problémy se studeným startem 2.4JDTm

Jirkazuzka
Uživatelský avatar

Příspěvky: 43
Registrován: 5.11.2010, pát 09:59
Bydliště: Jižní Čechy

Re: problémy se studeným startem 2.4JDTm

Příspěvek od Jirkazuzka » 30.11.2011, stř 12:46

No mně to teď po výměně vstřiku taky už nečudí, to čudilo před tím, teď se pouze při studeném startu motor několikrát převalí nepravidelně, kousavě, nějaký ten pazvuk se objeví a za pár vteřin běží krásně pravidelně
Alfička 159 SW 2.4 JDTm 20V 147KW 2007
Fiat Dino 2400 Coupe V6 132kw 1972

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: problémy se studeným startem 2.4JDTm

Příspěvek od cendler » 30.11.2011, stř 14:13

Jirkazuzka : ahoj, nech si odpojit výřivé klapky a ať je hlavně dají do otevřené polohy a máš 100% vyřešeno, sakra za tyhle 100% rady, bych měl už vybírat peníze :-D
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Jirkazuzka
Uživatelský avatar

Příspěvky: 43
Registrován: 5.11.2010, pát 09:59
Bydliště: Jižní Čechy

Re: problémy se studeným startem 2.4JDTm

Příspěvek od Jirkazuzka » 30.11.2011, stř 17:13

Cendler: no musím uznat, že už tu na foru působíš jako takový guru 159. Musím se přiznat, že nejsem moc erudovaný automechanik, takže ani nevím, co to výřivé klapky jsou. Můžeš mi to stručně věsvětlit, jaký můžou mít vliv na kulhavý studený start? Kam jezdím do servisu, tak ten se nespecializuje na alfy, ale majitel sám vlastní 159 a vše si na ní dělá, je pečlivý a tak mu důvěřuju, zatím mi se vším pomohli. Jezdit s každým prdem do Imofy do Prahy se mi fakt nechce...
Alfička 159 SW 2.4 JDTm 20V 147KW 2007
Fiat Dino 2400 Coupe V6 132kw 1972

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: problémy se studeným startem 2.4JDTm

Příspěvek od Zip166JTD » 30.11.2011, stř 18:00

Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: problémy se studeným startem 2.4JDTm

Příspěvek od Envel » 30.11.2011, stř 20:03

A tady máš návod jak je odpojit:

http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f ... ch#p187305

Kdyby Ti něco nešlo, tak pisni na SZ.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

Jirkazuzka
Uživatelský avatar

Příspěvky: 43
Registrován: 5.11.2010, pát 09:59
Bydliště: Jižní Čechy

Re: problémy se studeným startem 2.4JDTm

Příspěvek od Jirkazuzka » 30.11.2011, stř 20:35

Díky moc za informace, až budu mít chvilku, pořádně si to pročtu, ale nějak se z toho nevidím, mám strach abych tím ještě něco více nepo..rvil. Ukážu to svému mechanikovi, co mi na to řekne. Stejně ale nechápu, jakou mají výřivé klapky funkci a jakou mají vztah ke špatnému studenému startu. Každý mi říká nějaký jiný důvod, co by mohlo tu závadu dělat, že by člověk musel udělat totální rozborku motoru. Už jsem investoval dost času i peněz do toho, aby naše holka byla bez much, ale nemá to konce. Asi působím dost nechápavě :smt102 , ale jsem laik. Jak to tak vidím, tak jako majitel alfičky zároveň začínající automechanik-amatér... Proto jsem rád za každé vysvětlení
Alfička 159 SW 2.4 JDTm 20V 147KW 2007
Fiat Dino 2400 Coupe V6 132kw 1972

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: problémy se studeným startem 2.4JDTm

Příspěvek od cendler » 30.11.2011, stř 21:29

návod je jak ti poslal Envel, dobře po popsal a nafotil, tak jsem svůj návod ani nedělal

jinak důvod je jednoduchý, vyřivé klapky jsou v sání a určují kolik nového vzduchu jde do motoru, pokud se ti seknou v poloze zavřeno a při nastartování se neotevřou, tak řídící jednotka o tom neví ( nevím proč, ale neukazuje to chybu na diagu o klapkách, nechápu ), ale pozná, že je tam málo vzduchu a nepochopitelně tam přidá naftu, proto to začne hulit bíle a smrdí to jako stará avie, protože motor nestačí spálit tolik nafty
Jinak kdyby jste měli problém klidně mi zavolejte.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Jirkazuzka
Uživatelský avatar

Příspěvky: 43
Registrován: 5.11.2010, pát 09:59
Bydliště: Jižní Čechy

Re: problémy se studeným startem 2.4JDTm

Příspěvek od Jirkazuzka » 30.11.2011, stř 22:43

Dobře, moc díky za informace ...
Alfička 159 SW 2.4 JDTm 20V 147KW 2007
Fiat Dino 2400 Coupe V6 132kw 1972

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: problémy se studeným startem 2.4JDTm

Příspěvek od yan.ko » 30.11.2011, stř 22:47

Viriva klapka zustava v nizkych otackach zavrena. Tim ze je zavrena se zvysuje rychlost proudeni nasavaneho vzduchu proudiciho pres druhy saci ventil a vytvari se vir ve valci (proto viriva klapka), cimz dochazi k lepsimu promiseni paliva se vzduchem.

Stale otevrena = nizsi vykon v nizscih otackach, stale zavrena = nizsi vykon ve vyssich otackach.

Opravte mne pokud je to jinak.
Alfa Romeo Perfection

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: problémy se studeným startem 2.4JDTm

Příspěvek od Envel » 1.12.2011, čtv 17:48

Bude to obojí:
yan.ko popsal správně funkci, až na ten výkon, o tom se v e-learnu nepíše, pouze by víření ve válci mělo snižovat kouřivost.
cendler zas asi trefil ten důvod kouřivosti, tedy, že po nastartování nedochází ke správnému překlopení klapek ať už z jakéhokoli důvodu (zanesení celého sání, čidla, oslabení vratné pružiny na táhlu ....?)

Správná funkce klapek vypadá tak, že ve vypnutém stavu jsou otevřené, po nastartování se zavřou a otevírají se v podle otáček motoru, přičemž kolem 2,500 ot./min jsou zas plně otevřené. Proč dělají problémy při startování a jindy zas zasekáváním při dálničních rychlostech má asi různé důvody, ale podle reakcí lidí co je odpojili, se vše řeší jejich odstavením.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4035
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: problémy se studeným startem 2.4JDTm

Příspěvek od Adamsquare » 1.12.2011, čtv 22:25

Tak po nějakém měsíci nepozoruji žádný rozdíl, krom toho, že auto nesmrdí (v rámci možností). Celá výřivá klapka je tedy podle mě absolutně k ničemu.

Ke kouři se probraly už stohy. Mám 100% ověřen jediný recept - netočit motor a nenechat auto dlouho stát, pak je vše ok :roll:
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

JardaS
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 177
Registrován: 19.9.2010, ned 14:30
Bydliště: Plzeň

Re: problémy se studeným startem 2.4JDTm

Příspěvek od JardaS » 2.12.2011, pát 08:59

yan.ko píše:Viriva klapka zustava v nizkych otackach zavrena. Tim ze je zavrena se zvysuje rychlost proudeni nasavaneho vzduchu proudiciho pres druhy saci ventil a vytvari se vir ve valci (proto viriva klapka), cimz dochazi k lepsimu promiseni paliva se vzduchem.

Stale otevrena = nizsi vykon v nizscih otackach, stale zavrena = nizsi vykon ve vyssich otackach.

Opravte mne pokud je to jinak.
Naprosto správně popsáno včetně vlivu na výkon. Lepší promíchání paliva se vzduchem = lepší spalování a tudíž menší kouřivost. Proto po odstavení klapek a fixaci v otevřené poloze by se právě dalo očekávat zvýšení kouřivosti v nízkých otáčkách.

Jinak k Adamovu 100% receptu: motor normálně točím vyjímečně až k omezovači a občas i Alfička déle stojí (naposledy asi měsíc) a přesto nemám žádný problém (žádný bílý smradlavý kouř ani nepravidelný chod po nastartování). Vše tovární stav (klapky, EGR, DPF).
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: problémy se studeným startem 2.4JDTm

Příspěvek od cendler » 2.12.2011, pát 13:27

no já vám nevím, u mě DPF OFF, výřivé klapky OFF, denní nájezd kolem 100-300km, jezdím normálně město 50km/hod a mimoměsto do 130km/hod, dálnice 160km/hod, občas to vytočím, když je potřeba a nemám sebemenší problém
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4035
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: problémy se studeným startem 2.4JDTm

Příspěvek od Adamsquare » 2.12.2011, pát 18:30

Tak samozřejmě, že to není tovární plán. Prostě ti, kteří s tim mají problém to takto mohou "vyřešit" :wink:
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

1kovi
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 193
Registrován: 8.11.2011, úte 22:24
Bydliště: Banská Bystrica

Re: problémy se studeným startem 2.4JDTm

Příspěvek od 1kovi » 30.1.2012, pon 20:31

viete mi prosím poradiť ? auto mi chytí asi na siedme-deviate pretočenie motora (jeden štart).
ale len keď je studený.doma máme 1,9 a tej stačí max tri pretočenia...
naftu tankujeme na rovnakej čerpačke a ja dávam + aditíva...
menil som žhaviče aj palivový filter.
tak čo ešte ovplyvňuje štart????čo skontrolovať???? :smt102
Alfa Romeo 159 sportwagon 2,4 JTDm 154kw 2008 r.v.
DPF - OFF , EGR - OFF , CHiP - ON
By Mudr.Šarkan

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: problémy se studeným startem 2.4JDTm

Příspěvek od Liwika19 » 30.1.2012, pon 21:14

v akom stave máš baterku?
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

1kovi
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 193
Registrován: 8.11.2011, úte 22:24
Bydliště: Banská Bystrica

Re: problémy se studeným startem 2.4JDTm

Příspěvek od 1kovi » 30.1.2012, pon 22:07

Liwika19 píše:v akom stave máš baterku?
no myslím že v dobrom... aj pri -20 točí dobre... :wink:
Alfa Romeo 159 sportwagon 2,4 JTDm 154kw 2008 r.v.
DPF - OFF , EGR - OFF , CHiP - ON
By Mudr.Šarkan

Robin159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 105
Registrován: 3.5.2016, úte 12:18

Re: problémy se studeným startem 2.4JDTm

Příspěvek od Robin159 » 3.5.2016, úte 12:24

Zdravím, tak mám taky problém u 2.4 jtd při studeném startu, občas dokonce chcípne, ale vždy se pár vteřin hodně hádá, jako když starý motor nemá dobré tlaky ve válcích.
Při startu a v nízkých otáčkách by klapky měly být zavřené, pokud to dobře chápu, tak nevím, zda to může vyřešit aretace v otevřené poloze?
2.4 JTDm147kw

Nofofr
Pozorovatel

Příspěvky: 474
Registrován: 28.8.2015, pát 21:06
Bydliště: Štětí

Re: problémy se studeným startem 2.4JDTm

Příspěvek od Nofofr » 3.5.2016, úte 14:41

No pokud ti auto pri studenym startu zacoudi a beha jakoby na tri valce tak to klapky budou, jinak pokud je budes mit uz hodne spatny tak zaaretovat nejdu pokud se nepletu. Jinak je urcite lepsi sani vyndat, cele vycistit a klapky vyvarit.
Alfa Romeo Giulietta Qv 280hp
exAlfa Romeo 147 1.9 88kw 5dv 2009 pracovní
exAlfa Romeo 159 1,9jtdm 16v DPF & EGR off by Cendler swirl off
ex Alfa Romeo 156 1,9jtd 85Kw

Robin159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 105
Registrován: 3.5.2016, úte 12:18

Re: problémy se studeným startem 2.4JDTm

Příspěvek od Robin159 » 10.5.2016, úte 20:21

Nevíte, proč ten problém s klapkami se projevuje jen u studeného motoru ?

Budu se muset domluvit s cendlerem na odpojení, protože jsem na to včera koukal a nedokážu se k tomu vůbec dostat.
2.4 JTDm147kw

Nofofr
Pozorovatel

Příspěvky: 474
Registrován: 28.8.2015, pát 21:06
Bydliště: Štětí

Re: problémy se studeným startem 2.4JDTm

Příspěvek od Nofofr » 10.5.2016, úte 21:53

No jestli se nepletu tak je to tim jak je to zasrany karbonem a tim jak se to ohreje tak to povoli
Alfa Romeo Giulietta Qv 280hp
exAlfa Romeo 147 1.9 88kw 5dv 2009 pracovní
exAlfa Romeo 159 1,9jtdm 16v DPF & EGR off by Cendler swirl off
ex Alfa Romeo 156 1,9jtd 85Kw

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů