Voda metanol - vstřikování přímo do sání
- undermeadow
- Příspěvky: 74
- Registrován: 28.11.2010, ned 10:14
- Bydliště: Brno
Voda metanol - vstřikování přímo do sání
Systém vstřikování směsi vody a metanolu přímo do sání mě vždycky lákal pro svoji jednoduchost, pořizovací cenu, přínos a vůbec celá myšlenka využití energie skupenského tepla mě přijde dost cool
Nesmím také opomenout čistící schopnost vodní páry se silně odmašťujícím metanolem hrnoucí se velkou rychlostí sáním plného usazených sazí.
Dle mého názoru je tento systém povinností (alespoň morální) pro každého, kdo chce jakkoliv ladit přeplňovaný motor.
Vybral jsem kit americké firmy AEM (typ 30-3000). Kit obsahuje vysokotlaké čerpadlo 12barů/120W, 3 velikosti vstřikovacích trysek, nádrž 4 litry, řídící jednotku a hadičky, šroubky atd...
Celé to funguje tak, že do trubky sání, někde mezi mezichladičem a chcípací klapkou se nainstaluje tryska, kterou čerpadlo vstřikuje pod velkým tlakem směs vody a metanolu 1:1 přímo do proudu stlačeného vzduchu. Konstrukce trysky a vysoký tlak zajistí, že se směs dokonale rozpráší a tím se snadněji odpaří. Skupenské teplo potřebné na přeměnu z kapaliny na plyn je odebráno stlačenému vzduchu v sání a tím vznikne nový prostor pro více vzduchu. Řídící jednotka systému jednoduše snímá tlak v sání (za chcípací klapkou) a podle toho reguluje výkon čerpadla, tedy množství vstřikované směsi.
Přínos systému je větší množství vzduchu v sání, nižší teplota v sání a s tím spojené oddálení samozápalu a nižší teplota spalin. Dále vyšší hustota spalin lépe tlačí do lopatek turba - rychlejší nástup turba.
Instalace systému je poměrně snadná, ale to záleží na zkušenostech daného Alfisty
Řídící jednotka umístěná v pojistkové krabici v motoru...
Čerpadlo upevněné na nápravnici...
Hadice vedená tunelem spolu s palivovýma hadicema...
Nádržka na vodu/metanol s plovákovým spínačem...
Nátrubek na připojení hadice pro snímání tlaku v sání...
Vstřikovací tryska přišroubovaná na návarku na trubce sání...
Tunel pod loketní opěrkou musel ven kvůli instalaci spínače :-(
Spínač pro aktivaci systému s indikační LEDkou...
Nesmím také opomenout čistící schopnost vodní páry se silně odmašťujícím metanolem hrnoucí se velkou rychlostí sáním plného usazených sazí.
Dle mého názoru je tento systém povinností (alespoň morální) pro každého, kdo chce jakkoliv ladit přeplňovaný motor.
Vybral jsem kit americké firmy AEM (typ 30-3000). Kit obsahuje vysokotlaké čerpadlo 12barů/120W, 3 velikosti vstřikovacích trysek, nádrž 4 litry, řídící jednotku a hadičky, šroubky atd...
Celé to funguje tak, že do trubky sání, někde mezi mezichladičem a chcípací klapkou se nainstaluje tryska, kterou čerpadlo vstřikuje pod velkým tlakem směs vody a metanolu 1:1 přímo do proudu stlačeného vzduchu. Konstrukce trysky a vysoký tlak zajistí, že se směs dokonale rozpráší a tím se snadněji odpaří. Skupenské teplo potřebné na přeměnu z kapaliny na plyn je odebráno stlačenému vzduchu v sání a tím vznikne nový prostor pro více vzduchu. Řídící jednotka systému jednoduše snímá tlak v sání (za chcípací klapkou) a podle toho reguluje výkon čerpadla, tedy množství vstřikované směsi.
Přínos systému je větší množství vzduchu v sání, nižší teplota v sání a s tím spojené oddálení samozápalu a nižší teplota spalin. Dále vyšší hustota spalin lépe tlačí do lopatek turba - rychlejší nástup turba.
Instalace systému je poměrně snadná, ale to záleží na zkušenostech daného Alfisty
Řídící jednotka umístěná v pojistkové krabici v motoru...
Čerpadlo upevněné na nápravnici...
Hadice vedená tunelem spolu s palivovýma hadicema...
Nádržka na vodu/metanol s plovákovým spínačem...
Nátrubek na připojení hadice pro snímání tlaku v sání...
Vstřikovací tryska přišroubovaná na návarku na trubce sání...
Tunel pod loketní opěrkou musel ven kvůli instalaci spínače :-(
Spínač pro aktivaci systému s indikační LEDkou...
Naposledy upravil(a) undermeadow dne 7.8.2014, čtv 12:23, celkem upraveno 2 x.
Alfa 159 2,4 JTDm sedan, DPF off, Water/Methanol Injection, EGR + Swirl off + Sarkan chip
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání
Alfa Romeo Perfection
- undermeadow
- Příspěvky: 74
- Registrován: 28.11.2010, ned 10:14
- Bydliště: Brno
Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání
Jinak vzhledem k tomu, že jsem to namontoval celkem nedávno, tak jsem ještě neměl možnost to pořádně otestovat a nemám proto žádné hmatatelné důkazy, že to vůbec funguje Všechno je to ve fázi testování, což teď v zimě a před vánocema je celkem problém.
P.S.
Inspirací mě samozřejmě byli JBsmith, Clogz a yan.ko. Díky kluci
P.S.
Inspirací mě samozřejmě byli JBsmith, Clogz a yan.ko. Díky kluci
Alfa 159 2,4 JTDm sedan, DPF off, Water/Methanol Injection, EGR + Swirl off + Sarkan chip
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání
Nemas zac Mno, hlavne do tech mrazu nezapomen okruh vypustit, anebo tam ten metanol namichat. Ten mozna ted bude problem sehnat (anebo ne ).
Alfa Romeo Perfection
- undermeadow
- Příspěvky: 74
- Registrován: 28.11.2010, ned 10:14
- Bydliště: Brno
Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání
Metanol mám bez problémů z Eurošarmu za 410 korun 10 litrů (což je pálka). Jenom chtěli podepsat papír, že to nebudu lít do chlastu
Vyjel jsem asi 6 litrů směsi 1:1 a můžu říct, že tam je znatelný přírustek výkonu v celém rozsahu otáček (jenom metanol tam přidá 16kW tepla), ale nic jsem ještě neměřil.
Vyjel jsem asi 6 litrů směsi 1:1 a můžu říct, že tam je znatelný přírustek výkonu v celém rozsahu otáček (jenom metanol tam přidá 16kW tepla), ale nic jsem ještě neměřil.
Alfa 159 2,4 JTDm sedan, DPF off, Water/Methanol Injection, EGR + Swirl off + Sarkan chip
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání
Tak to kazdopadne. Jak velkou trysku jsi nakonec pouzil? Software uz jsi tomu prizpusoboval?
Alfa Romeo Perfection
- undermeadow
- Příspěvky: 74
- Registrován: 28.11.2010, ned 10:14
- Bydliště: Brno
Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání
Trysku mám tu střední (315ml/min). Software upravenej nemám, neboť do toho nevidím, ale chtěl bych právě ňákou lepší mapu. Už jenom proto, že mám pryč DPF. Tohle je taková příprava.
Alfa 159 2,4 JTDm sedan, DPF off, Water/Methanol Injection, EGR + Swirl off + Sarkan chip
- undermeadow
- Příspěvky: 74
- Registrován: 28.11.2010, ned 10:14
- Bydliště: Brno
Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání
Z toho uvolňování usazenin v sání a jinde mám taky docela strach, že by to mohlo být třeba moc z prudka a mohlo by to v ňákém větším množství někam vlítnout a nadělat neplechu, ale zatím je to v klidu a navíc moje Alfa není tak stará a zanesená, na starším kousku bych to asi ze začátku víc šetřil
Alfa 159 2,4 JTDm sedan, DPF off, Water/Methanol Injection, EGR + Swirl off + Sarkan chip
Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání
jj ved to, ze moje sanie a hadice su dost zanesene a bala by som sa teda nieco taketo na tom skusat
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...
- Pivrnec911
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2733
- Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání
Pecka:-). Slyšel někdo z vás o tom že kapalina jako voda není stlačitelná???:-):-):-). Což muže býti zásadní problém:-).
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání
Tak, určitě to tam neteče proudem , a když na to mohla jezdit WRC
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
- undermeadow
- Příspěvky: 74
- Registrován: 28.11.2010, ned 10:14
- Bydliště: Brno
Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání
Ta vstřikovací tryska je tak malá, že by se tím nikdy nemělo procpat tolik vody, aby to kriticky zatopilo válec. Nejhorší scénář by byl, při poruše řídící jednotky, že by začala vstřikovat maximálním proudem na volnoběžných otáčkách motoru. V tu chvíli by tam teklo 5,25ml kapaliny na 4,8l vzduchu za sekundu. Takže i kdyby se nic nevypařilo, tak by každý válec nasál jen asi 0,63ml nestlačitelné kapaliny, což by způsobilo zvýšení kompresního poměru ze 17:1 na 17,4:1 a to si myslím není kritický poměr pro poškození motoru.
Alfa 159 2,4 JTDm sedan, DPF off, Water/Methanol Injection, EGR + Swirl off + Sarkan chip
Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání
Jo tak o tomhle jsem už také slyšel. Vstřikovalo se snad i do leteckých motorů. Zvednutí výkonu je prokazatelné. Nestlačitelnosti vody ve zmiňovaných poměrech je nesmysl se obávat, tady žádné poškození motoru nehrozí. Dej vědět jak budeš pokračovat v testování, do tohodle bych šel taky. Akorát bych tu nádobu rád nacpal někam do motoru, protože tahat hadice až do kufru se mi nechce.
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
- Pivrnec911
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2733
- Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání
Jestli se nepletu,tam šlo o vodní ostřik chladiče turba....Ladis píše:Tak, určitě to tam neteče proudem , a když na to mohla jezdit WRC
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání
Ostrik mezichladice stalceneho vzduchu je vec jina. Vstrikovani vody s methanolem do sani ke kratkodobemu zvyseni vykonu se pouzivalo u druhovalecnych leteckych motoru. Jinak u seriovych aut s tim sveho casu experimentoval Saab.
Alfa Romeo Perfection
- Pivrnec911
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2733
- Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání
Super dík...yan.ko píše:Ostrik mezichladice stalceneho vzduchu je vec jina. Vstrikovani vody s methanolem do sani ke kratkodobemu zvyseni vykonu se pouzivalo u druhovalecnych leteckych motoru. Jinak u seriovych aut s tim sveho casu experimentoval Saab.
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání
.... já bych to předem nezvarhoval. Ať si to lidi namontují a dají vědět, jak to funguje Podle mě s touhle vychytávkou už by Audiny s 3.0TDI neměly být problém
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání
spravne..o to nam preci jde...ochcafky uz dávame, ale na 3.0 TDi by to chtelo ten ošpric intercooleru metanolemKubas píše:Audiny s 3.0TDI neměly být problém
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání
Tohle se používalo například u motoru BMW 801 ve Focke Wulfu 190 nebo DB605 v Me-109. Zařízení se jmenovalo MW50 a vstřikovalo směs do sání kompresoru.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání
Tak u těhle válečných aplikací šlo taky hlavně i o obejití octanových nároků konstrukce motoru..při plnicím tlaku 1.7 a víc ..a režimu maximálního výkonu..
On vsokooctanovej benál pro stíhačky C3 přestával být k dispozici a ..a se vstřikem vody se používala norma benálu B4..
A voda posouvá při zvýšeným kompresním poměru a vysokým plnicím tlaku odolnost proti samozápalu výrazně..takže se běžnej benál začne chovat jako vzácnější vysokooctanovej..
Čili jinak se to chová v dieselu a jinak v benálovým režimu..
/Ten název MW 50 se dá jednoduše dešifrovat jako Methanol-wasser 50:50/
Taky se občas používala verze MW30 /30 methanol 70 wasser/
Ale:/jako vždy u všeho..i tady bylo.../
Ve stíhačkách bylo tohle aplikováno v režimu maximálního výkonu při startu a v momentu tísně--při bojových manévrech přímého ohrožení--povoleno používat po dobu deseti minut, ale v praxi to bylo silně omezováno, on motor DB 605 nebyl co se spolehlivosti v tomhle režimu žádnej zázrak.
JInak se vstřikem vody to v druhý válce zkoušel kde kdo-
-Mustang v motorizaci Merlin ho měl taky..velmi obsáhlej výzkum je k dispozici ze strany amíků--právě z období 2.války..
Jinak v Merlinech se používalo palivo 100/150 pro vysoký plnicí tlaky..
Režim vstřiku vody byl přímo v souvislosti s motorizací V-1650-9, ale...
v režimu nouze WEP /musela se mechanicky poškodit plomba, /
a s hodnotou 75'' hg s palivem 100/150 (44-1 grade fuel) znamenaly dramaticky zkrácený servis interval ..čili šlo o provoz na vysoký oct. palivo ..a bez vody se toho špatně dosahovalo..
Některý motorový konstrukce potřebovaly minimálně 130.oct.
je to s oct, ároky trochu zamotaější..
první číslo=chudá směsi, druhé bohatá. Antidetonační odolnost paliva je závislá i na konkrétní směsi .Oktanové číslo tedy bylo min 100 zaručeně a až 150 v závislosti na směsi a motoru ..
On vsokooctanovej benál pro stíhačky C3 přestával být k dispozici a ..a se vstřikem vody se používala norma benálu B4..
A voda posouvá při zvýšeným kompresním poměru a vysokým plnicím tlaku odolnost proti samozápalu výrazně..takže se běžnej benál začne chovat jako vzácnější vysokooctanovej..
Čili jinak se to chová v dieselu a jinak v benálovým režimu..
/Ten název MW 50 se dá jednoduše dešifrovat jako Methanol-wasser 50:50/
Taky se občas používala verze MW30 /30 methanol 70 wasser/
Ale:/jako vždy u všeho..i tady bylo.../
Ve stíhačkách bylo tohle aplikováno v režimu maximálního výkonu při startu a v momentu tísně--při bojových manévrech přímého ohrožení--povoleno používat po dobu deseti minut, ale v praxi to bylo silně omezováno, on motor DB 605 nebyl co se spolehlivosti v tomhle režimu žádnej zázrak.
JInak se vstřikem vody to v druhý válce zkoušel kde kdo-
-Mustang v motorizaci Merlin ho měl taky..velmi obsáhlej výzkum je k dispozici ze strany amíků--právě z období 2.války..
Jinak v Merlinech se používalo palivo 100/150 pro vysoký plnicí tlaky..
Režim vstřiku vody byl přímo v souvislosti s motorizací V-1650-9, ale...
v režimu nouze WEP /musela se mechanicky poškodit plomba, /
a s hodnotou 75'' hg s palivem 100/150 (44-1 grade fuel) znamenaly dramaticky zkrácený servis interval ..čili šlo o provoz na vysoký oct. palivo ..a bez vody se toho špatně dosahovalo..
Některý motorový konstrukce potřebovaly minimálně 130.oct.
je to s oct, ároky trochu zamotaější..
první číslo=chudá směsi, druhé bohatá. Antidetonační odolnost paliva je závislá i na konkrétní směsi .Oktanové číslo tedy bylo min 100 zaručeně a až 150 v závislosti na směsi a motoru ..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 28.11.2012, stř 16:37, celkem upraveno 1 x.
- undermeadow
- Příspěvky: 74
- Registrován: 28.11.2010, ned 10:14
- Bydliště: Brno
Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání
JardaS: Nádržku do motoru nedoporučuji. Co jsem zatím zjistil, tak ta moje 4 litrová nádrž stačit nebude, vyjel jsem ji na 60km ostré jízdy. Chtělo by to tak 10litrů a umístit někde šikovně 10litrů nádrž do motorovýho prostoru nebude tak jednoduché a další závaží na už tak hodně zatíženou přední nápravu taky není dobrý, obzvláště když je v kufru tolik místa po rezervě (aspoň v mém případě). Natažení hadice z kufru k motoru, mě zabralo tak půl hodiny. Jde to krásně tím plastovým tunelem, kudy vedou palivový hadice.
Jinak mám tu řídící jednotku nastavenou tak, že spustí čerpadlo při tlaku v sání 0,8barů a zvyšuje jeho výkon až do tlaku 1,6barů, kdy vstřikuje maximálním výkonem. Čili je to nastaveno také na vykrývání špiček, kdy motor nejvíce tepelně "trpí" a kdy jsem v ohrožení ňákým třílitrovým Audi
Jinak mám tu řídící jednotku nastavenou tak, že spustí čerpadlo při tlaku v sání 0,8barů a zvyšuje jeho výkon až do tlaku 1,6barů, kdy vstřikuje maximálním výkonem. Čili je to nastaveno také na vykrývání špiček, kdy motor nejvíce tepelně "trpí" a kdy jsem v ohrožení ňákým třílitrovým Audi
Alfa 159 2,4 JTDm sedan, DPF off, Water/Methanol Injection, EGR + Swirl off + Sarkan chip
Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání
O tom, že se MW50 používalo i jako antidetonační činidlo se přít nebudu. Ale konkrétně u toho motoru BMW 801 se MW50 používalo s verzí 801D-2 která spalovala benzín C3. On měl ten motor nejdřív vstřikování toho benzínu do sání kompresoru, ale právě nedostatek vysokooktanovýho paliva vedl k vývoji MW50. S tím tlakem jsi taky trochu přes. Maximální plnící tlak při vzletovém / nouzovém režimu byl 1.42 a směl se používat maximálně 3 minuty.HonzaR píše:Tak u těhle válečných aplikací šlo taky hlavně i o obejití octanových nároků konstrukce motoru..při plnicím tlaku 1.7 a víc ..a režimu maximálního výkonu..
On vsokooctanovej benál pro stíhačky C3 přestával být k dispozici a ..a se vstřikem vody se používala norma benálu B4..
Každopádně to nic nemění na tom, že nikdo moc neřešil životnost těch motorů která byla oficiálně 100 hodin do GO. A to je hodnota kterou by asi u auta nechtěl nikdo.
Proč to vlastně nepoužívají automobilky sériově? Pokud by to bylo tak jednoduchý a geniální tak už to všichni mají ne?
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání
Tak spíš jsem se v úvodu obecně vyjadřoval ke konstrukci spojenců-ev.hlavně Merlinu..
Zase mě ty Němci tolik nerajcujou a plnicí tlaky, používaný spojencema byly
trochu jinde--on ten motor BMW takovej zázrak , jak někdy fandové 2W dělaj nebyl--a ta spolehlivost se vstřikem vody nebyla nijak valná
Rečeno na plnou hubu:: :-)
Německé motory pro stíhací letouny se v závěru války pohybovali v rozmezích kolem 1,6 - 1,8 ATA což je ekvivalent zhruba 8-11 lb.
Merliny a Griffony od RR mají pak i 16-25 lb. spolu s palivem 100/150
/ pozn.
americký (používaný brity) 150 oktanový benzín byl velmi podobný německému C3 a "klasický" 100 oktanový byl ekvivalent B4 a s tím právě němci dosahovali kolem 1,6 ATA a merlin oněch 18 lb (tedy dvojnásobek).
To pro úplnost oč mi jde...co z hlediska plnění udělali Němci na 100oct /B4/a co spojenci../
příklad:
už v roce 1939 Britové speciálně upravili Merlin II k pokusu o světový rychlostní rekord. ...Po zpevnění a modifikaci motor se speciálním palivem dával plnící tlak +27lb u hladiny moře (maximální u běžného Merlinu II té doby +6,25lb)..prostě zbytečně se ten německej potenciál u motorů pístovejch stíhačů vynáší do nebe--to jiný oblasti německého válečného průmyslu byly opravdu fenomenální..
Zase mě ty Němci tolik nerajcujou a plnicí tlaky, používaný spojencema byly
trochu jinde--on ten motor BMW takovej zázrak , jak někdy fandové 2W dělaj nebyl--a ta spolehlivost se vstřikem vody nebyla nijak valná
Rečeno na plnou hubu:: :-)
Německé motory pro stíhací letouny se v závěru války pohybovali v rozmezích kolem 1,6 - 1,8 ATA což je ekvivalent zhruba 8-11 lb.
Merliny a Griffony od RR mají pak i 16-25 lb. spolu s palivem 100/150
/ pozn.
americký (používaný brity) 150 oktanový benzín byl velmi podobný německému C3 a "klasický" 100 oktanový byl ekvivalent B4 a s tím právě němci dosahovali kolem 1,6 ATA a merlin oněch 18 lb (tedy dvojnásobek).
To pro úplnost oč mi jde...co z hlediska plnění udělali Němci na 100oct /B4/a co spojenci../
příklad:
už v roce 1939 Britové speciálně upravili Merlin II k pokusu o světový rychlostní rekord. ...Po zpevnění a modifikaci motor se speciálním palivem dával plnící tlak +27lb u hladiny moře (maximální u běžného Merlinu II té doby +6,25lb)..prostě zbytečně se ten německej potenciál u motorů pístovejch stíhačů vynáší do nebe--to jiný oblasti německého válečného průmyslu byly opravdu fenomenální..
Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání
Nemá asi cenu to tady dál rozebírat, už je to dost OT. Pěkná diskuze o těch tlacích je na těch stránkách odkud si zkopíroval ten svůj příspěvek:
http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=88&t=3027&start=80
http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=88&t=3027&start=80
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Voda metanol - vstřikování přímo do sání
Hele mladý příteli--doufám že znáš z hlavy aspoň vrtání všech běžných modelů Alf-- a že se dotěrně ptám --tys je měřil--no spíš bych věřil, žes je převzal
ty nepřenášíš konkrétní detaily technických specifikací-i o autech--ty jim do těch motorů fakt lezeš?
no kde je prosím tě teda ty osobně bereš.?
...jasně, že jsou na všechno informační zdroje a tak ze mě nemusíš dělat
pitomce--na tebou uvedeném foru nekriticky nadnášejí Němčoury--a nemám moc pocit, že by třeba výkony tebou avizovaného motoru BMW k tomu dávaly nějaký důvod...
/čili--sám si projdi tohle forum /pokud se ho neúčastníš/který odkazuješ a neplácej tu blbosti..
jinak.
Tak snad nechceš opravdu abych všechny čísla nosil 40 let v hlavě,
ani ty jsi si modelový čísla stíhačů a technickou specifikaci a další podrobný údaje nepřečetl na záchodě z Blesku..stačí vědět, jak to rámcově je , konkrétní číla si dohledáš snadno to dneska není absolutně problém--proto pozor a neplácej ani tady hovadiny.Snadno si tě někdo zkontroluje..
To že je tohle forum tematicky velmi úzký neznamená ,že je jediným, na který lidi odsud snad choděj..
speciálně si ty plnící tlaky trochu za domácí úkol projdi..
..
/Jde mi pouze o to, co OBSAHOVE říkám---čili pokud spojenci byli na stejným oct. stupni 100 benzínu schopni vytvořit dvojnásobný plnicí tlak-nepochybně-což u přeplnovaného motoru je zásadní, pak vstřik vody + další technický finty u provozu okolo maxu byly naprosto klíčový..viz mnou uvedená specifikace Merlina /
ty nepřenášíš konkrétní detaily technických specifikací-i o autech--ty jim do těch motorů fakt lezeš?
no kde je prosím tě teda ty osobně bereš.?
...jasně, že jsou na všechno informační zdroje a tak ze mě nemusíš dělat
pitomce--na tebou uvedeném foru nekriticky nadnášejí Němčoury--a nemám moc pocit, že by třeba výkony tebou avizovaného motoru BMW k tomu dávaly nějaký důvod...
/čili--sám si projdi tohle forum /pokud se ho neúčastníš/který odkazuješ a neplácej tu blbosti..
jinak.
Tak snad nechceš opravdu abych všechny čísla nosil 40 let v hlavě,
ani ty jsi si modelový čísla stíhačů a technickou specifikaci a další podrobný údaje nepřečetl na záchodě z Blesku..stačí vědět, jak to rámcově je , konkrétní číla si dohledáš snadno to dneska není absolutně problém--proto pozor a neplácej ani tady hovadiny.Snadno si tě někdo zkontroluje..
To že je tohle forum tematicky velmi úzký neznamená ,že je jediným, na který lidi odsud snad choděj..
speciálně si ty plnící tlaky trochu za domácí úkol projdi..
..
/Jde mi pouze o to, co OBSAHOVE říkám---čili pokud spojenci byli na stejným oct. stupni 100 benzínu schopni vytvořit dvojnásobný plnicí tlak-nepochybně-což u přeplnovaného motoru je zásadní, pak vstřik vody + další technický finty u provozu okolo maxu byly naprosto klíčový..viz mnou uvedená specifikace Merlina /
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 28.11.2012, stř 18:41, celkem upraveno 6 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti