3.0 V6 24V - umiestnenie lambda sondy vo vyfuku

Odpovědět
hyde21
Nováček

Příspěvky: 106
Registrován: 12.8.2008, úte 15:13

3.0 V6 24V - umiestnenie lambda sondy vo vyfuku

Příspěvek od hyde21 » 10.4.2010, sob 10:38

Mal by som otazku pre ludi co maju alfu GTV 3.0 V6 24V euro2 - kde ma toto auto umiestnenu lambda sondu ?

Podla tohoto obrazku z eperu to vyzera ze na rovnakom mieste ako 166 3.0 - tesne v usti katalyzatoru v tom Y kde sa spajaju dve rury do jednej.

http://www.spangerum.com:7080/cgi-bin/n ... 1025804002


Chcem sa len uistit a hlavne spytat preto, lebo som narazil na stranku alfaholics.com, kde predavaju okrem ineho aj ladene vyfuky na GTV a zarazilo ma to, ze pre gtv 3.0 euro1 a euro2 maju set downpipe + sportovy kat a lambda sonda tam zmenila svoje umiestnenie a presunula sa dozadu naspet trochu blizsie k motoru tesne na zaciatok dlhsej downpipe a berie hodnoty tym padom len zo spalin jedneho radu valcov.

Otazka teda znie, aky to bude mat vplyv na motor a jeho chod, ked sa lambda presunula takto na vyfuku asi o cca 1m blizsie k motoru, kat je relativne daleko za nou a hlavne berie samotna lambda hodnoty len z 3valcov ? Netreba koli tomu robit premapovanie ani nic podobne ?

Pytam sa to aj koli tomu, ze idem davat robit celonerez vyfuk na moju 166 3.0 (sportovy kat, stredova cast, koncovy tlmic) a rozmyslam ci dat lambdu tesne pred katalyzator ako je to aj v serii, alebo sa schylit k takemuto rieseniu a dat ju do downpipe (tym padom by sa museli robit aj celonerez downpipes cize dalsich 200e navyse :oops:) a tym padom by merala iba 3 valce.

Dik
E39 540i/6 4.4 V8 210kW
ex-166 3.0 V6 166kW
ex-156 2.0 TS 114kW

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.0 V6 24V - umiestnenie lambda sondy vo vyfuku

Příspěvek od Kůrkyn » 10.4.2010, sob 18:08

Lambda musí být tam, kde jsou již všechny plyny smíchané, takže z jedné řady brát hodnoty může být zkreslující.

JendaV6
Nováček

Příspěvky: 130
Registrován: 4.8.2009, úte 09:41
Bydliště: Praha

Re: 3.0 V6 24V - umiestnenie lambda sondy vo vyfuku

Příspěvek od JendaV6 » 10.4.2010, sob 19:20

Hele u GTV je to nasledovne...

Euro 1 mela jen jednu lambdu (a EGR) pricemz lambda byla umistena tesne pred katem (viz obrazek).
Euro_1.TIF
Euro_1.TIF (80.23 KiB) Zobrazeno 4293 x
Euro 2 uz mela dve lambdy (na kazdou radu valcu jednu) a sice predni rada ji mela ve spodni svodovy trubce pod motorem, zadni pak primo ve svodech.
Euro_2.TIF
Euro_2.TIF (84.44 KiB) Zobrazeno 4283 x
Spodni_trubka_od_prednich_svodu.JPG
Zadni_svody.JPG
'99 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Q2

hyde21
Nováček

Příspěvky: 106
Registrován: 12.8.2008, úte 15:13

Re: 3.0 V6 24V - umiestnenie lambda sondy vo vyfuku

Příspěvek od hyde21 » 13.4.2010, úte 14:32

:shock: tak toto fakt meni situaciu, netusil som ze GTV 3.0 euro2 ma dve lambdy, bolo mi samozrejme divne ze ta jedna lambda ktoru som len spotrehol v eperi, je v spodnej zvodovej rure a mera 3 valce, nenapadalo ma to ale podvedome ze by spravili takuto odlisnost napr od 156 a 166 V6 euro2, ktore maju obe len po jednej lambde na meranie vsetkych 6 valcov

tym padom aj vykonova mapa musi byt inak odladena, ostava uz len otazka pre skusenejsich, v com je lepsie mat takto dve lambdy kazdu merajucu po 3 valce namiesto jednej lambdy merajucu vsetkych 6 valcov ? :???:
E39 540i/6 4.4 V8 210kW
ex-166 3.0 V6 166kW
ex-156 2.0 TS 114kW

JendaV6
Nováček

Příspěvky: 130
Registrován: 4.8.2009, úte 09:41
Bydliště: Praha

Re: 3.0 V6 24V - umiestnenie lambda sondy vo vyfuku

Příspěvek od JendaV6 » 20.4.2010, úte 22:11

To je zvlastni, dve lambdy mela uz 164 Q4. Ale ta byla naslapnuta ve vsech smerech.

Rekl bych ze duvod proc mit separe lambdu na kazdou radu valcu jsou emise. Ridici jednotka ma vetsi kontrolu nad tim co se ve valcich deje.
'99 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Q2

Ferro
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 189
Registrován: 19.4.2007, čtv 13:11
Bydliště: Stod--> Dobřany
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.0 V6 24V - umiestnenie lambda sondy vo vyfuku

Příspěvek od Ferro » 21.4.2010, stř 18:39

Nechci zakládat nový tak se zeptám tady.. tušíte jak moc velký problém je demontovat zadní svody na 156 2,5 V6 140kW? Co vše musí ven atd...
AR 156 Crosswagon
AR Giulietta 2,0
Aprilia RSV Mille R
ex AR 156 2,5 V6

JendaV6
Nováček

Příspěvky: 130
Registrován: 4.8.2009, úte 09:41
Bydliště: Praha

Re: 3.0 V6 24V - umiestnenie lambda sondy vo vyfuku

Příspěvek od JendaV6 » 21.4.2010, stř 23:10

Na zadni svody je dobry pristup (teda aspon na GTV, ale pocitam ze 156 bude to samy). Nemusis vyndavat skoro nic, jen se budes muset poradne nahnout pres motor (pro lepsi pristup muzes sundat plenum sani s klapkou ale melo by to jit i bez toho). Odsroubuj spodni svodovou trubku zadnich svodu (to budes muset pod auto), kvuli lepsimu pristupu bych uvolnil odlucovac oleje z plena sani (ta cerna plechovka do ktery a z ktery vedou gumovy hadice), z plena sani odpojil gumovy hadice co do nej vedou a odstrcil ho trosku na stranu a mel by ses tam dostat. Stefty nejdriv ocisti kartacem a prostrikej nejakym uvolnovacem nebo aspon WeDeckem. Matice jsou samojistici i novy na novejch steftech nejdou zlehka, utahovaci moment je kolem 20 Nm takze zadny na krev. Hlavne s citem a nervat to, zalomit steft na hlave neni zadnej med. Ty svody bys mel bez problemu vytahnout smerem nahoru. Good luck!
Přílohy
DSC07552.JPG
'99 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Q2

Ferro
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 189
Registrován: 19.4.2007, čtv 13:11
Bydliště: Stod--> Dobřany
Kontaktovat uživatele:

Re: 3.0 V6 24V - umiestnenie lambda sondy vo vyfuku

Příspěvek od Ferro » 22.4.2010, čtv 19:19

Svody mám odšroubovaný vše co je okolo demontovaný ale stejně se mi je nedaří dostat ven ani horem ani spodem..už nevím co stím :smt100
AR 156 Crosswagon
AR Giulietta 2,0
Aprilia RSV Mille R
ex AR 156 2,5 V6

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: 3.0 V6 24V - umiestnenie lambda sondy vo vyfuku

Příspěvek od Danni » 8.11.2018, čtv 12:49

Aky mate nazor pouzit univerzálny kat E3 do E2 motora u 166 2.5 jedna lambda? Ja si myslim ze to bude fungovat dobre lebo co drzim v ruke oba katy tak E2 ma rovnaku vlozku dlhu 9cm a E3 kat ju ma dlhu 16cm co sa mi viac podoba na origo kde bola vlozka rozdelena na 2 casti jednu dlhsiu a jednu kratsiu
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů