Jaký olej?
Re: Jaký olej?
pokud by to někoho zajímalo, tak diskuse o oleji pro tenhle typ motorů jsou například tady:
http://www.alfisti.net/alfa-forum/oldti ... motor.html (google to z němčiny umí přeložit)
http://elaborare.info/forum/vbulletin/s ... p?t=235784
http://www.alfabb.com/bb/forums/spider- ... ebate.html
http://www.alfabb.com/bb/forums/anythin ... 000-a.html
http://www.alfabb.com/bb/forums/anythin ... ils-2.html
http://www.alfabb.com/bb/forums/giuliet ... -cars.html
Nemám čas to teď všechno číst, časem se na to ještě podívám....
Jinak Kůrkyne na žádném z těchto fór nemá z olejů 20W-50 nikdo takovou kopřivku jako ty Co jsem na to zatím mrknul tak se tam řeší i obsah zinku v moderních olejích (údajně už je ho tam málo....). To by právě mohly řešit ty "vete" oleje třeba od Elfu....
Jinak HPX do moderního TS je něco jiného než do starého dvoulitru - a hlavně 156 je používaná na denní ježdění, časté studené starty atd. - to jsou úplně jiné nároky na olej, než mám já....
http://www.alfisti.net/alfa-forum/oldti ... motor.html (google to z němčiny umí přeložit)
http://elaborare.info/forum/vbulletin/s ... p?t=235784
http://www.alfabb.com/bb/forums/spider- ... ebate.html
http://www.alfabb.com/bb/forums/anythin ... 000-a.html
http://www.alfabb.com/bb/forums/anythin ... ils-2.html
http://www.alfabb.com/bb/forums/giuliet ... -cars.html
Nemám čas to teď všechno číst, časem se na to ještě podívám....
Jinak Kůrkyne na žádném z těchto fór nemá z olejů 20W-50 nikdo takovou kopřivku jako ty Co jsem na to zatím mrknul tak se tam řeší i obsah zinku v moderních olejích (údajně už je ho tam málo....). To by právě mohly řešit ty "vete" oleje třeba od Elfu....
Jinak HPX do moderního TS je něco jiného než do starého dvoulitru - a hlavně 156 je používaná na denní ježdění, časté studené starty atd. - to jsou úplně jiné nároky na olej, než mám já....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký olej?
Až bude 2.0 16V TS za 20 let "starej", tak do něj taky budem lejt HPX, protože je "starej"?
Jo marketing, to je nástroj
Jo marketing, to je nástroj
Re: Jaký olej?
až za 20 let nebude dostupná Selenia 20K tak se taky bude řešit, co tam dát.... (a taky asi nevezmeš první flašku s nápisem 10W40 a nenaleješ to tam). A navíc jak už jsem psal, já to auto startuju jen občas, jezdím pak spíš delší štreky a NIKDY nestartuju v teplotách pod 10st.C....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký olej?
jasný, ale dodržet základní specifikaci opravdu není od věci
Re: Jaký olej?
Jen kolik TS přežije 20 letKůrkyn píše:Až bude 2.0 16V TS za 20 let "starej", tak do něj taky budem lejt HPX, protože je "starej"?
Jo marketing, to je nástroj
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký olej?
přežije jich spousta, tak jako přežila spousta dnešních veteránů
Re: Jaký olej?
Jj-chápu jak to Kurkyn myslí..prostě nejde vzít auto s olejem 20W-50 ve vaně a odjet po otočení klíčku..to je blbost..tenhle olej potřebuje na provoz minimálně 40st a musí se nechat ohřát.
Problém kinematické viskozity a "proudivosti oleje" je problémem pohybu vrstev kapaliny po sobě..jsou to velmi tenké vrstvičky různých "rychlostí", které na povrchu kovu stojí a pohybují se tak vlastně proti sobě--"smykové tření těchto vrstev" závisí také na jejich tloušťce..a schopnosti oleje je zvládnout bez "roztržení filmu" --přetrženej film= velkej průser= tvorba mikrosvárů na povrchu třecích ploch= rozrušení povrchu=zhoršené zaolejování a tak pořád až do zadření...studenej start je nepřítelem "hustých olejů", ale..
Moderní oleje i této viskozitní třídy obsahují výkonovou aditivaci, která v případě přetržené
vrstvy "zaskočí" na povrchu třecí dvojice..
Kromě aditiv tohoto druhu obsažených přímo v oleji je na zvážení, jestli nepoužít některou jinou vrrstvu, která má zesílený účinek tohoto druhu..ano, jsou k tomu celkem výhrady a existuje spousta drahých "Podvodů" které neřeší vcelku nic..no jsou i výjimky...
Osobně doporučuju pouze -pro benzín - Bishop 460-G --ne proto, že bych byl komerčně interesován, ale protože HO MAJ VŠECHNY MOJE ALFY VE VAŇE.., a najel jsem na této vrstvě stovky tisíc a její "chování" znám dokonale--i "záchranné schopnosti :-)/..
Tohle aditivum VZNIKLO UŽ V 70.letech a DODNES NEBYLO OKOPÍROVÁNO, i když
VĚTŠINA VÝROBCU MÁ JASNO, JAKÉ JE SLOŽENÍ...kopie vydrží v motoru do vytočení olejové náplně, v podstatě stejně jako moderní estery, BISHOP BEZ OHLEDU NA VÝMĚNU
50-70 tis...
jAK SE TO POZNÁ...NO PRÁVĚ PODLE CHODU MOTORU NA "HUSTÉ" OLEJE..I TŘEBA
10w-60 V gtv916 3.0, KTERÝ DOSTÁVÁ OPRAVDOVOU ĆOCKU, NA BÉŹNÝ JEŹDÉNÍ MÁM JINÝ AUTA..
Princip je jednoduchý...vrstvička maziva v mikrometrech tloušťky se rozprostře po povrchu a vytváří rozhraní s olejovou vrstvou která má snížený odpor ve smyku, čili olej "hustší" má při pohybu vnitřní odpor jako "olej řidší"--myšleno teď za studena pod řekněme 100stC..
Druhá výborná vlastnost je, že při přímém kontaktu obou povrchů dokáže umazat
třecí dvojici při přetržení olejového filmu..
Slogan autora, který ho dodnes drží zní...víte, co v tom je....když to dokážete namíchat,
máte patentový práva zdarma..zatím nikdo z obdobných výrobců to nedotáhl do konce,
emulze se jim s vytočením oleje vytočí z motoru taky,no i tak některé
FUNGUJOU...
Je potřeba si uvědomit, že tyto výsledky jdou proti zájmům trhu s mazivy..a to je klíčové..
Při těch nekonečných kecech o nefunkčnosti.
[c]
Jestli třeba Černý z VŠCHT tvrdí, že tyto vrstvy jsou podvod a pokusí se jeho tvzení
podpořit parta redaktorů z profláklýho motoplátku, o to větším překvapením je závěr v článku...
Favorit ujel bez oleje ve vaně s PROLONGEM 40 km.. což je tribotechnická blbost
a nebo je Černý vedle a mimo mísu.Odkaz na test už jsem do fora házel. Bishop ujede zhruba 300km bez oleje ve vaně, po zapracování vrstvy ..tohle se neinzeruje ale ví..
Prodejci jsou si tak jistý, že na vlastní odpovědnost nalili tuhle vrstvu do Porsche-GT3 majiteli tady v Praze,/a ta se necourá.. :-)/ jezdí na to čtyřkolky a některý auta do Dakaru.. atd..
Zkouška je cena jedný olejový náplně a já osobně zkouším všechno..úvahy jsou k ničemu..
V pokusné Feldě na chalupu byl aktuálně ester Mobil 1 5W-50 rally , který je výrazně hustší než 10W-40 v celém spektru teplotního rozsahu.to bylo opravdu znát, zvlášt při 340tis km, který motor měl za sebou ..na Bishopa asi 149 tis posledních...po nalití "nového Bishopa zhruba cca po 70tis od mimula/ se po 1200km začala chovat olejová vrstva výrazně řidší..zvlášť za studena..jako lepší 10W-40 řekněme SINT 2000..
to zlehčení chodu je u motoru opravdu markantní, zvlášť u slabého agregátu nejde přehlídnout..
Tahle vrstva vznikla v době vývoje motorů, o kterých se bavíme..zkuste, není co ztratit,
je to pouze upravená ropná frakce BEZ CHEMICKÉHO PUSOBENÍ NAPOVRCH MATERIÁLU..
Vrstvu zmíněnou Kubasem jsem osobně netestoval,tak nepropaguju, nevím jestli se u ní také dostavuje efekt "jakoby zřídnutí oleje" vlivem odstranění vnitřního tření olejových vrstev..ale je to možný..
Do tý 20W-50 v zimě bych určitě neriskoval bez náplně podobnýho druhu studené starty..
:-)
Jestliže olej nemá moderní výkonový aditiva ,který tuhle úlohu plněj automaticky,bohužel zvlášť s ohledem na jejich agresivitu to oleje pro old nemaj,
pak aditiv tohohle druhu udělá podobnou službu..
Osobní testy:-)
v GTV 3.0 se točí hodně dlouho ..cca 70tis a kdyby měl jakýkoli negativní účinky, dávno bych dělal GO-protože červená je v GTV dobrá..:-) o nic mi nejde-- druhej motor nastrojenej je pro jistotu v garáži :-) ../
Na BISHOPOVI NEMÁM KOMERČNÍ INTERES.. :-)
Problém kinematické viskozity a "proudivosti oleje" je problémem pohybu vrstev kapaliny po sobě..jsou to velmi tenké vrstvičky různých "rychlostí", které na povrchu kovu stojí a pohybují se tak vlastně proti sobě--"smykové tření těchto vrstev" závisí také na jejich tloušťce..a schopnosti oleje je zvládnout bez "roztržení filmu" --přetrženej film= velkej průser= tvorba mikrosvárů na povrchu třecích ploch= rozrušení povrchu=zhoršené zaolejování a tak pořád až do zadření...studenej start je nepřítelem "hustých olejů", ale..
Moderní oleje i této viskozitní třídy obsahují výkonovou aditivaci, která v případě přetržené
vrstvy "zaskočí" na povrchu třecí dvojice..
Kromě aditiv tohoto druhu obsažených přímo v oleji je na zvážení, jestli nepoužít některou jinou vrrstvu, která má zesílený účinek tohoto druhu..ano, jsou k tomu celkem výhrady a existuje spousta drahých "Podvodů" které neřeší vcelku nic..no jsou i výjimky...
Osobně doporučuju pouze -pro benzín - Bishop 460-G --ne proto, že bych byl komerčně interesován, ale protože HO MAJ VŠECHNY MOJE ALFY VE VAŇE.., a najel jsem na této vrstvě stovky tisíc a její "chování" znám dokonale--i "záchranné schopnosti :-)/..
Tohle aditivum VZNIKLO UŽ V 70.letech a DODNES NEBYLO OKOPÍROVÁNO, i když
VĚTŠINA VÝROBCU MÁ JASNO, JAKÉ JE SLOŽENÍ...kopie vydrží v motoru do vytočení olejové náplně, v podstatě stejně jako moderní estery, BISHOP BEZ OHLEDU NA VÝMĚNU
50-70 tis...
jAK SE TO POZNÁ...NO PRÁVĚ PODLE CHODU MOTORU NA "HUSTÉ" OLEJE..I TŘEBA
10w-60 V gtv916 3.0, KTERÝ DOSTÁVÁ OPRAVDOVOU ĆOCKU, NA BÉŹNÝ JEŹDÉNÍ MÁM JINÝ AUTA..
Princip je jednoduchý...vrstvička maziva v mikrometrech tloušťky se rozprostře po povrchu a vytváří rozhraní s olejovou vrstvou která má snížený odpor ve smyku, čili olej "hustší" má při pohybu vnitřní odpor jako "olej řidší"--myšleno teď za studena pod řekněme 100stC..
Druhá výborná vlastnost je, že při přímém kontaktu obou povrchů dokáže umazat
třecí dvojici při přetržení olejového filmu..
Slogan autora, který ho dodnes drží zní...víte, co v tom je....když to dokážete namíchat,
máte patentový práva zdarma..zatím nikdo z obdobných výrobců to nedotáhl do konce,
emulze se jim s vytočením oleje vytočí z motoru taky,no i tak některé
FUNGUJOU...
Je potřeba si uvědomit, že tyto výsledky jdou proti zájmům trhu s mazivy..a to je klíčové..
Při těch nekonečných kecech o nefunkčnosti.
[c]
Jestli třeba Černý z VŠCHT tvrdí, že tyto vrstvy jsou podvod a pokusí se jeho tvzení
podpořit parta redaktorů z profláklýho motoplátku, o to větším překvapením je závěr v článku...
Favorit ujel bez oleje ve vaně s PROLONGEM 40 km.. což je tribotechnická blbost
a nebo je Černý vedle a mimo mísu.Odkaz na test už jsem do fora házel. Bishop ujede zhruba 300km bez oleje ve vaně, po zapracování vrstvy ..tohle se neinzeruje ale ví..
Prodejci jsou si tak jistý, že na vlastní odpovědnost nalili tuhle vrstvu do Porsche-GT3 majiteli tady v Praze,/a ta se necourá.. :-)/ jezdí na to čtyřkolky a některý auta do Dakaru.. atd..
Zkouška je cena jedný olejový náplně a já osobně zkouším všechno..úvahy jsou k ničemu..
V pokusné Feldě na chalupu byl aktuálně ester Mobil 1 5W-50 rally , který je výrazně hustší než 10W-40 v celém spektru teplotního rozsahu.to bylo opravdu znát, zvlášt při 340tis km, který motor měl za sebou ..na Bishopa asi 149 tis posledních...po nalití "nového Bishopa zhruba cca po 70tis od mimula/ se po 1200km začala chovat olejová vrstva výrazně řidší..zvlášť za studena..jako lepší 10W-40 řekněme SINT 2000..
to zlehčení chodu je u motoru opravdu markantní, zvlášť u slabého agregátu nejde přehlídnout..
Tahle vrstva vznikla v době vývoje motorů, o kterých se bavíme..zkuste, není co ztratit,
je to pouze upravená ropná frakce BEZ CHEMICKÉHO PUSOBENÍ NAPOVRCH MATERIÁLU..
Vrstvu zmíněnou Kubasem jsem osobně netestoval,tak nepropaguju, nevím jestli se u ní také dostavuje efekt "jakoby zřídnutí oleje" vlivem odstranění vnitřního tření olejových vrstev..ale je to možný..
Do tý 20W-50 v zimě bych určitě neriskoval bez náplně podobnýho druhu studené starty..
:-)
Jestliže olej nemá moderní výkonový aditiva ,který tuhle úlohu plněj automaticky,bohužel zvlášť s ohledem na jejich agresivitu to oleje pro old nemaj,
pak aditiv tohohle druhu udělá podobnou službu..
Osobní testy:-)
v GTV 3.0 se točí hodně dlouho ..cca 70tis a kdyby měl jakýkoli negativní účinky, dávno bych dělal GO-protože červená je v GTV dobrá..:-) o nic mi nejde-- druhej motor nastrojenej je pro jistotu v garáži :-) ../
Na BISHOPOVI NEMÁM KOMERČNÍ INTERES.. :-)
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 30.9.2010, čtv 12:36, celkem upraveno 3 x.
Re: Jaký olej?
Kůrkyn: nepamatuješ si, když si mi dělal rozvody, tak jsi pak říkal něco o nějakých škrábancích na vačce nebo co to bylo? nepamatuješ si to ještě?
Re: Jaký olej?
HV147 :směrem ke Kubasovi ....
Aditiva jsou k ničemu, jenom suplují nedokonalosti oleje. Do Spidera bych dal Selenii HPX 20W-50, v zimě nejezdíš a v létě je to v pohodě.
Tak u toho se ještě zastavím, to přesně odráží stav trhu...na jednu stranu nekonečný množství "zázraků" na druhou stranu "odborníci "skeptici" viz Černý-oleje.cz, VŠCHT.
."jsou to jen podfuky, kdyby to opravdu fungovalo, už by dávno výrobci atd bla, bla, bla.. !"
a přitom když si dá někdo práci, a udělá objektivní test, dojde k překvapivému zjištění.
/PROLONG, přesto že pochází z dílen NASA a vojenského výzkumu USA, je považován obecně za podfuk../
ten test ukazuje , jak je celá situace okolo maziv žhavá, jak by si právě odborná veřejnost
často přála, aby spotřebitel rezignoval, klopil a nestaral se, co tam leje
Černý: všechno v regálu je dobrý..
No určitě, ale jen přes jeho neustálou urputnou snahu nikoho neurazit se tomuhle žvástu dá jakž takž rozumět, a nebo už je to problém "překvalifikace"--víme už všechno, nic nového nemůže přijít ..
Místo keců bla, bla, bla nefunguje to proto a proto--stačí drobná zkouška na oběhaným agregátu-tentokrát to byla Lada a je jasno:
Čili Kubasi---
VÝKONOVÝ ADITIVA NEJSOU NA HO.NO, ZVLÁŠŤ VE STARÝM MOTORU..
a i třeba obyčejný Prolong dokáže vpřímým testu po minimálním záběhu něco, o čem se nechce odborná veřejnost z oblasti tribotechniky vůbec bavit není to vlastně divný? :-)
místo jásotu to urputný popírání --a je to celkově fungující dobrej průměr, jen průměr..
http://uloz.to/3401431/motorova-drina.pdf
Aditiva jsou k ničemu, jenom suplují nedokonalosti oleje. Do Spidera bych dal Selenii HPX 20W-50, v zimě nejezdíš a v létě je to v pohodě.
Tak u toho se ještě zastavím, to přesně odráží stav trhu...na jednu stranu nekonečný množství "zázraků" na druhou stranu "odborníci "skeptici" viz Černý-oleje.cz, VŠCHT.
."jsou to jen podfuky, kdyby to opravdu fungovalo, už by dávno výrobci atd bla, bla, bla.. !"
a přitom když si dá někdo práci, a udělá objektivní test, dojde k překvapivému zjištění.
/PROLONG, přesto že pochází z dílen NASA a vojenského výzkumu USA, je považován obecně za podfuk../
ten test ukazuje , jak je celá situace okolo maziv žhavá, jak by si právě odborná veřejnost
často přála, aby spotřebitel rezignoval, klopil a nestaral se, co tam leje
Černý: všechno v regálu je dobrý..
No určitě, ale jen přes jeho neustálou urputnou snahu nikoho neurazit se tomuhle žvástu dá jakž takž rozumět, a nebo už je to problém "překvalifikace"--víme už všechno, nic nového nemůže přijít ..
Místo keců bla, bla, bla nefunguje to proto a proto--stačí drobná zkouška na oběhaným agregátu-tentokrát to byla Lada a je jasno:
Čili Kubasi---
VÝKONOVÝ ADITIVA NEJSOU NA HO.NO, ZVLÁŠŤ VE STARÝM MOTORU..
a i třeba obyčejný Prolong dokáže vpřímým testu po minimálním záběhu něco, o čem se nechce odborná veřejnost z oblasti tribotechniky vůbec bavit není to vlastně divný? :-)
místo jásotu to urputný popírání --a je to celkově fungující dobrej průměr, jen průměr..
http://uloz.to/3401431/motorova-drina.pdf
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2138
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký olej?
Honza R: Já se s Tebou přít nebudu, protože o tom vím evidentně prd. Měl jsem tendenci věrit rádoby odborným článkům na oleje.cz Pamatuju si dobu kdy do škodáren lij každej Lubrifilm a čekal zázrak, kterej nepřišel. Zlepšení a kdo ví jestli nějaký vůbec bylo vydrželo pár stovek km. Pak jsem viděl i chlápka co si do motoru nalil už nevím co jako přísadu a záhy zadřel motor. Jako běžnej konzument tohohle zboží nejsem schopen odlišit šunt od fungující věci a už vůbec ne to, jestli mýmu konktrétnímu vozu a oleji to pomůže nebo ublíží. Proto se tomu vyhýbám. Když jsme dřív měli škodovku a žigula lili jsme tam celou dobu Mogul special 20W-30, protože Mogul super 15W-50 byla podpultovka a jezdilo se zima, léto a i ten žig, kterej trpěl na opotřebení vaček byl prostě v pohodě. Když se to měnilo a za studena se tomu nedávalo karate tak se na to jezdit dalo. S opatrností se dá i v zimě s tou 20W-50. Když jsem u těch různejch přídavnejch sraček do motoru. Jakej máš názor na proplachovací přípravky ? Mám motor plnej karbonu a než dám jinou hlavu, chtěl jsem to použít k proplachu, sundat vanu, vyčistit koš, pak nalejt nějakej obyč 10W-40 a po cca. 100km teprve dát finální olej. Pomůžu nebo ublížím ? Někdo tvrdí, že to rozpustí usazeniny a ty ucpou kanály, někdo, že to rozpustí usazeniny a uvolní kroužky a ty se pak můžou roztáhnout a komprese jde nahoru
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Re: Jaký olej?
Odkalení--Budu tady mluvit o tom, co sám používám a s úspěchem x-krát, čili jsou i další kvalitní emulgující odkalovače., ale doporučuju jen co sám vyzkouším--.
Bishop 501 ,dražší kvalitka, přidření následkem možného ucpání je vyloučený--nezaznamenal jsem takovou reakci ani na opravdu zas.aným TD po minerálu-a tam je to opravdu mazec..:-)
Naleješ Bihop 501 do oleje před výměnou, ujedeš na to ještě v kuse cca 40km a vytočíš to bezpodmínečne ještě horký, pak dáš hned olej -třeba i něco, co nechceš aby tam bylo už na trvalo a dáš k tomu hned Bishop 460-G a ujedeš postupně do následný výměny řekněme 5tis., na době jak dlouho ti to bude trvat /týdny --měsíce/už tolik nezáleží., přitom po 2 tis dáš novej filtr, pak po odjetí 5tis už bez proplachu odkalovačem jen vytočíš a dáš novou náplň oleje na kterou chceš trvale jezdit.. když to během doby , kdy je odkalovač ve vaně nebudeš honit, nemůže dojít k průseru..
Po nalití 460-G provozuj ještě 1500 km bez přetáčení--pohoda provoz...to přilnutí na kov nastane zhruba v týhle době.
...pocit lehkosti si uvědomíš najednou..budeš mít pocit že jedeš na nějaký hodně supr palivo, půjde to zlehka..tenhle efekt si uvědomí i moje žena, čili
žádný placebo..ženský tyhle věci celkem nevnímaj, no je to u motoru řekněme do
100kW fakt výrazná změna lehkosti chodu..
Hlavně žádný rozpouštědla a jiný koko.iny si nenech radit..to puchýřuje a trhá úsady..
Jinak jsou i tzv.pozitivní úsady..čili není nutný, aby to bylo za každou cenu úplně vycíděný.všude.,zvlášť kdyby už to bylo hodně ochozený,velký vůle a tak --pak stačí bez odkalení 460-G..
/Neboj se tý gelový konzistence .a barvy :-).problémy nenastanou, fakt jsem to dělal už mockrát.na opravdu zas.aným motoru./
U tý přechodný obyčejný 10W-40 bych se přimlouval za AGIP SINT 2000 10W-40.. 167,-/litr
dost nedoceněnej olej..na takovejhle "proplach "a zvlášť na zimu supr olej, teprve až potom
třeba Mobil 1 5W-50 rally ester/je ohřátej celkově hustší než Selenia 20k, ale přitom na zimu -studenej/pod 40stC je zase tekutější nnež 20k :-)/a HTHS vyšší než 10W-60 racing nebo kdyby to nestačilo tak tu Selenia neba AGIP 10W-60racing..kdyby ani to na kompresi ještě nestačilo, zkus před případnou GO s Bishopem ve vaně po tom SINTU Motul 300V Le Mans 20W60--životně důležitý je nechat to po startu bublat, než se zvedne teplota tohohle oleje na 40stC..čili voda asi radši na 50..
Nevím na jaký motorizaci jezdíš..ten Motul je "poslední záchrana pro oběhanej agregát" a
jinak super olej do pouště ..bez Bishopa460-G na běžnej provoz už opravdu hustej, no s tím Bishopem se to s HTHS 7 /při 150stC /a víc..opravdu pozná -v našich podmínkách jako výrazný"utažení" při běhu--je to ester, netrhá se to a má famozní vrstvu i při těch 150stC..
Kdyby někoho napadlo, že mi hráblo, radši přihazuju pár čísel :-)
Motul 20W-60 LM/ester/
kinematická viskozita 100stC 22.9 /Selenia 10W-60 ..... 23/
kinematická viskozita 40stC 170 /Selenia 10W-60 neuvádí..cca 169, jako agip racing /10W-60/
HTHS 150stC 7,17/SElenia 10W-60 3,7 čili poloviční tloušťka v limitní zátěži /
TBN 11,7 alkalické předpětí /Selenia 10W-60 menší ..8,7 /
viskozitní index 162 /Selenia 10W-60 asi 155/
čili po ohřátí je MOTUL 20W-60 LM ..nad 40stC stejně nebo o malinko tekutější než Selenia racing 10W-60, no má lidově cca DVOJNÁSOBNOU TLOUŠŤKU FILMU..při limitní zátěži
Takže i když vypadá třída 20W-60 děsivě, není to minerální vazelína..ty viskozitní třídy jen obtížně vystihujou chování některých moderních racing ester emulzí :-)
Bishop 501 ,dražší kvalitka, přidření následkem možného ucpání je vyloučený--nezaznamenal jsem takovou reakci ani na opravdu zas.aným TD po minerálu-a tam je to opravdu mazec..:-)
Naleješ Bihop 501 do oleje před výměnou, ujedeš na to ještě v kuse cca 40km a vytočíš to bezpodmínečne ještě horký, pak dáš hned olej -třeba i něco, co nechceš aby tam bylo už na trvalo a dáš k tomu hned Bishop 460-G a ujedeš postupně do následný výměny řekněme 5tis., na době jak dlouho ti to bude trvat /týdny --měsíce/už tolik nezáleží., přitom po 2 tis dáš novej filtr, pak po odjetí 5tis už bez proplachu odkalovačem jen vytočíš a dáš novou náplň oleje na kterou chceš trvale jezdit.. když to během doby , kdy je odkalovač ve vaně nebudeš honit, nemůže dojít k průseru..
Po nalití 460-G provozuj ještě 1500 km bez přetáčení--pohoda provoz...to přilnutí na kov nastane zhruba v týhle době.
...pocit lehkosti si uvědomíš najednou..budeš mít pocit že jedeš na nějaký hodně supr palivo, půjde to zlehka..tenhle efekt si uvědomí i moje žena, čili
žádný placebo..ženský tyhle věci celkem nevnímaj, no je to u motoru řekněme do
100kW fakt výrazná změna lehkosti chodu..
Hlavně žádný rozpouštědla a jiný koko.iny si nenech radit..to puchýřuje a trhá úsady..
Jinak jsou i tzv.pozitivní úsady..čili není nutný, aby to bylo za každou cenu úplně vycíděný.všude.,zvlášť kdyby už to bylo hodně ochozený,velký vůle a tak --pak stačí bez odkalení 460-G..
/Neboj se tý gelový konzistence .a barvy :-).problémy nenastanou, fakt jsem to dělal už mockrát.na opravdu zas.aným motoru./
U tý přechodný obyčejný 10W-40 bych se přimlouval za AGIP SINT 2000 10W-40.. 167,-/litr
dost nedoceněnej olej..na takovejhle "proplach "a zvlášť na zimu supr olej, teprve až potom
třeba Mobil 1 5W-50 rally ester/je ohřátej celkově hustší než Selenia 20k, ale přitom na zimu -studenej/pod 40stC je zase tekutější nnež 20k :-)/a HTHS vyšší než 10W-60 racing nebo kdyby to nestačilo tak tu Selenia neba AGIP 10W-60racing..kdyby ani to na kompresi ještě nestačilo, zkus před případnou GO s Bishopem ve vaně po tom SINTU Motul 300V Le Mans 20W60--životně důležitý je nechat to po startu bublat, než se zvedne teplota tohohle oleje na 40stC..čili voda asi radši na 50..
Nevím na jaký motorizaci jezdíš..ten Motul je "poslední záchrana pro oběhanej agregát" a
jinak super olej do pouště ..bez Bishopa460-G na běžnej provoz už opravdu hustej, no s tím Bishopem se to s HTHS 7 /při 150stC /a víc..opravdu pozná -v našich podmínkách jako výrazný"utažení" při běhu--je to ester, netrhá se to a má famozní vrstvu i při těch 150stC..
Kdyby někoho napadlo, že mi hráblo, radši přihazuju pár čísel :-)
Motul 20W-60 LM/ester/
kinematická viskozita 100stC 22.9 /Selenia 10W-60 ..... 23/
kinematická viskozita 40stC 170 /Selenia 10W-60 neuvádí..cca 169, jako agip racing /10W-60/
HTHS 150stC 7,17/SElenia 10W-60 3,7 čili poloviční tloušťka v limitní zátěži /
TBN 11,7 alkalické předpětí /Selenia 10W-60 menší ..8,7 /
viskozitní index 162 /Selenia 10W-60 asi 155/
čili po ohřátí je MOTUL 20W-60 LM ..nad 40stC stejně nebo o malinko tekutější než Selenia racing 10W-60, no má lidově cca DVOJNÁSOBNOU TLOUŠŤKU FILMU..při limitní zátěži
Takže i když vypadá třída 20W-60 děsivě, není to minerální vazelína..ty viskozitní třídy jen obtížně vystihujou chování některých moderních racing ester emulzí :-)
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 1.10.2010, pát 10:37, celkem upraveno 6 x.
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký olej?
máš SZ ať tu neplácámePetr147 píše:Kůrkyn: nepamatuješ si, když si mi dělal rozvody, tak jsi pak říkal něco o nějakých škrábancích na vačce nebo co to bylo? nepamatuješ si to ještě?
- alfi166silver
- Štamgast
- Příspěvky: 734
- Registrován: 2.12.2008, úte 20:12
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký olej?
Dovolím si oživit tohle vlákno..... Momentálně mi v garáži stojí 75tka 1,8 IE. V zimě s ní jezdit nebudu, jen občas v létě vyzkouším retro . Taky jsem přemýšlel, jaký olej by měl být ten správný. Jelikož Agip Sint 2000 byl vždycky syntetika a jedno jakou měl viskozitu, rozhodl jsem se použít motocyklový olej Agip TEC 4T 15W-50,
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -15W-50-1l
který je v současné době, doporučovanému tehdejšímu Agipu Sint 2000 10W-50, nejblíž. Motocyklové oleje lze bez obav a z úspěchem použít u auta, ale obráceně to u mokrých spojek nefunguje . Nad tím ricínovým Elf NITRON 10W-50 jsem přemýšlel taky, ale cena je trochu jinde a měnit a vylívat ho do vyjetáku každý rok je házení peněz z okna....
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -15W-50-1l
který je v současné době, doporučovanému tehdejšímu Agipu Sint 2000 10W-50, nejblíž. Motocyklové oleje lze bez obav a z úspěchem použít u auta, ale obráceně to u mokrých spojek nefunguje . Nad tím ricínovým Elf NITRON 10W-50 jsem přemýšlel taky, ale cena je trochu jinde a měnit a vylívat ho do vyjetáku každý rok je házení peněz z okna....
www.znackoveoleje.cz - oleje a maziva Selenia a nejen to
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
FACEBOOK www.facebook.com/znackoveoleje.cz
AR 159 SW 2,4 JTDm 147 kW
Re: Jaký olej?
ono se s ním dá fajně topit :-) stejně tak jako s každým vyjetým oilem :-)alfi166silver píše: vylívat ho do vyjetáku každý rok je házení peněz z okna....
Alfa: 146 1,9 JTD, 75 2.0TS, 75 1.8 ie, 75 1.8 carb, giulietta 1.6 carb
Fiat: 600, 850 BN, 850 Special, 850 Coupe, 133
Ducato Panorama, Combinato, Odtahový speciál
www.squadra-cs.cz
Fiat: 600, 850 BN, 850 Special, 850 Coupe, 133
Ducato Panorama, Combinato, Odtahový speciál
www.squadra-cs.cz
Re: Jaký olej?
vyjetý oil tě ještě může 2x zahřát, nejdříve ho dej do zahradní sekačky na trávu, uvidíš jak zvýšiš výkon a tempo... pak ho ještě spal v peci..
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký olej?
používám ho do motorové pily na mazání řetězu
Re: Jaký olej?
takže mám za sebou ca 400 km s novým olejem:
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -20W-50-5l
Fakta:
1) můj mechanik tvrdí, že motor má o něco hladší chod. Já to nejsem schopen posoudit, protože jsem předpojatý (ale myslím si to taky )
2) se starým olejem mě trápily poklesy tlaku oleje při jízdě pod plynem do kopce. To zmizelo a teď ve všech jízdních režimech auto ukazuje +/- optimální tlak. To je samozřejmě obrovské +, protože buď teda konečně ten motor maže na 100%, nebo alespoň s tím hustším olejem líp funguje čidlo tlaku. Každopádně mě nestraší ručička "na nule"
Dojmy: jede to o něco líp (ale jak to ověřit, že jo....) a chce se mu víc do otáček.... Ale fakt to nemám změřené. Startér má s motorem víc práce (ten olej je opravdu hustší), ale ještě může hrát roli i stav akumulátoru po zimě....
Každopádně zmizel ten problém s tlakem, a to je pro mě zásadní, takže spokojenost.
http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... -20W-50-5l
Fakta:
1) můj mechanik tvrdí, že motor má o něco hladší chod. Já to nejsem schopen posoudit, protože jsem předpojatý (ale myslím si to taky )
2) se starým olejem mě trápily poklesy tlaku oleje při jízdě pod plynem do kopce. To zmizelo a teď ve všech jízdních režimech auto ukazuje +/- optimální tlak. To je samozřejmě obrovské +, protože buď teda konečně ten motor maže na 100%, nebo alespoň s tím hustším olejem líp funguje čidlo tlaku. Každopádně mě nestraší ručička "na nule"
Dojmy: jede to o něco líp (ale jak to ověřit, že jo....) a chce se mu víc do otáček.... Ale fakt to nemám změřené. Startér má s motorem víc práce (ten olej je opravdu hustší), ale ještě může hrát roli i stav akumulátoru po zimě....
Každopádně zmizel ten problém s tlakem, a to je pro mě zásadní, takže spokojenost.
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2138
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký olej?
No já když jsem vyměnil olej (10W-40) tak mi tlak taky celkem držel, po cca.1500km to zas bylo stejný. Takže bych s konečným verdiktem vydržel, ale asi by ten 20W-50 měl držet tlak líp.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Re: Jaký olej?
Zdravím, nevím co mám koupit za olej. Bývalý majitel tam dával polosyntetiku, mám v tom pokračovat a popřípadně co by jste mi doporučili? Koukal jsem na předchozí stránce na ten Agip Sint 2000 10w40 ale to je syntetika, tak nevím.
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 121kw 2004
Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 16V 103kw 2003
ex Alfa Romeo 75 1.8ie
Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 16V 103kw 2003
ex Alfa Romeo 75 1.8ie
- kravitzUL
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1167
- Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
- Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří
Re: Jaký olej?
Na spider klubu našli kluci v origo manuálu pro spider doporučení od výrobce a jsou tam 2 varianty oleje : Shell Super X Motor Oil 10W/50 (současná náhrada Shell Helix 15W/40), nebo AGIP sint 2000.
Další maziva: Převodovka, řízení, diferenciál - Spirax 90 HD (Shell Spirax AX 80W-90), kardanová hřídel - Shell Retinax A (Shell Retinax EP 2), ložiska kol - Shell Retinax AX (Shell Retinax LX 2 POZOR, nemísitelné s původním mazivem!!!)
Já tam do teď měl tkz polosyntetiku 10w 40 a přemýšlim o tomhle doporučeném Helixu...ale nevim jestli bych udělal dobře..? Dnes jsou oleje mnohem dál a mají lepší schopnosti a výrobce by taky dnes třeba doporučoval něco jiného...otázka je ale jestli to starý Olda právě ocení. No a z téhle debaty taky nejsem moudřejší
Další maziva: Převodovka, řízení, diferenciál - Spirax 90 HD (Shell Spirax AX 80W-90), kardanová hřídel - Shell Retinax A (Shell Retinax EP 2), ložiska kol - Shell Retinax AX (Shell Retinax LX 2 POZOR, nemísitelné s původním mazivem!!!)
Já tam do teď měl tkz polosyntetiku 10w 40 a přemýšlim o tomhle doporučeném Helixu...ale nevim jestli bych udělal dobře..? Dnes jsou oleje mnohem dál a mají lepší schopnosti a výrobce by taky dnes třeba doporučoval něco jiného...otázka je ale jestli to starý Olda právě ocení. No a z téhle debaty taky nejsem moudřejší
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw
ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw
ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o
- zde.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4379
- Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
- Bydliště: Všude možně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký olej?
Nemám k Shellu obecně důvěru, kámoš nalil předepsanou specifikaci do Sierry a od té doby vydává zvuky jak pumpa na sračky.
33
- kravitzUL
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1167
- Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
- Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří
Re: Jaký olej?
máš pravdu koukal jsem na to a je to snad jedna z nejobyčejnějších potvor a taky jsem si všiml, že to kubas píše už v prvním přízpěvku v odkazu. Dám tam jako vždy 10w 40, prostě i co dával předchozí majitel. Ostatně je to tak jak jsem si myslel, to co bylo tenkrát doporučováno, dnes splňuje snad i ten nejhorší olej. A jelikož mám slevu v autobenex, tak tam loupnem Castrol Magnatec ..
http://eshop.autobenex.cz/cz/sortiment/ ... ckC=clickC
http://eshop.autobenex.cz/cz/sortiment/ ... ckC=clickC
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw
ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw
ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o
Re: Jaký olej?
Me byla lidma co se staryma alfama jezdi a mnoho let je servisuji doporucena selenia hpx 20w50.... takze po lonske sezone ji tam naliju i letos.... (speciikaci to ma tusim uplne stejnou jakcten elf retro, co jsem tam mel driv....) mimochodem toho elfu mi tri litry zbyly, takze ho klidne nekomu dam.....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- kravitzUL
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1167
- Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
- Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří
Re: Jaký olej?
no ale taky teda přemýšlim nad tou Selenií HPX 20w 50 a nebo Castrol Magnatec 10w 40...
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw
ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw
ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o
Re: Jaký olej?
kravitz: HPX mi bylo doporučeno i ze strany lidí, kteří dělají stará ferrari. Předpoklad je, že tomu motoru nedáváš úplnou čočku - což platí pro stará ferrari, která točí klidně 7 tisíc otáček. Ten olej v pohodě umaže i vyšší zátěž u ferrari (opakované točení k 6000 ne v plné zátěži), takže nějakých 4500 ot. ve spideru musí dávat levou zadní.
Osobní zkušenost s HPX: Jednoznačně pozitivní efekt co se týče tlaku oleje. Z 1,5-2 bar na konvenční Shell 10W40 je s HPX krásných 3,5 - 4 bar. Při prošlápnutí na volnoběh je motor méně pružnější - otáčky padají pomaleji zpět. Z mého pohledu - pokud ten motor jezdím na nějakých rozumných 80 procent limitu, je HPX správná volba. Pokud to chceš honit na hraně (tzn. kolem 5500 ot. a v plné zátěži), tak pak řešit něco jiného.
Osobní zkušenost s HPX: Jednoznačně pozitivní efekt co se týče tlaku oleje. Z 1,5-2 bar na konvenční Shell 10W40 je s HPX krásných 3,5 - 4 bar. Při prošlápnutí na volnoběh je motor méně pružnější - otáčky padají pomaleji zpět. Z mého pohledu - pokud ten motor jezdím na nějakých rozumných 80 procent limitu, je HPX správná volba. Pokud to chceš honit na hraně (tzn. kolem 5500 ot. a v plné zátěži), tak pak řešit něco jiného.
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů