spotřeba oleje,2,5V6

cross
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17
Registrován: 13.10.2007, sob 23:35
Bydliště: Rokycany

spotřeba oleje,2,5V6

Příspěvek od cross » 2.12.2007, ned 23:14

Zdravím,
chtěl bych se zeptat,kolik vám vaše 2,5 V6 žere oleje,tedy jestly vůbec :smt064
Mám alfinu asi dva měsíce,nalítáno přes 2T.km a za tu dobu jsem tam dolil něco přes litr,což mi přide docela dost,ale v servisu řekli,že je to normální,že si tyhle motory něco vezmou :smt102
Jak jste natom vy ??
Jinak moje alfina má nalítáno přes 130T.km,r.v.je 98

:diky
156 2,5V6 Sport Packet II

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3585
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 2.12.2007, ned 23:36

CO vím, tak žerou Twinsparky, ale V6? Jezdíš tím ostřeji nebo jak?
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 2.12.2007, ned 23:40

Žerou i V6, myslím, že je to vcelku v normě, pokud to nejde víc jak litr na 1000km, tak bych to neřešil. Ono se to vlastně ani moc řešit nedá.
GTA zbaštilo necelou dvoulitrovku na 10 000km a to nemá najetých ani 40 tisíc.
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 3.0 V6 QV * projekt AR51 Matta *Giulietta 2.0 JTDm
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

cross
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17
Registrován: 13.10.2007, sob 23:35
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od cross » 3.12.2007, pon 00:16

no je fakt,že u brava jsem ten olej měnil tak často,že jsem si nějakého úbytku ani nevšiml :???:

ale jinak stím motorem nejsou nějaké problémy,kouří jen za studena a v těchhle teplotách nic mimo normál

coyote:no ostřeji,přes týden většinou jen do worku cca 11km tam a 11 z5,čili do 3-4T.ot,ale jak je pěkně ohřátá tak ji většinou pod 4000ot.nepustím,to prostě nejde :smt077

kleo:taky jsem si říkal,že větší motor=větší ztráty,ale tohle je docela dost :cry: každopádně ho radší každý výkend kontroluju a vozim pixlu selenky sebou :smt023

asi je lepší vědět,že to pořádně maže než nic a komplet přetěsnění motoru nehodlám financovat.ale určitě jde vše do motoru,po autem neni ani kapka..
156 2,5V6 Sport Packet II

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4898
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 3.12.2007, pon 00:42

11 tam 11 zpět, to se ten olej v motoru ani nestačí ohřát. To může být příčina té spotřeby.

cross
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17
Registrován: 13.10.2007, sob 23:35
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od cross » 3.12.2007, pon 01:02

Kůrkyn píše:11 tam 11 zpět, to se ten olej v motoru ani nestačí ohřát. To může být příčina té spotřeby.
taky si říkám,že je to krátká trasa,vždycky hledám delší trasu :smt044

a proto chci budík na teplotu a tlak oleje :wink:
156 2,5V6 Sport Packet II

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3790
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Franik » 3.12.2007, pon 07:56

já dávám 10W/60 Selenie Racing a spotřeba tak půl litru na 5000 km a mám najeto 220000km slyšel jsem že 10W/60 vydrží víc a tolik se nespaluje takže dolíváš tím pádem míň. Tak nevím. :wink:
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

diLucca
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 237
Registrován: 28.9.2007, pát 18:15
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od diLucca » 3.12.2007, pon 08:13

ja dawam delphi 5w-40, a dolievam skoro furt :smt033
Alfa Romeo 33 1.4.i.e.
EX:Alfa Romeo 75 V6, 2xAR 75 TS a TD, Alfa Romeo 146ti, Fiat 127 1050CL

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 3.12.2007, pon 09:27

cross píše:
Kůrkyn píše:11 tam 11 zpět, to se ten olej v motoru ani nestačí ohřát. To může být příčina té spotřeby.
taky si říkám,že je to krátká trasa,vždycky hledám delší trasu :smt044

a proto chci budík na teplotu a tlak oleje :wink:
Počítej s tím, že olej se na provozní teplotu zahřeje u V6 tak za 10 minut jízdy. Byl jsem docela překvapenej, jak dlouho to trvá :shock:

Fakt bych se tím netrápil a jen to často kontroloval. Ono V6 (tedy aspoň GTA) je taky specifické tím, že když máš na spodní rysce, tak než doliješ na horní, padne tam skoro litr:-D
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 3.0 V6 QV * projekt AR51 Matta *Giulietta 2.0 JTDm
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

cross
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17
Registrován: 13.10.2007, sob 23:35
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od cross » 3.12.2007, pon 11:41

tak přechod na plnou syntetiku nehodlám riskovat,vždycky tam byla polo,tak u toho radšii zůstanu :wink:

Kleo:deset minut mi přijde ještě docela málo,za tu dobu se mi většinou ohřeje voda :)

zatím to nijak neřešim,jen mi to překvapilo,ale už chápu,proč tam je přes 6 litrů oleje :-D

ale díky :smt023
156 2,5V6 Sport Packet II

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 3.12.2007, pon 13:58

cross píše:tak přechod na plnou syntetiku nehodlám riskovat,vždycky tam byla polo,tak u toho radšii zůstanu :wink:

Kleo:deset minut mi přijde ještě docela málo,za tu dobu se mi většinou ohřeje voda :)

zatím to nijak neřešim,jen mi to překvapilo,ale už chápu,proč tam je přes 6 litrů oleje :-D

ale díky :smt023
Fakt se ti tak dlouho ohřívá voda? To by chtělo, aby sem napsal nějaký majitel 2,5, ale GTA je zahřátý za do pěti minut i když je venku kosa. Je fakt, že stojím v temperované garáži a bydlím uprostřed města, takže vyjedu z garáže a stejně za chvíli stojím na semaforu. Ale deset minut mi přijde dost, tak dlouho se zahřívá cinque:D
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 3.0 V6 QV * projekt AR51 Matta *Giulietta 2.0 JTDm
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3790
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Franik » 3.12.2007, pon 18:06

jo já to vidím taky na těch 10 minut pokud mám topení na automat tak začne foukat po cca 5km. a to vidím že už jede ručička nahoru.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

cross
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17
Registrován: 13.10.2007, sob 23:35
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od cross » 3.12.2007, pon 23:42

Kleo: když je venku teplo,tak to jde rychlejš,těch pět minut by souhlasilo,jinak topí tak po 2-3minutách,termostat je měněný,chladič taky.Ale divim se,že tomu cinque to tak trvá,byl bych si tipl,že ten motůrek se ohřeje rychleš :shock:

Franik: jj,to by odpovídalo,ale vyleze ti na 90,nebo ne?mě se drží na 80ti,víš se jí nechce,někde jsem četl,že čidlo měří konkrétní teplotu vody a ne průměrnou,proto občas kolísá :-k
156 2,5V6 Sport Packet II

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3790
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Franik » 4.12.2007, úte 07:12

Jo s teplotou je to všelijaký v letě běžně těch 90 dokud tam byl starej chladič a urezatělí odpory tak jsem v letě jezdil běžně i 110 pak zapnul druhý stupeň na větrácích a stáhnul to po tom co jsem to dal do kupy, tak to v létě drží 90, ale v zimě je to satbilně pod 80 a nevým čím to je je to nějaká záhada pokud nechám motor běžet na volnoběh a čekám tak horní hadice se začne hřát až teprve když na budíku přeleze 80 takže termostat otvírá dobře, pokud to nechám i přesto stat tak to vyleze za 90 a spustí ventilátor a drží stabilně 90 pokud ale jedu tak tam je těch 80. něřeším to :oops:
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 4.12.2007, úte 09:42

cross píše:Kleo: když je venku teplo,tak to jde rychlejš,těch pět minut by souhlasilo,jinak topí tak po 2-3minutách,termostat je měněný,chladič taky.Ale divim se,že tomu cinque to tak trvá,byl bych si tipl,že ten motůrek se ohřeje rychleš :shock:

Franik: jj,to by odpovídalo,ale vyleze ti na 90,nebo ne?mě se drží na 80ti,víš se jí nechce,někde jsem četl,že čidlo měří konkrétní teplotu vody a ne průměrnou,proto občas kolísá :-k
Já s GTA vyjedu s garáže, zavřu vrata, nasednu, ujedu půl kilometru z kopce a rafička se už pohne a začne lézt nahoru. Za pár minut je na 90, odkud se ani nehne a za dalších pár minut se objeví první dílek na měřáku teploty oleje (od 60st.)

Jinak to s těmi 80st. teploty může dělat neoriginální termostat, zatímco originál drží pořád devadesát, tak hodně lidem (na fiatech) ta teplota taky kolísá po výměně mezi 80 a 90.
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 3.0 V6 QV * projekt AR51 Matta *Giulietta 2.0 JTDm
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

cross
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17
Registrován: 13.10.2007, sob 23:35
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od cross » 4.12.2007, úte 09:51

tak já to zatim taky neřežim,na fiatu jsem se stim nas...l dost a teď v tom nechci zas pokračovat =;

stim kolísáním teploty jsem to čet konkrétě zde : http://www.alfa156.cz/technika/kolisani-teploty
156 2,5V6 Sport Packet II

forza156
Pozorovatel

Příspěvky: 347
Registrován: 8.1.2007, pon 18:42
Bydliště: Brno

Příspěvek od forza156 » 8.12.2007, sob 11:34

Já dolívám zhruba po 500 km zhruba 2 dcl oleje (selenia racing),ale rád si pojezdím (prům. spotřeba 16 l),ale co jsem slyšel,tak ta spotřeba oleje se hodně odvíjí od stylu jízdy.
Jinak teplota mě vyleze když je venku pod nulou na 70 stupňů po 10 minutách jízdy a to netopím.Točím tak 2.5 až 3 tis.otáček.Na 90 jsem tak za 15-20 min.V létě je to samozřejmě jiný.
+++No sound,no fun+++

MaSuZaPi_Honza

Příspěvky: 11
Registrován: 27.6.2007, stř 12:22
Bydliště: Louny
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaSuZaPi_Honza » 14.12.2007, pát 14:37

při ostřejším stylu jízdy (dlouhodobějším) není problém udělat 1l/1000km.

Ferro
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 189
Registrován: 19.4.2007, čtv 13:11
Bydliště: Stod--> Dobřany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ferro » 7.2.2008, čtv 20:49

kdyz jsme u toho oleje tusite kudy vyndat olejovy filtr nejak tam nevidim misto...
AR 156 Crosswagon
AR Giulietta 2,0
Aprilia RSV Mille R
ex AR 156 2,5 V6

andy_xx
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 360
Registrován: 30.7.2007, pon 07:51
Bydliště: Rožnov p.R.

Příspěvek od andy_xx » 18.2.2008, pon 13:05

zespodu...pro lepší přístup povol hadice klimy
Alfa Romeo GTV6 3.0
Fiat 500E
ex Renault Megane R26 F1 230
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS
ex aLfA rOmEo 156 2.5 V6
ex Alfa Romeo 33 S 16V Permanent4

CKIN2U
Uživatelský avatar

Příspěvky: 72
Registrován: 2.1.2008, stř 12:00

Příspěvek od CKIN2U » 23.7.2008, stř 11:38

Ano má se povolit držák a hadice dám stranou a pak zase zpět, ale já to udělal vrchem, ten filtr je vidět a je to lepší a nic se nemusí demontovat. Kouknu kde byl a pak jen našáhnu závit prstem a trefil jsem se v pohodě s novým filtrem zpět. Horší je, když máš rozpálený auto a holé ruce, to jako nedoporučuji, jinak v poho.

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1408
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Příspěvek od Petan » 23.7.2008, stř 12:48

Kdo nemá možnost, teď čtu z novějšího manuálu pro 156ky:

"Spotřeba motorového oleje
- Maximální spotřeba motorového oleje je 400 gramů na každých 1000 km. UPOZORNĚNÍ Spotřeba oleje závisí na stylu jízdy a na podmínkách používání vozu " konec citátu

Podmínky jsou jasné, provozní teplota motoru, časté starty,městský provoz-dálky, vyhlídková jízda, normální jízdy, sportovní jízda atd.

Já jsem na první svou nádrž s V6 dolíval tuším, že kolem litru oleje, ale byl jsem tak nadšený, že to šlo stranou. Mimochodem víte, jak poznáte pouze podle obsahu kufru Alfystu s benzínovým motorem, že ne? No přece podle plechové krabice Selenia :D
1 Alfisti.cz
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3790
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Franik » 24.7.2008, čtv 09:36

=D> :D odpoledne odjíždím do itošky a hádej co mám zabalený v kufru?

No přeci plechovku selenie racing. :hotovej
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7026
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 24.7.2008, čtv 09:43

Franik píše:=D> :D odpoledne odjíždím do itošky a hádej co mám zabalený v kufru?

No přeci plechovku selenie racing. :hotovej
jenom jednu? :smt040
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3790
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Franik » 24.7.2008, čtv 12:04

No tak jedna stáčí přes německo a Rakousko a v Itálii už budou mít selenii v každým stánku na tržnici. :wink:
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů