TS - jede, ale netáhne
Re: TS - jede, ale netáhne
to budu řešit až nebudu mít co dělat, dával jsem tam jiný sedačky a dělalo to i se starýma
Re: TS - jede, ale netáhne
Milý deníčku, je to divné, ale Alfice i po natankování jezdí čím dál líp... Až jsem se dneska bál, co se to s ní děje, takhle nejezdila už několik měsíců, začínám ji mít zas rád
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3356
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Re: TS - jede, ale netáhne
to bude v posledním tažení. než se klika kousne, tak Twinspark vyvádí jak zamlada...
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
Re: TS - jede, ale netáhne
Asi jo, přece jenom zbývá pár km do 160tis, alespoň si pak budu moct koupit pořádný auto (VW)
Re: TS - jede, ale netáhne
Co je ve vaně za olej, a kdy byl měněnej..?
Ten motor není zase nějakej Herkules..a potřebuje optimální podmínky provozu.---nedělám si srandu, viz vlákna na tohkle téma--po nalití některejch zázraků jsou projevy, že by se člověk zděsil..--viz třeba zkušenosti nick Táta.
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... 5&start=50
.....................
....to je hezké.. Začalo se o kontrolce a skončilo to válkou o typ oleje...
146 1.6TS najeto při koupi cca 180tis, olej Selénia 20K, výměna každych 10tis, při prodeji najeto cca 240, teď má asi 290 a stále jezdí Selénia..
156 2.0TS najeto při koupi cca 17tis (motor nový), olej Selénia 20K, výměna každých 15tis, při prodeji cca 70tis, teď o ní nevím
156 2.0TS najeto při koupi cca 160tis, motor po GO v AUTORIZOVANÉM SERVISU, Castrol Magnatec 10W40 (podle doporučení servisu) po ujetí cca 5tis spotřeba spoupla na cca 1litr na 100, motor znovu ve stejnem servisu udělany (jenom se neptejte kolik to stálo) zase Castrol, po 30tis se motor kompletně zadřel, ojnice opustila motorový prostor. Koupen jiný motor s neznámou historií. V "neznačkovém" servise výměna motoru, shledány na něm nějaké závady, v garážových domácích podmínkách rozebrán na prvosoučástky co šlo, se to doma udělalo. první olej Selénia 20K, výměna po 10tis, náhrady za jiný olej (dle spicifikace vyhledán olej který se nejvíce blíží Selénii 20k, v této diskuzi jsem tuhle značku neviděl), měněný co 10tis, motor měl najeto cca 40tis a čekala ho zatěžkávací zkouška, proto nepoučitelný jsem použil Castrol 10W60, zvuky které vydával motor po ujetí cca 50km v hodně ostrém tempu a 750km ve velice poklidném temtu, jsem slyšel pouze u 155 2.5TD. Zpátky výměna za nejmenovaný olej 10W60, a motor má zpátky původní "šepot květin".
.........................
Palivovej a vzduchovej filtr jsou předpokládám OK..
a svířky jsou jaký? Kolik mají natočeno--
Před lety jsem řešil takovýhle blbý téma téma na 3.0 V6 GTV ., ...to co mi svítilo místo katu, byla žárovka a ne vejfuk-metr bílým žárem..po odstranění pořád projev KO, jak traktor, přesto diagnosa OK..
Chození okolo, dumání,nas.ání..
5tejdnů otravy nakonec pomohla jen "hrubá síla"-vyměnit všechny regulační čidla a prostě to celý zkontrolovat.Nakonec to byla souhra několika faktorů..váha sice ještě šla , ale na Alfu už byla mizerná, lambdy opálený samý saze , vejfuk netěsnej..atd, jedna cívka nebyla úplně OK, svíčky už potřebovaly prohodit.
Čili 1. důkladná revize vejfuku a sání /na těsnost/ není drahá--tím bych začal..
2. Váha lambda určitě kontrolovat...a případně aspoň zkusit prohodit za jiný--někdy jsou podle diagnosy OK, no v reálu už to není ono.
3 . když žádná změna k lepšímu, KONTROLA VRŠKU--co vačky, jsou podle oka OK nebo viditelně omletý..mrknout pod víkov jakým reálným stavu jsou.
dál--.netěsnost ventilů-nebo dokoncepodpálenej ventil taky umí pěkně otrávit.
když všechno OK, šel bych "doleji"--čili
4..Tlaky jsou ve válcích OK? když ano,připojit manometr na okruh mazání a zjistit, jak na tom
je tlak oleje za provozu ohřátého motoru..když OK
5.pohledová kontrola spodku, sundat vanu a mrknout
zběžně na spodek..--teda někým, kdo ví jak to má vypadat..příkladně trochu chycená ojnice
může mít tyhle projevy.., případně i hlavní klikový ložisko..
Ten motor není zase nějakej Herkules..a potřebuje optimální podmínky provozu.---nedělám si srandu, viz vlákna na tohkle téma--po nalití některejch zázraků jsou projevy, že by se člověk zděsil..--viz třeba zkušenosti nick Táta.
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... 5&start=50
.....................
....to je hezké.. Začalo se o kontrolce a skončilo to válkou o typ oleje...
146 1.6TS najeto při koupi cca 180tis, olej Selénia 20K, výměna každych 10tis, při prodeji najeto cca 240, teď má asi 290 a stále jezdí Selénia..
156 2.0TS najeto při koupi cca 17tis (motor nový), olej Selénia 20K, výměna každých 15tis, při prodeji cca 70tis, teď o ní nevím
156 2.0TS najeto při koupi cca 160tis, motor po GO v AUTORIZOVANÉM SERVISU, Castrol Magnatec 10W40 (podle doporučení servisu) po ujetí cca 5tis spotřeba spoupla na cca 1litr na 100, motor znovu ve stejnem servisu udělany (jenom se neptejte kolik to stálo) zase Castrol, po 30tis se motor kompletně zadřel, ojnice opustila motorový prostor. Koupen jiný motor s neznámou historií. V "neznačkovém" servise výměna motoru, shledány na něm nějaké závady, v garážových domácích podmínkách rozebrán na prvosoučástky co šlo, se to doma udělalo. první olej Selénia 20K, výměna po 10tis, náhrady za jiný olej (dle spicifikace vyhledán olej který se nejvíce blíží Selénii 20k, v této diskuzi jsem tuhle značku neviděl), měněný co 10tis, motor měl najeto cca 40tis a čekala ho zatěžkávací zkouška, proto nepoučitelný jsem použil Castrol 10W60, zvuky které vydával motor po ujetí cca 50km v hodně ostrém tempu a 750km ve velice poklidném temtu, jsem slyšel pouze u 155 2.5TD. Zpátky výměna za nejmenovaný olej 10W60, a motor má zpátky původní "šepot květin".
.........................
Palivovej a vzduchovej filtr jsou předpokládám OK..
a svířky jsou jaký? Kolik mají natočeno--
Před lety jsem řešil takovýhle blbý téma téma na 3.0 V6 GTV ., ...to co mi svítilo místo katu, byla žárovka a ne vejfuk-metr bílým žárem..po odstranění pořád projev KO, jak traktor, přesto diagnosa OK..
Chození okolo, dumání,nas.ání..
5tejdnů otravy nakonec pomohla jen "hrubá síla"-vyměnit všechny regulační čidla a prostě to celý zkontrolovat.Nakonec to byla souhra několika faktorů..váha sice ještě šla , ale na Alfu už byla mizerná, lambdy opálený samý saze , vejfuk netěsnej..atd, jedna cívka nebyla úplně OK, svíčky už potřebovaly prohodit.
Čili 1. důkladná revize vejfuku a sání /na těsnost/ není drahá--tím bych začal..
2. Váha lambda určitě kontrolovat...a případně aspoň zkusit prohodit za jiný--někdy jsou podle diagnosy OK, no v reálu už to není ono.
3 . když žádná změna k lepšímu, KONTROLA VRŠKU--co vačky, jsou podle oka OK nebo viditelně omletý..mrknout pod víkov jakým reálným stavu jsou.
dál--.netěsnost ventilů-nebo dokoncepodpálenej ventil taky umí pěkně otrávit.
když všechno OK, šel bych "doleji"--čili
4..Tlaky jsou ve válcích OK? když ano,připojit manometr na okruh mazání a zjistit, jak na tom
je tlak oleje za provozu ohřátého motoru..když OK
5.pohledová kontrola spodku, sundat vanu a mrknout
zběžně na spodek..--teda někým, kdo ví jak to má vypadat..příkladně trochu chycená ojnice
může mít tyhle projevy.., případně i hlavní klikový ložisko..
Re: TS - jede, ale netáhne
V motoru byl do cca 145tis 10W-40 Selenia, pak se přešlo na 10W-60 Selenii, svíce origo NGK ve 120tis, kabely k nim Bosch taky ve 120tis, filtry normální papírpvé, pravidelně s olejem měněné... nový variator, vačky ok... nedávno byla u Kůrkyna, takže by si nějakého klepání nebo něčeho určitě všimnul... Váha zkoušená za jinou i podle testů OK, lambdy původní, ale napětí dávají dobré - nebyla na osciloskopu, škrtící klapka čistá, motorek chodí dobře... vyfuk těsní, ovařené a rovnané svody, nový koncák Imasaf, prý lehce připečené katy, ale nemělo by to být nic hrozného... spodek se nekontroloval a tlaky na válcích nechám zkontrolovat při příštím servise
čekám na jaro, až ji začnu domlouvat nějaký servis...
osobně mám podezření na dvě věci:
- něco s dodávkou paliva, slabé čerpadlo nebo zanesené vstřiky, auto nijak necuká, jenom střídavě slabě táhne a tupě reaguje na plyn, jindy zas krásně tahá...
- a druhá věc je spojka, v mraze slabě popiskovalo ložisko a říkal jsem si, jestli nemůže při akceleraci jemně prokluzovat, ale to by bylo opravdu nepatrné
ještě jsem si všimnul, že po vyčištění klapky a vyresetování autoadaptačních dat, víc točí po startu, než padnou otáčky na volnoběh... jestli to není příznak něčeho...
čekám na jaro, až ji začnu domlouvat nějaký servis...
osobně mám podezření na dvě věci:
- něco s dodávkou paliva, slabé čerpadlo nebo zanesené vstřiky, auto nijak necuká, jenom střídavě slabě táhne a tupě reaguje na plyn, jindy zas krásně tahá...
- a druhá věc je spojka, v mraze slabě popiskovalo ložisko a říkal jsem si, jestli nemůže při akceleraci jemně prokluzovat, ale to by bylo opravdu nepatrné
ještě jsem si všimnul, že po vyčištění klapky a vyresetování autoadaptačních dat, víc točí po startu, než padnou otáčky na volnoběh... jestli to není příznak něčeho...
Re: TS - jede, ale netáhne
lambdu bych určitě ještě zkusil prohodit-- na dílně aspoň pokusně ,citlivost Alfy na váhu a lambdu je fakt veliká, i když je ještě OK podle diagnosy, může být už načatá jen pokus -omyl- prohodit to v případě lambdy spolehlivě vyloučí--u toho GTV to bylo stejný..obělambdy jsem dal nový a váhu taky a šmitec..váha je často stejně blbě odhadnutelná, diagnosa nediagnosa
....dál vstřiky --..proměřit je není tak drahý..a neobjevuje se k tomu poklesu výkonu občas nějaký cukání, nebo je to úplně jinak hladký chod.? .Na jaký diagnose to bylo načtený.?
....dál vstřiky --..proměřit je není tak drahý..a neobjevuje se k tomu poklesu výkonu občas nějaký cukání, nebo je to úplně jinak hladký chod.? .Na jaký diagnose to bylo načtený.?
Re: TS - jede, ale netáhne
na diagnostice to bylo jenom na FES, pokusím se domluvit examiner... žádné trhání nebylo, jen ten slabej tah a tupá reakce na plyn... která lambda se mění? ty první dvě nebo rovnou všechny tři?
Re: TS - jede, ale netáhne
Je blbost kupovat tři lambdy na slepo...pokud máš možnost půjčit si funglovku, jednu prohoď a pořádně to projeď, pak další atd--jde o postupné vyloučení tohoto faktoru pokus omyl, ten examiner úplně na začátek by ale ušetřil spoustu zbytečný práce, a konec konců i peníze ...
Re: TS - jede, ale netáhne
zkusím udělat log, projedu cestu z práce a do práce a dám sem ten graf, jenom jestli se na to bude chtít někdo kouknout hlavně bych potřeboval vědět, které parametry mám nechat sledovat
Re: TS - jede, ale netáhne
Tenhle způsob diagnostikování stojí za...nemáš okolo sebe někoho, kdo to s tím zmíněným examinerem umí a věnuje ti půl hodinky ?. .tohle by bylo lepší opravdu neodbýt....jinak na jednoduchou základní kontrolu hned -lambdy atd bude stačit třeba klasika fiatecuscan +KKL kab. + noťas..,začal bych klidně jednoduše ,/ -pokud nemáš nikoho na examiner/-třeba se to objeví hned,..a pak bych to prošel postupně "odshora dolů"..teprve když bych nic nezjistil, dal bych "důkladnější druhý kolo"
/k diagnose obecně-- lambda+ váha + další věci je nejlíp posuzovat spolu, protože objem vzduchu který nasaje na sání a výstup z lambdy, otáčky + vstřiky.atd..udělaj celkovej obraz, ... říká to dohromady, co se děje--pokud to není vidět spolu, posuzuješ jen jednotlivý prvky a to nic neříká o hrubým "zkreslení signálu" -třeba "stářím"..u některého čidla např .prostej samostatnej signál lambdy ukáže graf -bohatá střed-chudá , i že se na ní "něco" děje , že není úplně mrtvá..ale stejně už může být jetá.., takže pokud někdo na fiatecuscanu vidí pouze "pohyb" ve grafu, nebo chybovou hlášku lambdy se diagnosou nazvat nedá--pokud jsi psal, že to bylo vyčtený fiatecuscanem/
/k diagnose obecně-- lambda+ váha + další věci je nejlíp posuzovat spolu, protože objem vzduchu který nasaje na sání a výstup z lambdy, otáčky + vstřiky.atd..udělaj celkovej obraz, ... říká to dohromady, co se děje--pokud to není vidět spolu, posuzuješ jen jednotlivý prvky a to nic neříká o hrubým "zkreslení signálu" -třeba "stářím"..u některého čidla např .prostej samostatnej signál lambdy ukáže graf -bohatá střed-chudá , i že se na ní "něco" děje , že není úplně mrtvá..ale stejně už může být jetá.., takže pokud někdo na fiatecuscanu vidí pouze "pohyb" ve grafu, nebo chybovou hlášku lambdy se diagnosou nazvat nedá--pokud jsi psal, že to bylo vyčtený fiatecuscanem/
Re: TS - jede, ale netáhne
zítra se to pokusím obvolat a něco domluvit, hlavně mám podezření na to čerpadlo... zas jsem se dneska dostal k rezervě a čím je tam míň benzínu, tím líp táhne... sice to přes 3tis lehce zeslábne, ale změna tam je... zkusím nechat změřit tlak benzínu
Re: TS - jede, ale netáhne
mám už dva roky stejný problém, dokonce i to s množstvím benzínu v nádrži,Petr147 píše:zas se blížím rezervě a auto docela ožilo sice občas při přidání trochu zaváhá, ale je to docela rozdíl... takže budu hledat tímto směrem a tankovat za 200kč
když se ručička blíží k rezervě, alfa znatelně ožije.
Příští týden jedu nechat změřit tlak paliva i když mě všichni přesvědšují, že to nebude únavou benz. čerpadla....
Re: TS - jede, ale netáhne
koukám na čerpadla a mají tam:
do roku výroby: [03/02]
klimatická pásma: není určeno pro horká klimatická pásma
do roku výroby: [12/10]
klimatická pásma: pro horká klimatická pásma
mám auto 2001 a možná by to i vysvětlovalo, proč to bylo v létě v kolonách tak hrozně líný
pokusím se sehnat jiný a přehodit
do roku výroby: [03/02]
klimatická pásma: není určeno pro horká klimatická pásma
do roku výroby: [12/10]
klimatická pásma: pro horká klimatická pásma
mám auto 2001 a možná by to i vysvětlovalo, proč to bylo v létě v kolonách tak hrozně líný
pokusím se sehnat jiný a přehodit
Re: TS - jede, ale netáhne
heh není to ožívání auta spíš tím že najednou vezeš o 50kg míň? v coupe mi na sprintech dělalo 30l v nádrži permanentní rozdíl 0,2s...
osobně u motoru kterej jede, ale netáhne bych v prvý řadě změřil tlaky a profuk... to jsou 2 veličiny který určujou výkon motoru a to dost podstatně... motor s velkým profukem má klidně o 20% méně výkonu... sice jede, nehcá se točit jako normálně ale chybí tomu takovej ten šmrnc..
osobně u motoru kterej jede, ale netáhne bych v prvý řadě změřil tlaky a profuk... to jsou 2 veličiny který určujou výkon motoru a to dost podstatně... motor s velkým profukem má klidně o 20% méně výkonu... sice jede, nehcá se točit jako normálně ale chybí tomu takovej ten šmrnc..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: TS - jede, ale netáhne
ono to jede - nejede, treba cesta praha - sk letela, krasne reagovala na plyn a pak cestou zpet akcelerace z 100 na 110km/h dala za 11s... prijedu s ni do servisu a tvari se, ze ji nic neni
kdyz je chcipla, tak palubak nejde pod 10l a z 25l se odlepuje az na ctverce...
kdyz je chcipla, tak palubak nejde pod 10l a z 25l se odlepuje az na ctverce...
Re: TS - jede, ale netáhne
no tak pokud palubák ukazuje okamžitou spotřebu v momentě kdy ot nejede vyšší než když to jede, tak to je buď uchlastaný - problém v dodávce paliva (jednoduchý odpojení labmd sice hodí chybu ale jedeš podle tvrdejch map-..), vynechává snímač fáze na vačce - řj neví pozici motoru, tak blbě dávkuje palivo.. a nebo si trochu blbne váha vzduchu... což sme měl u HGT -když byla KO, chvílema jelo jako kdyby ho někdo držel za prdel...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: TS - jede, ale netáhne
Takže trochu pokrok
dneska jsem zkusil odpojit lambdy, jakej to bude mít efekt... odpojoval jsem jenom přední dvě, nejdřív na straně rozvodů, jel projet a auto jelo stále stejně, žádná chyba na palubáku, nic... tak jsem odpojil i tu druhou a auto jelo zase stejně, žádná chyba... koukal jsem na spotřebu a ta byla tak do pul minuty po rozjezdu 20l/100km, pak si klesla k desítce a nebyla daleko od soaučasné spotřeby... ta spotřeba 20l se mi kdysi občas ukázala i s připojenýma... poslední dobou na palubák se spotřebou raději už nekoukám
někde jsem čet, že mají lambdy životnost 160tis km, já mám 163tis... ráno zkusím něco obvolat a sehnat jiné na zkoušku a uvidí se... má cenu měnit i tu třetí zadní?
dneska jsem zkusil odpojit lambdy, jakej to bude mít efekt... odpojoval jsem jenom přední dvě, nejdřív na straně rozvodů, jel projet a auto jelo stále stejně, žádná chyba na palubáku, nic... tak jsem odpojil i tu druhou a auto jelo zase stejně, žádná chyba... koukal jsem na spotřebu a ta byla tak do pul minuty po rozjezdu 20l/100km, pak si klesla k desítce a nebyla daleko od soaučasné spotřeby... ta spotřeba 20l se mi kdysi občas ukázala i s připojenýma... poslední dobou na palubák se spotřebou raději už nekoukám
někde jsem čet, že mají lambdy životnost 160tis km, já mám 163tis... ráno zkusím něco obvolat a sehnat jiné na zkoušku a uvidí se... má cenu měnit i tu třetí zadní?
Re: TS - jede, ale netáhne
Pokud budes shanet lambdy tak se ozvi. Ty umim.sehnat hodne levne. Kdyz tak Vin do sz.
Jinak ja jezdil na tsku s mrtvou lambdou kolem 5t.km a tyhle problemy jsem nemel. Ale obcas to vynechavalo to po vymene nedela.
Dela ti.to i kdyz jedes delsi dobu? Trva nez se zahrejou.
Jinak ja jezdil na tsku s mrtvou lambdou kolem 5t.km a tyhle problemy jsem nemel. Ale obcas to vynechavalo to po vymene nedela.
Dela ti.to i kdyz jedes delsi dobu? Trva nez se zahrejou.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: TS - jede, ale netáhne
takhle, dřív to trochu haprovalo, že jela/nejela, ale ted poslední dobou moc nejde jako ono to jede, ale ne na 88kW, adekvátní je tak 50kW, o víkendu mi málem ujela Felicie na dálnici Ona táhne hladce, necuká, nehaprují otáčky, vytáčí se, jen jako by mělo auto dvě tuny...
VIN ti pošlu
VIN ti pošlu
Re: TS - jede, ale netáhne
jak jsem včera připojil zpět ty staré, tak dneska cesta do práce za 13l/100... do trojky to ukazuje 20-25l a pak to padne k desítce... až v pátek bych měl vyzkoušet jiné...
Re: TS - jede, ale netáhne
jestli se nepletu, tak jedna zamrzlá a druhá naprosto mimo, je to tak?
Re: TS - jede, ale netáhne
Vtom aby se prase vyznalo Dej to zvlast.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů