Spotřeba oleje a kouřivost

Odpovědět
juraz3nca
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 756
Registrován: 15.5.2010, sob 22:52
Bydliště: 3nec

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od juraz3nca » 6.3.2013, stř 00:32

taky mi to hlava nebere,...
jinak točit se musí pořád, jinak zleniví..
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG

Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Hrabosh » 7.5.2013, úte 16:46

Jakože Ti to žere 1l na 10.000km? Já to po výměně sleduju a žere mi to tak 1l na 2000km ! To už asi není uplne normální stav, co?
Edit: Byl tam Selenia 10W60 Racing, já jsem tam nalil Agip Racing 10W60 ...
Edit2: Mělo by smysl zkusit vyměnit gufera ventilů? Případně dá se nějak zkontrolovat jejich stav?

Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

Swarz
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 21.12.2008, ned 19:09

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Swarz » 13.5.2013, pon 11:24

Urcite nic nemen, je to normalne pri tychto JTSkach. Mne to tiez zere a motor je OK.
Alfa 156 TI 2.0 JTS 2004 Sportswagon
cervena Alfa 156 1.8TS rv 98 - MOMO koza cierna - rozpredam

Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Hrabosh » 13.5.2013, pon 20:55

Hm, tak dneska jsem prorazil olejovou vanu ... do prdele s Brněnskejma cestama! Všiml jsem si toho, až mi blikalo mazání ... a to jsem před pár měsícama měnil preventivně šály ... :smt013 :smt013 :smt013 :smt013

Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

Swarz
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 21.12.2008, ned 19:09

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Swarz » 14.5.2013, úte 11:56

Ty vole tak to je smola :???: Snad tie saly nestihli utrpet nejake vecsie skody
Alfa 156 TI 2.0 JTS 2004 Sportswagon
cervena Alfa 156 1.8TS rv 98 - MOMO koza cierna - rozpredam

Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Hrabosh » 14.5.2013, úte 12:04

Dám nový ... pro jistotu. Snad to přežily pístní čepy....

Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Dallen » 14.5.2013, úte 12:40

To musela být pěkná mrda :)
Ze zajímavosti po jaké době se Ti rozsvítila kontrolka, tedy pokud víš, kdy si prorazil
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Hrabosh » 14.5.2013, úte 13:03

Podle mapy jsem ujel asi 900m a stál na světlech. Nejdřív palubní počítač "Low oil pressure" a pak začla blikat kontrolka, tak sem vypl motor a dalších cca 100m na benzinku už jsem to tlačil ....

Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Dallen » 14.5.2013, úte 15:09

Těžko říct, nevím jak dlouho vydrží olej v motoru než si čerpadlo nasaje vzduch a ztratí tlak.
No vanu stejně budeš sundávat tak se mkrni a uvidíš
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Kůrkyn » 15.5.2013, stř 19:42

čepy nejsou mazané tlakem, těm nic nebude. Při výpadku mazání to jde popořadě ložiska ojiniční, hlavní, rány a ojnice pak leží na silnici :)

Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Hrabosh » 15.5.2013, stř 20:21

To by se ty ojnice vydaly na procházku i na volnoběh?

Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Hrabosh » 18.5.2013, sob 20:47

Tak dneska jsem tu vanu sundal....

Je v ní díra a prasklina ve spodní části. Snad to půjde zavařit....
Prorazena vana
Prorazena vana
Taky jsem sundal šály, abych je zkontroloval a nevím ... škrábance tam jsou, tak by to asi chtělo vyměnit. Co myslíte?
Saly
Saly
Nejvíc mě ale vyděsila klikovka. Má na sobě takový tečky, jakoby se odloupala nějaká povrchová uprava, nebo se tam naopak něco připeklo. Na dotek je sice rovná, ale u klikovky se asi na dotek nehraje...
Kropenata klikovka
Kropenata klikovka
Kropenata klikovka 2
Kropenata klikovka 2
Jinak jediný vůle, která jsem zaznamena na klice a ojnicích jsou vodorovné... tzn. že se ta ojnice dá "posouvat" po té klikovce (trochu) ... ale to je asi normální, ne? V šálách ani pístních čepech jsem vůli nepozoroval...

Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od HonzaR » 18.5.2013, sob 23:57

Tahle fotka je dost obecná--chtělo by to aspoň pod lupou-- ale TOHLE BY MĚLO BÝT NAPROSTO UKÁZKOVÉ POŠKOZENÍ POVRCHU--během bez maziva na třecím ložisku-tzv.-MIKROSVÁRY--asi by to chtělo prohlídnout pod silným zvětšením--pokud se jedná jen o bodové připečení materiálu šály na povrch materiálu kliky, která je odolnější, mělo by to jít v pohodě přebrousit--pokud by poškození bylo i do vrstvy povrchu kliky,/ a to by ta teplota už byla dost vysoká/ bylo by to "nahov.no--Pokud by to při přebrusu zůstalo/ lokální bodová porucha/ , tak je to na vyhození--bude se "trhat" film mazání na třecím ložisku v otáčkách -

-klíč .k posouzení .je to identifikovat - rozlišit pod zvětšením--jak to reálně vypadá
..metalurg by ti to řekl asi už na první pohled, kdyby to dostal do ruky...mikrofotku pořídit asi není čím.. :-(

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Dallen » 19.5.2013, ned 00:06

Naprosto lajcky, ono když se podivam na tu 4tou fotku tak to vypadá, že ty "tečky" jsou i v okolí takže by to měl být asi povrch šály.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Hrabosh » 19.5.2013, ned 09:20

Aha, takže lepší varianta je, že klika ven (motor nejspíš taky) a přebrousit a horší varianta, klika ven a zahodit .... máte někdo představu, kolik taková sranda stojí? Jestli to nemám rovnou prodat MAtesovi na díly...

Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Dallen » 19.5.2013, ned 10:33

Klika ven a osobně bych stim někam zajel. Vybrus neni žadna šilena částka.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Petr147 » 19.5.2013, ned 10:37

bych to složil a jezdil, až to zaklepe, tak na sroubky... asi nejmenší ztráta peněz...

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Dallen » 19.5.2013, ned 10:47

Nove šaly cca 800
Vybrus cca 1000 (piše se od třikil, ale tomu moc nevěřím).

Vypada to stejně i pod uložením kliky? Nebo jen na ojnicích?
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Hrabosh » 19.5.2013, ned 10:54

Nové šály cca 1600,- ... před třema měsícama jsem je měnil.
1000,- za vybrus není problém, problém je, jak tu klikovku dostat z auta. Kára ted stojí ve firemních podzemních garážích ... tam asi motor jen tak nevytáhnu. Na uložení kliky jsem se nedíval...

Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Petr147 » 19.5.2013, ned 10:59

odtahovka na to má takové vozíčky pod kola a auto se vytáhne ven...

Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Hrabosh » 19.5.2013, ned 11:14

No to jo, ale co s tím pak? Do servisu? To bude ta tisícovka za přebrus zlomek ceny .... za práci si naúčtujou ranec.

Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od HonzaR » 19.5.2013, ned 11:30

Problém je --technicky--- v tom, že třecí dvojice je materiál kliky X materiál ložiska..
čili to navařené mikro množství ložiskového materiálu na kliku je vlastně o porušení třecího filmu v daném místě a změně podmínek tření--
Nalej do čerstvýho 10W-60 ester oleje--/-nepodceň tu 60-ku, bude to první kiláky mazec/ - hned ---Bishop460-G ----a jezdi s tím piánko---čili do tři a půl tácu, pokud to přežije 2 tis, nadrbe to další desítky tisíc...
Pokoušel jsem se z pokusných důvodů seknout přidřenou ojnici ve Feldě-před léty, než jsem Bishopa nalil do Alfy--ani po třiceti tisících se mi to nepovedlo a to jsem to točil do červený nastudeno--takže zvládne to hodně..
Ty dva táci jsou klíčovcý, vlivem tření na problematickejch místech a tlaku dojde doslova k zažehlení aditiva do povrchu kovu--mikrodifuze se tomu říká--
pokud se to povede, je vyhráno a pokud nejsou vůle, bude se to kroutit
ještě hooodně dlouho ....a pojede to jak čert..:-).Ta pokusná třináctka se chovala jak šestnáctka..
Dallen bude mít s největší pravděpodobností pravdu, materiál kliky asi ještě poškozenej nebude..je to jen na něj "mikro-napečený ložisko"--bez toho Bishopa nevím..tam totiž jde o vlastnosti mazání ojnice--tam na kvalitě povrchu u oleje záleží zatraceně--výhoda je, že Bishop vlivem teploty dělá přesně co má difuzní průnik do kovu díky zvýšenýmu tření a je to jak když dobře namažeš lyže--celkově potáhne povrch a ty nerovnosti a materiálový rozdíly sjednotí tak, že olej může plynule smáčet celej povrch--pokud ty "tečky" necítíš při přejetí rukou, může to s velikou pravděpodobností klapnout a bude se to vrtět v klidu dál..
/tohle právě MoS2 třeba nedokáže, chová sespíš jako grafit--nevytváří difuzní průnik do kovu--tu difundovanou vrstvu je z povrchu v podstatě velkej problém úplně odstranit--nejde jen tak jednoduše odmastit--/
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 19.5.2013, ned 12:07, celkem upraveno 1 x.

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Danni » 19.5.2013, ned 12:00

az dam dole vanu ja tak dufam ze to bude vyzerat aspon tak ked nie horsie :-D by som tam nalial 10w60 a po par tisicoch km zhodil vanu ci sa to nezhorsuje abo to ani neriesil... kde jake TSko je na tom horsie a jazdi
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od HonzaR » 19.5.2013, ned 12:19

Nemáš úplnou pravdu--v místech mikrosváru většinou dochází k trhání mazacího filmu na ojničním ložisku--jestli tušíš, jak je mazaný :-)--vše v dobrém
a ten trženej film vede k dalším mikrosvárům--celý se to razantně začne zahřívat až ojnice opustí prostor bloku jednoho pěknýho rána nastudeno--nepodceňoval bych to--škoda agregátu...Bishop pánové,Bishop...
vyzkoušeno...
na vlastní kůži..----
v pokusným agregátu určeným k likvidaci.. :smt023

Hrabosh
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 8.3.2011, úte 20:12
Bydliště: Moutnice

Re: Spotřeba oleje a kouřivost

Příspěvek od Hrabosh » 19.5.2013, ned 13:21

Předpokládám, že šály každopádně vyměnit .... pak to teda složím, naleju Agip Racing 10W-60 a ten Bishop a budu s tím 2000km jezdit opatrne a budu se modlit, zatímco budu mít osypky z každýho zvuku, kterej se ozve. Jinak jsem si taky říkal, že než to celý poskládám, s nasazenou vanou a nalitým olejem vytáhnu svíčky a než nasadím svody tak to párkrát na startér protočím,aby si to nasálo olej ....

Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů