výbrus a jiné zběsilosti :-)

všechny transaxle od Alfetty až po 75...
Odpovědět
had&kříž
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 335
Registrován: 3.1.2010, ned 17:29
Bydliště: Ostrava Michálkovice

výbrus a jiné zběsilosti :-)

Příspěvek od had&kříž » 24.1.2011, pon 09:19

mám technický dotaz :-)

jelikož a protože ta moje 2.0 TS mrcha má nějaký problém s chlazením, řeším druhý motor

problém je že mám na druhém motoru orezlé válce

po diskusi s Johnem na sraze jsem začal uvažovat o bloku z 1.8 ie, a jeho převrtání na dvoulitr, s tím že by se daly písty s kroužkama z dvoulitra.

co vy na to jakožto odborníci ?

blok stejný, a u 1.8 vrtání x zdvih - 80,0 x 88,5 mm a u dvoulitra ts je 84,0 x 88,5 mm
klika a vše ostatní by mělo být stejné. jen se nahodí dvoulitrové těsnění a dvoulitrová ts hlava plus písty kroužky z dvoulitra :-)

bo se mi tady válí jednaosmička co má 120 tisíc najeté...
Alfa: 146 1,9 JTD, 75 2.0TS, 75 1.8 ie, 75 1.8 carb, giulietta 1.6 carb
Fiat: 600, 850 BN, 850 Special, 850 Coupe, 133
Ducato Panorama, Combinato, Odtahový speciál
www.squadra-cs.cz

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: výbrus a jiné sběsilosti :-)

Příspěvek od Kůrkyn » 24.1.2011, pon 09:30

Teoreticky by to asi šlo, ale stejně bys musel oba motory rozebrat, protože tam může být drobná niance, která plán složí na lopatky. Pokud by ses rozhodl dvoulitra opravit, tak by šlo nechat staré písty a dát nové vložky ( 4ks 6000,- Kč) + nové pístní kroužky (4 ks 1700,- Kč), přebrousit kliku nebo dát aspoň šálky, repasnout hlavu, řetěz a máš v podstatě nový motor...

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: výbrus a jiné sběsilosti :-)

Příspěvek od RV147 » 24.1.2011, pon 10:05

Motory Nord mají delší ojnice o 1mm, tím pádem jsou i jiný písty. TS hlava tuším na starej Nord taky nepasuje (nějakej olejovej kanál).
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: výbrus a jiné sběsilosti :-)

Příspěvek od Kůrkyn » 24.1.2011, pon 10:18

Co je Nord?

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: výbrus a jiné zběsilosti :-)

Příspěvek od hondzik » 24.1.2011, pon 10:23

klasickej jednosvíčkovej DOHC
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: výbrus a jiné zběsilosti :-)

Příspěvek od Kůrkyn » 24.1.2011, pon 10:40

Ha _Q4_

had&kříž
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 335
Registrován: 3.1.2010, ned 17:29
Bydliště: Ostrava Michálkovice

Re: výbrus a jiné zběsilosti :-)

Příspěvek od had&kříž » 24.1.2011, pon 10:48

mno budu muset ty dva motory porovnat ... jinak to nevidím, koukal jsem na těsnění a jsou tam nějaké rozdíly, ale lepší bude porovnat oba bloky vedle sebe čím se liší či neliší
Alfa: 146 1,9 JTD, 75 2.0TS, 75 1.8 ie, 75 1.8 carb, giulietta 1.6 carb
Fiat: 600, 850 BN, 850 Special, 850 Coupe, 133
Ducato Panorama, Combinato, Odtahový speciál
www.squadra-cs.cz

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: výbrus a jiné zběsilosti :-)

Příspěvek od RV147 » 24.1.2011, pon 19:58

Já bych asi nedělal kočkopsa jak by řekl Nečas. Buď bych řešil problém s chlazením což bude na 99 % jen fouklý těsnění pod hlavou na což TS trpí nebo bych nechal starej Nord (tj. klasickej motor Alfa DOHC od giulie vejš všech obsahů :-D ) a převrtal ho na dvoulitra a použil origo dvoulitrový střeva. Na Alfabb už někdo chtěl dělat repliku GTA s TS hlavou a vzdal to, na starej blok to nějak nepasuje.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: výbrus a jiné zběsilosti :-)

Příspěvek od Milano75 » 24.1.2011, pon 22:18

jak říká RV- to bude jen těsnění pod hlavou
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: výbrus a jiné zběsilosti :-)

Příspěvek od misokgb » 25.1.2011, úte 18:25

Nevim, ze by TS trpel na tesneni pod palici? :D Moj vydrzal vsetko a tesnenie malo 20 rokov a 200tisic km... :P Inak lacnejsie, rychlejsie a spolahlivejsie by bolo kupit za PAR korun cely TS motor funkcny ako skladat motor, ktory mozno ani nepojde (tie mazacie kanaly su isto ine co som porovnaval foto hlavy 1,8 a TS...), takze nie je co spekulovat. Daj tam druhy TS motor, alebo stary sprav :P
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: výbrus a jiné zběsilosti :-)

Příspěvek od RV147 » 25.1.2011, úte 19:43

miso: Tvoj nebo bratov (Limited) ho měl už měněný, kluk co je tady ze Seče (nemůžu si vzponemout na nick) ho měl taky hin a hlavně mi to říkal Marcel Redl a ten už nějakej ten TS viděl. Nejčastěji se to prý stane když tomu někdo dá karate za studena a tys to nakonec taky uvařil a fouklo se. Navíc bůh ví co tam kdo za život auta nalil za nemrzku, různě agresivní. U místních kousků dovezenejch v 90-tejch letech bych se nedivil Fridexu Stabil apod.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: výbrus a jiné zběsilosti :-)

Příspěvek od misokgb » 25.1.2011, úte 19:57

RV147 píše:miso: Tvoj nebo bratov (Limited) ho měl už měněný, kluk co je tady ze Seče (nemůžu si vzponemout na nick) ho měl taky hin a hlavně mi to říkal Marcel Redl a ten už nějakej ten TS viděl. Nejčastěji se to prý stane když tomu někdo dá karate za studena a tys to nakonec taky uvařil a fouklo se. Navíc bůh ví co tam kdo za život auta nalil za nemrzku, různě agresivní. U místních kousků dovezenejch v 90-tejch letech bych se nedivil Fridexu Stabil apod.
v Limitedu byl motor na sracky od zacatku jak to bratr koupil... Ja ho menil az kdyz sem daval snizenou palici a to uz to tesneni moje melo za sebou az az a furt drzelo :) Ja kupoval od rossogtv, karate dostavalo, ale ne na studeny, tam byl uspech vydrze :D Mel jsem vice TS a tesneni ok, ale ja tomu nikdy nesolim za studena :-({|=
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: výbrus a jiné zběsilosti :-)

Příspěvek od RV147 » 25.1.2011, úte 19:58

Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

had&kříž
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 335
Registrován: 3.1.2010, ned 17:29
Bydliště: Ostrava Michálkovice

Re: výbrus a jiné zběsilosti :-)

Příspěvek od had&kříž » 26.1.2011, stř 10:45

Miso, ted si me vcelku dozral... myslis si ze kdyby bylo tak jednoduche sehnat tady motor tak resim tyhle veci?
dalsi vec je ta ze mam druhy ts motor ale nevedel jsem jaky je uvnitr ale byl jsem ujisten ze nebyl rezavy. Byl ve dvou valcich.

proto tahle diskuse.

hledam co nejlevnejsi a pritom dostupne a zaroven trvanlive reseni. Tak premyslim
Alfa: 146 1,9 JTD, 75 2.0TS, 75 1.8 ie, 75 1.8 carb, giulietta 1.6 carb
Fiat: 600, 850 BN, 850 Special, 850 Coupe, 133
Ducato Panorama, Combinato, Odtahový speciál
www.squadra-cs.cz

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4869
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: výbrus a jiné zběsilosti :-)

Příspěvek od A.J.Michal » 26.1.2011, stř 12:23

http://www.autobazar.eu/uk/alfa-romeo-7 ... 52624.html

zde mas cele TSKO za necelych 5 klacku
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: výbrus a jiné zběsilosti :-)

Příspěvek od RV147 » 26.1.2011, stř 13:28

Nestrašte s tím nedostatkem motorů TS, já se chystám experimentovat a mám jenom jeden rezervní.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: výbrus a jiné zběsilosti :-)

Příspěvek od misokgb » 26.1.2011, stř 13:30

had&kříž píše:Miso, ted si me vcelku dozral... myslis si ze kdyby bylo tak jednoduche sehnat tady motor tak resim tyhle veci?
dalsi vec je ta ze mam druhy ts motor ale nevedel jsem jaky je uvnitr ale byl jsem ujisten ze nebyl rezavy. Byl ve dvou valcich.

proto tahle diskuse.

hledam co nejlevnejsi a pritom dostupne a zaroven trvanlive reseni. Tak premyslim
Tu alfu z linku mam v podstate zalohovanou uz pul roku :D Nemal si v sekcii kupim Motor TS8v a ja taky mam, resp. moj, staci zarovnat palicu a dat nove tesnenie, motor isiel ako drak, su tam lestene kanaly tusim, celkovo vyborny, hlava ma nove gufera a zabrusene ventily... Za 5000Kc ti ho necham, prip. dohoda na opravu - tesnenie 500Kc, stahnut hlavu 500Kc.
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: výbrus a jiné zběsilosti :-)

Příspěvek od hondzik » 26.1.2011, stř 13:42

fakt nestrašte, taky mám jen jednoho paleťáčka
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

had&kříž
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 335
Registrován: 3.1.2010, ned 17:29
Bydliště: Ostrava Michálkovice

Re: výbrus a jiné zběsilosti :-)

Příspěvek od had&kříž » 26.1.2011, stř 13:50

5 litrů plus cesta, plus stav ,, jel jako drak" hm... kolik má najeto se nikdy nikdo nedozví, a nenastartovaný motor pro mě je kus hliníku. Už jsem se takhle vydrbal jednou když jsem koupil od kamaráda ten motor co je zarezlý ve dvou válcích.

Tím samozřejmě nechci říct že by jsi mě chtěl natáhnout nebo něco, chraň bůh, to ne.

Ale je pro mě jednodušší koupit za 600 nové klikové ložiska, za 6000 sadu válců, a 1700 za kroužky a poskládat si motor od znova s jistotou že bude ok :-)
Alfa: 146 1,9 JTD, 75 2.0TS, 75 1.8 ie, 75 1.8 carb, giulietta 1.6 carb
Fiat: 600, 850 BN, 850 Special, 850 Coupe, 133
Ducato Panorama, Combinato, Odtahový speciál
www.squadra-cs.cz

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: výbrus a jiné zběsilosti :-)

Příspěvek od RV147 » 26.1.2011, stř 17:51

Ice: To máš asi pravdu, ale nevidím důvod proč to neudělat u TS. Podle mýho mu není nic kromě těsnění pod palicí.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: výbrus a jiné zběsilosti :-)

Příspěvek od Milano75 » 26.1.2011, stř 19:00

misokgb píše:ja taky mam, resp. moj, staci zarovnat palicu a dat nove tesnenie, motor isiel ako drak, su tam lestene kanaly tusim, celkovo vyborny, hlava ma nove gufera a zabrusene ventily... Za 5000Kc ti ho necham, prip. dohoda na opravu - tesnenie 500Kc, stahnut hlavu 500Kc.
to je ten co má vyndané svíčky a poměrně dlouho do něj prší?? :wink:
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: výbrus a jiné zběsilosti :-)

Příspěvek od Milano75 » 26.1.2011, stř 19:04

had&kříž píše:
Ale je pro mě jednodušší koupit za 600 nové klikové ložiska, za 6000 sadu válců, a 1700 za kroužky a poskládat si motor od znova s jistotou že bude ok :-)
NE NE NE- levnější je pro tebe poslechnout RV147
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

had&kříž
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 335
Registrován: 3.1.2010, ned 17:29
Bydliště: Ostrava Michálkovice

Re: výbrus a jiné zběsilosti :-)

Příspěvek od had&kříž » 30.1.2011, ned 14:04

to samozřejmě, ale musím mít připravený druhý motor kdyby něco horšího... takže teď se dělá hlava na motor co mám v autě, a těsnění už je připravené, a řešit vložky a písty budu na ten co je zarezlý ve válcích :-) ::s29::
Alfa: 146 1,9 JTD, 75 2.0TS, 75 1.8 ie, 75 1.8 carb, giulietta 1.6 carb
Fiat: 600, 850 BN, 850 Special, 850 Coupe, 133
Ducato Panorama, Combinato, Odtahový speciál
www.squadra-cs.cz

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: výbrus a jiné zběsilosti :-)

Příspěvek od misokgb » 30.1.2011, ned 14:31

Milano75 píše:
misokgb píše:ja taky mam, resp. moj, staci zarovnat palicu a dat nove tesnenie, motor isiel ako drak, su tam lestene kanaly tusim, celkovo vyborny, hlava ma nove gufera a zabrusene ventily... Za 5000Kc ti ho necham, prip. dohoda na opravu - tesnenie 500Kc, stahnut hlavu 500Kc.
to je ten co má vyndané svíčky a poměrně dlouho do něj prší?? :wink:
Opravdu myslis, ze mam jen ten jeden/ :smt098 arvsvw
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Odpovědět

Zpět na „Tipo 116...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů