má ve všech V6. Zbytek má tedy výměník na vodu/olej.
AR 156 Crosswagon
AR Giulietta 2,0
Aprilia RSV Mille R
ex AR 156 2,5 V6

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladic oleje..

Příspěvek od Milano75 » 13.11.2009, pát 07:27

Ferro píše:Tak jsem na to koukal v eperu zřejmě to vypadá tak, že chladic oleje ma u 156 jen 3,2GTA, a JTD se 4ventilovou technikou tedy 2400 JTD 20V 129 KW a 1.9 JTD 16V u 166 má téměr každá chaldič oleje až na 2,0ts a některý 2,4jtd a GTV ho má ve všech V6. Zbytek má tedy výměník na vodu/olej.

MNO VIDÍŠ, NEDÁVNO BY TO PRO MĚ byla cená informace, protže sem scháněl redukci pro olejový chladič an svou alfu a nevěděl sem kde brát, nakonce vypomohl Kůrkyn :smt023
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Chladic oleje..

Příspěvek od HonzaR » 13.11.2009, pát 08:42

Jj-je paradox, že právě 2.0 T.S. by ho vedle 2.0 V6 T.B. zasloužil ze všeho nejvíc..
JInak cesta k chladiči pro T.S.-- redukce pod filtr na dvě hadice se vstupem na čidlo teploty a tlaku oleje+ 2 hadice je k sehnání za slušný prachy /asi 2,5t/a univerzál chladič oleje solidní výroby stojí od 2,5t ---se dá taky sehnat..,což je půlka ceny od Alfy kterou jsem vyšpulil,/spíš žena, když to nerozvážně šoupla do Imofy :-D/ pokud se to zdá zbytečná investice, 2m topenářský měkký mědi /200/ a pájení natvrdo a silikon hadice z metráže./300/.to taky řeší..koncovky nalisujou v údržbovejch dílnách zemědělský techniky jak víno.. :wink:

Ferro
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 189
Registrován: 19.4.2007, čtv 13:11
Bydliště: Stod--> Dobřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladic oleje..

Příspěvek od Ferro » 13.11.2009, pát 10:48

No právě to je zajimavý u starších alfonzu byly chadiče oleje viz třeba TD v 145/6 pak přešli u JTD na vymenik olej/voda a pak vracejí zpět k chadiči olej/vzduch hlavně u silných verzí. Teď nevím co je lepší..přeci v koloně to ten vzduch nemůže tolik uchadit..
Naposledy upravil(a) Ferro dne 24.5.2011, úte 21:34, celkem upraveno 1 x.
AR 156 Crosswagon
AR Giulietta 2,0
Aprilia RSV Mille R
ex AR 156 2,5 V6

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Chladic oleje..

Příspěvek od HonzaR » 13.11.2009, pát 12:24

No on ten výměník taky mimo jiné výrazně ohřívá olej, když je auto studený, protože voda má provozní teplotu rozhodně rychleji a tak na běžnej provoz je to tak nějak dostatečný..
No když se tomu šlápne na krk, olej chladič je olej chladič..

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Chladic oleje..

Příspěvek od Kůrkyn » 13.11.2009, pát 13:21

v koloně se olej nepřehřeje

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů