vysoká spotřeba oleje po GO.... (?)
-
safety123456
- Příspěvky: 26
- Registrován: 3.10.2010, ned 15:50
vysoká spotřeba oleje po GO.... (?)
Čau všichni alfisti, mám takový problém s mou 156 1.8TS SW r.v. 01 103kw, pote co jsem ji koupil, musel jsem nechat dělat motor( dělal to známý, který vím že dělá poctivě),motor v normálním provozu ve městě a mimo město neveme ani kapku oleje, ať točím jak točím neubyde nic ale když to vemu na dalnici (3000-6000 ot.) vzala před opravou na 200 km 1,5-2l(10W-60 Racing) oleje, po opravě brala něco málo, asi tak 0,1l oleje na 300km po dálnici, ale teď mi v těch mrazech na dálnici bere tak 1l na 1000km, takže se chci zeptat jestli někdo nemáte podobnou zkušenost, čím by to tak mohlo být, jestli na to nemůže mít vliv třeba termostat( ten víš jak na 80 na dálnici nevyleze) nebo třeba těsnění pod hlavou, nebo zase kroužky, asi budu muset zajet změřit tlaky:( cuore sportivo a dík za každou radu
Re: Vyjádřete se, za každou zkušenost dík
známej neznámej, repas 2.0TS bych nechal na vyzkoušené motoráře, co už nějaký TSko udělali... kolik tu bylo případů, kdy si to lidi nechali dělat u známého nebo sami doma a pak se jim to na dálnici kouslo...
Re: Vyjádřete se, za každou zkušenost dík
mně to taky vezme při nějaké ostřejší a delší jízdě trochu oleje, nevím teda přesně kolik, ale v příručce 156 je úbytek 1 l na 1.000 km ještě přípustný
AR Giulietta, 1.4 Tjet
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
Re: Vyjádřete se, za každou zkušenost dík
Nenapsal jsi kolik máš najeto od repase motoru. Jinak na dálnici při konstantních vyšších otáčkách mi brala víc oleje jak TS tak JTS. A jak psal Petr, 1l/1000km ještě není tragické.
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3356
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyjádřete se, za každou zkušenost dík
tak ona ta příručka je hóóódně tolerantí. 1l na 1000 je dost. Když bych ale jel 100 km po dálnici ustálenou rychlostí 150-160 tak mi ten litr sežene taky.
jakou barvu má olej na víčku? není tam bílý šlém?
nejdou bubliny do nádržky kapaliny při prudkém sešlápnutí plynu?
a jaká je barva kouře z výfuku? modrá?
jakou barvu má olej na víčku? není tam bílý šlém?
nejdou bubliny do nádržky kapaliny při prudkém sešlápnutí plynu?
a jaká je barva kouře z výfuku? modrá?
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
-
safety123456
- Příspěvky: 26
- Registrován: 3.10.2010, ned 15:50
Re: Vyjádřete se, za každou zkušenost dík
čau všichni, od repase motoru mám najeto něco kolem 6500km a už jsem dolíval 3litry 10W-60 Racingu, divné mi je že ze začátku to nebralo skoro nic a rozchlastává se to až za posledních 3000km a vždy jen na dálnici v trvalém zápřahu. Jinak na víčku oleje žádná bílá sračka není, auto docela hulí když je venku chladno i když se zahřeje, dým je ale bílý, taky se mi nelíbí ta teplota, v zimě se to zahřeje na 90, pak to okamžitě spadne na 70 a drží to na nějakých 75-80, pochybuju ale že by mohl mít špatný termostat vliv na žravost oleje, ale nevím to určitě. Jinak mechanik co to auto dělal má za sebou spoustu motorů, vím určitě že to dělal poctivě ale taky vím že to byl jeho první TS takže mohl něco opomenout. Asi mi teď nezbyde nic jiného než to sledovat a až budu mít 10000km a pojedu k němu na výměnu oleje, který ale stejně bude do te doby sežraný a dolitý novým takže vlastně bude vyměněný, tak změříme tlaky na válcích a pokud to bude v pořádku tak bych viděl problém v hlavě, asi bude muset dolů. jo a ty bublinky v chladící kapalině zkusím zítra vysledovat a napíši, zatím všem díky
Re: Vyjádřete se, za každou zkušenost dík
při téhle spotřebě oleje to nemá cenu měnit, to tam bude už třetí náplň jinak ten termostat je určitě vadnej
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8674
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Vyjádřete se, za každou zkušenost dík
U staré V6 12V jsem to měl naopak. Na dálky si vzala na 1000km tak 2 deci, ale jak jsem se brodil městem, tak byla schopná schlamtat i litr na 300km...
U TS si myslím, že litr na 1000 je opravdu přípustný a sedí to i na ten nájezd: 3000km = 3 litry.
To že to chlamtá až teď a ne hned od začátku je jasný - nové díly se zajely a sedly si na provozní vůle. Je to hold choulostivej motor
U TS si myslím, že litr na 1000 je opravdu přípustný a sedí to i na ten nájezd: 3000km = 3 litry.
To že to chlamtá až teď a ne hned od začátku je jasný - nové díly se zajely a sedly si na provozní vůle. Je to hold choulostivej motor
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Vyjádřete se, za každou zkušenost dík
Pokud s tím motorem není jiný problém, tak bych to asi nijak nehrotil. S termostatem těžko říct, pokud je vadný, tak ti v zimě na 90 vůbec nevyleze, ale není to zase taková investice koupit nový.
Jinak s tou spotřebou oleje dálnice/město je to celkem logické. Pokud nejsi magor co prasí ve městě a má tam furt víc než 5000ot tak si spočítej kolikrát to vytočíš. Budou to jenom rozjezdy na křižovatkách a semaforech. Na dálnici budeš díky 5kvalt převodovce držet 4500-5000 pořád.
Jinak s tou spotřebou oleje dálnice/město je to celkem logické. Pokud nejsi magor co prasí ve městě a má tam furt víc než 5000ot tak si spočítej kolikrát to vytočíš. Budou to jenom rozjezdy na křižovatkách a semaforech. Na dálnici budeš díky 5kvalt převodovce držet 4500-5000 pořád.
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: Vyjádřete se, za každou zkušenost dík
stejnej problém mám na svým stilu 1.8 16v což je krom hlavy to samý..
Taky baští olej, najeto má 91000 poctivejch.
Kouří to šedě/bíle, víc za studena, za tepla nic nepozoruji, (motor se plně ohřeje po 5-10km jízdy dle toho kde jedu.. prvních 5km sjíždím kopec, tak se nemá šanci v zimě plně ohřát..)
nebo vyjímečně, že víc to kouří za vlhka. Když jsme to vezli domů, tak se tomu celkem šlapalo na krk a z vejfuku ani obláček a otcova 156 V6 měla co dělat...
Při nastartovaným motoru a sundaným víčku na dolévání to poměrně dost funí ven což signalizuje kroužky. žádnej charakteristickej smrad spálenýho oleje... a černě okouřená koncovka výfuku.. to sou jediný příznaky.. starty - předvýměnou svíček to točilo o poznání déle, teď OK, výkon solidní...
Můžu nafotit svíčky jak vypadaj - suchý, šedivý až cihlový, ale solidní nános úsad.Při pohledu do válců na písty je vidět že na nich je poměrně solidní vrstva karbonu, kteá se mi zdá trochu vlhčí..
Včera sem měnil olej, filtry a svíčky a před výměnou jsem odkaloval přípravkem TEC2000 engine flush - svítivě zelenomodrá vodička smrdící jak nitroředidlo, ale očividně fungující (letáky slibují vyčištění motoru a uvolnění pístních kroužků)..když to bylo 20 minut natočený, tak dle chodu motoru bylo znát že s etam něco děje.. otáčky občas kolísaly a zvuk motoru s etaky trochu měnil. Motor se vyčistil ze zlatavýho a místy černýho kalu nezůstalo skoro nic. Takže předpokládám že nová náplň nezčerná hned po ujetí 20km jako při předchozí výměně, kdy jsem neodkaloval (olej Mobil 1 5W50) ..jak to bude s kroužkama poznám až něco najedu a kolik mi zmizí oleje...
Taky baští olej, najeto má 91000 poctivejch.
Kouří to šedě/bíle, víc za studena, za tepla nic nepozoruji, (motor se plně ohřeje po 5-10km jízdy dle toho kde jedu.. prvních 5km sjíždím kopec, tak se nemá šanci v zimě plně ohřát..)
nebo vyjímečně, že víc to kouří za vlhka. Když jsme to vezli domů, tak se tomu celkem šlapalo na krk a z vejfuku ani obláček a otcova 156 V6 měla co dělat...
Při nastartovaným motoru a sundaným víčku na dolévání to poměrně dost funí ven což signalizuje kroužky. žádnej charakteristickej smrad spálenýho oleje... a černě okouřená koncovka výfuku.. to sou jediný příznaky.. starty - předvýměnou svíček to točilo o poznání déle, teď OK, výkon solidní...
Můžu nafotit svíčky jak vypadaj - suchý, šedivý až cihlový, ale solidní nános úsad.Při pohledu do válců na písty je vidět že na nich je poměrně solidní vrstva karbonu, kteá se mi zdá trochu vlhčí..
Včera sem měnil olej, filtry a svíčky a před výměnou jsem odkaloval přípravkem TEC2000 engine flush - svítivě zelenomodrá vodička smrdící jak nitroředidlo, ale očividně fungující (letáky slibují vyčištění motoru a uvolnění pístních kroužků)..když to bylo 20 minut natočený, tak dle chodu motoru bylo znát že s etam něco děje.. otáčky občas kolísaly a zvuk motoru s etaky trochu měnil. Motor se vyčistil ze zlatavýho a místy černýho kalu nezůstalo skoro nic. Takže předpokládám že nová náplň nezčerná hned po ujetí 20km jako při předchozí výměně, kdy jsem neodkaloval (olej Mobil 1 5W50) ..jak to bude s kroužkama poznám až něco najedu a kolik mi zmizí oleje...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
-
safety123456
- Příspěvky: 26
- Registrován: 3.10.2010, ned 15:50
Re: Vyjádřete se, za každou zkušenost dík
Čau všichni, máte někdo fígl na to jak zjistit fouklé těsnění pod hlavou,ty bublinky ve vodě dneska vysleduju a taky jestli termostat může ovlivňovat žravost oleje, víte to někdo?
dík a cuore sportivo
dík a cuore sportivo
-
safety123456
- Příspěvky: 26
- Registrován: 3.10.2010, ned 15:50
Re: Vyjádřete se, za každou zkušenost dík
Ještě mě napadla jedna věc, je tady na foru někdo kdo ma TS 16V a nemusí mezi výměnama oleje 10000-15000 km dolevat a jezdí většinu této vzdálenosti na dálnici mezi 3000-5000 otáčkami, opravdu by mě zajímalo jestli se někdo takový najde, ptz spotřeba oleje na dálnici u TS motorů bude asi v normě, jinak už si to nedokážu vysvětlit. cuore sportivo
Re: Vyjádřete se, za každou zkušenost dík
po meste a občas dálnice mi to dřív vzalo tak pul litru za 12tis, ted jsem s tím začal lítat po dálnici a při rychlostech 160-180 to začalo celkem žrát, za 18tis jsem dolil asi dva litry, ve meste je to neznatelné
-
safety123456
- Příspěvky: 26
- Registrován: 3.10.2010, ned 15:50
Re: Vyjádřete se, za každou zkušenost dík
A co máš za motor, kolik nalítáno atd...?Petr147 píše:po meste a občas dálnice mi to dřív vzalo tak pul litru za 12tis, ted jsem s tím začal lítat po dálnici a při rychlostech 160-180 to začalo celkem žrát, za 18tis jsem dolil asi dva litry, ve meste je to neznatelné
Re: Vyjádřete se, za každou zkušenost dík
1.6 88kW 141tis tacho
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8674
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Vyjádřete se, za každou zkušenost dík
To hno3: Na ty svíčky doporučuju nádrž V-Power z nějaké větší Shellky. Nechci dělat reklamu, ale fakt to funguje!
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Vyjádřete se, za každou zkušenost dík
shell - nikdy...Hampice píše:To hno3: Na ty svíčky doporučuju nádrž V-Power z nějaké větší Shellky. Nechci dělat reklamu, ale fakt to funguje!
Co jsem ho lil do coupe (V-power racing), tak coupe nemělo takovou chuť do života jako s Blue Octans, později verva... oproti časomíře na stejný trati a +- stejných podmínkách to dělalo 0,5s ve zrychlení 0-150km/h což je na sprintech dlouhejch 400m znát a to nemluvím o akceleraci ze zatáčky při ZAV...
navíc pokud to žere olej přes spalovák, tak jakýkoliv čistící aditivum, či dekarbonizace spalovacíh prostorů maj jen chvilkovej efekt...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8674
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: vysoká spotřeba oleje po GO.... (?)
Já se nebavim o časech na sprintech, ale o ochraně svíček. A pokud mizí olej přes spalovák, tak nepomůže vůbec nic a jakékoli čištění od karbonu situaci jen zhorší, to je jasné. Ale aditiva v V-Poweru nepomáhají k odstranění nečistot na plochách válců, ale ve vstřikovačích a na svíčkách...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: vysoká spotřeba oleje po GO.... (?)
hm to co ten benzín měl dělat sem nijak nepozoroval... a to v coupe sleduji stav svící hodně často ajendou za rok jdou vstřiky na čištění a kontrolu dodávky paliva..protože byco byl nerad aby mi schořeli písty, nebo se smyl olejovej film a vydřel válec jen díky vadnýmu vstřiku .. již 3% rozdíl dávky benzínu dokáže napáchat velký škody na motoru..Hampice píše:Já se nebavim o časech na sprintech, ale o ochraně svíček. A pokud mizí olej přes spalovák, tak nepomůže vůbec nic a jakékoli čištění od karbonu situaci jen zhorší, to je jasné. Ale aditiva v V-Poweru nepomáhají k odstranění nečistot na plochách válců, ale ve vstřikovačích a na svíčkách...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
-
safety123456
- Příspěvky: 26
- Registrován: 3.10.2010, ned 15:50
Re: vysoká spotřeba oleje po GO.... (?)
čau alfisti, tak to se mi moc majitelů twin sparků neozvalo a právě vás bych potřeboval. Potřebuju vědět jak vám ty vaše twin sparky berou olej, jestli tak jak mě, za běžného provozu nic ale na dálnici tak 0,9 na 1000km, ozvěte se, dík
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: vysoká spotřeba oleje po GO.... (?)
Ono nejde zas tak dobře říct, kolik je moc nebo málo. Spíš pro Tebe, jako majitele, je dobré vodítko pozorování, v jakém režimu to olej bere a hlavně, jestli se to zhoršuje nebo ne. Alfa se tak chová asi každá, na klobouka je hodná(do jisté doby), ale když má dát všechno co má, tak si žádá taky odměny.
Re: vysoká spotřeba oleje po GO.... (?)
2 TS najeto 140000 nornal do 5000 ot nic dalmice breclav - praha a spet 130 -az 160 asi 3 dcl
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3356
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Re: vysoká spotřeba oleje po GO.... (?)
dneska dala z plna plic. Jel jsem prodat dresy do městečka Koflach u Grazu a zvolil jsem si "horskou trasu", no zejtra budu muset kouknout na olejKůrkyn píše:ale když má dát všechno co má, tak si žádá taky odměny.
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
- Lubka
- Nováček
- Příspěvky: 167
- Registrován: 10.11.2009, úte 15:48
- Bydliště: Dobruška, Bačetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: vysoká spotřeba oleje po GO.... (?)
Jestli ti to pomůže tak AR 155 1.8 16V TS Sport rok 1996. Do 2005 jezdila v Itlošce u jednoho majitele ten tam lil 20K 10W-40 a najel 165 000 km. Já tam leju od začátku co ji mám 10W-60 Racing a nikdy jsem nepřejel 10 000 km interval. Teď mám najeto něco málo přes 240 000 km a když se chci svízt tak si vezme ten litr na výměnu. Když vydržím jezdit do 3000 otáček na spotřebu tak nevezme nic
BMW E34 525TDS Touring, Volvo FH12 420, MB Actros
ex:Alfa Romeo 155 1.8 TS 16V (2x), Alfa Romeo 33 1.4 Imola, Škoda Favorit Black Line, Fiat Uno 1.0, Fiat Uno 1.7D
ex:Alfa Romeo 155 1.8 TS 16V (2x), Alfa Romeo 33 1.4 Imola, Škoda Favorit Black Line, Fiat Uno 1.0, Fiat Uno 1.7D
-
safety123456
- Příspěvky: 26
- Registrován: 3.10.2010, ned 15:50
Re: vysoká spotřeba oleje po GO.... (?)
kdyby to bralo za Břeclav- Praha a zpět 3 deci, tak myslím že to je v normě, mě by to ale vzalo tak 6-7 deci což už asi moc dobre neni:( jinak majitelé TS a JTS pište dál svoje olejové spotřeby ať mám s čím porovnávat) dík a cuore sportivo
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů