Variátor + nastavení rozvodů...

Odpovědět
JiVi
Nováček

Příspěvky: 134
Registrován: 8.1.2007, pon 14:16

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od JiVi » 7.1.2010, čtv 13:29

Kůrkyn píše:Před třemi lety kamarád koupil Mareu 1.6 16V a tenkrát jsem sundal kryt řemene a řemen, abych se podíval, jak jsou na tom rozvody. V papírech byla faktura za rozvody z rak. servisu z 176 000 km. Auto mělo najeto 199 000....Řemen byl pěknej, kladky se točily ztuha, prostě dobrý stav. Dohodl jsem se s majitelem, že výměnu můžeme odložit a dneska mi stojí marea v dílně potkaná. Má asi 220 tis. km.

jak to pisou v navodu? urcity pocet km nebo 3 roky?
Alfa Romeo 156 1.9JTD

mates
Nováček

Příspěvky: 107
Registrován: 22.11.2008, sob 18:44
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od mates » 8.1.2010, pát 17:16

Já myslím že určitý počet kilometrů a nebo 5 let, 3 roky mi připadá zbytečně velkej pesimismus ale osobně bych nenechal více než 60000km :D

Maikl: u 1,6 77kW je pouze jeden řemen kterej jde přes kola vaček,vodní pompu,vodící kladka,klika a napínací kladka. Nic dalšího tam není ale určitě bych to raději udělal protože abych řekl že vodní pumpa je dobrá tak bych ji stejně musel vyndat ven :smt102
147 1,9JTD 16V 103kW

Maikl.kom
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 158
Registrován: 18.7.2009, sob 19:01
Bydliště: Prostějov

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Maikl.kom » 9.1.2010, sob 11:02

V příručce pro 147 píšou--viz tabulka : http://img37.imageshack.us/img37/8004/beznzvuwz.jpg

To mates: řemen pohánějící dvojici hřídelů vyvažovacích mají teda silnější motory, nebo jak? Muže mi teda někdo napsat, co všechno se má přesně měnit při výměně rozvodů(). Já jsem vycházel z tohohle. http://www.tipcar.cz/recenze-ojetin-alf ... -1639.html
Naposledy upravil(a) Maikl.kom dne 9.1.2010, sob 19:50, celkem upraveno 1 x.
Flatland forewer

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Kůrkyn » 9.1.2010, sob 11:51

Vyměnit se musí všechno co se točí díky rozvodovému a vyvažovacímu řemenu. nejlepé i kladky a řemeny na pomocných pohonech (alternátor, klima, servo, atd.).

U tej mojí mařky nešťastné řemen asi sešel věkem, holt se na to zapomnělo...

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od HonzaR » 9.1.2010, sob 16:24

T.S.-- vyvažovací hřífdele má 2.0.. 1.6 ne , určitě je nebude mít ani 1.6 eco/77kW/ v
147...

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6965
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od speedy » 9.1.2010, sob 18:31

tak jsem se ptal a výměna variátoru mě bude stát 1500,-. Koncem ledna to nechám vyměnit a pak jsem zvědavej :)
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Maikl.kom
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 158
Registrován: 18.7.2009, sob 19:01
Bydliště: Prostějov

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Maikl.kom » 9.1.2010, sob 19:48

To HonzaR:díky za objasnění.
Flatland forewer

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6965
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od speedy » 26.1.2010, úte 19:32

Tak a variátor je vyměněnej. :smt041 Stálo mě to 1200,-. Hned jsem to byl otestovat a je to fakt znát, ten zátah je uplně o něčem jiným. :D :D
A navíc Ája už není TDIčko :-D
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Jans
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 138
Registrován: 25.7.2009, sob 21:45
Bydliště: Čadca - Staškov

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Jans » 28.1.2010, čtv 17:28

Keby si to chcel niekto urobit sam tu je taky mali navod. Ma 8 casti. http://www.youtube.com/watch?v=KBTJa8ue ... re=related
Tak vela stastia. *varim varim
Lancia Kappa Sw 2.4jtd, Alfa Romeo 147 1.6eco lpg ,ex Alfa Romeo 156 1.6ts, ex Fiat Punto Hlx 1.9jtd, ex Fiat Bravo 1.9 jtd,

Maxa
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 710
Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
Bydliště: Ostrava-Výškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Maxa » 28.1.2010, čtv 18:16

speedy píše:Tak a variátor je vyměněnej. :smt041 Stálo mě to 1200,-. Hned jsem to byl otestovat a je to fakt znát, ten zátah je uplně o něčem jiným. :D :D
A navíc Ája už není TDIčko :-D
myslíš,že to má na zátah nějaký vliv?Nikdy jsem nic takového neslyšel.
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw

PotkanGT

Příspěvky: 18
Registrován: 17.8.2010, úte 09:58

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od PotkanGT » 17.8.2010, úte 10:28

Chalani mam taký problém.Bracho kupil alfu 156 2.0 TS r.v. 2000.robila sa tam hlava a samozrejme vacky aj vsetko ostatne islo dolu.Po montazi hlavy u mna nastal problem z rozvodmi.Nevedel som kde mam hladat rysky atd.Nakonec mi jeden kamarat z klubu vsetko poradil a pustil som sa do skladania.Potom som nasiel Kurkynov navod ako na to a viem ze pisal ze pokial variator nebol rozdelany tak je vsetko OK.Rozvody som poskladal na aute sa jazdilo asi tyzden ale na nestastie zacalo tiect gufero kluky.
Tak som to vcera rozdelal,gufero vymenil a rozvody zlozil presne tak ako prvi krat.Vsetko sa zda byt OK akurat je ten motor na moj vkus total hluchy,reaguje az v polke plynu a z miesta sa rozbieha ako z dvojky.
Momentalne premyslam co moze byt zle.Neviem ci ste sa s tym uz stretli.


Ako vlastne funguje ten variator,??? treba ho pri nastaveni rozvodov nejak natocit,alebo to ma svoju polohu??? moze to mat taky vplyv na výkon?? po kolko tisic km lubi odchadzat???

diky za odpovede
Fiat Punto 1.4 GT & GT25
Lancia Delta 1.3 LX buduci veteranik

Hlawi
Uživatelský avatar

Příspěvky: 96
Registrován: 22.11.2010, pon 19:07
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Hlawi » 25.11.2010, čtv 06:29

Ahoj,

pasuje tento variátor do Alfa romeo 147 r.v. 2001 motor:twin spark 1.6 TS 120 CV 88 kW?

http://aukro.cz/item1338026770_variator ... _nowy.html

Díky za rady
Alfa Romeo 147 1.6 88 Kw

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18541
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Kubas » 25.11.2010, čtv 08:28

zkoušel ses zeptat přímo prodejce?

v inzerátu píše:"Máš pochybnosti, zda součástka pasuje do Tvého auta? Uveď nám číslo karoserie - ověříme to!"
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Kůrkyn » 25.11.2010, čtv 08:34

ano

mirek AR155
Uživatelský avatar

Příspěvky: 42
Registrován: 17.8.2010, úte 20:27
Bydliště: Ostrava Výškovice

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od mirek AR155 » 25.11.2010, čtv 16:37

speedy píše:Tak a variátor je vyměněnej. :smt041 Stálo mě to 1200,-. Hned jsem to byl otestovat a je to fakt znát, ten zátah je uplně o něčem jiným. :D :D
A navíc Ája už není TDIčko :-D
A tato cena je i s materiálem.To se mi zdá nějak hoodně málo.

Hlawi
Uživatelský avatar

Příspěvky: 96
Registrován: 22.11.2010, pon 19:07
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Hlawi » 25.11.2010, čtv 21:57

Tak pasuje, prodejce mi to potvrdil. Chtěl jsem si být jistý.
Alfa Romeo 147 1.6 88 Kw

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Kůrkyn » 26.11.2010, pát 09:55

Variátoru jsou jen dva typy. Na čtyřválce a na pětiválce. :)

jany145
Nováček

Příspěvky: 151
Registrován: 18.9.2009, pát 13:38
Bydliště: Nitra

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od jany145 » 14.4.2011, čtv 10:45

mam kupeny novy variator a chystam sa menit u sikovneho mechanika a mam otazku. Variator vysrobujem aj bez toho pripravku na jeho uvolnenie? A bude pri vymene este okrem variatora treba aj nejaky iny material (nejake tesnenie podlozka lebo co)? Treba na jeho utiahnutie nejaky specialny moment?

A ozaj je tu SR v okoli Nitry niekto kto by bol ochotny pozicat pripravky na vacku popripade aj na uvolnenie variatora?

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Kůrkyn » 14.4.2011, čtv 13:00

samodomo klíč svařený ze starých vrtáků a oříšku na golu :)
http://kurkyn.cz/index.php?gallery=Alfa ... ge=015.JPG
přípravky jsou takhle:
http://kurkyn.cz/index.php?gallery=vari ... 010042.jpg

na variátor je dobré dát nové gufero a víko ložisko, které jde přes obě vačky se musí očistit od starého tmelu a pak znovu přilepit tenoučkou vrstvou.

jany145
Nováček

Příspěvky: 151
Registrován: 18.9.2009, pát 13:38
Bydliště: Nitra

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od jany145 » 14.4.2011, čtv 13:42

A gufero musim kupit original laebo dostanem nejake typizovane? Ak je typizovane tak aky rozmer? A ked ho chcem kupit ako origo pod variator tak len v AR alebo ho dostanem aj ako nahrasku? A co stoji?

jany145
Nováček

Příspěvky: 151
Registrován: 18.9.2009, pát 13:38
Bydliště: Nitra

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od jany145 » 14.4.2011, čtv 15:39

A bez vytiahnutia vackoveho hriadela von by sa to nedalo? A to gufero by sa dalo poslat na dobierku keby sa to nedalo len tak hocikde kupit?

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Kůrkyn » 15.4.2011, pát 13:30

vyndat vačku je jednodušší, než vymýšlet zablokování na motoru
gufero je to tohle
http://ecat.elit.cz/ArticleDetails.aspx ... ser&TT=ftx

jany145
Nováček

Příspěvky: 151
Registrován: 18.9.2009, pát 13:38
Bydliště: Nitra

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od jany145 » 15.4.2011, pát 13:39

OK ale keby som zohnal pripravky na vacku tak by sa to asi dalo nie? Sorry ked sa blbo pytam.

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Kůrkyn » 16.4.2011, sob 21:15

vačka je vyndaná za 5 minut... a namontovaná zpátky za půl hodiny....

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Variátor + nastavení rozvodů...

Příspěvek od Petr147 » 11.7.2011, pon 22:35

tak mi začal pravděpodobně končit variator, po nastartování začíná chrčet někde z oblasti okolo rozvodů a nádobky na servo, takové nepravidelné... začínala to tak, že mi neco po nastartování chrčívalo od motoru... auto má 149tis, variator repasovanej před dvěma lety a cca 40tis km... dá se to zrepasovat nebo je to na novej variator? není to pravodelnej zvuk jako naftak, ale jako by zesiloval a zeslaboval... pak něco na rozvodech příslušenství "šuchá", ale to s tím nebude mit asi nic společného... kdyz by se tam daval novej variator, tak bych chtel prejit na 10w60 olej, uz ten motor zacina nejak papat olej, kdyz se prohani po dalnici docela nad limitama :smt077

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů