Kvalita nafty a aditiva

Odpovědět
Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Milano75 » 8.9.2010, stř 17:42

když sem jezdil na čistej stolní olej, tak mi žhavičky odcházely průměrně 1 za tejden :)
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od HonzaR » 8.9.2010, stř 20:54

Xjohny: nafta 60 CČ a víc se nejvíc pozná na klasickém TD, tam je ta změna
pružnosti a ztišení markantní, surová nafta 52 CČ s mizernou aditivací je na komůrkáči relativně hlučná,zvlášť pokud je třeba čerpadlo přitažený nahoru /Milano 75 :-D / a spotřeba jde na těch lepších naftách okolo 60CČ s dodatečnou aditivací / u komůrkáče /ještě o litr a něco dolů..což jsou čísla 6litrů/město jak víno na klasickém VM , na druhou stranu komůrkáč vezme klidně i ten friťák nebo mletou tchýni..

Nafty s CČ okolo 60, aditivované 2EHN / 2-etylhexylnitrátem /jsou opravdu měkké a tiché, tak ho dávají v podstatě všichni, no klíčové je reálné množství na 1litr.čím víc, tím měkčí chod.
Shell u nás 50jednotek, v Německu 300...Verva aktuálně okolo 300? jednotek,
Aral míval 1200 jednotek--v tom byl celý ten zázrak nejtišší nafty--čili 1,2g/litr.. :smt021
a tyhle množství aditiv dělají ze sprostý nafty ze statku moderní palivo..bohužel
tyto látky nejsou obsaženy v dodatečných aditivech-patří do rukou chemika a
pokud by to někdo chtěl "okořenit po domácku", mohl by se automobil snadno změnit v jiný druh dopravního prostředku... :smt033

Základním problémem ,který dodatečná aditivace může řešit luxusně je --kromě stabilizace biosložky a navýšení CČ řádově o 3-4 jednotky--"mazivost", protože
aktuálně platná norma nevyhovuje v zásadě mazivostní hladinou CR čerpadlům.z principu.
/Tady třeba zmíněnej VIF exceluje -při těch pár kačkách na nádrž/
Ona holt ta hluboce odsířená nafta švédského typu, která se dnes prodává, nemá s naftou-
myslím tou klasickou mastnou-tolik společného--je tvořena dvěma složkami-dneska je to destilační petrolejové pásmo 160-260stC + plynový olej z pásma 250-360stC ,dańí za ekologii jsou tvrdé požadavky na odsíření na úroveň 10ppm-klasická hydrogenace v podstatě nestíhá, dvoustupňové postupy nejsou výjimkou..letní nafta má víc plynového oleje, kterej tuhne okolo 0stC a zimní naopak víc petrolejové frakce, která tuhne při -50stC., + aktuální přidávání kyslíkatých látek - třeba methylesteru k jinak klasickým destilovaným uhlovodíkům vytváří v palivové soustavě jiné chemické poměry a jiný druh agresivity výslednýho koktejlu..tohle řeší norma ČSN EN 590:204--která připouští právě biosložky..
Jen podotýkám, že na blbnutí oblíbený kerosin fakt blbě maže čerpadla :-) a musí se přidávat mazivostní aditivum aspoň okolo 300ppm

Problémem paliva s biosložkou je mikrobiologiský rozklad, musí se přidávat "jedy" proti bakteriím ..Je také výrazně zvýšená korozivnost, tato nafta z principu váže vodu

To je všeobecně potvrzenej fakt a díky mizerné mazivosti klesá životnost CRD motorů na -pro výrobce -snesitelnou porci ujetých kilometrů do repasu..pokud by tady byla nafta v úrovni třeba bývalého Aralu,ty CR by se točily snad věčně.. :-D

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Milano75 » 8.9.2010, stř 21:38

VIF+Verva

to je snad už lepší naž bezaromatik ne??
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od HonzaR » 8.9.2010, stř 22:32

Tak s bezaromatikem se dá docela slušně kouzlit, no z hlediska dlouhodobější strategie
provozu v normálních podmínkách vede jasně 60a víc CC nafta s 2EHN+ dodatečný mazivostní aditivum teda třeba VIF
--je to o počtu kilometrů který to nalítá do repasu, v absolutním výkonu jsou samozřejmě koktejly, který jsou výkonnější,/občas třeba na blbnutí proč ne/ ale na velký proběhy a dlouhodobý provoz v osobním autě to úplně není-většinou některá složka palivové soustavy trpí..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 8.9.2010, stř 23:55, celkem upraveno 2 x.

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Kůrkyn » 8.9.2010, stř 23:29

to bych tak řešil, jestli to žere 6,8 nebo 7 :smt015

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Milano75 » 15.9.2010, stř 20:44

vyzkoušel jsem vervu diesel a motor jakoby omládl, ochotně se vytáčí, a táhne jako das :smt023

asi do TD alfy nebudu lejt nic jiného :-D
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4902
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od A.J.Michal » 16.9.2010, čtv 08:40

Milano75 píše:vyzkoušel jsem vervu diesel a motor jakoby omládl, ochotně se vytáčí, a táhne jako das :smt023

asi do TD alfy nebudu lejt nic jiného :-D
prodej už toho čtyřstopého pežota xD
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Milano75 » 16.9.2010, čtv 16:54

A.J.Michal píše:
Milano75 píše:vyzkoušel jsem vervu diesel a motor jakoby omládl, ochotně se vytáčí, a táhne jako das :smt023

asi do TD alfy nebudu lejt nic jiného :-D
prodej už toho čtyřstopého pežota xD

mno na předku nemám seřízenou rozbíhavost (měnil sem manžetu)

mno a na zadku je zadní náprava KO

PUG čeká jen až kamarád udělá řidičák, zatím mu nevyšel ani druhej pokus :-D
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Rac3r
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1058
Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Rac3r » 16.9.2010, čtv 17:36

Milano75 píše:PUG čeká jen až kamarád udělá řidičák, zatím mu nevyšel ani druhej pokus :-D
Takovejm lidem by řidičák dát ani neměli :vom: nezlob se na mě ale to už hraničí s debilitou :roll: :smt033
__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od tuta146 » 16.9.2010, čtv 17:50

jenom se modlím aby mě nepotkal čertvý držitel řidičáku na pátý pokus se čtyřstopým pažoutem :smt021
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

Rac3r
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1058
Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Rac3r » 16.9.2010, čtv 18:10

To by byla na 99% smrtelná kombinace :smt044 :smt044 :hotovej
__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Milano75 » 16.9.2010, čtv 19:34

:D :D :D :D

jako je to na pytel, jak se má člověk, kterej v životě neseděl zavolantem naučit běhěm několika hodina řídit auto a bejt stejně dobrej jako ti co už nějakej pátek jezdí, podle mě je to na hlavu a řidičák by měl trvat aspon 40 hodin praktické jízdy!!!

a sem toho názoru, že né každý by ten řidičák měl dostat
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Rac3r
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1058
Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Rac3r » 16.9.2010, čtv 19:48

Tak jasný a někdy dokážou být i instruktoři ***** ale stejně když někdo neudělá ani na podruhý řidičák,tak už není něco v pohodě :smt064 v našem ***** státě si myslím že je docela jednoduchý dostat řidičák a když se na to aspoň trochu podíváš,tak to dá každej (skoro) ale konkrétní případ neznám,tak nemůžu moc posoudit.. každopádně jsme :ot: :)
__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Milano75 » 16.9.2010, čtv 19:52

tak ohledně vodičáku prosím zde:

http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=32&t=6658
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Rac3r
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1058
Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Rac3r » 17.9.2010, pát 11:07

__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Milano75 » 17.9.2010, pát 12:09

musím potvrdít, že na výkonu motoru je to znát, ted už nebudu tankovat nic jiného :smt023
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

elbandito
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 525
Registrován: 3.2.2010, stř 15:58

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od elbandito » 17.9.2010, pát 12:29

Vervu jsem ze zvědavosti natankoval jednou a žádnej rozdíl výkonu ani spotřeby jsem teda nezaznamenal :smt102 Nevím, ale myslím, že to za ty prachy nestojí... Jenom jestli to není všechno jeden velkej reklamní trik :-k

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od HonzaR » 17.9.2010, pát 13:30

elbandito: Jj--no nemáme tu čas zpívat s Tučným "Vědro má ve dně díru, milý Lojzo, milý Lojzo " :smt044 :smt044
lej do CR co chceš ..nejlíp čistý MEŘO
je tu svoboda.. :smt023

elbandito
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 525
Registrován: 3.2.2010, stř 15:58

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od elbandito » 17.9.2010, pát 13:55

Kdo je u tebe Lojza? :smt064 :-D :wink: Na bionaftu ani fritovací olej nejezdím, jen jsem se podělil o svou zkušenost.. A taky je zajímavý, že v tom článku není odkaz na ten test, ale na Benzinu... no ona je taky Benzina s.r.o. pod tím článkem podepsaná ::s29::

elbandito
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 525
Registrován: 3.2.2010, stř 15:58

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od elbandito » 17.9.2010, pát 14:00

elbandito píše:Kdo je u tebe Lojza? :smt064 :-D :wink: Na bionaftu ani fritovací olej nejezdím, jen jsem se podělil o svou zkušenost.. A taky je zajímavý, že v tom článku není odkaz na ten test, ale na Benzinu... no ona je taky Benzina s.r.o. pod tím článkem podepsaná ::s29::
jo teď jsem si všim, že ono je to v rubrice "komerční články", jinak řečeno inzerce :smt040

Rac3r
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1058
Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Rac3r » 17.9.2010, pát 17:02

elbandito píše: je to v rubrice "komerční články", jinak řečeno inzerce :smt040
Jo vo tom vím a netvrdím že to co tam píšou je pravda,jen mě to přišlo zajímavý.. a je to tady diskuzní forum,tak diskutujem ne? :D :wink: jinak já tomu článku zas až tak moc taky nevěřím (už jen proto že je komerční=zaplacenej benzinou a OMW.. o jinejch pumpách se tam prostě nedočtete) ale i tak si myslím že Benzina není špatná ale OMW.. no nevím u mě poslední dobou platí OMW=OMG :roll: :)
__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

elbandito
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 525
Registrován: 3.2.2010, stř 15:58

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od elbandito » 17.9.2010, pát 19:17

Však diskutujem, v poho :smt023 Palivo je to určitě kvalitní, co se týče toho, že to tolik nezasírá vstřikování. Ale překvapuje mě, jak spousta šoférů hned cítí nárůst výkonu, já jsem nic takovýho prostě nezpozoroval. A co se dlouhodobý zkušenosti týče, tak jsem spokojenej právě s naftou od OMW. Zkusil jsem Agip DieselTech a tu Vervu a světe div se, zázrak se nekonal a spotřeba spíš o 0,5 litru stoupla... Až někdo udělá test na okruhu, kde při konstantní rychlosti s plnou nádrží ujede prokazatelně víc km, tak uvěřím. A ten nárůst výkonu by to chtělo změřit na brzdě, i když pochybuju, že je to vůbec měřitelný.

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19022
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Kubas » 17.9.2010, pát 19:34

nevím - lepší nafta bude asi líp poznat ve slabších autech.... Když ti 2.4 šlape OK tak nějakého koně navíc nepoznáš.... Zatímco u slabší motorizace se to třeba projeví víc....

Mě třeba Stilo na Shell VPD žralo o něco míň a možná to i malinko líp jelo (ikdyž to už je asi spíš otázka placeba). Každopádně lepší naftou z toho rychlejší auto asi neuděláš, jde z 95% o prodloužení životnosti vstřiků.....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od HonzaR » 17.9.2010, pát 20:22

Kubas: to je naprosto přesné,u TD poznáš s ohledem na jinou charakteristiku spalovacího procesu kvalitu paliva hned...to pozná dokonce i moje žena podle zvuku, kolik CČ je v nádrži a jestli je to pančovaná sra.ka, nebo slušná měkká nafta.. smysl v tankování standartního paliva se tu rozebírá do nekonečna po kolikáté a pak někdo zahlásí.. já nic nepozoruju, mám 2,4JTD..jsou to kecy--
nejsou ,

elbandito :
CR-systém není TAK NÁROČNÝ NA KVALITU NAFTY CO SE TÝKÁ
VLASTNÍHO SPALOVANi, ALE HLAVNĚ S OHLEDEM NA VSTŘIKOVACÍ SOUSTAVU A +CERPADLO
:-D
NEJDE TU O PŘESVĚDČENÍ KOHOKOLI O ČEMKOLI--VEZMI SI NA TÝDEN starý TD
a pochopíš co v tý komoře hoří in natura hned..CR to díky přítomnosti jednotky koriguje.ten proces , že ho v podstatě normalizuje přizpůsobením vstřiku a předvstřiku.
A můžeš potom naftám hned vypsat test, zvlášť pokud máš komůrkáče přitaženýho hodně nahoru jako Milano75..to je sakra barometr na kvalitu nafty..
Nejlepší nafta co se čepovala v posledních letech nesla jméno Aral.. neříkám, že jen tahle a tahle je dobrá BAVÍM SE O SMYLUPLNOTI POUŽÍVÁNÍ JAKÉKOLI ZIMNÍ NAFTY s CČ BLÍŽÍCÍ se 60 + dodatkové aditivace na potlačení nežádoucích účinků těch biosložek, co aktuálně nafta v reálně nejasném množství obsahuje , protože ti kdo pravidelně pančovali, dostali prostě novou úpravou dle směrnice EU v podstatě zelenou.. čili pro přehnané optimisty--s ohledem na tyhle pakárny není na škodu přidat dodatkovou aditivaci-v tom se dneska shodují všichni.
Byly zimy, kdy jsem s přitaženým komůrkáčem díky pančovaný naftě vůbec neodjel po tankování 2x z OMV../debilní ale je to tak :-), nikdy v zimě nedávám víc než půl nádrže, nevěřím nikomu../
V půlnoci musel brácha vstát, dojel mi pro úplně normální naftu co byla po ruce cestou
/TOP Q to byla/ a rozředil ten zázrak od OMV 20-ti litrama, nalil jsem decku Castrolu TDA,
aby to mělo aspoň těch 50CČ a na protočení jsem odjel..a vyjezdil tu břečku aniž bych to musel vytáhnout z nádrže..
A nebo co zkusit surovej řepkovej olej z Teska../ne methylester, to je zbytečnej luxus, dyť původní diesel jezdil na olej z buráků :-)/ taky jsem na živo viděl borce, co to hodil do A6 a odjel..tak jaký strachy..hlavně se nenechat zblbnout..od těch strašpytlů :smt044 :smt044 /
Pokud si někdo nastuduje jedny skripta z chemie spalování, bude to mít hlavu a patu..
Ale jinak-- jasně..nejlepší na zimu je MEŘO ze statku..howg.. :smt044 :smt044
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 17.9.2010, pát 20:43, celkem upraveno 3 x.

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita nafty a aditiva

Příspěvek od Milano75 » 17.9.2010, pát 20:24

jop moje 205ka má kolem 1tunu, takže tam to bylo poznat docela dost, autíčko se ochotnějš vytáčelo, dalo se v pohodě podhrábnout, prostě letělo jak střela

motor změnil zvuk a běží pravidelnějš :smt023
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Odpovědět

Zpět na „Paliva (běžná i alternativní)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host