Kámen -> olejnicka -> klepání v motoru

Odpovědět
Hergoš
Uživatelský avatar

Příspěvky: 49
Registrován: 29.10.2009, čtv 22:38

Kámen -> olejnicka -> klepání v motoru

Příspěvek od Hergoš » 7.7.2011, čtv 12:22

Dobrý den sem bezradný, včera večer jsem se vracel domů a tak kilometr od domova jsem na normální komunikaci najel na opravdu nechutný špičatý a vysoký kámen. Protože to bylo to horizontu a z protisměru jelo auto. Po nárazu se asi za 3 minuty rozsvítila olejnička protože jsem byl 200 metrů od domova dojel sem na volnoběh až domu kde sem to vypnul a zaparkoval. Nutno podotknout že se z motoru ozýval zvuk skoro jako když jedete na horském kole a nešlapete .. takové cvakání.

Dnes ráno jsem kontroloval olej a k mému úžasu je ho tam ještě víc než po dolití před cca měsícem. Takže moje původní podezření na vanu oleje se nevyplnilo.

Proč by svítila tedy kontrolka oleje když na rysce je nad max oleje ?

No prostě nevím co s tím v žádném případě to nebudu startovat ovšem tady u nas na parkovišti se to asi nevyřeší. Nemáte někdo nějaký nápad ?
Aktuálně mi vrací co sem do ní dal :) Takže spokojenost až na pár detailů
--------------------------------------------------------
Alfa Romeo 1.4 TS 16V

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kámen -> olejnicka -> klepání v motoru

Příspěvek od Kůrkyn » 7.7.2011, čtv 12:25

Vana může být prohnutá tak, že přidusila sací koš. Každopádně sundat a pak zkontrolovat ložiska na klice, jestli běžela bez oleje.

Hergoš
Uživatelský avatar

Příspěvky: 49
Registrován: 29.10.2009, čtv 22:38

Re: Kámen -> olejnicka -> klepání v motoru

Příspěvek od Hergoš » 7.7.2011, čtv 15:19

Tak jsem se na ní byl podívat zdá se mi že nemá zrovna originální tvar.
Ovšem nevím jak vypadala pred tím.

Nicméně na obrázcích jsou patrné nárazy od kamenu (ty bílé místa).

http://www.uloz.to/9599307/vana-rar

tak kdyby jste se na to mohl podívat a říct mi jestli je to vážné či jestli by to s takovou vanou šlo normálně jezdit.

ps: poslední obrázek má asi největší vypovídací hodnotu
Aktuálně mi vrací co sem do ní dal :) Takže spokojenost až na pár detailů
--------------------------------------------------------
Alfa Romeo 1.4 TS 16V

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kámen -> olejnicka -> klepání v motoru

Příspěvek od Kůrkyn » 7.7.2011, čtv 21:59

Cyve, historie, plechová vana. Je to jasný, koš připláclý k vaně a proto to nemaže.

Hergoš
Uživatelský avatar

Příspěvky: 49
Registrován: 29.10.2009, čtv 22:38

Re: Kámen -> olejnicka -> klepání v motoru

Příspěvek od Hergoš » 8.7.2011, pát 12:15

pane děkuji vy se tedy vyznáte :) Takže vypustit olej , sundat vanu, kouknout po ložiskách , vyklepat vanu nandat a je to ? Takhle to vypadá jako docela jednoduchá věc pro nějakého mechanika :) já vím určitě že dokážu vypustit olej :)) Možná s trochou pomoci snad i sundám a vyklepu vanu ... pokud v tom není nějaká záludnost o které bych měl vědět. Jen mě mrzí že asi nedokážu zkontrolovat ty ložiska na klikové hřídeli (pokud se nemýlím a nazývám to správným jménem).... nevím co bych měl hledat ...

Myslíte že je rozumné to opravit(vyklepat) a nebo by bylo lepší sehnat z vraku ? Já co jsem slyšel tak je tam i nějaký problém s těsněním. Musí se tam dát nové ...

ps: koukal jestli tu je nejaky navod jak na to ale nenasel sem... Nejdrive lehnu pod auto a uvidim..
Aktuálně mi vrací co sem do ní dal :) Takže spokojenost až na pár detailů
--------------------------------------------------------
Alfa Romeo 1.4 TS 16V

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kámen -> olejnicka -> klepání v motoru

Příspěvek od Kůrkyn » 8.7.2011, pát 20:37

Vana jde sundat lehce (plechová) vyklepat stačí, ale zkontroluj i sací koš, nejlíp vyndat celý ven - může být ohnutý nebo prasklý a pak tudy přisává vzduch nad hladinou oleje.
Jak dlouho to běželo s rozsvícenou kontrolkou a v jakých otáčkách?

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Kámen -> olejnicka -> klepání v motoru

Příspěvek od HonzaR » 8.7.2011, pát 22:21

Jj--TS. motoru stačí s běžnou olejovou náplní deset- dvacet vteřin a je to na rozborku...

leda , že by ve vaně byl nalitej do oleje Bishop 460-G... pak pár minut ve středních otáčkách bez oleje není žádnej problém --zcela určitě..
Ale i napodobenina viz třeba Prolong funguje zcela bezpečně a dokáže prokazatelně ve středních otáčkách jet desítky minut bez olejovýho okruhu--viz test který jsem sem házel, otištěnej redakcí Autotipu..

Co na tom, že to "borci" jako Černý z olejů.cz budou do smrti vehementně popírat.., že je něco takovýho vůbec možný..
Praxe je praxe a opravdový objektivní test učiněnej skeptikem je nad všechnu teorii..
/Nejlépe "provozem zkouškou bez olejový náplně až do zadření" --viz Autotip a 40km na Ladě s Prolongem..po"zapracování emulze pouhých cca 400km provozu ..
To nečekal naprosto nikdo a dá se říct, že regulerním cílem tohohle happeningu bylo odhalit "podvod" --podle masírky ¨Ing.Černého..
ten se po tomhle prokazatelným výsledku raději ani nevyjádřil--takovej výsledek se mu do krámu rozhodně nehodí...
--čili pojistná aditiva nejsou blbost..a do všech Alf --mám průběžně 3-4 je dávám léta
.


osobní zkušenost...
Jednou mi před lety při návštěvě servisu u Štangla v Praze se 145- 1.9 TD natrhli hadici od olejovýho chladiče,--- dali mi tam hadicovou svorku, protože neměli jinou a po pár kilákách to při tom tlaku logicky ruplo,čili pod tlakem to lítalo z olejovýho okruhu na silnici jak z kropicí konve... za pár vteřin jsem byl --co se oleje týká --logicky úplně na suchu a nemohl jsem to při vší smůle zrovna jen tak v plným provozu špičky chcípnout..
Jel jsem totálně bez oleje řekněme minutu, dal to na stranu, nechal odtáhnout do Imofy a následovala výměna odpravený hadice..--ale jinak jsem na to přes jejich protesty nenechal ani šáhnout.Naprosto nevěřili, že se to bude točit a nevěřícně to projížděli..
prej po pár desítkách kilometrů jste tu znova, to nemohlo přežít..

Čili opakuju--na motor se ani nešáhlo, dolil se olej a dál bez sebemenších problémů nadrbal ještě 80tisíc, než mu žena nakonec uvařila hlavu, když na dálnici ve vedru odešla sahara..klika byla pořád OK a tlaky taky, olej nebral..
Ve vaně, když točil úplně "nasucho"-- byl tenkrát Bishop 400-D---

/nejsem na těchto produktech komerčně zainteresován..:-)/

Hergoš
Uživatelský avatar

Příspěvky: 49
Registrován: 29.10.2009, čtv 22:38

Re: Kámen -> olejnicka -> klepání v motoru

Příspěvek od Hergoš » 9.7.2011, sob 14:53

Dobrý den jel sem s olejnickou dobre 2 minuty ale vsimnul jsem si toho hned a jel sem na 4 ku na 1000 otacek skoro na volnobeh az domu ... U baraku nez jsem vypnul motor to uz zaclo delat docela nehezke zvuky takove klapani jako motor bez oleje proste... Rekl bych ze to snad prezije.

takze vana vyklepaná, sací koš vyřešený, ted uz jen prohlidka (zpise asi výmena šal)

foto : 4 spodní ojniční (začalo pršet dal jsem se nedostal)

http://www.ulozto.cz/9682520/saly-rar

chtěl bych vedet jak hrozne ty saly vypadaji me se zdaji tak ve strední zivotnosti ... ale nevím soudim jen podle jednoho obrazku kde byli vedle sebe porovnane nova, stara , znicena šála..

edit : Horní ojniční šály vypadají kupodivu lépe.

A na klikové se asi nedostanu... povolim snad kazdej sroub na aute ale tyhle šrouby drží jako přibité zpis se hnul motor s autem nez šroub... Zkoušel sem i prodlouzit golu tyčí ale to už bylo ostrach taková síla a nic . To trošku komplikuje výměnu :D

co takhle vyměnit jen ojnicni šály... asi to zni lajdacky co ?
Aktuálně mi vrací co sem do ní dal :) Takže spokojenost až na pár detailů
--------------------------------------------------------
Alfa Romeo 1.4 TS 16V

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kámen -> olejnicka -> klepání v motoru

Příspěvek od Kůrkyn » 15.7.2011, pát 19:44

Zdar, vyfoť ještě ty horní, ale než je vyndáš, tak si je dej k sobě a nepřeházej to. Tohle je v pohodě, to by se mohlo dát zpátky.
Jestli jsi hlavní ještě nepovolil, tak to nech, ty nebudou horší.

Hergoš
Uživatelský avatar

Příspěvky: 49
Registrován: 29.10.2009, čtv 22:38

Re: Kámen -> olejnicka -> klepání v motoru

Příspěvek od Hergoš » 15.7.2011, pát 20:19

paráda zejta na to vlýtnu a nafotim to rovnou asi koupim tmel na vanu a dam to do kupy... jinak ten motor ma tak 115 000 tak bych taky rekl ze je to celkem normalní ... jinak koumal sem i na vůle a vse je pevny, kdyz se hne ojnice tak max milimetr do strany a celá až do pístu ..edy vse

tak uz mam klasickej a presnej momentak dokonce novej :) .. a tesneni na vanu bohužel jak sem mel pujceny takovej jeden prehistorickej momentovej klic tak sem snim provedl zatezovou zkouzku šroubu v krutu a ukroutil jsem ho (porad to ukazoval 40 porad to slou stejnou silou a najednou rup ho)... Proste kurkyn mel pravdu nejdu delat traktor :D.
Jinak zavit je ok a zbytek šroubu šel naštestí vytočit prsty.

Takže momentalně potrebuju jeden šroub na ojnici. Musim to nekde sehnat.

dal jsem tam ty spodky šal jen tak s tim že je dotahnu momentakem presne.. a snad sem je dal dobre jednicka jakoby u remenu a 4 ka u prevodovky, na tom vrsku saly je to totiz vyrité jen na 1ce dale uz to necislovali, a ja se ptam proto abych si byl stropro jistej ze ten hierohlif na prvni šale je fakt jednicka a ze sou tedy vsechny na svých místech. (dal sem to podle manualu zamky jsou na stejné straně akorad naproti.

Tak snad nebude problem ty šály sem i promazal podle manualu :)
Aktuálně mi vrací co sem do ní dal :) Takže spokojenost až na pár detailů
--------------------------------------------------------
Alfa Romeo 1.4 TS 16V

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kámen -> olejnicka -> klepání v motoru

Příspěvek od Kůrkyn » 17.7.2011, ned 09:23

šroub Ti pošlu, zámky šálek musí být proti sobě, tak jak jsou obtisklé na fotce a číslem proti sobě
IMAG0287.jpg
momenty.jpg
na mail jsem Ti poslal manuál, dej vědět, jestli to došlo.

Hergoš
Uživatelský avatar

Příspěvky: 49
Registrován: 29.10.2009, čtv 22:38

Re: Kámen -> olejnicka -> klepání v motoru

Příspěvek od Hergoš » 18.7.2011, pon 23:30

Tak já nevím. podle toho co jsi napsal soudim že na té mojí fotce je to tedy dobře seřazené.(krom pořadí ale to už není problém čísla jsou čitelná a na svích místech.)

Ale nějak se mi to nezdá nemělo by to být viz obr. níže ? (zámky na stejne straně, naproti sobě na všech ojnicích ?)

já mám totiž ty zámky na tý horní časti ojnice všechny na levé straně viz obrazek

Jo díky mail došel.

Šroub budu mít zítra origo od fiatu jdu tam hned ráno (80kč za to že nemam poradne nářadí a zkušenosti :) )
Přílohy
zámky_ložisek.jpg
ojnice.gif
ojnice.gif (4.21 KiB) Zobrazeno 954 x
Aktuálně mi vrací co sem do ní dal :) Takže spokojenost až na pár detailů
--------------------------------------------------------
Alfa Romeo 1.4 TS 16V

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kámen -> olejnicka -> klepání v motoru

Příspěvek od Kůrkyn » 19.7.2011, úte 00:26

mělo by to být číslem ojnice jakoby dozadu

Hergoš
Uživatelský avatar

Příspěvky: 49
Registrován: 29.10.2009, čtv 22:38

Re: Kámen -> olejnicka -> klepání v motoru

Příspěvek od Hergoš » 20.7.2011, stř 17:43

Táák nahodil sem jí a porad vyluzovala takovej zvuk jako kdyz sem sni prijel s olejnickou na parkoviste ... porad ten cykllo zvuk :) rikal sem si takovy prace :D zarizovani a vseho a bude mi to delat tenhle zvuk jo ?! to je teda pekny... ujel sem 2 km a zvuk zmizel

tak ted se jeste neraduju protoze vim ze sem to delal ja :D a ne nejaky automechanik tak snad bude drzet jinak zvuk ma jako drive (nic moc ) ale je to stejny a jede stejne vsechno a hlavne olejnicka nesviti :) jeste par radostnych km a vymenim komplet olej.

Jeste sem chtel podekovat kůrkynovy za pevný nervy :D, cas a rady ! fakt diky ! :)

A chtel sem se zeptat ty se tim zivis a nebo to mas jako hoby ? myslim jestli mas proste dílnu a mohl bych te navstivit trebas nekdy ... Aby sis poslechl ty moje kolekce zvuku to je asi vejfuk a variator nebo nevim a nejak to poladit :)) dej vedet

Zatim ahoj ! :smt026
Aktuálně mi vrací co sem do ní dal :) Takže spokojenost až na pár detailů
--------------------------------------------------------
Alfa Romeo 1.4 TS 16V

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kámen -> olejnicka -> klepání v motoru

Příspěvek od Kůrkyn » 20.7.2011, stř 23:47

To se klidně stav, máme takovou jakoby dílnu kde děláme s kámošem svoje hobby od rána do večera :)

d.k76
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 541
Registrován: 19.3.2009, čtv 23:13
Bydliště: Krkonoše
Kontaktovat uživatele:

Re: Kámen -> olejnicka -> klepání v motoru

Příspěvek od d.k76 » 21.7.2011, čtv 18:44

Svata pravda.Kdyz te vsechno zradilo pomuze ti Kurkyn :smt023 :smt041
Alfa Romeo 145 1.4 TS 76 kw r.v.2000
Alfa Romeo 145 1.4 TS 76 kw r.v.1998 EX
Yamaha MBK 50 s italskym srdcem motorem Minareli

Odpovědět

Zpět na „145/146“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host