Chip pro 3.2 JTS - zkušenosti?

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Chip pro 3.2 JTS - zkušenosti?

Příspěvek od Ladin 164V6 » 10.8.2010, úte 20:36

Tady moc lidi nema s 3.2JTS zkusenosti, ale je to urcite mensi pruser nez 16V TS :smt016 , kdyz uz tak urcite jit k overeny firme, ta squadra.nl me laka taky, jsou na to pozitivni reference :wink:

Nevim jak by se s tou vahou 159/Brera tahal Busso V6 s relativne malym kroutakem :wink:

Kazdopadne jestli muzu poprosit, napis pak zkusenost
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Re: Chip pro 3.2 JTS - zkušenosti?

Příspěvek od Kleofáš » 10.8.2010, úte 20:39

dee píše:Kleofáš & kejml:

Nějak nechápu vaše narážky. Chtěl bych pouze zlepšit tragický průběh výkonu, nečekám zázraky, ale zároveň neznám nikoho kdo by se v ČR zaměřoval na Alfy. :smt064
Dobře, vezmu to konstruktivně. Omlouvám se za prvotní reakci, ale jsem na podobné dotazy alergický. Ano, těch plus minus 200kW (spíš minus než plus) z toho asi opravdu půjde dostat. Otázka je, proč. Co ti vadí? Podle toho, co píšeš teď, tak spíš průběh výkonu. Jel jsem s 3,2JTS jednou. A ve srovnání se starou 3,2 V6 má ten motor hodně lineární průběh. Zkusím to vysvětlit: Oba motory jedou ze začátku stejně (zvuk pominu). Jenže zatímco stará 3,2 ve čtyřech tisících zavyje, omotá ti žaludek kolem páteře a výkon graduje až do omezovače, tak JTS si nevzrušeně pokračuje v tom lineárním (i když slušném) zátahu. Pokud chceš něco, u čeho nebudeš muset řadit, když někomu chceš ujet na dálnici, měl sis koupit naftu nebo benzínový turbomotor (ale spíš naftu). Představa, že uděláš z JTS JTD nebo naopak starou V6, je nereálná.
Žádost o posunutí omezovače na jedničce nechápu. Uniká mi jakýkoliv smysl takového požadavku, ale klidně mi ho vysvětli...
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Chip pro 3.2 JTS - zkušenosti?

Příspěvek od tuta146 » 10.8.2010, úte 20:52

S tím lineárním průběhem má Kleo pravdu, stejně se chová 2.0 i 2.2 JTS. Je to o zvyku, prostě není nástup v určitých otáčkách, ale zrychluje pořád bez cuknutí.
Je otázkou k čemu je to cuknutí a nástup (nemluvím o GTA tak mě nekamenujte :-D ) Porovnání s nečipovanou 2,4JTD na sprintu jsem nezkoušel, ale několik 2.0TDI jsem vlastnil (služební) cuknutí při zátahu turba citelné, pocitově rychlejší rozjezd, ale objektivně ani náhodou, 2.0JTS bylo vždycky rychlejší (0-130). :-D
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

dee

Příspěvky: 13
Registrován: 10.8.2010, úte 00:16

Re: Chip pro 3.2 JTS - zkušenosti?

Příspěvek od dee » 10.8.2010, úte 21:25

Ok, vysvětlím podrobněji.

Omezovač na 1 - to nutné není, ale když už se v tom budu hrabat, tak proč ne. Jednička je extrémně krátká a dvojka extrémně dlouhá, tzn. k dosažení nějaké normální dynamiky (odpovídající V6) je potřeba točit 1. do 4000+, aby pak 2. nespadla pod 2000. Omezovač zasahuje těsně před 6000. Zatím to můžeme vypustit.

Zvýšení/posun výkonu - možná to je chyba jednotlivého kusu, ale nechápu, proč není auto se 191kW (ano, uznávám, a 1800kg) schopné rozumně zrychlovat pod 4000ot. Pokud to srovnám například s 530i, A6 3.2, nebo dokonce A5 nebo 130i (ano, těm chybí 300 kilo...), tak auto jede, jako kdyby mělo 180-200 koní místo 260ti.

To, že Brera nebude trhat asfalt jsem věděl - kombinace hmotnosti (navíc mám model před dietním FL) a ultra dlouhých převodů (ve 130kmh na šestku netočí ani 3000ot) je sice výborná pro GT kterým Alfa je, ale vzhledem k tomu, že maximum t.m. je někde u 4500, tak se pro dosažení "nějaké" dynamiky musím pohybovat mezi 4000 a 6000ot.

V praxi to potom vypadá tak, že pro rychlejší předjetí na okresce tam musím rvát 3 nebo 2 a na dálnici v kopcích to ve 160ti bez podřazení zrychluje jako lepší dvoulitr. Přitom tam ten výkon evidentně je, 0-100 je okolo 7.5s a 0-160 lehce pod 20s s klidným rozjezdem a řazením.

Stačilo by mi, aby chip alespoň zlepšil odezvu motoru na plyn, absolutní zrychlení vylepšovat nemusí. Je ale frustrující když chci zrychlit na 4. stupeň pod 100kmh a odměnou mi je pouze hučení výfuků a vlažná akcelerace, to vše za spotřeby atakující 20 litrů jakmile se na plyn jen přísněji podívám.

Jediné co tohle alespoň částečně vyvažuje je výbava, vzhled, a pohodlí, kvůli kterým jsem auto pořizoval. Teď mě ale napadlo, jestli by nešla dynamická část aspoň trochu zlepšit. Toť vše.

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Re: Chip pro 3.2 JTS - zkušenosti?

Příspěvek od Kleofáš » 10.8.2010, úte 21:58

S tím omezovačem to pořád nechápu, posunutí omezovače přece vůbec nevyřeší tenhle tvůj problém. Ten by to to vyřešilo, kdybys to točil do sériového omezovače a pak ti to padalo pod nějaké rozumné otáčky, což se - doufám - neděje. Ale dobře, necháváme ho být.

Jinak nevím - nikdy jsem neměl tu čest s jiným hodně silným benzinem než alfou, takže nemůžu říct, jak se odpovídající auto (třeba A3 3,2?) chová, každopádně to beru tak, že to prostě k atmosferickému benzínu patří. Jednou jsem se srovnával v pružném zrychlení na šestku s Nissanem 350Z a byl o něco málo rychlejší, ale rozhodně neujížděl rozdíle třídy, spíš způsobem odpovídajícím tomu, že má 30k navrch. Když jsem si mohl podřadit, tak to bylo vyrovnané. Zkrátka když potřebuju někoho opravdu rychle předjet a jedu 50, tak tam prostě tu dvojku dám. Když v 90, tak tam šupnu trojku. Na šestku má to auto (mluvím o Busso V6) v rozmezí 80-140 km/h dynamiku 150koňového JTD, při podřazení tam naskočí těch dalších 100 koní. Tak to prostě je. Popravdě pochybuju, že by to někdo tak geniálně načipoval, že to auto zabere ve 2000ot. a ne až ve 4000ot. (nebo nikdy, nic proti JTS :-D )
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

dee

Příspěvky: 13
Registrován: 10.8.2010, úte 00:16

Re: Chip pro 3.2 JTS - zkušenosti?

Příspěvek od dee » 10.8.2010, úte 22:10

Tak ono to určitě bude částečně tím že jsem do Brery přesedl ze 130i, která zabírá v 2500, v 5000 zabere víc, a pak se zastaví o omezovač v 7000+ (představ si 147 GTA která nastupuje níž a má kratší převody).

Tvůj popis víceméně sedí, bez (velkého) podřazování to jede jako auto se 150-180hp, což mi 90% času nevadí, na dálnici to je ale celkem nepříjemné (např. na D1 to v některých kopcích na 6 prostě nezrychlí, pokud neberu +10kmh za 10 vteřin jako zrychlení). Samozřejmě se to se stoupající rychlostí (a tím pádem otáčkami) zlepšuje.

Pokud by mi chip dal +10 až +15 hp mezí 3000 až 5000 tak bych byl 100% šťastný. Proto jsem taky šel sem, abych zjistil, jestli to někdo reálně dělá, nebo jestli budu muset zajet do Německa k Autodeltě.

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Chip pro 3.2 JTS - zkušenosti?

Příspěvek od tuta146 » 10.8.2010, úte 22:18

Jestli chceš mít jistotu kvalitní práce a měřitelného navýšení výkonu, nebo vyladění průběhu výkonu a jsi ochotný dát peníze navíc, tak bych zkusil oslovit Autodeltu, uvidíš co ti navrhnou a za kolik.
Navíc úprava od Autodelty cenu Alfy rozhodně nesníží :smt023
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2577
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Chip pro 3.2 JTS - zkušenosti?

Příspěvek od George.KHE » 10.8.2010, úte 22:26

tady máš link na charakteristiku po chipu u autodelty
http://www.autodeltashop.com/product_in ... cts_id=524
podle mě si chipem nepomůžeš, protože i té víc síly co tam bude ti stejně nepomůže k tomu, aby jsi nemusel podřadit při předjíždění.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

dee

Příspěvky: 13
Registrován: 10.8.2010, úte 00:16

Re: Chip pro 3.2 JTS - zkušenosti?

Příspěvek od dee » 10.8.2010, úte 22:29

Myslím, že to bez kompresoru nepujde.

Ale ten graf vypadá fajn, mít při podřazení do 4000 "pod plynem" 200 koní místo 180ti by už mohlo být znát.

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Chip pro 3.2 JTS - zkušenosti?

Příspěvek od Petr147 » 10.8.2010, úte 22:31


dee

Příspěvky: 13
Registrován: 10.8.2010, úte 00:16

Re: Chip pro 3.2 JTS - zkušenosti?

Příspěvek od dee » 10.8.2010, úte 22:34

Na to jsem už koukal, bohužel je u Brery k výměně filtru potřeba rozebrat půl auta :D

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Chip pro 3.2 JTS - zkušenosti?

Příspěvek od Petr147 » 10.8.2010, úte 22:35

jestli tam mas puvodni, tak bude mozna uz i plesnivej :D

Milan+
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 309
Registrován: 15.7.2009, stř 14:35
Bydliště: Teplice

Re: Chip pro 3.2 JTS - zkušenosti?

Příspěvek od Milan+ » 11.8.2010, stř 10:09

Mě se moc líbí ten krouťák, jeho křivka s výkonem se střetávají až při 5300 ot. to musí být dlouhodobý příval energie :smt023
Alfuška 159 2,4 JTDm černá metla, červená kůže, plná nálož.

hyde21
Nováček

Příspěvky: 106
Registrován: 12.8.2008, úte 15:13

Re: Chip pro 3.2 JTS - zkušenosti?

Příspěvek od hyde21 » 12.8.2010, čtv 15:51

tiez sa mi zda ta krivka tociveho momentu 3.2 JTS velmi zaujimava, az mam pocit ze DEE hovori o uplne inom motore :D

z tohoto grafu 3.2 JTS Q4, ktory chipovali v MMracingu v BA, je pekne vidno ze tam nahnali dalsich 15PS / 26Nm pricom je ten tocivy moment dostupny uz v skorsom spektre otacok

http://www.mmracing.sk/userfiles/file/a ... 032jts.pdf

2000rpm - pred chipom 300Nm / po chipe 310Nm
3000rpm - pred chipom 310Nm / po chipe 320Nm
4000rpm - pred chipom 320Nm / po chipe 340Nm
5000rpm - pred chipom 320Nm / po chipe 330Nm
6000rpm - pred chipom 300Nm / po chipe 320Nm

ja by som sa preto neodvijal od toho aky ma auto vykon pri 4000rpm, pretoze vykon je len vyjadreny krutiaci moment v istych otackach kedze krivka vykonu sa odvija od danych otacok a krutiaceho momentu v danom okamihu

v pripade atmosferickeho motoru sa s tym narastom krutiaceho momentu moc spravit neda a v pripade tej 3.2 JTS Q4 bude vzdy a stale velmi vela robit stratovy vykon a moment na kolesach, ktory je oproti FWD da sa povedat ze dvojnasobny (FWD ma stratovy vykon cca tych 50PS, Q4 ma necelych 100PS) a pokial to ma naozaj este tak nestastne poskladanu prevodovku ... [-o< [-o< ... ake su tam prevodove pomery na jednotlivych stupnoch, resp maximalna rychlost na jednotlivych prevodoch ?
E39 540i/6 4.4 V8 210kW
ex-166 3.0 V6 166kW
ex-156 2.0 TS 114kW

dee

Příspěvky: 13
Registrován: 10.8.2010, úte 00:16

Re: Chip pro 3.2 JTS - zkušenosti?

Příspěvek od dee » 12.8.2010, čtv 16:28

Ano, ten výkon i jeho průběh bych hodnotil jako výborný, ale pokud by auto mělo 1500kg a 1/4 se ho neztratila v Q4 :)

Zde je zpřevodování:
Obrázek

hyde21
Nováček

Příspěvky: 106
Registrován: 12.8.2008, úte 15:13

Re: Chip pro 3.2 JTS - zkušenosti?

Příspěvek od hyde21 » 12.8.2010, čtv 17:52

dee píše:Ano, ten výkon i jeho průběh bych hodnotil jako výborný, ale pokud by auto mělo 1500kg a 1/4 se ho neztratila v Q4 :)

v tej hmotnosti a Q4 bude ale asi cely problem ....

prevodovka je sice znatelne dlhsia ako bola prevodovka na V6 busso motoroch, ale 110km/h na 2ke, 165km/h na 3ke, 210km/h na 4ke atd este nie su az take extremy.
zda sa mi ze GTV 3.0 V6 bolo tiez trochu tazsie sprevodovane v porovnani s napr 166 3.0 (co mi nie je moc jasne preco, chapal by som to keby to bolo naopak) a ziadne podobne problemy nemalo, aj ked je pravda ze to boli len mierne rozdiely o cca 5-10km/h na kazdom prevode

na 3.2 JTS je to zjavne robene s ohladom na to dialnicne cestovanie, prevodovka na V6 busso tocila pri dialnicnych 130km/h az okolo 3500rpm, tu je to necelych 3000rpm pri ktorych by ale mal mat motor 310Nm cize to nemoze hrat az taku rolu, tazsi prevod sice spravi svoje ale ten krutak tam stale je a rozhodne viac spravi ta hmotnost a tie straty v Q4 :(

asi by som to na tvojom mieste neriesil a ked, tak ist s tym autom teraz na brzdu nechat zmerat vykon, dat to chipnut niekomu kto naozaj vie co robi a potom to zmerat znova :smt023
E39 540i/6 4.4 V8 210kW
ex-166 3.0 V6 166kW
ex-156 2.0 TS 114kW

Jans
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 138
Registrován: 25.7.2009, sob 21:45
Bydliště: Čadca - Staškov

Re: Chip pro 3.2 JTS - zkušenosti?

Příspěvek od Jans » 12.8.2010, čtv 21:10

Mam pocit ze tvoj problem je v emisiach, euro x je zabijak pruznosti. Ten vykon je pri idealnych podmienkach. Cize ak zaznamena r.j. zvysene emisie tak znizi privod paliva. Uz je rozdiel v 1.6ts s e2 a s e3. Urcite sa oplati chip pre motor s e4 ako pre motor s e2. A s priamim vstrekom sa da urcite pocarovat,staci spravny kuzelnik. To je moj nazor. Drzim palce!!!
Lancia Kappa Sw 2.4jtd, Alfa Romeo 147 1.6eco lpg ,ex Alfa Romeo 156 1.6ts, ex Fiat Punto Hlx 1.9jtd, ex Fiat Bravo 1.9 jtd,

Odpovědět

Zpět na „Univerzální díly (brzdy, akumulátory, tuningové doplňky, pneu atd.)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů