Olej převodovka ??

všechny transaxle od Alfetty až po 75...
Strawberry156
Uživatelský avatar

Příspěvky: 32
Registrován: 1.7.2007, ned 02:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Strawberry156 » 13.2.2008, stř 12:48

RV147 - No,tak podle toho co popisuješ je to úplně normální stav těhle převodovek.To dělaly snad všechny.Pokavaď máš problémy i při přeřazování na 4 a 5 a slyšíš zuby,tak je to už divný,to by už musela bejt ta převodovka pěkně zhuntovaná.Tomu se mi až nechce věřit,ale pokud to tak opravdu je,tak bych se zaměřil na spojku,jestli ti dobře vypíná.Když ti zlobí některej ze spojkovejch válečků,může to dělat přesně to co popisuješ.Nejde ti ta spojka extrémně ztuha?Určitě bych se kouknul pod auto na vypínací vidličku spojky jestli dobře vystavuje.Ono se taky takhle těžko něco posuzuje,těch příčin může bejt hodně.No každopádně normální stav u těhle jetejch transaxle převodovek byl že - řadíš nahoru za 1 a musíš hodně pomalu,jinak to jde přes zuby (nejlepší je zaředit 5 a pak tam dát 1),pak při přeřazování z 1 na 2 opět to jde přes zuby a musíš s meziplynem (úplně normální stav u těhle převodovek.Neviděl jsem snad žádnou co by tohle nedělala - tedy dokavaď se nedala dokupy),při řazení ze 2 na 3 - opět potřeba s meziplynem,ale někdy se zadařilo i bez něj.Když šla přes zuby,tak si jen malinko škrtla.Při řazení ze 3 na 4 - žádnej meziplyn nebyl potřeba a nikdy jsem neviděl,že by byla 4 s opotřebovaným synchronem.Při řazení ze 4 na 5 - žádnej problém.No a při podřazování z 5 na 4 všechny převodovky v pohodě i bez meziplynu,ze 4 na 3 to už byl nutnej meziplyn jinak bylo slyšet zuby hodně,při řazení ze 3 na 2 - jedině s meziplynem a člověk už to musel dobře znát aby se strefil a nešlo to přes zuby,a při 2 na 1 jedině s meziplynem.Tohle je tak nějak normální stav věci u transaxlů co jsem viděl,takže pokavaď je to přibližně v takovym stavu,je to pořád normálka a dá se dát do kupy.Pokavaď koupíš jinou jetou převodovku,obávám se že o moc lepší než to co jsem popsal nebude.Navíc nebudeš mít jistotu z jakýho obsahu auta je a tak se může stát,že bude jinak zpřevodovaná což není dobrý.Buď bude auto slabší a pojede teoreticky rychlejc,nebo bude silnější a bude akcelerovat skvěle,jen moc rychle nepojede.Určitě bych zkontroloval tu spojku jestli vypíná,nalil novej olej se specifikací co tam má bejt,zkontroloval táhlo a pak řešil co dál.Tím olejem by se to mělo malinko zlepšit a pak třeba zjistíš,že ti jde špatně jen 1 a 2.I ta trojka jde opravit a to tak,že přesuvnou objímku v převodovce ze 3 a 4 otočíš a prohodíš vzájemně synchrony ze 3 na 4.Všechno je to zaměnitelný což je dobrý.Ale můžeš mít odrbanou vidličku co přesouvá kvalty - s tím jsem se taky setkal - ale to je nesprávným olejem.Dá se navařit a znovu použít,ale to už chce někoho kdo ti jí následně lízne na brusce nebo frézce.



alfaromeo1
Alfa Romeo Giulietta 1,6 100Hp - Minulost
Alfa Romeo Giulietta 1,8 121Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 150Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 155Hp - Současnost

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 13.2.2008, stř 18:05

Strawberry156 píše:RV147 - No,tak podle toho co popisuješ je to úplně normální stav těhle převodovek.To dělaly snad všechny.Pokavaď máš problémy i při přeřazování na 4 a 5 a slyšíš zuby,tak je to už divný,to by už musela bejt ta převodovka pěkně zhuntovaná.Tomu se mi až nechce věřit,ale pokud to tak opravdu je,tak bych se zaměřil na spojku,jestli ti dobře vypíná.Když ti zlobí některej ze spojkovejch válečků,může to dělat přesně to co popisuješ.Nejde ti ta spojka extrémně ztuha?Určitě bych se kouknul pod auto na vypínací vidličku spojky jestli dobře vystavuje.Ono se taky takhle těžko něco posuzuje,těch příčin může bejt hodně.No každopádně normální stav u těhle jetejch transaxle převodovek byl že - řadíš nahoru za 1 a musíš hodně pomalu,jinak to jde přes zuby (nejlepší je zaředit 5 a pak tam dát 1),pak při přeřazování z 1 na 2 opět to jde přes zuby a musíš s meziplynem (úplně normální stav u těhle převodovek.Neviděl jsem snad žádnou co by tohle nedělala - tedy dokavaď se nedala dokupy),při řazení ze 2 na 3 - opět potřeba s meziplynem,ale někdy se zadařilo i bez něj.Když šla přes zuby,tak si jen malinko škrtla.Při řazení ze 3 na 4 - žádnej meziplyn nebyl potřeba a nikdy jsem neviděl,že by byla 4 s opotřebovaným synchronem.Při řazení ze 4 na 5 - žádnej problém.No a při podřazování z 5 na 4 všechny převodovky v pohodě i bez meziplynu,ze 4 na 3 to už byl nutnej meziplyn jinak bylo slyšet zuby hodně,při řazení ze 3 na 2 - jedině s meziplynem a člověk už to musel dobře znát aby se strefil a nešlo to přes zuby,a při 2 na 1 jedině s meziplynem.Tohle je tak nějak normální stav věci u transaxlů co jsem viděl,takže pokavaď je to přibližně v takovym stavu,je to pořád normálka a dá se dát do kupy.Pokavaď koupíš jinou jetou převodovku,obávám se že o moc lepší než to co jsem popsal nebude.Navíc nebudeš mít jistotu z jakýho obsahu auta je a tak se může stát,že bude jinak zpřevodovaná což není dobrý.Buď bude auto slabší a pojede teoreticky rychlejc,nebo bude silnější a bude akcelerovat skvěle,jen moc rychle nepojede.Určitě bych zkontroloval tu spojku jestli vypíná,nalil novej olej se specifikací co tam má bejt,zkontroloval táhlo a pak řešil co dál.Tím olejem by se to mělo malinko zlepšit a pak třeba zjistíš,že ti jde špatně jen 1 a 2.I ta trojka jde opravit a to tak,že přesuvnou objímku v převodovce ze 3 a 4 otočíš a prohodíš vzájemně synchrony ze 3 na 4.Všechno je to zaměnitelný což je dobrý.Ale můžeš mít odrbanou vidličku co přesouvá kvalty - s tím jsem se taky setkal - ale to je nesprávným olejem.Dá se navařit a znovu použít,ale to už chce někoho kdo ti jí následně lízne na brusce nebo frézce.



alfaromeo1
No tak já mám přesně ten stav co popisuješ jako normální u jetý převodovky. Z 1na2 meziplyn jinak zuby,2na3 za studena taky meziplyn, potom už ne,4,5 v klidu. Dolů řadím s meziplynem všechno, ale opravdu musí se jenom dvojka (z3na 2). Jde mi o to, jestli se po výměně synchronů něco zlepší a jak dlouho to vydrží. Já si na to víceméně zvyknul, jenom mě štve, že nemůžu plně využít jinak skvělý dynamický vlastnosti auta.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Strawberry156
Uživatelský avatar

Příspěvky: 32
Registrován: 1.7.2007, ned 02:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Strawberry156 » 13.2.2008, stř 20:58

RV147 - No právě proto jsem to opravoval,protože mě neskutečně vadilo,že jsem nemohl využít dynamiku co jsem chtěl a přeci jen s tím meziplynem nepřeřadíš tak rychle jak by jsi chtěl,pokavaď to nemáš dobře zmáklý a navíc to vyžaduje o dost vyšší koncentraci.No,je otázka jestli se s tím chceš dělat,ono to zase tak málo práce není,protože vyndat převodovku je celkem opruz.Musíš pak odvzdušnit zadní brzdy,spojku.Musíš rozebrat a shodit prakticky celou zadní nápravu :cry: .
Bejt tebou,začnu výměnou oleje a kontrolou táhla řazení a kontrolou toho pouzdra pod řadičkou,pak bych zkontroloval jestli dobře vypíná spojka - což poznáš když necháš zařazeno třeba 1 a zvedneš vzadu jedno kolo a někdo ti šlápne na spojku,tak by s ním mělo jít v pohodě otáčet.Pokud ne,špatně ti vypíná spojka.Až zkontroluješ tyhle věci a vyměníš olej,můžeš přijít na to,že to řadí o dost líp a už se ti do toho třeba nebude chtít.
No jinak to pomůže,a to na dlouho.Mě se pak po opravě už nestalo,že by začala řadit hůř.No najezdil jsem s takhle opravenou převodovkou snad 80000km a nezhoršovalo se to.Důležitej je ten olej co tam máš.Mít předepsanou specifikaci toho oleje a občas zkontrolovat jeho hladinu.Po opravě to řadilo úplně normálně,ale určitě je znát,že nemáš všechny synchrony a přesuvný kolečka nový.To se projevovalo hlavně tak,že ti tam různý rychlosti šly různou silou,To co bylo předtím úplně v pohodě se zhorší ale přes zuby to už nejde při přeřazování na jakoukoliv rychlost.Nakonec tebe stejně zajímaj nejvíc 1,2,3 - to je nejpoužívanější když chceš dynamicky jezdit a proto bývají tyhle synchrony nejvíc poničený - a to touhle opravou vyřešíš a navíc "jen" za cenu šílený práce.
No jinak co s tím uvnitř?
Synchron z 1 dát na 4,ze 4 ho dát na 3,synchron ze 3 dát na 1synchron z 5 dát na 2 a synchron ze 2 přehodit na 5.Pak ty přesuvný objímky s vnitřními zuby bych dal takhle.Objímka z 1a2 bych dal na 5 a na 5 bych ho dal tou stranou kterou řadila 1.Kroužek z 5 bych dal na 1a2 a tou stranou co řadila 5 bych ho dal na 1.Přesuvnej kroužek co řadil 3a4 bych nechal,jen bych ho otočil - to znamená,že strana co řadila 3 by teď byla na 4.

Je jasné,že při téhle operaci je dobré vyměnit v převodovce všechny gufera za nová.Pak jsou tam takové kuličky s pružinkou které zajišťují zařazené kvalty - tak ty je dobré při téhle příležitosti trošku natáhnout a nebo vyměnit za jiné nové pružinky.To se dá udělat z vnější části převodovky,ale musíš jí mít venku - pod autem to neuděláš.

Mno zkus a uvidíš,určitě to pomůže - tedy pokavaď tuhle operaci už před tebou někdo nedělal,ale to asi nepoznáš.Každopádně to vypadá podle stavu synchronů,že vše bude nejspíš původní.




alfaromeo1
Alfa Romeo Giulietta 1,6 100Hp - Minulost
Alfa Romeo Giulietta 1,8 121Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 150Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 155Hp - Současnost

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 15.2.2008, pát 19:38

Strawberry 156- Dík za všechna info. Já bych rád pořídil rád ještě jednu převodovku do rezerva a tu buď dal opravit nebo se do toho pustil sám. Nerad bych aby kvůli tomu jak se hrabu v převodovce auto stálo. Zkrátka vyměnit kus za kus.Jenom bych potřeboval nějakej stručnej postup jak s nápravou ven a jak potom s celým transaxlem. Nerad bych kdyby se touhle operací rozštelovali zadní brzdy. Ty brzdí (což u 75-ky moc není) a kupodivu i souměrně.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

integrale

Příspěvky: 46
Registrován: 4.6.2007, pon 21:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od integrale » 29.2.2008, pát 00:50

ještě je často problém v předních silentblocích převodovky. Ta je chycená na velkým zadním silentbloku tvaru oka, ale vepředu jsou 2 malý špalíčky a ty rozežírá sůl jako kráva. právě kvůli tomu pohybu se pak povoluje to táhlo. Takže pokud má převodovka z přední strany hrk, tak je potřeba tyhle přední silentbloky vyměnit. je k tomu ale blbej přístup jako ke všemu. a pochopitelně imbusy...
Jinak ale nezoufej, stejný problémy měli i Porsche 944 i přes to, že měly skutečný transaxle = pevný spojení motoru se špajzkou tuhou rourou. Těm navíc ještě praskaly osičky diferáků a se spojkama na byli ještě o fous hůř...
Koně motor nedělají a motor nedělá auto!

Odpovědět

Zpět na „Tipo 116...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host