Spotřeba oleje a kouřivost
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
to jsou další budíky na pozorování, za chvíli to v některých alfinách bude jako v helikoptéře..
otáčky u teplého mi hlídá omezovač, když to je studený tak na to občas mrknu nebo ucho, rychlost pozoruju podle ubíhající krajiny, jediný budík který stojí za to je podle mě teplota vody..
na ten koukám více jak na ten zbytek dohromady...
takové to studené a plný knedlík
by se řešit dalo i tak, že by podle teploty motora byl posouvaný omezovač otáček..
otáčky u teplého mi hlídá omezovač, když to je studený tak na to občas mrknu nebo ucho, rychlost pozoruju podle ubíhající krajiny, jediný budík který stojí za to je podle mě teplota vody..
na ten koukám více jak na ten zbytek dohromady...
takové to studené a plný knedlík
by se řešit dalo i tak, že by podle teploty motora byl posouvaný omezovač otáček..
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
tuta146:
Je potřeba vyjít od specifikace motoru--tady je třeba SElenia plán pro 156 JTS:
Vehicle type: MOTORCARS
Manufacturer: FIAT GROUP Make: ALFA ROMEO
Model: ALFA 156
Version: 2.0 JTS 16V
Production: OUT
To ensure maximum endurance performances,
FL developed specific products in collaboration with the Manufacturer.
So we recommend:
Group Product Capacity
ENGINE COOLING SYSTEM PARAFLU UP 6,9
OIL SUMP AND FILTER SELENIA RACING 4,4
DIFFERENTIALE AND GEARBOX TUTELA TRANSMISSION ZC 75 SYNTH 2
CV JOINT ON WHEEL SIDE TUTELA STAR 500 80
CV JOINTS ON DIFFERENTIAL SIDE TUTELA STAR 500 80
BRAKES AND CLUTCH SYNSTEM TUTELA TOP 4 FOR ALFA 0,52
POWER STEERING TUTELA TRANSMISSION GI/A 1,2
WINDSCREENS WASHER SC 35 2,5
Čili já tam nevidím 20k jako doporučovanou emulzi...
Pokud máš selespeed , tak kompletní specifikace náplní Selenia máš tady:
Vehicle type: MOTORCARS
Manufacturer: FIAT GROUP Make: ALFA ROMEO
Model: ALFA 156
Version: 2.0 JTS 16V SELESPEED
Production: OUT
To ensure maximum endurance performances,
FL developed specific products in collaboration with the Manufacturer.
So we recommend:
Group Product Capacity
ENGINE COOLING SYSTEM PARAFLU UP 6,9
OIL SUMP AND FILTER SELENIA RACING 4,4
DIFFERENTIALE AND GEARBOX TUTELA TRANSMISSION ZC 75 SYNTH 2
Notes:
OIL FOR SELESPEED "TUTELA CAR CS SPEED" CAPACITY 0,6 LITRES
CV JOINT ON WHEEL SIDE TUTELA STAR 500 80
CV JOINTS ON DIFFERENTIAL SIDE TUTELA STAR 500 80
BRAKES AND CLUTCH SYNSTEM TUTELA TOP 4 FOR ALFA 0,52
POWER STEERING TUTELA TRANSMISSION GI/A 1,2
WINDSCREENS WASHER SC 35 2,5
Ani tady není doporučená 20k..
Dobrá teď půjdeme k AGIPU--tam je JTS ve specifikaci jen se selespeedem, ale protože nám jde o olej do motoru, stačí to
ALFA ROMEO
Model Alfa 156 2.0 JTS, -Selespeed, - Sportwagon
Engine P
Year 2000 - 2005
Application Recommendation Capacity (ltr)
Engine (P) AGIP RACING 10W-60 4.4
Manual Transmission Best AGIP ROTRA SX 75W-90 (a) 2.0
Better AGIP ROTRA SX/S 75W-90
Good AGIP ROTRA TRUCKGEAR S 75W-90
Automatic Transmission -
Differential From Gearbox
Coolant (50%) Best AGIP ANTIFREEZE EXTRA D 7.0
Better AGIP ANTIFREEZE SPEZIAL
Brake Fluid AGIP BRAKE FLUID DOT 4
Constant Velocity Joints AGIP GREASE SM 2
Power Steering Best AGIP DEXRON III
Better AGIP ATF D 309
Good AGIP ATF II D
Wheel Bearing Grease Best AGIP GREASE MU EP 3
Better AGIP GREASE MU EP 3
Čili--když to srovnáme--
Oba výrobci dostupných esterových olejů DOPORUČUJÍ VE SHODĚ S TÍM CO ŘÍKÁM
racing 10W-60
Čili proč jen 20k když výrobci emulzí jednoznačně dopuručují ze svých výrobních řad
ester racing 10W-60
/ročníky 2000-2005/
A ještě-- upozorňuju tě speciálně na to, že Agip obvykle doporučuje oleje stylem
good, better,best -- ale pro tvůj motor má pouze jedinou nabídku bez alternace
a tou je právě racing 10W-60.. shoda dvou výrobců-- ester olejů-- na této volbě by měla už něco vypovídat..navíc je vždycky potřeba rozlišovat mezi JTS ve 156 a JTS ve 159
a rozhodně z hlediska požadavků na mazivo je nezaměňovat..
Je potřeba vyjít od specifikace motoru--tady je třeba SElenia plán pro 156 JTS:
Vehicle type: MOTORCARS
Manufacturer: FIAT GROUP Make: ALFA ROMEO
Model: ALFA 156
Version: 2.0 JTS 16V
Production: OUT
To ensure maximum endurance performances,
FL developed specific products in collaboration with the Manufacturer.
So we recommend:
Group Product Capacity
ENGINE COOLING SYSTEM PARAFLU UP 6,9
OIL SUMP AND FILTER SELENIA RACING 4,4
DIFFERENTIALE AND GEARBOX TUTELA TRANSMISSION ZC 75 SYNTH 2
CV JOINT ON WHEEL SIDE TUTELA STAR 500 80
CV JOINTS ON DIFFERENTIAL SIDE TUTELA STAR 500 80
BRAKES AND CLUTCH SYNSTEM TUTELA TOP 4 FOR ALFA 0,52
POWER STEERING TUTELA TRANSMISSION GI/A 1,2
WINDSCREENS WASHER SC 35 2,5
Čili já tam nevidím 20k jako doporučovanou emulzi...
Pokud máš selespeed , tak kompletní specifikace náplní Selenia máš tady:
Vehicle type: MOTORCARS
Manufacturer: FIAT GROUP Make: ALFA ROMEO
Model: ALFA 156
Version: 2.0 JTS 16V SELESPEED
Production: OUT
To ensure maximum endurance performances,
FL developed specific products in collaboration with the Manufacturer.
So we recommend:
Group Product Capacity
ENGINE COOLING SYSTEM PARAFLU UP 6,9
OIL SUMP AND FILTER SELENIA RACING 4,4
DIFFERENTIALE AND GEARBOX TUTELA TRANSMISSION ZC 75 SYNTH 2
Notes:
OIL FOR SELESPEED "TUTELA CAR CS SPEED" CAPACITY 0,6 LITRES
CV JOINT ON WHEEL SIDE TUTELA STAR 500 80
CV JOINTS ON DIFFERENTIAL SIDE TUTELA STAR 500 80
BRAKES AND CLUTCH SYNSTEM TUTELA TOP 4 FOR ALFA 0,52
POWER STEERING TUTELA TRANSMISSION GI/A 1,2
WINDSCREENS WASHER SC 35 2,5
Ani tady není doporučená 20k..
Dobrá teď půjdeme k AGIPU--tam je JTS ve specifikaci jen se selespeedem, ale protože nám jde o olej do motoru, stačí to
ALFA ROMEO
Model Alfa 156 2.0 JTS, -Selespeed, - Sportwagon
Engine P
Year 2000 - 2005
Application Recommendation Capacity (ltr)
Engine (P) AGIP RACING 10W-60 4.4
Manual Transmission Best AGIP ROTRA SX 75W-90 (a) 2.0
Better AGIP ROTRA SX/S 75W-90
Good AGIP ROTRA TRUCKGEAR S 75W-90
Automatic Transmission -
Differential From Gearbox
Coolant (50%) Best AGIP ANTIFREEZE EXTRA D 7.0
Better AGIP ANTIFREEZE SPEZIAL
Brake Fluid AGIP BRAKE FLUID DOT 4
Constant Velocity Joints AGIP GREASE SM 2
Power Steering Best AGIP DEXRON III
Better AGIP ATF D 309
Good AGIP ATF II D
Wheel Bearing Grease Best AGIP GREASE MU EP 3
Better AGIP GREASE MU EP 3
Čili--když to srovnáme--
Oba výrobci dostupných esterových olejů DOPORUČUJÍ VE SHODĚ S TÍM CO ŘÍKÁM
racing 10W-60
Čili proč jen 20k když výrobci emulzí jednoznačně dopuručují ze svých výrobních řad
ester racing 10W-60
/ročníky 2000-2005/
A ještě-- upozorňuju tě speciálně na to, že Agip obvykle doporučuje oleje stylem
good, better,best -- ale pro tvůj motor má pouze jedinou nabídku bez alternace
a tou je právě racing 10W-60.. shoda dvou výrobců-- ester olejů-- na této volbě by měla už něco vypovídat..navíc je vždycky potřeba rozlišovat mezi JTS ve 156 a JTS ve 159
a rozhodně z hlediska požadavků na mazivo je nezaměňovat..
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
To jsem jednou už studoval a docela mě zarazilo, že jak v manuálu pro auto, tak DTE mi píše 20K
OK, je při přechodu z 20K na Racing nutný nějaký výplach motoru?
OK, je při přechodu z 20K na Racing nutný nějaký výplach motoru?
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Po 160tis bych to pro jistotu odkalil...čili před výměnou Bishop 501 , najet cca 20-40km
a ještě horký vytočit--nesmí to zůstat ve vaně..a dát nový olej..
a ještě horký vytočit--nesmí to zůstat ve vaně..a dát nový olej..
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Tak se opět pochlubim s velice zajímavou věci. Včera jedu okresku a potkám prudký kopec s prudkou zatáčkou na 4 nemožné vyjet...takže sem dál za 3 a vyjel sem to. No na tu trojku sem to slušně vytočil asi tak 5tisíc otáček. Dojedu domů dál sem si jídlo a do práce....mrknlu sem ještě na olej a na merce byl asi tak běžné 6mm pod horní ryskou tak a dneska sem se mrkl opět ale teď už to mám 2cm!!!! Pod horní ryskou a upozorňuju že z práce sem to měl 12km a přes noc to autos stalo-olej mě zmizl asi přes noc že 6mm na 2cm od rysky max..to nechápu,ale je to zajímavá zahada
Alfa Romeo 156 SW-2.4 JTD 20V 129Kw 385Nm GQ
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Ahoj všem,tak a když sem jel vcčera z práce,tak sem kouknul na olej a světe div se,byl opět cca 6mm pod horní ryskou ,
Alfa Romeo 156 SW-2.4 JTD 20V 129Kw 385Nm GQ
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
tak se podívej pod auto, jestli ti někde neteče...
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Rumcajsek:
Tak se opět pochlubim s velice zajímavou věci. Včera jedu okresku a potkám prudký kopec s prudkou zatáčkou na 4 nemožné vyjet...takže sem dál za 3 a vyjel sem to. No na tu trojku sem to slušně vytočil asi tak 5tisíc otáček. Dojedu domů dál sem si jídlo a do práce....mrknlu sem ještě na olej a na merce byl asi tak běžné 6mm pod horní ryskou tak a dneska sem se mrkl opět ale teď už to mám 2cm!!!! Pod horní ryskou a upozorňuju že z práce sem to měl 12km a přes noc to autos stalo-olej mě zmizl asi přes noc že 6mm na 2cm od rysky max..to nechápu,ale je to zajímavá zahada
Předpokládám , že tlaky ve válcích jsi nechal změřit..a jsou OK/viz diskuze SZ../
čili
POkud to nějaký čas jezdilo na opravdovou srač.ku olej, pak se ta záhada může jmenovat
"zapečené kroužky" /pokud je vyloučený průsak z okruhu.../
Pokud bys to nechtěl rozhazovat a měl si podezření na tuhle variantu, pak jediná pomoc kterou znám je nejdřív odkalit a potom přidat "uvolňovač pístních kroužků"--ale trvá to celou jednu olejovou náplň do výměny, než se to rozhejbe..
Tak se opět pochlubim s velice zajímavou věci. Včera jedu okresku a potkám prudký kopec s prudkou zatáčkou na 4 nemožné vyjet...takže sem dál za 3 a vyjel sem to. No na tu trojku sem to slušně vytočil asi tak 5tisíc otáček. Dojedu domů dál sem si jídlo a do práce....mrknlu sem ještě na olej a na merce byl asi tak běžné 6mm pod horní ryskou tak a dneska sem se mrkl opět ale teď už to mám 2cm!!!! Pod horní ryskou a upozorňuju že z práce sem to měl 12km a přes noc to autos stalo-olej mě zmizl asi přes noc že 6mm na 2cm od rysky max..to nechápu,ale je to zajímavá zahada
Předpokládám , že tlaky ve válcích jsi nechal změřit..a jsou OK/viz diskuze SZ../
čili
POkud to nějaký čas jezdilo na opravdovou srač.ku olej, pak se ta záhada může jmenovat
"zapečené kroužky" /pokud je vyloučený průsak z okruhu.../
Pokud bys to nechtěl rozhazovat a měl si podezření na tuhle variantu, pak jediná pomoc kterou znám je nejdřív odkalit a potom přidat "uvolňovač pístních kroužků"--ale trvá to celou jednu olejovou náplň do výměny, než se to rozhejbe..
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
píst twinsparku má ve válci za stuena takovou vůli, že to sna ani zapéct nejde.
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
To malý balení se dává celý /375ml/, pokud by se to nevešlo do rysek, trochu tomu nejdřív upustit z vany,projedeš to cca 20-40 km, a hned vytočíš horký a dáš nový olej..
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Jo uz jsem se dival prodava se i litrovy baleni ktere vychazi lepe. doporucujou pote do noveho olej dat bs560 na uvolneni pistnich krouzku tak premyslim jestli to udelat taky
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Záleží na tom, na jakou olejovou náplň to bylo provozovaný..
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Nevím co vtom jezdilo předtím, ale teďka vtom je 20K.
Myslím, že ublížit tomu neublížím ne?
Myslím, že ublížit tomu neublížím ne?
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
http://www.auto.cz/ridicu-75-nikdy-neko ... a-vy-67080
Podle výsledků údajně tři ze čtyř Britů nevědí, jak mají zkontrolovat stav oleje ve svém voze. Tito řidiči v podstatě motorový olej nijak nekontrolují a ve všem se spoléhají na servis.
Podle výsledků údajně tři ze čtyř Britů nevědí, jak mají zkontrolovat stav oleje ve svém voze. Tito řidiči v podstatě motorový olej nijak nekontrolují a ve všem se spoléhají na servis.
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
myslím že v ČR to bude to samé....
Jedinou výjimku tvoří alfisti a majitelé koncernových TDI....
Jedinou výjimku tvoří alfisti a majitelé koncernových TDI....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
toto by sa asi malo zahrnut do autoskoly!!!
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
jedno z aut které máme v rodině nemá ani teploměr chladící směsi.... Prodejce na to téma prohlásil "lidi stejně nevěděli, na co to tam je"....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
to má ségra v autě, na jedné straně velkou kontrolku olej a na druhé voda
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
já se právě ptal "a má to aspoň modrou kontrolku studeného motoru, když už to nemá teploměr?".... Odpověď: "nemá, lidi stejně nevěděli, co to znamená"....
A proto se dnes (většinou) dělají nudné, tupé auta.... Drtivé většině zákazníků to vyhovuje a je pro ně hlavně podstatné, aby s autem nemuseli nic řešit....
A proto se dnes (většinou) dělají nudné, tupé auta.... Drtivé většině zákazníků to vyhovuje a je pro ně hlavně podstatné, aby s autem nemuseli nic řešit....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
Tu modrou kontrolku jsem zažil nedávno v Roomsteru Scout, se ptám majitele, že co mu tam svítí a že prej netuší, ale dělá to od začátku a vždycky to po chvilce zhasne, tak to nikdy neřešil a to s tím autem najezdil už 200tis km
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
dyť to říkám
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
O čem vypovídá nerovnoměrná spotřeba oleje?
cca před rokem to z ničeho nic asi během 1000 km vzalo půl litru. Tak jsem to dolil, později vyměnil a ryska se ani nehnula až doteď.
Při kontrole před 14ti dny najednou vidím, že jsem zhruba nad polovinou. Tak jsem si řekl, že to znovu zkontroluju až dotankuju plnou. Ujel jsem nějakých 500 km a koukám, že jsem jen kousek nad ryskou
cca před rokem to z ničeho nic asi během 1000 km vzalo půl litru. Tak jsem to dolil, později vyměnil a ryska se ani nehnula až doteď.
Při kontrole před 14ti dny najednou vidím, že jsem zhruba nad polovinou. Tak jsem si řekl, že to znovu zkontroluju až dotankuju plnou. Ujel jsem nějakých 500 km a koukám, že jsem jen kousek nad ryskou
AR 147 TS 1.6 (2001)
AR 159 JTS 2.2 (2008)
AR 159 JTS 2.2 (2008)
Re: Spotřeba oleje a kouřivost
před 2500km vyměněno těsnění pod vent. víkem, ojniční a kliková ložiska, vyměněn olej za Agip 10W-60 a za těch 2500km zmizely cca 3mm oleje na rysce... z toho cca 1500km na dálnici
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů