JTDm žere olej
Re: JTDm žere olej
Tak mezi ryskami je litr, takže to máš akorát vždycky do výměny. Můžeš ještě mrknout na hadici do cooleru jestli turbo něco nepropouští, ale já bych byl v klidu. Kolik máš nalítáno? Mně to teď vzalo tak do 0,5 l na 13 tis. ,ale mám zase new turbo
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6992
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: JTDm žere olej
holt to už nejsou nový auta, bere mi to asi jako Ladisovi víc jak 1/2 litru od výměny do výměny do toho nedoleju (cca. + - 15 000km) , takže si z toho nedělám hlavu, kor když slyšim, nebo čtu, jak do VWčka dolejvaj i litr po 1000km
Mechanik mi taky říkal, že lití oleje po horní rysku měrky je hovadina, prostě nalejt požadované množství co píše výrobce aby oleje bylo mezi ryskama, když je to přelitý má pak prostě ten olej víc tendenci se tlačit všude možně ven
Takže nehrotit a užívat si auta
Mechanik mi taky říkal, že lití oleje po horní rysku měrky je hovadina, prostě nalejt požadované množství co píše výrobce aby oleje bylo mezi ryskama, když je to přelitý má pak prostě ten olej víc tendenci se tlačit všude možně ven
Takže nehrotit a užívat si auta
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: JTDm žere olej
Tak dneska jsem byl menit olej a trosku jsem predcil sva ocekavani...mel jsem rysku na minimu (11 tis km)a chybelo 0,5l...po naliti 4,5L (podle predpisu 4,4) je olej ve 3/4 rysky...takze to je si myslim naposto vklidu vzhledem k tomu jakym stylem jsem na tenhle olej jezdil...jeste jsem jen ze zvedavosti sundal hadici od turba a byl jsem mile prekvapen...turbo skoro suche a v hadici trocha mastnoty...
Alfa Romeo Giulietta, 2.0 JTDm 125kW TCT, r.v.2012
Alfa Romeo GT 3,2 BUSSO 176kW, r.v.2004
Alfa Romeo BRERA, 2,4JTDm 20V 154kW, r.v.2008 ex
Alfa Romeo 147, 1.9JTDm 16V 110kW, r.v.2007 ex
Alfa Romeo GT 3,2 BUSSO 176kW, r.v.2004
Alfa Romeo BRERA, 2,4JTDm 20V 154kW, r.v.2008 ex
Alfa Romeo 147, 1.9JTDm 16V 110kW, r.v.2007 ex
Re: JTDm žere olej
Ahoj všem. Trochu to tady oživím a zároveň pochlubím. Dnes sem se byl projet se svou 156 129Kw JTDm 20v. Přijel sem do garáže a mrknu pod kapotu a?....za baterkou a pod hadicí sání je nějáká asi pojistková krabička a ta byla totálně od oleje,vůbec vše kolem. Pravda dneska sem tu potvůrku nešetřil a jednou nebo snad 2x byla vytočená až za 4000otáček. Utřel sem to,co šlo..pak sem mrkl na olej a měrka stále na max,dle PP taky na max. Pak mi otec říká že to už je po několikátý. Vždy prý po delší trase. Nechápu,dle PP a pohledu je olej na max,a nízký tlak mazání to taky nehlasí. Takže má někdo nějáký tip??
Alfa Romeo 156 SW-2.4 JTD 20V 129Kw 385Nm GQ
Re: JTDm žere olej
Měřil jsi to vždy u studeného motoru až všechno steklo dolů, protože z toho tvého článku mi připadá, že hned po jízdě. Potom se to špatně měří, protože ta měrka po vytáhnutí bývá různě pokejděná. Nicméně máš asi někde díru v hadici, což bych asi řešil . Hadice bývá vždycky lehce mastná, ale pokud to tam bylo fest prolitý, tak asi už je trošku načaté turbu, chce to hlídat. Mě to sežere cca kolem 0,3 l na 13 tis. Km.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: JTDm žere olej
Samo že u studeného,ale počkal sem až stekl dolů(byl sem tam kvůli tomu hodinu:D protože sem se snažil očistit tu krabičku pod tou velikánskou hadicí)-sem naučený z twin sparka takže i na JTDm kontroluji před každou jízdou atd a vždy na max. Sem laick,ale ta hadice nahoře co jde kolem baterky(ta velkáa nejvetší ) tak z toho žeby chcalo tolik oleje? Spíš mě zaráží že to prý udělalo několikrát a oleje neubejvá- po krátké trase to tak po....pocakané není. Samo že řešit to budu.
Alfa Romeo 156 SW-2.4 JTD 20V 129Kw 385Nm GQ
Re: JTDm žere olej
Jen ještě dodám,že ta hadice byla mastná ze spod,čili nad krabičkou a blíž k motoru,jak je připevněna sponou,jinak cela suchá. A asi se z toho klube slušný průser ne
Alfa Romeo 156 SW-2.4 JTD 20V 129Kw 385Nm GQ
Re: JTDm žere olej
Ať ti někdo vleze do auta a šlape ti po plynu, ty koukej na tu hadici. I z malé dírky, které si ani nevšimneš se po natlakování ukáže pořádná.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: JTDm žere olej
zejtra zkusím. Napadlo nás to,ovšem s olejem ..ne to prohmatat Dík za radu
Alfa Romeo 156 SW-2.4 JTD 20V 129Kw 385Nm GQ
Re: JTDm žere olej
Ahoj všem,tak sem tedy mrkl na hadici...ani sem to nemusel protáčet,pořádně sem jí čapl a samo že děravá ,potom jsme to trošku protočili a samo že to foukalo jako prase
Alfa Romeo 156 SW-2.4 JTD 20V 129Kw 385Nm GQ
Re: JTDm žere olej
No vidíš
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: JTDm žere olej
Také se přidám s podobným problémem, jako měl skippy.
Mám AR 159 2.4 JTDm. Od výměny oleje mi ukazatel na palubce ukazuje už o dva stupně menší hladinu oleje a na měrce jsem zhruba 1/4 od spodní hranice. Motor nikde neteče (dával jsem pod něj karton pře jízdou i po jízdě), nijak extrémně to nekouří, expanzní nádobka od chladicí kapaliny je čistá.
Turbo se mi nezdá, že by nějak pískalo a tlačí bez problému, žádné kolísání až do 1,5 baru. Ale nevím, kde jinde mi může olej mizet tak rychle, než právě skrz turbo. Chystám se dneska podívat na mezichladič, jak jste tu někdo psal. Nějaký tip, jak hadici odpojit, co si mám vzít za vercajk? Leze se k ní horem, nebo dolem (mám v garáži jámu, takžeto není problém)?
Případně nejaký tip, kam olej může takto mizet?
Mám AR 159 2.4 JTDm. Od výměny oleje mi ukazatel na palubce ukazuje už o dva stupně menší hladinu oleje a na měrce jsem zhruba 1/4 od spodní hranice. Motor nikde neteče (dával jsem pod něj karton pře jízdou i po jízdě), nijak extrémně to nekouří, expanzní nádobka od chladicí kapaliny je čistá.
Turbo se mi nezdá, že by nějak pískalo a tlačí bez problému, žádné kolísání až do 1,5 baru. Ale nevím, kde jinde mi může olej mizet tak rychle, než právě skrz turbo. Chystám se dneska podívat na mezichladič, jak jste tu někdo psal. Nějaký tip, jak hadici odpojit, co si mám vzít za vercajk? Leze se k ní horem, nebo dolem (mám v garáži jámu, takžeto není problém)?
Případně nejaký tip, kam olej může takto mizet?
Naposledy upravil(a) JBG dne 19.9.2015, sob 00:11, celkem upraveno 3 x.
Re: JTDm žere olej
Tak jsem provedl další testy s následujícími výsledky:
Při otevřeném víčku oleje se z hrdla nekouří ani z něj není cítit zápach spáleniny.
Sundal jsem hadici vedoucí do mezichladiče vzduchu a jak hadice, tak ústí mezichladiče je až překvapivě suché, pouze na stěny byly očouzené.
Znovu jsem to projel a pořádně zkontroloval jaký kouř jde z výfuku. Z ohřátého motoru jde úplně klasický dieslový kouř.
Dolil jsem zhruba půl litru oleje (Selenia WR 5w40, ten už tam byl i předtím), tak uvidím, co se bude dít dál.
Při otevřeném víčku oleje se z hrdla nekouří ani z něj není cítit zápach spáleniny.
Sundal jsem hadici vedoucí do mezichladiče vzduchu a jak hadice, tak ústí mezichladiče je až překvapivě suché, pouze na stěny byly očouzené.
Znovu jsem to projel a pořádně zkontroloval jaký kouř jde z výfuku. Z ohřátého motoru jde úplně klasický dieslový kouř.
Dolil jsem zhruba půl litru oleje (Selenia WR 5w40, ten už tam byl i předtím), tak uvidím, co se bude dít dál.
Re: JTDm žere olej
Na palubák se vykašli. Teď hlídej kolik bude vždy na měrce. Taky mi po výměně palubák ukazuje, že jsem na max. ( i když tam dám 5l a náplň je 5,5) a po nějaké době to padne na polovinu a tam už to drží.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
- alfa 159V5
- Nováček
- Příspěvky: 166
- Registrován: 26.4.2012, čtv 10:50
Re: JTDm žere olej
Nechci Vás strašit,ale fiat začal brutálně odsírat motory jak benzínové tak naftové. Mám na servisu 6 předváděček od guliety až po ducato vša najeto od 2-15 tis a neustále za mnou chodí prodejce ať mu doleju olej motory 0,9 multyair, 1,4 T, 1,6 JTDM, atd všude tak 0,5 l na 1000 km i u přiblblého 1,2 a 1,4 8V. jezdí mi tam alfa 159 1,8 TBI má najeto 150 tis a po 2 tis sme dolívali 0,7 l ještě v normě,ale asi budem rozdělávat motor.
typický žrout ducato 2,3 JTD s posraným intervalem 48 tis za interval se dolívá až 6 litrů. hrozný nesmysl výrobců.
typický žrout ducato 2,3 JTD s posraným intervalem 48 tis za interval se dolívá až 6 litrů. hrozný nesmysl výrobců.
Re: JTDm žere olej
"typický žrout ducato 2,3 JTD s posraným intervalem 48 tis za interval se dolívá až 6 litrů. hrozný nesmysl výrobců,,
To se pak nemusí ani měnit páč to je přirozená a kompletní výměna oleje během provozu mé Jtdm zaplaťpánbůh 0,1 l prostě nic na 15 tis km
To se pak nemusí ani měnit páč to je přirozená a kompletní výměna oleje během provozu mé Jtdm zaplaťpánbůh 0,1 l prostě nic na 15 tis km
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
Re: JTDm žere olej
To JBG: Pokud ti zmizelo trochu oleje relativně krátce po výměně(2čárky jsou kolem 0,5l), tak to mohlo být tím, že prostě mechanik dolil do plna, ale nenechal to sednout a tak se to projevilo až později. Nevím ale jak dlouhé štreky a jakým stylem s tím jezdíš a zda si sledoval ukazatel oleje před startem průběžně. Další věc je, že po vyndání DPF tyto motory trochu oleje sem tam papnou, hlavně, když se jim trochu víc nakládá, jelikož před vyndáním jej sice žraly taky, ale doplňovaly naftou při regeneracích, takže majitel si mohl kolikrát myslet, že mu oleje snad přibývá. Já když jezdím klobouka, tak olej nemizí vůbec, ale jak dám nějakou hodně dlouhou štreku nebo rychlostní vložku, tak cosi málo zmizí.
Na tvém místě bych to dolil na max. a po dalších cca 1000km to čeknul, zda úbytek pokračuje stejným tempem, pokud ne tak bych to neřešil.
Na tvém místě bych to dolil na max. a po dalších cca 1000km to čeknul, zda úbytek pokračuje stejným tempem, pokud ne tak bych to neřešil.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
- alfa 159V5
- Nováček
- Příspěvky: 166
- Registrován: 26.4.2012, čtv 10:50
Re: JTDm žere olej
přesně tak to sem říkal zákošovi,že se nemusí bát,že přejede interval:D ale vážně.rakonek píše:"typický žrout ducato 2,3 JTD s posraným intervalem 48 tis za interval se dolívá až 6 litrů. hrozný nesmysl výrobců,,
To se pak nemusí ani měnit páč to je přirozená a kompletní výměna oleje během provozu mé Jtdm zaplaťpánbůh 0,1 l prostě nic na 15 tis km
Re: JTDm žere olej
@Envel: Byl jsem u toho (dělal to Cendler), nalili jsme do toho plných 6 litrů (tři dvoulitrové plechovky). Jezdil jsem s tím mix dálnice a okresky a chvílema jsem na to šlapal, abych si to vyzkoušel, ale nic extrémního. Hladinu oleje jsem kontroloval vždy jen přes palubák, ukazoval plno a jedno ráno hop, dvě čárky dole.
Každopádně teď jsem to dolil (0,5 l, ale nejsem úplně na max) a uvidím, jak moc to bude ubývat.
Každopádně teď jsem to dolil (0,5 l, ale nejsem úplně na max) a uvidím, jak moc to bude ubývat.
Naposledy upravil(a) JBG dne 19.9.2015, sob 00:12, celkem upraveno 1 x.
- pedro m
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1424
- Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
- Bydliště: karpaty
- Kontaktovat uživatele:
Re: JTDm žere olej
cekni si kolik ti jde z odvetravani klikovky do sani, taky by mohl byt prasknuty (rosici) chladic oleje, podiv se jestli nekde neco neni poblite olejem, cekni jak mas utahnuty uzaver filtru, kdyby ti lehce (pozdeji i vic) zacala klouzat spojka mohlo by to byt gufero kliky, taky by bylo fajn juknout na ic, pokud se ti tam nasbira MOC oleje, mohl bys mit nadherny zazitek
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
Re: JTDm žere olej
@pedro m: Na mezichladič jsem koukal, z turba to s největší pravděpodobností nejde (psal jsem to výše). Od oleje to nikde není, motor je kásně čistý. Jak dokážu zjistit, to odvětrávání klikovky? Tam je ten separátor vzduchu a oleje? Jak se k tomu dostanu?
- pedro m
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1424
- Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
- Bydliště: karpaty
- Kontaktovat uživatele:
Re: JTDm žere olej
jukni na koleno tenke hadice u sani, orientuj se dle obrazku kde jsem daval dalsi separator,
po sundani VELKE hadice sani co jde na turbo taky muzes videt jak moc je zablita saci strana turba
po sundani VELKE hadice sani co jde na turbo taky muzes videt jak moc je zablita saci strana turba
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
Re: JTDm žere olej
Tak jsem to byl odmontovat a pokusil jsem se to nafotit. Olej v tom je, ale nevím, zda to je přípustná míra. Když jsem sáhnul do hadičky odvětrávání, tak tam bylo dost mastné šmíry. Po odmontování tlusté hadice sání z turba tam bylo znatelně tekutého oleje (1.obrázek). Stejně tak na přípoji odvětrávací hadičky jak zvenku (2. obrázek), tak uvnitř (3. obrázek).
1. Pohled na část, která vede k turbu:
2. Pohled na přípoj z odvětrávání do sání:
3. Pohled zespodu do hadice sání, vlevo je vidět ústí odvětrávání:
4. Pokus o pohled do hadičky odvětrávání:
5. Pohled do sání turba:
Otázka tedy zní, je to v normě, nebo mne čeká po nastřádání oleje v mezichladiči onen nádherný zážitek?
1. Pohled na část, která vede k turbu:
2. Pohled na přípoj z odvětrávání do sání:
3. Pohled zespodu do hadice sání, vlevo je vidět ústí odvětrávání:
4. Pokus o pohled do hadičky odvětrávání:
5. Pohled do sání turba:
Otázka tedy zní, je to v normě, nebo mne čeká po nastřádání oleje v mezichladiči onen nádherný zážitek?
Naposledy upravil(a) JBG dne 12.7.2015, ned 08:35, celkem upraveno 1 x.
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6992
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: JTDm žere olej
pozoroval bych úbytky oleje přes měrku. Dolej si tak abys měl hladinu oleje mezi ryskama, ten stav odečteš i na palubáku a jezdi. no a když uvidíš úbytek na palubáku tak bych to skouknul i na té měrce. Pokud auto nehulí jak protržený, tahá jak má, tak bych se zbytečně neplašil. Můžeš samozřejmě skouknout i ten chladič oleje plus hadice k němu vedoucí
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
- alfa 159V5
- Nováček
- Příspěvky: 166
- Registrován: 26.4.2012, čtv 10:50
Re: JTDm žere olej
ja to tak mel zaprasene u kazdeho naftaku. me proste auto olej nezere spis se bojim,ze mi ukapavaji vstriky,rpotoze uz 8 tis se hladina nehla a neverim,ze se 5 valec neco neveme kor kdyz jezdim porad se studenym motorem.zasada u koncernu fiat davat mezi MAX a MIN ja musim ted odpustit tak 3 litry a dolit 2 nove at to proverim.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti