Spotřeba oleje a kouřivost

Odpovědět
juraz3nca
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 756
Registrován: 15.5.2010, sob 22:52
Bydliště: 3nec

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od juraz3nca » 9.4.2012, pon 23:09

to jsou další budíky na pozorování, za chvíli to v některých alfinách bude jako v helikoptéře..
otáčky u teplého mi hlídá omezovač, když to je studený tak na to občas mrknu nebo ucho, rychlost pozoruju podle ubíhající krajiny, jediný budík který stojí za to je podle mě teplota vody..
na ten koukám více jak na ten zbytek dohromady...

takové to studené a plný knedlík
by se řešit dalo i tak, že by podle teploty motora byl posouvaný omezovač otáček..
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od HonzaR » 9.4.2012, pon 23:23

tuta146:

Je potřeba vyjít od specifikace motoru--tady je třeba SElenia plán pro 156 JTS:

Vehicle type: MOTORCARS
Manufacturer: FIAT GROUP Make: ALFA ROMEO
Model: ALFA 156
Version: 2.0 JTS 16V
Production: OUT
To ensure maximum endurance performances,
FL developed specific products in collaboration with the Manufacturer.

So we recommend:

Group Product Capacity
ENGINE COOLING SYSTEM PARAFLU UP 6,9

OIL SUMP AND FILTER SELENIA RACING 4,4

DIFFERENTIALE AND GEARBOX TUTELA TRANSMISSION ZC 75 SYNTH 2

CV JOINT ON WHEEL SIDE TUTELA STAR 500 80

CV JOINTS ON DIFFERENTIAL SIDE TUTELA STAR 500 80

BRAKES AND CLUTCH SYNSTEM TUTELA TOP 4 FOR ALFA 0,52

POWER STEERING TUTELA TRANSMISSION GI/A 1,2

WINDSCREENS WASHER SC 35 2,5





Čili já tam nevidím 20k jako doporučovanou emulzi...
Pokud máš selespeed , tak kompletní specifikace náplní Selenia máš tady:

Vehicle type: MOTORCARS
Manufacturer: FIAT GROUP Make: ALFA ROMEO
Model: ALFA 156
Version: 2.0 JTS 16V SELESPEED
Production: OUT
To ensure maximum endurance performances,
FL developed specific products in collaboration with the Manufacturer.

So we recommend:

Group Product Capacity
ENGINE COOLING SYSTEM PARAFLU UP 6,9

OIL SUMP AND FILTER SELENIA RACING 4,4

DIFFERENTIALE AND GEARBOX TUTELA TRANSMISSION ZC 75 SYNTH 2
Notes:
OIL FOR SELESPEED "TUTELA CAR CS SPEED" CAPACITY 0,6 LITRES

CV JOINT ON WHEEL SIDE TUTELA STAR 500 80

CV JOINTS ON DIFFERENTIAL SIDE TUTELA STAR 500 80

BRAKES AND CLUTCH SYNSTEM TUTELA TOP 4 FOR ALFA 0,52

POWER STEERING TUTELA TRANSMISSION GI/A 1,2

WINDSCREENS WASHER SC 35 2,5




Ani tady není doporučená 20k..




Dobrá teď půjdeme k AGIPU--tam je JTS ve specifikaci jen se selespeedem, ale protože nám jde o olej do motoru, stačí to

ALFA ROMEO
Model Alfa 156 2.0 JTS, -Selespeed, - Sportwagon
Engine P
Year 2000 - 2005

Application Recommendation Capacity (ltr)
Engine (P) AGIP RACING 10W-60 4.4
Manual Transmission Best AGIP ROTRA SX 75W-90 (a) 2.0
Better AGIP ROTRA SX/S 75W-90
Good AGIP ROTRA TRUCKGEAR S 75W-90
Automatic Transmission -
Differential From Gearbox
Coolant (50%) Best AGIP ANTIFREEZE EXTRA D 7.0
Better AGIP ANTIFREEZE SPEZIAL
Brake Fluid AGIP BRAKE FLUID DOT 4
Constant Velocity Joints AGIP GREASE SM 2
Power Steering Best AGIP DEXRON III


Better AGIP ATF D 309
Good AGIP ATF II D
Wheel Bearing Grease Best AGIP GREASE MU EP 3
Better AGIP GREASE MU EP 3




Čili--když to srovnáme--
Oba výrobci dostupných esterových olejů DOPORUČUJÍ VE SHODĚ S TÍM CO ŘÍKÁM

racing 10W-60



Čili proč jen 20k když výrobci emulzí jednoznačně dopuručují ze svých výrobních řad
ester racing 10W-60
/ročníky 2000-2005/

A ještě-- upozorňuju tě speciálně na to, že Agip obvykle doporučuje oleje stylem
good, better,best -- ale pro tvůj motor má pouze jedinou nabídku bez alternace
a tou je právě racing 10W-60.. shoda dvou výrobců-- ester olejů-- na této volbě by měla už něco vypovídat..navíc je vždycky potřeba rozlišovat mezi JTS ve 156 a JTS ve 159
a rozhodně z hlediska požadavků na mazivo je nezaměňovat..

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od tuta146 » 10.4.2012, úte 16:15

To jsem jednou už studoval a docela mě zarazilo, že jak v manuálu pro auto, tak DTE mi píše 20K :smt102
OK, je při přechodu z 20K na Racing nutný nějaký výplach motoru?
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od HonzaR » 10.4.2012, úte 16:20

Po 160tis bych to pro jistotu odkalil...čili před výměnou Bishop 501 , najet cca 20-40km
a ještě horký vytočit--nesmí to zůstat ve vaně..a dát nový olej..

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od tuta146 » 10.4.2012, úte 16:24

:diky
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

Rumcajsek
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 162
Registrován: 19.3.2011, sob 19:47
Bydliště: Orlickoústecko

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Rumcajsek » 12.4.2012, čtv 18:20

Tak se opět pochlubim s velice zajímavou věci. Včera jedu okresku a potkám prudký kopec s prudkou zatáčkou na 4 nemožné vyjet...takže sem dál za 3 a vyjel sem to. No na tu trojku sem to slušně vytočil asi tak 5tisíc otáček. Dojedu domů dál sem si jídlo a do práce....mrknlu sem ještě na olej a na merce byl asi tak běžné 6mm pod horní ryskou tak a dneska sem se mrkl opět ale teď už to mám 2cm!!!! Pod horní ryskou a upozorňuju že z práce sem to měl 12km a přes noc to autos stalo-olej mě zmizl asi přes noc že 6mm na 2cm od rysky max..to nechápu,ale je to zajímavá zahada
Alfa Romeo 156 SW-2.4 JTD 20V 129Kw 385Nm GQ

Rumcajsek
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 162
Registrován: 19.3.2011, sob 19:47
Bydliště: Orlickoústecko

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Rumcajsek » 13.4.2012, pát 11:33

Ahoj všem,tak a když sem jel vcčera z práce,tak sem kouknul na olej a světe div se,byl opět cca 6mm pod horní ryskou :smt021 , :smt102
Alfa Romeo 156 SW-2.4 JTD 20V 129Kw 385Nm GQ

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Petr147 » 13.4.2012, pát 12:56

tak se podívej pod auto, jestli ti někde neteče...

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od HonzaR » 13.4.2012, pát 15:31

Rumcajsek:

Tak se opět pochlubim s velice zajímavou věci. Včera jedu okresku a potkám prudký kopec s prudkou zatáčkou na 4 nemožné vyjet...takže sem dál za 3 a vyjel sem to. No na tu trojku sem to slušně vytočil asi tak 5tisíc otáček. Dojedu domů dál sem si jídlo a do práce....mrknlu sem ještě na olej a na merce byl asi tak běžné 6mm pod horní ryskou tak a dneska sem se mrkl opět ale teď už to mám 2cm!!!! Pod horní ryskou a upozorňuju že z práce sem to měl 12km a přes noc to autos stalo-olej mě zmizl asi přes noc že 6mm na 2cm od rysky max..to nechápu,ale je to zajímavá zahada



Předpokládám , že tlaky ve válcích jsi nechal změřit..a jsou OK/viz diskuze SZ../

čili

POkud to nějaký čas jezdilo na opravdovou srač.ku olej, pak se ta záhada může jmenovat
"zapečené kroužky" /pokud je vyloučený průsak z okruhu.../

Pokud bys to nechtěl rozhazovat a měl si podezření na tuhle variantu, pak jediná pomoc kterou znám je nejdřív odkalit a potom přidat "uvolňovač pístních kroužků"--ale trvá to celou jednu olejovou náplň do výměny, než se to rozhejbe..

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Kůrkyn » 13.4.2012, pát 18:03

píst twinsparku má ve válci za stuena takovou vůli, že to sna ani zapéct nejde.

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Dallen » 13.4.2012, pát 19:13

Kolik toho bishopu501 nalejt?
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od HonzaR » 13.4.2012, pát 20:44

To malý balení se dává celý /375ml/, pokud by se to nevešlo do rysek, trochu tomu nejdřív upustit z vany,projedeš to cca 20-40 km, a hned vytočíš horký a dáš nový olej..

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Dallen » 13.4.2012, pát 21:52

Jo uz jsem se dival prodava se i litrovy baleni ktere vychazi lepe. doporucujou pote do noveho olej dat bs560 na uvolneni pistnich krouzku tak premyslim jestli to udelat taky
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od HonzaR » 13.4.2012, pát 23:13

Záleží na tom, na jakou olejovou náplň to bylo provozovaný..

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Dallen » 13.4.2012, pát 23:15

Nevím co vtom jezdilo předtím, ale teďka vtom je 20K.
Myslím, že ublížit tomu neublížím ne?
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Petr147 » 22.5.2012, úte 20:37

http://www.auto.cz/ridicu-75-nikdy-neko ... a-vy-67080

Podle výsledků údajně tři ze čtyř Britů nevědí, jak mají zkontrolovat stav oleje ve svém voze. Tito řidiči v podstatě motorový olej nijak nekontrolují a ve všem se spoléhají na servis.

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18542
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Kubas » 22.5.2012, úte 20:39

myslím že v ČR to bude to samé....
Jedinou výjimku tvoří alfisti a majitelé koncernových TDI.... :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Danni » 22.5.2012, úte 20:47

toto by sa asi malo zahrnut do autoskoly!!! :D
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18542
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Kubas » 22.5.2012, úte 20:49

jedno z aut které máme v rodině nemá ani teploměr chladící směsi.... Prodejce na to téma prohlásil "lidi stejně nevěděli, na co to tam je"....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Petr147 » 22.5.2012, úte 20:53

to má ségra v autě, na jedné straně velkou kontrolku olej a na druhé voda :)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18542
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Kubas » 22.5.2012, úte 21:06

já se právě ptal "a má to aspoň modrou kontrolku studeného motoru, když už to nemá teploměr?".... Odpověď: "nemá, lidi stejně nevěděli, co to znamená"....

A proto se dnes (většinou) dělají nudné, tupé auta.... Drtivé většině zákazníků to vyhovuje a je pro ně hlavně podstatné, aby s autem nemuseli nic řešit....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Petr147 » 22.5.2012, úte 21:11

Tu modrou kontrolku jsem zažil nedávno v Roomsteru Scout, se ptám majitele, že co mu tam svítí a že prej netuší, ale dělá to od začátku a vždycky to po chvilce zhasne, tak to nikdy neřešil :D a to s tím autem najezdil už 200tis km :)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18542
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Kubas » 22.5.2012, úte 22:48

dyť to říkám :-D
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Teg
Uživatelský avatar

Příspěvky: 81
Registrován: 11.7.2011, pon 14:24
Bydliště: Bludov

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Teg » 9.8.2012, čtv 11:02

O čem vypovídá nerovnoměrná spotřeba oleje?
cca před rokem to z ničeho nic asi během 1000 km vzalo půl litru. Tak jsem to dolil, později vyměnil a ryska se ani nehnula až doteď.

Při kontrole před 14ti dny najednou vidím, že jsem zhruba nad polovinou. Tak jsem si řekl, že to znovu zkontroluju až dotankuju plnou. Ujel jsem nějakých 500 km a koukám, že jsem jen kousek nad ryskou :-k
AR 147 TS 1.6 (2001)
AR 159 JTS 2.2 (2008)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Petr147 » 22.8.2012, stř 22:08

před 2500km vyměněno těsnění pod vent. víkem, ojniční a kliková ložiska, vyměněn olej za Agip 10W-60 a za těch 2500km zmizely cca 3mm oleje na rysce... z toho cca 1500km na dálnici :)

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů