Baterie a problémy s ní spojené
- xjohny
- Štamgast
- Příspěvky: 984
- Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
- Bydliště: Litoměřicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení baterie
A nejsou náhodou všechny autobaterie olověný??? Jen se liší tím, že jsou údržbové / bezúdržbové / gelové?
Důležité je akorát poznat zda s nejedná o gelovku, protože tam stačí nižší nabíjecí napětí. Spíš u nabíječky by mělo být napsáno, zda je vhodná na všechny nebo jen na některé baterie.
Důležité je akorát poznat zda s nejedná o gelovku, protože tam stačí nižší nabíjecí napětí. Spíš u nabíječky by mělo být napsáno, zda je vhodná na všechny nebo jen na některé baterie.
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Re: Nabíjení baterie
Teda už to tu sklouzává do diskuse 4 pomocný. Jasně že startovací baterie jsou všechny olověný, to z důvodu, že zatím není lepší technologie která je schopna dodat tak pořebný velký startovací proud. Některé baterie mají olovo (Pb) legované vápníkem (Ca) a nebo stříbrem (Ag) s cílem minimalizovat odpar vody a samovybíjení, nejčastěji se jedná o zcela bezúdržbové baterie (ty často mají zvýšené plynovací napětí 14,7V a starší nabíjecí soustavy je nedostatečně nabíjejí).
Co se týká výběru baterie není to žádná věda, jen je potřeba dodržet hodnotu kapacity (Ah) když bude vyšší nevadí, nikdy však nebrat nižší a hlavně né nižší proud (A). Ten je důležitý, neboť při startu je potřeba velký proud a pokud na něj baterie není kostruovaná dochází k jejímu přetěžování, zborcení desek elektrod a snížení životnosti, nemluvě že se auto problematicky startuje, hlavně v zimě.
Dále bacha na baterie z obchoďáků (a obchůdků kde není moc obrat), kde není zaručeno, že baterie byly dobře skladovány. Jestliže totiž napětí jednou do provozu uvedené baterie (nalitá a nabitá) klesne pod 12V dochází k nevratnému procesu sulfatace desek elektrod. Obecně olověným bateriím nesvědčí dlohodobá nečinnost. Takže taková "nová" blbě skladovaná baterie může mít kapacitu sníženou i o 40%.
Při koupi tedy sledovat datum výroby a vzít si měřák, pokud naměřím naprázdno (bez zatížení) napětí nižší než 12V - baterii nebrat.
Co se týká výběru baterie není to žádná věda, jen je potřeba dodržet hodnotu kapacity (Ah) když bude vyšší nevadí, nikdy však nebrat nižší a hlavně né nižší proud (A). Ten je důležitý, neboť při startu je potřeba velký proud a pokud na něj baterie není kostruovaná dochází k jejímu přetěžování, zborcení desek elektrod a snížení životnosti, nemluvě že se auto problematicky startuje, hlavně v zimě.
Dále bacha na baterie z obchoďáků (a obchůdků kde není moc obrat), kde není zaručeno, že baterie byly dobře skladovány. Jestliže totiž napětí jednou do provozu uvedené baterie (nalitá a nabitá) klesne pod 12V dochází k nevratnému procesu sulfatace desek elektrod. Obecně olověným bateriím nesvědčí dlohodobá nečinnost. Takže taková "nová" blbě skladovaná baterie může mít kapacitu sníženou i o 40%.
Při koupi tedy sledovat datum výroby a vzít si měřák, pokud naměřím naprázdno (bez zatížení) napětí nižší než 12V - baterii nebrat.
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Re: Nabíjení baterie
Něco podopného postihlo moju, baterie kaša, drcla si to z kopce dojela do servisu, kde ji baterku vyměnili (nějaká polská sračka Topple 44 am/h za hříšných 1800,- ) po 5 měsících ji jen tak preventivně změřím, protože se blíží zima, všechny články v červeném a napětí 10V, k tomu ji nabíječka odmítala nabít a házelo ji to do zkratu. Auto samozřejmě dobíjí správně a nejezdilo žádné couračky, tak snad mi Ti šmejdi uznají reklamaci . Škoda, být doma, tak to pořeším levněji a ušetřil bych si starosti navíc
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Nabíjení baterie
baterka zomrela behom jedneho vecera je tam http://www.motoolej.eu/motoolej/eshop/2 ... 2Ah-nizsia ale nie som si isty... http://www.motoolej.eu/motoolej/eshop/2 ... 0092S50050 a tuto by som chcel kupit moze byt ci radsej nieco ine by ste odporucali
-juuuj ale neskutocne nastvany som necha v cloveka v srande v tedy ked to najmenej caka
-juuuj ale neskutocne nastvany som necha v cloveka v srande v tedy ked to najmenej caka
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení baterie
jestli byla nová, tak jí něco vybíjí...
Re: Nabíjení baterie
no neviem aka je stara ale este v lete bola v poriadku no je mozne ze starou nabijackou som jej nepomohol
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Nabíjení baterie
No pokud ji stará nabíječka nabíjela moc velkým proudem a nebo do moc vysokého napětí tak mohlo dojít ke zvíření kalů (jsou u každé starší baterky usazené na dně) a tím k vytvoření svodu v separátoru mezi elektrodami. Také je potřeba při vyndavání a další manipulaci se starší baterkou (3 a více let) dbát určité opatrnosti a snažit se jí moc nenaklánět, aby nedošlo k zanešení vodivých kalů ze dna nádoby do separátoru elektrod.
Starší baterku je dobré dobíjet proudem do 0,1 násobku její kapacity. Konečné nabíjecí napětí by nemělo překročit hodnotu 14,7V. Pokud při tomto napětí (14,4-14,7V) teče proud menší než 0,4A je baterka nabitá na 95-100% a další nabíjení nemá smysl, dochází jem k vyššímu odparu vody.
Každá inteligentní nabíječka, tedy ta co je nabíjecí proces řízem procesorem výše popsané zvládá automaticky. Je i blbuvzdorná (má ochrany proti přepólování) a stačí ji pouze připojit a počkat na rozsvícení příslušné kontrolky.
Starší baterku je dobré dobíjet proudem do 0,1 násobku její kapacity. Konečné nabíjecí napětí by nemělo překročit hodnotu 14,7V. Pokud při tomto napětí (14,4-14,7V) teče proud menší než 0,4A je baterka nabitá na 95-100% a další nabíjení nemá smysl, dochází jem k vyššímu odparu vody.
Každá inteligentní nabíječka, tedy ta co je nabíjecí proces řízem procesorem výše popsané zvládá automaticky. Je i blbuvzdorná (má ochrany proti přepólování) a stačí ji pouze připojit a počkat na rozsvícení příslušné kontrolky.
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Re: Nabíjení baterie
Vcera som si vo Fiat Servise bol zmerat bateriu, ci je este dobra, nakolko ma nejaky ten rok.
Vysledky boli taketo:
Napatie: 12,39
Prúd: 396 (mal by vraj byt 460)
Odporucili mi, aby som ju nabil. Ja som ju prave pred dvoma tyzdnami nabijal. Co odporucata, kupit novu, aj vzhladom na vek alebo skusit este dobit?
Vysledky boli taketo:
Napatie: 12,39
Prúd: 396 (mal by vraj byt 460)
Odporucili mi, aby som ju nabil. Ja som ju prave pred dvoma tyzdnami nabijal. Co odporucata, kupit novu, aj vzhladom na vek alebo skusit este dobit?
Teraz: Alfa Romeo Spider 916 - 110 KW, r.v.: 1996
Predtým: Alfa Romeo 159 - 110 KW, r.v.: 2007
Predtým: Alfa Romeo 159 - 110 KW, r.v.: 2007
- xjohny
- Štamgast
- Příspěvky: 984
- Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
- Bydliště: Litoměřicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení baterie
Asi takhle, pokud po několikadením stání na mrazech nebude téměř schopná točit motorem, tak je to na výměnu. Jinak pokud nepociťuješ nějaké problémy s ranními starty, tak ji zatím nechej a občas dobíjej, když padne teplota pod nulu. Záleží taky, kolik na jeden start najedeš km.
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Re: Nabíjení baterie
Tak asi kupim novu, pretoze po 1-2 dnoch v mrazoch toci dost dlho.
Aku odporucate?
Rozmyslal som nad Vartou Blue Dynamic 74 Ah...
Aku odporucate?
Rozmyslal som nad Vartou Blue Dynamic 74 Ah...
Teraz: Alfa Romeo Spider 916 - 110 KW, r.v.: 1996
Predtým: Alfa Romeo 159 - 110 KW, r.v.: 2007
Predtým: Alfa Romeo 159 - 110 KW, r.v.: 2007
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení baterie
Zde máš odkaz na konfigurátor varty:
http://www.autobaterie-varta.net/konfig ... 05-09-348/
Já mám Varta Silver Dynamic 77 Ah startovací proud 780A a naprostá spokojenost.
http://www.autobaterie-varta.net/konfig ... 05-09-348/
Já mám Varta Silver Dynamic 77 Ah startovací proud 780A a naprostá spokojenost.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Nabíjení baterie
Takze dnes ma moja alficka prvy krat nechala v stichu .Aspom tak napoly.Tak sme sa vybrali z rodínkou na vylet co uz bolo dost narocne s dvoma detmi.A po takych 15km jazdy v jednej dedinke tu v Rakusku zacal postupne PP vypisovat vseljake chyby tak som to odstavil na zastavke autobusu vypol motor a potom uplne nic.Vsetko v prdeli. Zavolal Öamtc pan dosiel zistil ze je to alternator, vobec nedobijal.Tak povedal ze skusi ponom poklepat ze to niekedy pomoze, ze sa mozno dostaneme domov bez odtahu.Nastastie sa podarilo vratili sa za 3hodky z viletu a bolo.Teraz si ho dam repasovat ale budem bez auta asi tyzden co ma asi najviac stve.
Inac by ten prijazd stal 120 eur ale ked si unich zaregistrovany nestoji to nic.To len naokraj keby niekoho zaujimalo co stoji prva pomoc tu v Rakusoch. Tak stastny novy rok a nech ten dalsi bude este lepsi a bez zraneni a nehod.
Inac by ten prijazd stal 120 eur ale ked si unich zaregistrovany nestoji to nic.To len naokraj keby niekoho zaujimalo co stoji prva pomoc tu v Rakusoch. Tak stastny novy rok a nech ten dalsi bude este lepsi a bez zraneni a nehod.
AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení baterie
Andy159sw : to je nemilá věc, ale stává se, bohužel další věc co bude, že se musí kvuly alternátoru vyndat motor nebo rozebrat celý čumák, když už to bude někdo dělat, nech si skontrolovat i svody, jestli je máš dobře utažený, nebo je nech přetěsnit, je to jenom prevence, když už to bude takhle rozebrané, samozřejmostí je řemen na alternátoru, protože jeho výměna je to samé jako vyndání alternátoru, bohužel
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Nabíjení baterie
To plati u vsech motoru?To teda neslysim moc rad :-( Snad me to nepotka :-)
EDIT: Trošku jsem hledal v Elearnu a vypadá to že tohle platí jen u 2,4JTD a podle návodu co jsme tak nějak přes Google překladač přelouskal to u 1,9JTD neplatí a tam se Altík vyndat dá
EDIT: Trošku jsem hledal v Elearnu a vypadá to že tohle platí jen u 2,4JTD a podle návodu co jsme tak nějak přes Google překladač přelouskal to u 1,9JTD neplatí a tam se Altík vyndat dá
Alfa Romeo 159 Sportwagon 9/2006 88kw High (DPF off,EGR off,Chip on - Díky Autoscan.cz)
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení baterie
co vím, tak 2,4 určitě, u 1,9 je tam víc místa, tak tam by to mohlo jít i jinak, nevím
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Nabíjení baterie
Zajtra dojde mechos kumne ho vybrat a povedal ze ho opravy, bo to robi bezne a ani nevyhorel, takze by to nemal bit poroblem.Potom bude jak novy povedal. Budem pisat ako to dopadlo, teda to vybratie a mozno urobim aj nejaku fotku.
AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Re: Nabíjení baterie
Budu rád za nějaké foto jak je to tam s přístupem.Je pravda že za ty 3 týdny co Alfici mám,jsem jen párkrát otevřel kapotu a dekl jsme dole ještě neměl Tak pokud uvidím pár foto budu rád kdyby mě to čekalo do budoucna ;-)
Alfa Romeo 159 Sportwagon 9/2006 88kw High (DPF off,EGR off,Chip on - Díky Autoscan.cz)
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999
Re: Nabíjení baterie
Takze hlasim alternator vonku. Islo to pekne von, odzadu je miesta dost. Nemusel ist motor von ani auto nadvihovat a pod. iba palivovy filter lebo ten zavadzal. Moj mechosvto zvladol za nejaku hidinku v pohodovom tempe.
AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení baterie
Andy159sw : co máš za motor?, myslel jsem že máš 2,4JTDm, podle toho, že říkáš, že ho máš vzadu, tak to bude 1,9jtd 8v ne, protože 16v má alternátor taky vepředu
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Nabíjení baterie
Tak mam 1,9 16v 110kw tu poslem foto, ale robil som mobilom, tak to neni ono.Vo stvrtok to budeme montovat spat tak to odfotim lepsie.
AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Re: Nabíjení baterie
Takze regulator v altiku vymeneny a aj tak nedobija! . Baterka je nova ok kable vedu prud jak ma bit a poistky su vsetky ok. Auto nesignalizuje ziadnu poruchu ani ze nedobija baterku. Alternator cely zmerany vsetko ok. Ak ma niekto dobru radu budem vdacny. Takze auto musim dostat do servisu, som velmy happy ale bez svetiel by to malo klapnut. .
AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Re: Nabíjení baterie
ako nastartoval si a prud na baterke si mal aky?
Alfa Romeo 159 2.2 JTS High
Technické údaje:
r.v.: 5/2006, 2198cm3, 136kW (185PS) chipTuning 200PS, M6, sedan, 135000 km, Strieborná metalíza
Oficiálny slovenský /////ALPINE SHOWCAR
Viac info a foto: http://www.audio.sk/?page=article&id=339
Technické údaje:
r.v.: 5/2006, 2198cm3, 136kW (185PS) chipTuning 200PS, M6, sedan, 135000 km, Strieborná metalíza
Oficiálny slovenský /////ALPINE SHOWCAR
Viac info a foto: http://www.audio.sk/?page=article&id=339
Re: Nabíjení baterie
a skusal si merat hned pri alternatore ci dava 14v? Ak pri alternatore ide 14 ale pri baterke nie, tak je nikde dojebany kabel alebo zaoxidovane konce
Alfa Romeo 159 2.2 JTS High
Technické údaje:
r.v.: 5/2006, 2198cm3, 136kW (185PS) chipTuning 200PS, M6, sedan, 135000 km, Strieborná metalíza
Oficiálny slovenský /////ALPINE SHOWCAR
Viac info a foto: http://www.audio.sk/?page=article&id=339
Technické údaje:
r.v.: 5/2006, 2198cm3, 136kW (185PS) chipTuning 200PS, M6, sedan, 135000 km, Strieborná metalíza
Oficiálny slovenský /////ALPINE SHOWCAR
Viac info a foto: http://www.audio.sk/?page=article&id=339
Re: Nabíjení baterie
Hej robil to mechanik vsetko premeral a pri altiku po nastartovani bolo tiez len 11. Lenze u mna v garazi nema vybavenue takze mu to musim hodit do dielne. Budem informovat co najde. Podozrenie je stale v alternatore ale cely ho premeral mal ho vybraty a vsetko ukazovalo ze je ok. Tak bolo jedine podozrenie na regulator, ale to sa nepotvrdilo. Tak uvidim.
AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host