geometria

Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 843
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: geometria

Příspěvek od Erik166 » 20.10.2012, sob 15:34

Ja som teraz zazil podobnu situaciu. Na geo jazdim do Orvista pri piestanoch lebo tam robi kamos zo skoly. Tento krat tam s nim bol jeho jebly kolega ktory viac spravi hubou ako rukami.
Hned od zaciatku mal blbe poznamky na auto typu to kde som nasiel atd. On sam ma feliciu takze som sa len usmieval a myslel si svoje.
Prvi konflikt nastal ked sme zadavali typ auta. Hned na mna ze mam zle ramena lebo mi dere gumy zvnutra. Snazil som sa mu vysvetlit ze to je u alfy bezne a na fore sa to nastavenie geo riesi....
On sa vyjadril ze na fore su kkti ktory tomu nerozumeju a on je majster sveta ktory sa asi spolieha na svoju hlavu :)
Dalsi konflikt nastal ked kolega chcel stelovat zadok. Behom sekundy nano vyletel ze nech sa toho ani nechyta ze tam poodtrha sroby atd. Potom som im vysvetlil ze musim spravit go zadku a az potom budem robit geo.
Bol som rad ze sa to vsetko zaobislo bez nejakych nasledkov a jemu ako technikovy auto do ruky uz nedam.
Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v

Markuss
Nováček

Příspěvky: 222
Registrován: 17.3.2011, čtv 21:54

Re: geometria

Příspěvek od Markuss » 21.10.2012, ned 13:56

Vdaka, ze si nam zdelil "pribeh zo zivota alfistu" :???: Poznam to, zial, neda sa tomu uplne vyhnut. A ten jebly kolega potom pribrzduje aj tvojho kamosa v praci a kazi renome celej firmy... A este jeden postreh: vsimol som si za cas, ze najviac na alfy nadavaju ti, co ti ju najviac zavidia a sami jazdia na hrdzavych pazoutoch a pod. Znamy, co v zivote vlastnil len auta 2 nemeckych premiovych znaciek, ked si sadol do 166, vyjadril svoje uznanie sposobom citujem "kurv@, to je pohodlne auto!"
Alfa Romeo 166 2,4 JTDm 20V Sportronic Ti packet
Alfa Romeo GTV 3,2 V6 24V

Toti
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 111
Registrován: 7.12.2010, úte 20:32
Bydliště: SR -> Nitra

Re: geometria

Příspěvek od Toti » 24.10.2012, stř 19:31

Já som si radšej nastavil vzadu geometriu sám, štýlom pokus omyl, odklony nadoraz von aby sa vyrovnalo "Ačko" na kolesách a doladoval zbiehavosť do plusu lebo bola v mínuse. Ovšem som poznal hodnoty geometrie pred tým, tak som približne od oka a jazdných vlastností pootáčal tyčkami. Momentálne auto už nepláva a extrémne dranie gúm sa zastavilo a sú už druhý mesiac rovnaké, takže zatial spokojnosť aj ked viem, že je to také garážové ladenie :smt033 niekedy pre istotu behnem na geometriu pozreť aké su tam hodnoty a doladím si to tak ako má byť.
Train horn in car ? why not !
Alfa 166 2,4JTD ´99 ...EGR off, KAT off ...zachovalá dáma a pomaly 400t km na krku
ex : Fiat Punto 1,7TD ELX
Fiat Punto Sporting 1,3 JTD
Alfa Romeo 156 2,4 JTD
Fiat Punto 1,7TD SX

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1408
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Re: geometria

Příspěvek od Petan » 12.12.2012, stř 12:00

Mohl by to jeden z adminů rozdělit na GEOMETRIE ZADNÍ NÁPRAVY a GEOMETRIE PŘEDNÍ NÁPRAVY ? Díky za úvahu.

Pro ostatní, nějaké nové poznatky ohledně nastavení přední nápravy skrze sjíždění vnitřků? :-k pomohlo někomu nastavení do krajních hodnot sbíhavosti podle tabulek?
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

hondar

Příspěvky: 33
Registrován: 29.2.2008, pát 17:27

Re: geometria

Příspěvek od hondar » 13.12.2012, čtv 07:41

Zdravím, mám stejný problém jako většina...zadek jsem dohonil nastavením horních ramen v uložení na nápravnici ( domečky) tam není co řešit, ale předek má o mim 1 stupeň větší odklony oproti tabulce...Vidím dvě řešení a to buď upravit ( zkrátit) válečky, které jsou mezi uložením spodního ramene a kastlí (přední silentblok) a nebo vybroušení uložení hlininíkových držáků horních ramen a následné upravení montážních otvorů v kastli (díry vrtnout do ovality).Důvod proč se ty odklony s***u bych tipoval na deformaci hrnců podběhů vlivem měkké konstrukce karosirie, prostě příliš velká váha na přední nápravě způsobí zborcení hrnců směrem k sobě a výsledkem jsou kola do A.Ideální by bylo do zánovního auta namontovat kvalitní rozpěrnou tyč...

hondar

Příspěvky: 33
Registrován: 29.2.2008, pát 17:27

Re: geometria

Příspěvek od hondar » 13.12.2012, čtv 07:43

Zdravím, mám stejný problém jako většina...zadek jsem dohonil nastavením horních ramen v uložení na nápravnici ( domečky) tam není co řešit, ale předek má o mim 1 stupeň větší odklony oproti tabulce...Vidím dvě řešení a to buď upravit ( zkrátit) válečky, které jsou mezi uložením spodního ramene a kastlí (přední silentblok) a nebo vybroušení uložení hlininíkových držáků horních ramen a následné upravení montážních otvorů v kastli (díry vrtnout do ovality).Důvod proč se ty odklony s***u bych tipoval na deformaci hrnců podběhů vlivem měkké konstrukce karosirie, prostě příliš velká váha na přední nápravě způsobí zborcení hrnců směrem k sobě a výsledkem jsou kola do A.Ideální by bylo do zánovního auta namontovat kvalitní rozpěrnou tyč...

MiCo147
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 256
Registrován: 12.11.2011, sob 17:51
Bydliště: Banska Bystrica

Re: geometria

Příspěvek od MiCo147 » 13.12.2012, čtv 13:05

Zdravím bol som nedávno na geometrii ale zadná náprava sa mi dáko nezdá.Pred geometriou bolo všetko v poriadku mal som ju do ÁČKA tak mi naprávali odklon ale teraz je problém ten že zadná náprava mi úplne pláva ako keby som mal povolené kolesá alebo zlé ložiská.Mal som auto na zdviháku a vôľa v kolesách neni držia ako pribité.Bol som opeť aj na geometrii či je dobre nastavená ale chlapík tvrdil že áno mal to opeť na tom prístroji.Tu prikladám aj graf z geometrii ak sa v tom dakto vyzná nech mi poradí.Ale ak je dobre nastavená tak kde je potom problém pred geometriou bolo všetko v poriadku :smt102

Obrázek
Alfa Romeo 147 2,0 TS
Alfa Romeo 166 2,4 JTD
Fiat Marea Weekend 1,6
Alfa Romeo 33 1,7 IE
Fiat Ritmo 1,7 D

Toti
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 111
Registrován: 7.12.2010, úte 20:32
Bydliště: SR -> Nitra

Re: geometria

Příspěvek od Toti » 13.12.2012, čtv 16:17

Ved vzadu ti s odklonom nič nespravili, ten je taký istý. A zadok ti pláva práve preto, že ti opravil zbiehavosť tak ako má byť ale odklon ostal velký. Treba zhodiť dole nápravnicu a posunuť uloženie ramena "bumerangu" čo najviac von, tým sa upraví odklon. Ja som mal presne to isté čo ty. Zbiehavosť som mal ale v mínuse, ked sa dala do plusu podla geometrie tak to začalo strašne plávať, nepomohla ani výmena silentblokov a unibalu. Tak som doriešil ten odklon, tam sa posúva celý ten domček uchytenia toho ramena a vyrovná sa to tzv. áčko. Pár príspevkov vyššie som to písal.
Train horn in car ? why not !
Alfa 166 2,4JTD ´99 ...EGR off, KAT off ...zachovalá dáma a pomaly 400t km na krku
ex : Fiat Punto 1,7TD ELX
Fiat Punto Sporting 1,3 JTD
Alfa Romeo 156 2,4 JTD
Fiat Punto 1,7TD SX

MiCo147
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 256
Registrován: 12.11.2011, sob 17:51
Bydliště: Banska Bystrica

Re: geometria

Příspěvek od MiCo147 » 13.12.2012, čtv 18:04

Mal som kolesá vzadu do áčka ale teraz sa mi zdá že sú rovnejšie.Čiže keď posuniem to uloženie čo najviac von tak by to malo pomôcť?O koľko si to asi posúval ty?To potom zase budem musieť ísť na geometriu?Zase vyhodiť 55€ za geometriu :evil:
Alfa Romeo 147 2,0 TS
Alfa Romeo 166 2,4 JTD
Fiat Marea Weekend 1,6
Alfa Romeo 33 1,7 IE
Fiat Ritmo 1,7 D

Toti
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 111
Registrován: 7.12.2010, úte 20:32
Bydliště: SR -> Nitra

Re: geometria

Příspěvek od Toti » 13.12.2012, čtv 18:34

Tak ja som len usúdil podla toho protokolu z geometrie, kde máš hodnoty pred nastavením a aktuálne a je tam len minimálna zmena, ktorá je myslím zanedbatelná.
Tak teraz ti nastavili zbiehavosť tak ako má byť, čiže by som skusil len posunuť to uloženie ramena na doraz von. U mňa to moc už nešlo tak som ešte trocha vybrusil tie diery a posunul to o kusok dalej. To isté by som spravil aj na tvojom mieste, a po zložení ked ti to nebude plávať a ani nejak neobvykle sa správať, tak by som geometriu neriešil, ale chvílu sledoval, či nederie gumy, lebo teoreticky zbiehavosť by ti mala ostať nastavená a s tým odklonom ti aj tak nič nevyšpekuluju na tej geometrií.
Train horn in car ? why not !
Alfa 166 2,4JTD ´99 ...EGR off, KAT off ...zachovalá dáma a pomaly 400t km na krku
ex : Fiat Punto 1,7TD ELX
Fiat Punto Sporting 1,3 JTD
Alfa Romeo 156 2,4 JTD
Fiat Punto 1,7TD SX

MiCo147
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 256
Registrován: 12.11.2011, sob 17:51
Bydliště: Banska Bystrica

Re: geometria

Příspěvek od MiCo147 » 13.12.2012, čtv 18:51

A čím sa vlastne nastavuje odklon?Všimol som si keď mi robil geometriu tak na zadnej náprave krútil iba dakou tyčkou nič iné tam nenastavoval.To sa akože jednou tyčkou nastavuje zbiehavosť aj odklon?

Len ešte neviem kto mi to spraví to posunutie uloženia ramien :smt102

Myslíš že keď zájdem za dákym mechanikom a poviem mu že chcem posunúť uloženie tak nebude na mňa pozerať že čo to vlastne chcem :smt064
Alfa Romeo 147 2,0 TS
Alfa Romeo 166 2,4 JTD
Fiat Marea Weekend 1,6
Alfa Romeo 33 1,7 IE
Fiat Ritmo 1,7 D

Toti
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 111
Registrován: 7.12.2010, úte 20:32
Bydliště: SR -> Nitra

Re: geometria

Příspěvek od Toti » 13.12.2012, čtv 19:20

Hned mi to bolo jasné, že ti odklon nenastavoval, na to by totižto musel dať dole nápravnicu a to pochybujem, že bude mechanik robiť na geometrií.
Na obrázku som ti označil ten bumerang (č.1) a jeho uloženie na nápravnici (zakrúžkované) treba povoliť a posunuť smerom von. Su tam štyi imbusáky zhora, zato treba dávať dole nápravnicu lebo je tam dosť zlý prístup.
On ti iba pootočil tyčkou (č.2) tou sa nastavuje zbiehavosť.
Přílohy
17092012437.JPG
Train horn in car ? why not !
Alfa 166 2,4JTD ´99 ...EGR off, KAT off ...zachovalá dáma a pomaly 400t km na krku
ex : Fiat Punto 1,7TD ELX
Fiat Punto Sporting 1,3 JTD
Alfa Romeo 156 2,4 JTD
Fiat Punto 1,7TD SX

MiCo147
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 256
Registrován: 12.11.2011, sob 17:51
Bydliště: Banska Bystrica

Re: geometria

Příspěvek od MiCo147 » 13.12.2012, čtv 20:02

Ďakujem ti za info :)

A časovo si to ako dlho robil?Tie inbusy išli v pohode povoliť?
Alfa Romeo 147 2,0 TS
Alfa Romeo 166 2,4 JTD
Fiat Marea Weekend 1,6
Alfa Romeo 33 1,7 IE
Fiat Ritmo 1,7 D

Toti
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 111
Registrován: 7.12.2010, úte 20:32
Bydliště: SR -> Nitra

Re: geometria

Příspěvek od Toti » 13.12.2012, čtv 20:08

Ked som robil tieto odklony, tak som nerozoberal tu nápravu po prvý krát čiže som už vedel čo a ako. Ale dá sa to vpohode spraviť za niekolko hodín.
A tie inbusy išli normálne povoliť, síce ked sa niektoré veci povoluju prvý krát možno od výroby tak za tie roky sa to "zalepí", ale nebol s nimi problém naštastie.
Train horn in car ? why not !
Alfa 166 2,4JTD ´99 ...EGR off, KAT off ...zachovalá dáma a pomaly 400t km na krku
ex : Fiat Punto 1,7TD ELX
Fiat Punto Sporting 1,3 JTD
Alfa Romeo 156 2,4 JTD
Fiat Punto 1,7TD SX

MiCo147
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 256
Registrován: 12.11.2011, sob 17:51
Bydliště: Banska Bystrica

Re: geometria

Příspěvek od MiCo147 » 13.12.2012, čtv 20:12

Dobre uvidíme či to pomôže dúfam že hej.Ďakujem

Škoda že si až z Nitry by si mi to spravil :smt033
Alfa Romeo 147 2,0 TS
Alfa Romeo 166 2,4 JTD
Fiat Marea Weekend 1,6
Alfa Romeo 33 1,7 IE
Fiat Ritmo 1,7 D

Toti
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 111
Registrován: 7.12.2010, úte 20:32
Bydliště: SR -> Nitra

Re: geometria

Příspěvek od Toti » 13.12.2012, čtv 21:18

:-D no šak sa stretnime niekde na pol ceste, v žarnovici, a na pumpe sa rozložíme *varim varim :smt040
Train horn in car ? why not !
Alfa 166 2,4JTD ´99 ...EGR off, KAT off ...zachovalá dáma a pomaly 400t km na krku
ex : Fiat Punto 1,7TD ELX
Fiat Punto Sporting 1,3 JTD
Alfa Romeo 156 2,4 JTD
Fiat Punto 1,7TD SX

MiCo147
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 256
Registrován: 12.11.2011, sob 17:51
Bydliště: Banska Bystrica

Re: geometria

Příspěvek od MiCo147 » 13.12.2012, čtv 21:52

To bude asi najlepšie riešenie teraz je aj tak fajne teplúčko vonka :D
Alfa Romeo 147 2,0 TS
Alfa Romeo 166 2,4 JTD
Fiat Marea Weekend 1,6
Alfa Romeo 33 1,7 IE
Fiat Ritmo 1,7 D

MarekPD
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 147
Registrován: 28.10.2012, ned 16:40
Bydliště: Prievidza SK

Re: geometria

Příspěvek od MarekPD » 16.12.2012, ned 09:54

tak chalani to sa potom aj ja pridam :twisted:
Alfička 159 2,4JTDm

Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 843
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: geometria

Příspěvek od Erik166 » 16.12.2012, ned 12:12

len taka cisto spekulativna otazka :D . ake Acko ma na zadnej naprave alfa od vyroby?? jak to sledujem tak vsetky auta maju vzadu jemne Acko .ma niekto fabricke hodnoty odkolonov zadnych kolies??
Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v

Toti
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 111
Registrován: 7.12.2010, úte 20:32
Bydliště: SR -> Nitra

Re: geometria

Příspěvek od Toti » 16.12.2012, ned 19:01

Erik podla toho výpisu z geometrie čo sem dával Michal166 tak vzadu by mal byť odlkon asi -1° ak som to dobre vydedukoval z toho.
Train horn in car ? why not !
Alfa 166 2,4JTD ´99 ...EGR off, KAT off ...zachovalá dáma a pomaly 400t km na krku
ex : Fiat Punto 1,7TD ELX
Fiat Punto Sporting 1,3 JTD
Alfa Romeo 156 2,4 JTD
Fiat Punto 1,7TD SX

MarekPD
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 147
Registrován: 28.10.2012, ned 16:40
Bydliště: Prievidza SK

Re: geometria

Příspěvek od MarekPD » 26.11.2013, úte 15:29

Chcel by som vedieť či mi vie niekdo poradiť...minulu zimu mi začalo na snehu auto plavať, na geo v subaru mi nastavil
1.jpg
2.jpg
všetko bolo ok auto neplavalo,držalo jak pribite GUMY NEŽRALO. Rozmer gum zimnych mam 205/55 R16 a fukal som ich až na 2,8

Na konci leta som si všimol akoby mi zadne gumy(225/45R17) zvuntra začalo žrať(PREDNE ZVNUTRA AKO NOVE)-išiel som na 3D geo kde mi nastavil:
3.jpg
4.jpg
Nebolo to však dobre lebo zadok divne plaval a odskakoval na moju žiadosť mi len na zadku dal hodnoty spred roka zo subaru-plavanie prestalo a časom sa ukazalo že už mi vzadu nederu gumy-čo bol ciel
5.jpg
6.jpg
ALE začalo mi neskutočne žrať predne vnutrajšky a už ich nezachranila ani navšteva tentokrat zase v subaru kde mi dal hodnoty spred roka...no nič gumy mali aj tak stredy KO tak som to prežil a dohodli sme sa že pridem ked prezujem na zimne tie maju 5mm a a su rovnomerne zjazdene a opať mi nastavil hodnoty spred roka(teda len predok lebo zadok vraj ok)

No prešli nejake tri mesiace natočil som asi 2000km a len PP gumu mi zase zvnutra začalo drať a pritom s rovnakymi kolesami a nastavenim geo to minulu zime fungovalo dokonale akurat jediny rozdiel je vtom že aktualne mam gumy nafukane asi na 2,3 a kolesa su opať nanovo vyvažene. Ešte dodam že auto ťaha dolava ale to aj na letnych aj ked sa mi zda že teraz viacej

Moja otazka teda znie čo mam dať nastaviť na prednej naprave aby mi nedralo vnutrajšky??? Keď tak hladim do tych protokolov asi hodnotu celkovej zbiehavosti čo najbližšie 0 aj ked to neni zelena tabulkova hodnota ale vtedy mi tie letne nedralo...

Ozaj ešte jedna pikoška čo som si teraz všimol vidno to na prvom(zo subaru) protokole vtedy mi nastavil rok 99-03 a naposledy čo som tam bol dal 98-99. Pritom mám prave 98 podla skiel a na motore vyrazeneho čisla. Hrá to nejaku rolu keď aj tak nastavil na papieri rovnake čisla? Ďakujem každemu kdo si to prečita a napiše svoj nazor, na zraze ma u mňa kofolku alebo nealko :-D
Alfička 159 2,4JTDm

Toti
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 111
Registrován: 7.12.2010, úte 20:32
Bydliště: SR -> Nitra

Re: geometria

Příspěvek od Toti » 26.11.2013, úte 21:23

Mne sa zdá vpredu celková zbiehavosť -0,3 trošku moc, skôr by som išiel bližšie k nule. A vzadu tá celková zbiehavosť 0,28 je podla mňa vporiadku aj ked je v červenom, akurát sa ti na lavej strane zhoršil už odklon ako si mal pred rokom, ale tak to je klasika na 166 že lavé koleso je skôr rozčapené ako pravé, ale vzadu sa to dá ešte upraviť na rozdiel od predku.
Inak čo sa týka tých hodnôt tak boli tam nejaké rozdiely podla roku, tiež ked som bol pred vyše rokom na geo tak som pozeral ake su tam rozdiely v hodnotách, ale ak sa dobre pamätám tak boli iné zbiehavosti asi o desatinu :-k
A teraz sme si kvit s kofolou :pivko :-D
Train horn in car ? why not !
Alfa 166 2,4JTD ´99 ...EGR off, KAT off ...zachovalá dáma a pomaly 400t km na krku
ex : Fiat Punto 1,7TD ELX
Fiat Punto Sporting 1,3 JTD
Alfa Romeo 156 2,4 JTD
Fiat Punto 1,7TD SX

MarekPD
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 147
Registrován: 28.10.2012, ned 16:40
Bydliště: Prievidza SK

Re: geometria

Příspěvek od MarekPD » 26.11.2013, úte 22:46

Toti v tych milion vetach som k záveru pisal že teraz mam vlastne hodnoty čo su na prvom protokole zo subaru teda vpredu celkova -0,17 a zadok jak si napisal 0,28 ten sa tvari v pohode zatial :) akurat vravim PP mi začalo drať a v lete keď už bola rozhodena geo vpredu na -0,02 ako vidno na druhom grafe mi to vobec nedralo...tak asi mu poviem nech to na daku hodnotu pod -0,10 nastavi čo ty nato? Aj keď to nebude zelena hodota -yes- -no-


No ozaj tebe by som mal aj 2 kupiť :pivko
Alfička 159 2,4JTDm

petto396

Příspěvky: 25
Registrován: 7.9.2012, pát 15:39

Re: geometria

Příspěvek od petto396 » 3.12.2013, úte 21:25

Zdravim akurat ma bude cakat geo celeho auta lebo mam vyoseny volant a myslim ze to bude tym,,viete o niakej v okoli Nitri kde sa vyznaju?

Adams
Nováček

Příspěvky: 123
Registrován: 14.7.2012, sob 13:35
Bydliště: Brno

Re: geometria

Příspěvek od Adams » 3.12.2013, úte 23:18

Pokud mas vyoseny volant, ta urcite prvni co resit je geometrie.
166 JTD ´05

Odpovědět

Zpět na „166“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů