EGR ventil
Re: EGR ventil
no právě... egr mám zaslepený, všechno potrubý sem zahodil a mám tam jen egr ventil s připojeným konektorem a hlásí to chybu....
řikám si že egr bude KO tak sem koupil jetou ale krásnou cívku, vyměnil sem ji a stejně to vyhodí chybu. ještě zkusim tu původní cívku rozebrat a vyčistit, pokuď to půjde, je ještě kovová, tu co sem kooupil už je novější plastová.
původní byla otevřená i za studena ale chodí krásně, ovládá EGR i nějaký jiný čidlo/snímač ? kromě tý cívky egr ventilu.....
řikám si že egr bude KO tak sem koupil jetou ale krásnou cívku, vyměnil sem ji a stejně to vyhodí chybu. ještě zkusim tu původní cívku rozebrat a vyčistit, pokuď to půjde, je ještě kovová, tu co sem kooupil už je novější plastová.
původní byla otevřená i za studena ale chodí krásně, ovládá EGR i nějaký jiný čidlo/snímač ? kromě tý cívky egr ventilu.....
Alfa Romeo 156 Sportwagon, 2.4 10v 110kW, 2003 r.v.
Fiat Tipo 3dv. 1.4 (mazel) + 3dv. 2.0 16v Turbo (snad brzo závoďák)
Fiat 500 BlackJack 1.4 100hp
Alfa Romeo Stradale Touring
Fiat Tipo 3dv. 1.4 (mazel) + 3dv. 2.0 16v Turbo (snad brzo závoďák)
Fiat 500 BlackJack 1.4 100hp
Alfa Romeo Stradale Touring
Re: EGR ventil
Chyba bude zapísaná v jednotke, ale kontrolka motora ti svietiť nebude... Zaslep obidve strany od turba aj od sania.
Alfa Romeo 164 QV
Mazda 5 GTA LF
Mazda 5 GTA LF
Re: EGR ventil
kontrolka mi nesvítí, zaslepené sání i svody mám, vše jezdí normálně ale na STK jim bude ta chyba v jednotce vadit proto takovou blbost řešim
Alfa Romeo 156 Sportwagon, 2.4 10v 110kW, 2003 r.v.
Fiat Tipo 3dv. 1.4 (mazel) + 3dv. 2.0 16v Turbo (snad brzo závoďák)
Fiat 500 BlackJack 1.4 100hp
Alfa Romeo Stradale Touring
Fiat Tipo 3dv. 1.4 (mazel) + 3dv. 2.0 16v Turbo (snad brzo závoďák)
Fiat 500 BlackJack 1.4 100hp
Alfa Romeo Stradale Touring
Re: EGR ventil
Ahoj.
Chtěl bych na 2.4 vyčistit EGR.
Postup je stejný jako u 1.9? Co jsem koukal, tak to vypadá, že 1.9 16V a 2.4 mají stejný EGR?
Rozdíl pokud vím mezi 1.9 8V a 16V byl jen v té spodní mechanické části?
Na té 8V jsem to kdysi dělal a EGR pak vydržel bez problému dalších 100000km.
Čistil jsem tu spodní část a u té hodní vrtal dírku a vyrážel selenoid, který nechodil, tak dotaz směřuje tam, zda je ta hodní část konstrukčně stejná na 2.4 jako u těch 1.9.
Vymontovat EGR u 2.4 lze bez demontáží čehokoliv dalšího, jak u té 8V?
Chtěl bych na 2.4 vyčistit EGR.
Postup je stejný jako u 1.9? Co jsem koukal, tak to vypadá, že 1.9 16V a 2.4 mají stejný EGR?
Rozdíl pokud vím mezi 1.9 8V a 16V byl jen v té spodní mechanické části?
Na té 8V jsem to kdysi dělal a EGR pak vydržel bez problému dalších 100000km.
Čistil jsem tu spodní část a u té hodní vrtal dírku a vyrážel selenoid, který nechodil, tak dotaz směřuje tam, zda je ta hodní část konstrukčně stejná na 2.4 jako u těch 1.9.
Vymontovat EGR u 2.4 lze bez demontáží čehokoliv dalšího, jak u té 8V?
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: EGR ventil
Kontrukčně je stejný, hřídelka se dá vyrazit úplně stejně. Odmontuj si vyrovnávací nádržku chladicí kapaliny, pak jdou mnohem líp vytáhnout šrouby EGRu, jinak je to pohoda a nic dalšího dolů nemusí.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: EGR ventil
Dekuji
Jeste dotaz. Cim to cistit? Minule jsem se s tim drbal ciste mechanicky a kartackem a jemnym smirglem.
Funguji ty cistice sani/EGR co se prodavaj ve spreji?
Nemyslim to tak, ze bych to jen strikal do sani za behu jak u toho pisou, ale zda to rozpusti tu srajdu, kdyz to rozeberu a pomuzu si tim u rucniho cisteni.
Jeste dotaz. Cim to cistit? Minule jsem se s tim drbal ciste mechanicky a kartackem a jemnym smirglem.
Funguji ty cistice sani/EGR co se prodavaj ve spreji?
Nemyslim to tak, ze bych to jen strikal do sani za behu jak u toho pisou, ale zda to rozpusti tu srajdu, kdyz to rozeberu a pomuzu si tim u rucniho cisteni.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: EGR ventil
Já používal čistič karburátoru Den Braven a šlo to krásně dolů.x-f píše: ↑26.7.2018, čtv 16:16 Dekuji
Jeste dotaz. Cim to cistit? Minule jsem se s tim drbal ciste mechanicky a kartackem a jemnym smirglem.
Funguji ty cistice sani/EGR co se prodavaj ve spreji?
Nemyslim to tak, ze bych to jen strikal do sani za behu jak u toho pisou, ale zda to rozpusti tu srajdu, kdyz to rozeberu a pomuzu si tim u rucniho cisteni.
Alfa Romeo 159 SW,1.9 JTDm 16V
Re: EGR ventil
Díky za tip. Já koukal do kelly (páč to mám u práce) co tam maj a tohle mě to nenašlo, přitom ho maj.
Zítra vyzvednu a o víkendu to udělám.
BTW zkoušel jste někdo někdy tyhle věci stříkat do toho sání za běhu jak je to myšlené? Funguje to alespoň trochu?
Páč až vyčistím to egerko, tak mě bude zbytek pyxly k ničemu.
Zítra vyzvednu a o víkendu to udělám.
BTW zkoušel jste někdo někdy tyhle věci stříkat do toho sání za běhu jak je to myšlené? Funguje to alespoň trochu?
Páč až vyčistím to egerko, tak mě bude zbytek pyxly k ničemu.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
- rbiciste
- Pozorovatel
- Příspěvky: 252
- Registrován: 1.2.2013, pát 12:32
- Bydliště: Divec u Hradce Králové
Re: EGR ventil
V autokelly mají přímo sprej s hadičkou na čištění EGR a turba. Mně to fungovalo moc dobře.
Radovan
Radovan
Volvo V70 D2 (2015)
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault
Re: EGR ventil
Ted jsem si tu nasel vlakno uzivatele, který si nechal udelat dekarbonizaci profi a bylo mu to k nicermu. Primo v ceste proudu to viditelne cisti, ale to je asi vse.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
- tatkoTom
- Pozorovatel
- Příspěvky: 470
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
Do dvoch JTD aj keď nie sú Alfy dávam letný/zimný VIF. Hlavne to druhé auto keď som viezol domov a pridal - neskutočne dymilo. Teraz málinko zadymí len pri zošliapnutí pedála na doraz - v oboch originál EGR, nájazdy 180000, 250000.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: EGR ventil
Já měl 1.9 8V v Astře. EGR začal zlobit v 90tkm. Vyndal jsem ho a vyčistil jen spodek, což byla chyba. Už to nejelo po složení vůbec, páč jsem zatlačil tu tyčku od selenoidu a už se to nevrátilo. Rozebral jsem to znovu, odvrtal a vyklepl selenoid a byla tam fura bordelu. Navíc byla už narušená povrchová nerez úprava na tom válečku a kvetl, takže nabobtnal a nechodil tam. Očistil jsem to a ošmirgloval, namazal a složil a pak to začlo blbnout znova až po 200tkm. To už jsem dal nový EGR.
Jinak jsem tenkrát zkusil nějaký čistič vstřiků, páč to mělo okolo 150tkm už korekce na jednom okolo 3. Pak to kleslo pod 1. Takže teď jsem tam tu lahvičku do Alfy taky nalil. Nic to nestojí a možná to něco dělá. VIF sem dnes taky kupil, když jsem šel ro ten čistič sání. Taky to nic nestojí a vyjde to na cca 20 haléřů na litr, tak tam jednu 0,5l flašku proženu preventivně.
Nicméně pochybuju, že by tyhle věci měli nějaký vliv na bordel v EGR, sání či na klapkách. Proto jsem se ptal na ty čističe sání, zda to něco dělá. Když už jsem si koupil 300ml čistič na EGR, kterej budu rozebírat, tak zda to pak do toho sání nevystříkat co bude.
Ale je tu vlákno člověka co dal několik tisíc za velký čistění sání těmahle profi sajrajtama a stejně pak musel řešit zatuhlý klapky v sání mechanicky, páč to čištění pomohlo jen trochu. Cesty kudy to fouká to vyčistilo krásně, ale vše ostatní zůstalo zasraté.
Jinak jsem tenkrát zkusil nějaký čistič vstřiků, páč to mělo okolo 150tkm už korekce na jednom okolo 3. Pak to kleslo pod 1. Takže teď jsem tam tu lahvičku do Alfy taky nalil. Nic to nestojí a možná to něco dělá. VIF sem dnes taky kupil, když jsem šel ro ten čistič sání. Taky to nic nestojí a vyjde to na cca 20 haléřů na litr, tak tam jednu 0,5l flašku proženu preventivně.
Nicméně pochybuju, že by tyhle věci měli nějaký vliv na bordel v EGR, sání či na klapkách. Proto jsem se ptal na ty čističe sání, zda to něco dělá. Když už jsem si koupil 300ml čistič na EGR, kterej budu rozebírat, tak zda to pak do toho sání nevystříkat co bude.
Ale je tu vlákno člověka co dal několik tisíc za velký čistění sání těmahle profi sajrajtama a stejně pak musel řešit zatuhlý klapky v sání mechanicky, páč to čištění pomohlo jen trochu. Cesty kudy to fouká to vyčistilo krásně, ale vše ostatní zůstalo zasraté.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: EGR ventil
Tak už to předemnou první majitel zjevně dělal a ne příliš dávno.
Už při rozebírání jsem si všiml záslepky/podložky se čtyřma dírama.
Spodní část jen maličko zanesená. Hodní absolutně čistá. Vůbec tam z té spodní nebylo nafoukáno a chodilo to hladce, takže jsem to ani nevyrážel. Na tom vršku bylo vidět, že to bylo už odvrtáno a celkem precizně zalepeno.
Asi deset minuj jsem ztratil odšroubováním té spodní příruby. Na 8V 1.9 je to totiž přišroubováno šrouby na imbus zespodu (tedy alespoň na Opelu to tak bylo), takže hlavně na ten blíž motoru se strašně blbě dostává. Tak nějak sem to předpokládal stejné a snažil se nahmatat hlavy šroubů a až pak mě došlo, že to jsou konce šroubů co jdou skrz vrchem
Už při rozebírání jsem si všiml záslepky/podložky se čtyřma dírama.
Spodní část jen maličko zanesená. Hodní absolutně čistá. Vůbec tam z té spodní nebylo nafoukáno a chodilo to hladce, takže jsem to ani nevyrážel. Na tom vršku bylo vidět, že to bylo už odvrtáno a celkem precizně zalepeno.
Asi deset minuj jsem ztratil odšroubováním té spodní příruby. Na 8V 1.9 je to totiž přišroubováno šrouby na imbus zespodu (tedy alespoň na Opelu to tak bylo), takže hlavně na ten blíž motoru se strašně blbě dostává. Tak nějak sem to předpokládal stejné a snažil se nahmatat hlavy šroubů a až pak mě došlo, že to jsou konce šroubů co jdou skrz vrchem
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: EGR ventil
Já jsem teď absolvoval anabázi s EGR na motoru 2.0 JTDm 125kW. Třeba se popis bude někomu hodit. Auto mám rok cca po půlroce mi začalo nahodile škubat, hlavně za studena. Přičítal jsem to špatný naftě a opravdu z nějakých čerpaček to dělalo soustavně, z jiných jsem najel třeba 500 km a úplná pohoda.. Pak jsem jel zase natankovat tu domněle dobrou naftu a po pár km zase škubání. Diagnostika nenašla žádný chyby, naftu jsem vifoval a dokonce jsem měl 14 dní pokoj, když jsem použil čistič palivový soustavy od Liqui Moly. Jenže to všechno byla jen shoda náhod. Pak to začalo dělat při nějakým zaškubání i takovej divnej zvuk, jako takový škroukání plastový:( Semtam pomohlo jí protáhnout v otáčkách po zahřátí, ale po pár dnech zase problém zpátky. Tak jsem zajel do servisu, udělala se diag za jízdy a zjistilo se, že EGR blbne, při víc sešápnutým plynu. V tu chvíli už to při akceleraci vibrovalo kolem 2000 ot/min a krásně zezadu bílošedě kouřilo:( Tak šel ven a zkusili jsme ho přes dig na test funkce. Bohužel v tomhle motoru ho ovládá servo a to vytahuje a zatahuje tyčku, která ho otevírá a zavírá. Ta byla dodrbaná a nefungoval dobře ani po vyčištení. Takže jsem jen koupil EGR od Wahleru - super kauf, protože na origu byla zn DellOrto. Wahler je přebalený DellOrto, takže trefa Bohužel mechanik když ho vyndal a chtěl to očistit uvnitř, tak zjistil, že tam je voda. Ta se tam dostávala blbým těsnením na krytu EGRu, což je vlastně výměník. Tudíž jsme tam vrátili starej a objednal jsem jeěte ten kryt komplet s těsněníma, pač jen gumičky by stály 700,- a komplet se vším byl za 1500,-. Jak EGR, tak kryt s výměníkem lze vyndat a zpátky namontovat na autě, ale hlavně ten výměník je drbačka, dostat tam zpátky šrouby. Apropo regenerace DPF probíhala naprosto v pohodě. Teď jezdím zase suprově.
Alfa Romeo 156 2.0TS bluecosmo metla
Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDM černočerná černá:)
Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDM černočerná černá:)
Re: EGR ventil
Díky za info, taky mě to čeká
Mimochodem, regenerace DPF ti probíhají jak často?
Mimochodem, regenerace DPF ti probíhají jak často?
Re: EGR ventil
No cca co 600km podle diagu, ale já jezdím denně tak 2x25km, a semtam to protáhnu dál:(
Alfa Romeo 156 2.0TS bluecosmo metla
Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDM černočerná černá:)
Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDM černočerná černá:)
EGR ventil ostrava nebo vysocina??
Zdarec chlapi je tu jeste nekdo kdo dela upravu rid. Jednotky pro zaslepeni egr?? 156 1.9 110kw okoli zdar nad sazavou nebo ostrava?? Diky
- Rasputin
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1854
- Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
- Bydliště: Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
Aku sadu na zaslepenie EGRka je treba na AR156 1.9 16V 103KW, lebo co som sa pytal, tak uz mam ale 4 verzie. ze len tu spodnu malu, potom ze len tu hore priamo pri egr, potom ze obidve, potom uz dosli aj take ze dierovane, dalsi ze plne... co tam mam teda narvat, a kam na obe strany ci len jednu, a je treba pri tomto motore riesit aj upravu ECU?
na 1.9 77kw som egr proste dal prec a narval full zaslepku, ziadny soft, nic, a bolo.
na 1.9 77kw som egr proste dal prec a narval full zaslepku, ziadny soft, nic, a bolo.
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4
Re: EGR ventil
Plná nahoru a softwarově vypnout. Mám to tak 5 let a 3 technické. Když to dáš i dolů, tak tím nic nezkazíš. Aspoň se ti tam nebudou držet saze. Ale nutné to není.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL
- Rasputin
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1854
- Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
- Bydliště: Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
dik, konecne naka rozumna odpoved
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 3 hosti