Ahoj,
zjistil jsem, že do mé alfy 166 3.0 davali olej plnou syntetiku a to Visco 5000 5W-40
http://www.bp.com/sectiongenericarticle ... Id=7007995
Já chci přejít na SELENIA 20K 10W-40, ale leknul jsem se, že je to polosyntetika.
Nemůže být takový přechod problemový?
Díky za jakékoli info
Přechod z pné syntetiky na SELENIA 20K 10W-40
- gonzalos16v
- Nováček
- Příspěvky: 112
- Registrován: 4.8.2010, stř 13:33
- Bydliště: Praha
Přechod z pné syntetiky na SELENIA 20K 10W-40
AR 166 3.0 24V Super
ex: AR 33 16V
ex: AR 33 16V
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přechod z pné syntetiky na SELENIA 20K 10W-40
jestli to chceš udělat naprosto bezpečně, tak kup toho leje 10W 40 víc, vyndej filtr, vylej z něj olej, dej ho zpátky, jednu náplň dej trochu pod rysku, nech to na volnoběh promíchat cca 5 minut, pak vypustit, nový olej jak má být vyměnit filtr a může se jezdit.
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8674
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Přechod z pné syntetiky na SELENIA 20K 10W-40
Dávat ale do 24V 10W-40??
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3810
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přechod z pné syntetiky na SELENIA 20K 10W-40
jj 24v má předepsanej 20K 10W/40 nebo Racing 10W/60 nebo tak to mám alespoň já. Jinak racing u silvera za 330/litr
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: Přechod z pné syntetiky na SELENIA 20K 10W-40
Přechod od viskozity 5W-40 k viskozitě 10W-40 nepředstavuje žádné riziko..
Obecně současné oleje 5W-40 vytváří velmi malé množství úsad ,stopové úsady na povrchu materiálu jsou pochopitelně u každého typu emulze trochu jiné, no klasický carbonování nehrozí..emulze schálená jako BMW-LL 98 není riziková co se úsad týče v žádným případě..pokud bys chtěl odstranit povrchové stopové úsady důkladně, je jednodušší a korektnější použít emulgující odkalovač /rozhodně bez ředidel-ty puchýřujou/.před výměnou dle návodu výrobce..V6 není 2.0 TS, pokud tam bude něco
slušnýho/pro Alfu bych se místo HC přimlouval za esterovou bázi/ ve vaně, problémy nehrozí..
Budu to psát z hlavy, nejde o desetiny ale o princip hodnocení..
Pro zajímavost kinematická viskozita 40st.Mobil 1 5W-50 je asi 100
/Selenia 20K 86, AGIP Sint2000 86, AGIP Racing 10W-60 cca170, Selenia racing cca 170..
čili i když je to ta 5W/která starším Alfám moc nechutná obecně, /jsou i tady výjimky...
a viskozitně leží někde mezi 20k a 10W-60 racing ester typu...
dál
kinematická viskozita Mobil 5W-50 při 100stC je asi 17a něco
/SElenia 20k asi 14,7, AGIP SINT 14,7, AGIP racing 23,Selenia
racing asi 23, čili opět leží mezi 20k a 10W-60 racing typu
kinematická viskozita při 150stC= HTHS pro mobil 1 5W- 50 je
úžasných 4,7 Selenia 10W-40 asi 3,70 ,racing 10W-60 /Agip i Selenia/ asi 3,7
čili v limitní zátěži vytváří tato emulze od Mobilu silnější film než 10W-60 ..
S ohledem na vysloveně zátěžovej film,nízkou kinematickou viskozitu při 40st a esterovou bázi a celkově mírně vyšší viskozitu než 20k klidně =do V6 na zimu bez sebemenších obav..i pro zátěž
Obecně pozor na oleje s nízkou hodnotou HTHS-především LL oleje, starším motorům od Alfy
vyloženě nedělají dobře../většina 5W-30, 5W-40/ no pokud projdeš materiálové listy,nejdeš do příliš řídkých emulzí pro provoz pod zátěží
a volíš esterbáze, není se u V6 čeho bát
Obecně současné oleje 5W-40 vytváří velmi malé množství úsad ,stopové úsady na povrchu materiálu jsou pochopitelně u každého typu emulze trochu jiné, no klasický carbonování nehrozí..emulze schálená jako BMW-LL 98 není riziková co se úsad týče v žádným případě..pokud bys chtěl odstranit povrchové stopové úsady důkladně, je jednodušší a korektnější použít emulgující odkalovač /rozhodně bez ředidel-ty puchýřujou/.před výměnou dle návodu výrobce..V6 není 2.0 TS, pokud tam bude něco
slušnýho/pro Alfu bych se místo HC přimlouval za esterovou bázi/ ve vaně, problémy nehrozí..
Budu to psát z hlavy, nejde o desetiny ale o princip hodnocení..
Pro zajímavost kinematická viskozita 40st.Mobil 1 5W-50 je asi 100
/Selenia 20K 86, AGIP Sint2000 86, AGIP Racing 10W-60 cca170, Selenia racing cca 170..
čili i když je to ta 5W/která starším Alfám moc nechutná obecně, /jsou i tady výjimky...
a viskozitně leží někde mezi 20k a 10W-60 racing ester typu...
dál
kinematická viskozita Mobil 5W-50 při 100stC je asi 17a něco
/SElenia 20k asi 14,7, AGIP SINT 14,7, AGIP racing 23,Selenia
racing asi 23, čili opět leží mezi 20k a 10W-60 racing typu
kinematická viskozita při 150stC= HTHS pro mobil 1 5W- 50 je
úžasných 4,7 Selenia 10W-40 asi 3,70 ,racing 10W-60 /Agip i Selenia/ asi 3,7
čili v limitní zátěži vytváří tato emulze od Mobilu silnější film než 10W-60 ..
S ohledem na vysloveně zátěžovej film,nízkou kinematickou viskozitu při 40st a esterovou bázi a celkově mírně vyšší viskozitu než 20k klidně =do V6 na zimu bez sebemenších obav..i pro zátěž
Obecně pozor na oleje s nízkou hodnotou HTHS-především LL oleje, starším motorům od Alfy
vyloženě nedělají dobře../většina 5W-30, 5W-40/ no pokud projdeš materiálové listy,nejdeš do příliš řídkých emulzí pro provoz pod zátěží
a volíš esterbáze, není se u V6 čeho bát
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů