chyba na mé straně přijímače sorry, nevšimnul jsem si, že měnil i hadičky. popisoval jsem svojí zkušenost po výměně destiček (a taky ne na jednom autě). při prudkém zabrždění a aktivaci ABS se mnohem rychleji zvedá místo kde reaguje brzdový pedál, až je skoro nahoře a citlivý jak má. toť má zkušenostFoli píše: A je nesmysl, že se musí po odvzdušnění dostat do činnosti ABS aby to dobře brzdilo. Občas jsem překvapen, co se kde hlásí za nesmysl
auto nebrzdí
Re: auto nebrzdi
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: auto nebrzdi
To jde spíš o to než si kotouče sednou s destičkama, což je normání, po každý výměně jsou brzdy chvilku tupý.
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P
Re: auto nebrzdi
No,ale myslim,ze za nejakych 500km by si meli uz sednout.Tak tloustku kotoucu mam 19,1mm vepredu a 7,5 vzadu,coz je malo ,ale ted je otazka jestli je to tim.Ptal jsem se i na foru http://www.alfa156.cz http://www.alfa156.cz/diskuse/technika/127409 a tam mi bylo poradeno,ze by to mohlo byt súpatnej dratek k cidlu abs,coz mi prijde divny,ale ten kluk to popisuje presne jako mam problenm ja....ze slapnu fest na brzdy a chvilku dobry a tak od 40km/h to prestava brzdit a musim fest tlacit na pedal.Padlo tu vice napadu tak se snazim videdukovat kde je chyba.Jasne kotouce nemaji 100% tloustku,ale je to vazne tim?Protoze si myslim ,ze ji nemeli ani se staryma deskama a hadicema a brzdilo to dobre.
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: auto nebrzdi
To že to při brždění hučí a vibruje, to znamená že jsou křivé kotouče na 100 procent. To že to naprd brzdí, může být tím, že jste to naprd ovzdišnili a nebo, že ty destičky co jsi koupil, jsou nějaké nejlacinější jebky a po ohřítí na vyšší teplotu prostě přestanou brzdit, udělá se na nich taková sklovitá vrstva a je to v háji. Tak si vyber
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: auto nebrzdi
není to si ce přímo na alfu, ale pro představu to stačí
Návod na odvzdušnění brzd - systém Bendix s ABS
Základní předpoklady jsou:
*
vozidlo stoji na kolech
*
mezi jednotlivými kroky pravidelně kontrolujeme hladinu brzdové kapaliny v nádržce
*
Šlapat na brzdový pedál a uvolňování a utahování odvzdušňovacích šroubů provádějte prosím tak, jak je popsáno v níže napsaných odstavcích :-)
Nebudu se zde zabývat možností, že máte doma přístroj na odvzdušnění brzd, ale že si to děláte, takříkajíc na koleně. Pamatujte si, že brzdová kapalina by neměla byt v brzdné soustavě déle než 2 roky, protože po této době klesá bod varu a kapalina se stává stlačitelnou, i když nepatrně, ale u brzd je to rozhodně na škodu. Kdo někdy viděl rozžhavený kotouč od stálého brždění, tak si o panujících teplotách v brzdné soustavě dokáže udělat obrázek sám.
Tak se do toho můžeme pustit, starou kapalinu máme vypuštěnou a novou máme připravenu na výměnu.
Obrázky s popisem jednotlivých částí:
1.
Nejdříve zajistíme naplnění skupiny elektronického čerpadla (viz. obrázek cerpadlo.tif)
- naplníme nádržku brzdovou kapalinou
- odpojíme hadičku přívodu nízkého tlaku a připojíme jí, až na jejím konci začne vytékat kapalina
- přesvědčíme se, že odvzdušňovací šrouby -4- a -5- (obr. nadrzka.tif) a uvolňovací šroub -6- jsou uzavřeny
- otevřeme odvzdušňovací šrouby -7- a -8- o jednu otáčku
- sešlápneme brzdový pedál až na doraz
- zapneme zapalovaní (musíme slyšet vrčení čerpadla)
- po 30 s zapalování vypneme
- uvolníme pedál
- odvzdušňovací šrouby -7- a -8- uzavřeme
2.
Odvzdušnění skupiny:
- odvzdušňovací šrouby -4- a -5- spojíme nějakou hadičkou s nádobkou, dejte si pozor at vám kapalina zbytečně nevytéká nikde po autě, zvláště na lak je to nebezpečné, pít jí také nezkoušejte, vyzkoušel jsem to za vás a týden mi ještě potom bylo blbě :-)))
- sešlápneme brzdový pedál
- otevřeme odvzdušňovací šroub -4-
- odvzdušňovací šroub -4- uzavřeme
Pozn: tyto úkony opakujeme desetkrát
- stejným způsobem postupujeme u šroubu -5-, -7- a -8-
- otevřeme odvzdušňovací šrouby -4- a -5-
- zapneme zapalování, abychom uvedli skupinu elektronického čerpadla do činnosti
- odvzdušňovací šrouby -4- a -5- zavřeme tehdy, když z nich začne vytékat brzdová kapalina bez bublinek, potom počkáme až čerpadlo přestane vrčet a v systému bude správný tlak
3.
Odvzdušnění třmenů vpředu a vzadu:
- zapneme zapalování a necháme soustavu natlakovat
- odvzdušňovací šrouby spojíme s nějakou nádobkou, tak abychom neznečistili podlahu nebo přírodu :-)
- velmi lehce stlačíme brzdový pedál
- otevřeme jeden z odvzdušňovacích šroubů na jednom ze třmenů
- odvzdušňovací šroub zavřeme až začne vytékat čistá brzdová kapalina bez bublinek
- stejným způsobem postupujeme i u ostatních 3 třmenů
Pozn: Poté musíme ještě jednou zkontrolovat odvzdušnění celého systému
- povolením uvolňovacího šroubu -6- snížíme tlak v hydraulickém systému
- šroub utáhneme
- sešlápneme brzdový pedál
- otevřeme odvzdušňovací šrouby -4- a -5- zase si dáme pozor aby nám kaalina nevytekla někam mimo
- uzavřeme odvzdušňovací šrouby -4- a -5-
- uvolníme brzdový pedál
- úkony několikrát opakuje a přitom sledujeme, zda vytéká brzdová kapalina bez bublinek
- pak se přesvědčíme o utažení všech šroubů -4-, -5-, -6-, -7- a -8-
- doplníme hladinu brzdové kapaliny v nádržce
- a nakonec ještě jednou provedeme kontrolu odvzdušnění
Návod na odvzdušnění brzd - systém Bendix s ABS
Základní předpoklady jsou:
*
vozidlo stoji na kolech
*
mezi jednotlivými kroky pravidelně kontrolujeme hladinu brzdové kapaliny v nádržce
*
Šlapat na brzdový pedál a uvolňování a utahování odvzdušňovacích šroubů provádějte prosím tak, jak je popsáno v níže napsaných odstavcích :-)
Nebudu se zde zabývat možností, že máte doma přístroj na odvzdušnění brzd, ale že si to děláte, takříkajíc na koleně. Pamatujte si, že brzdová kapalina by neměla byt v brzdné soustavě déle než 2 roky, protože po této době klesá bod varu a kapalina se stává stlačitelnou, i když nepatrně, ale u brzd je to rozhodně na škodu. Kdo někdy viděl rozžhavený kotouč od stálého brždění, tak si o panujících teplotách v brzdné soustavě dokáže udělat obrázek sám.
Tak se do toho můžeme pustit, starou kapalinu máme vypuštěnou a novou máme připravenu na výměnu.
Obrázky s popisem jednotlivých částí:
1.
Nejdříve zajistíme naplnění skupiny elektronického čerpadla (viz. obrázek cerpadlo.tif)
- naplníme nádržku brzdovou kapalinou
- odpojíme hadičku přívodu nízkého tlaku a připojíme jí, až na jejím konci začne vytékat kapalina
- přesvědčíme se, že odvzdušňovací šrouby -4- a -5- (obr. nadrzka.tif) a uvolňovací šroub -6- jsou uzavřeny
- otevřeme odvzdušňovací šrouby -7- a -8- o jednu otáčku
- sešlápneme brzdový pedál až na doraz
- zapneme zapalovaní (musíme slyšet vrčení čerpadla)
- po 30 s zapalování vypneme
- uvolníme pedál
- odvzdušňovací šrouby -7- a -8- uzavřeme
2.
Odvzdušnění skupiny:
- odvzdušňovací šrouby -4- a -5- spojíme nějakou hadičkou s nádobkou, dejte si pozor at vám kapalina zbytečně nevytéká nikde po autě, zvláště na lak je to nebezpečné, pít jí také nezkoušejte, vyzkoušel jsem to za vás a týden mi ještě potom bylo blbě :-)))
- sešlápneme brzdový pedál
- otevřeme odvzdušňovací šroub -4-
- odvzdušňovací šroub -4- uzavřeme
Pozn: tyto úkony opakujeme desetkrát
- stejným způsobem postupujeme u šroubu -5-, -7- a -8-
- otevřeme odvzdušňovací šrouby -4- a -5-
- zapneme zapalování, abychom uvedli skupinu elektronického čerpadla do činnosti
- odvzdušňovací šrouby -4- a -5- zavřeme tehdy, když z nich začne vytékat brzdová kapalina bez bublinek, potom počkáme až čerpadlo přestane vrčet a v systému bude správný tlak
3.
Odvzdušnění třmenů vpředu a vzadu:
- zapneme zapalování a necháme soustavu natlakovat
- odvzdušňovací šrouby spojíme s nějakou nádobkou, tak abychom neznečistili podlahu nebo přírodu :-)
- velmi lehce stlačíme brzdový pedál
- otevřeme jeden z odvzdušňovacích šroubů na jednom ze třmenů
- odvzdušňovací šroub zavřeme až začne vytékat čistá brzdová kapalina bez bublinek
- stejným způsobem postupujeme i u ostatních 3 třmenů
Pozn: Poté musíme ještě jednou zkontrolovat odvzdušnění celého systému
- povolením uvolňovacího šroubu -6- snížíme tlak v hydraulickém systému
- šroub utáhneme
- sešlápneme brzdový pedál
- otevřeme odvzdušňovací šrouby -4- a -5- zase si dáme pozor aby nám kaalina nevytekla někam mimo
- uzavřeme odvzdušňovací šrouby -4- a -5-
- uvolníme brzdový pedál
- úkony několikrát opakuje a přitom sledujeme, zda vytéká brzdová kapalina bez bublinek
- pak se přesvědčíme o utažení všech šroubů -4-, -5-, -6-, -7- a -8-
- doplníme hladinu brzdové kapaliny v nádržce
- a nakonec ještě jednou provedeme kontrolu odvzdušnění
Re: auto nebrzdi
xxfavo, vyměň kotouče, vem styčný plochy destiček šmirglem (aby si strhnul horní vrstvu o který psal foli) a brzdy pořádně odvzdušni. Možná ještě bude dobře když destičky zkontroluješ jestli už nemaj drážky od starejch kotoučů, jestli jo tak buď srovnat (nejni nejlepší), nebo a to je jistější vyhodit a dát nový
Naposledy upravil(a) Bull.et dne 3.10.2010, ned 16:42, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: auto nebrzdi
Milano, pěkný, ale to je pro toho, kdo má zařízení na ovzdušnění brzd a nemá nikoho, kdo by šlapal. A až vyrobím přístroj, kde nepotřebuju člověka, kterej by mi šlapal na pedál jako např. Bendix, tak budu všude hlásit, že dobře odvzdušni brzdy s ABS jde pouze tímto přístrojem. A 50 procent lidí se toho chytne, půjde si to za těžký prachy koupit a budou hlásit, že jen takhle jde dobře odvzdušnit auto s ABS. Jen tak mimochodem přístroj na odvzdušnění brzd máme v dílně, pokud to jde, odvzdušnujeme klasicky. Ta mašinka ti nedělá nic jiného, než že protlačuje brzdovku aniž by někdo ťapal na pedál
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
Re: auto nebrzdi
si sem dal návod na transplantaci srdce ne?
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: auto nebrzdi
Mel jsem auto s krivyma kotoucema a sice mlatil volant jako prase,ale auto brzdilo dobre:podle me zvlnenej kotouc nema vliv na ucinek brzdne sily.Nebo aspon ne tak velky.Spis bych to videl na spatny desky,ale jsou novy a nechce se mi utracet za druhy ,kdyz nevim jestli tio je nima.Brzdovej valec+ ty kotouce me taky napadly.Ale ani jedna vec neni levna takze ted babo rad....
- pietro1981
- Příspěvky: 35
- Registrován: 6.8.2010, pát 15:40
Re: auto nebrzdi
len tak nahodou po stlaceni brzdy nepocujes ako ti odfukne vzduch spod brzdoveho pedala?????
Re: auto nebrzdi
ted jsem byl jeste zkusit pedal v aute a kdyz stojim a nemam nastrtovany tak poprve se pedal proslapne az na zem a podruhe ,kdyz na nej zatlacim tak se zastavi nekde v pulce.brachovga fabia funguje podobne.Nebo myslel jsi jinak ze to mam zkusit to uniknuti vzduchu z pod brzdoveho pedalu?
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: auto nebrzdi
xxfavo, ti to tu píšu celou dobu !!!!! zvlněněj kotouč nemá vliv na brždění, ale na vibrace. A teď jak jsi napsal že to šlápneš poprvé až na podlahu, tak to jsem ti taky psal. Znova a pořádně odvzdušnit, naprd jste to odvzdušnily
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
Re: auto nebrzdi
ja to ctu vse pozorne,ale ted uz s tim nic neudelam tak jen popisuju co to dal dela.No ale jak jsem psal ono to do pedalu zacne prave kopat az nekde kolem 30km/h...a to bych uz i tipnul na ABS....a prave jsem zkousel to jestli ten pedal proslapnu az na podlahu ,tak u brachove fabie to dela v podstate stejne.Zkousel jsem to tak ze jsem zhasel motor a pak slapln na brzdy kdyz samozrejme auto stalo.a na druhe slapnuti uz jsem ani jedno auto neproslapl,ale samozrejme si myslim ,ze pri te vymene hadic se tam dostala takova hromada vzduchu ,ze muze byt problem to dobre odvzdusnit a utrcite to zkusime jeste ejdnou....ale i tak uz jsme systemem prolili tak 3/4L DOT4.Jsem rad za kazdou radu.
Re: auto nebrzdi
no tak ted jsem to teda zkousel...nastrtoval jsem a tlacil na pedal a poradjde jakoby k podlaze...tlacim a jde pomalu dolu ale pomalicku....tak zkusim asi odvzdusnit jeste.a jeste jsem kdesi cetl jak tu kluci psali s tim abs....jde nejak uvizt do chodu pres diagnostiku a nejak to treba lip odvzdusnit pri spustenym abs?
- pietro1981
- Příspěvky: 35
- Registrován: 6.8.2010, pát 15:40
Re: auto nebrzdi
to je jedno ako, ale ked ho stlacis a pocujes ako ti z pod pedala odfukne, tak je zle=posilovac. Ja to akurat riesim
Re: auto nebrzdi
A jak se ti to projevuje?Nebrzdi?No ja jsem zvedavej jestli to nejak vyresim...jinak jsem se dival na cenu hlavniho brzdoveho valecku a celkem me orosil studenej pot...takze porad doufam,ze bude stacit poradne odvzdusnit.
Re: auto nebrzdi
Než začneš měnit půl auta, tak udělej to co ti poradil Foli - pořádně to odvzdušni
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: auto nebrzdi
hlavní brzdovej váleček stačí jen přetěsnit novéma gumičkama, popřídaě z vraku to seženěš taky za lacino
ale nech is poradit od Foliho jak říká tuta
novej je unreal
ale nech is poradit od Foliho jak říká tuta
novej je unreal
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: auto nebrzdi
Chlapy udelam jeste to odvzdusneni jednou a uvidime.Jinak valecek podle prumeru.ten levnejsi kolem 1500 a ten drazsi s vetsim prumerem 7000...na 2.4jtd...
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: auto nebrzdi
xxfavo ty jsi hroznej plašan že? Když říkáš, že před výměnou desek a trubiček to brzdilo úplně v pohodě a teď to nebrzdí, tak čím to může být? Pravděbodobnost, že by ti odešel brzdovej válec zrovna při výměně desek je fak minimální. Než začneš házet tisícema, tak sežeň někoho, kdo umí dobře odvzdušňovat a pořádně to odvzdušněte. A spíš ušetřené peníze dej za kotouče, když jsou slabé a zvlněné
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: auto nebrzdi
Jasny odvzdusnit! Kdyz udelas 20 cyklu / kolo musi to byt OK, dobry je u toho nastartovat at slapakovi neupadne noha. ABS na to nema vliv, pistky jsou v klidu otevreny
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
- pietro1981
- Příspěvky: 35
- Registrován: 6.8.2010, pát 15:40
Re: auto nebrzdi
to som sa pytal, ci NAHODOU ti to nerobi!!!! Ak nie, urob ako ti radia!
Re: auto nebrzdi
Dnes jsme odvzdusnili znovu a mozna je to o trochu lepsi,ale jeste jsem to moc nezkousel.Jeste mozna zkusime odvzdusnit jeste jednou.Jeste takova otazka ,kdyby byl ten brzdovej valec vhaji,jde pedal proslapnout az na podlahu?ja totiz ,kdyz na nej tlacim tak klesa a zastavi se cca 5cm od podlahy pri nastartovanym motoru.
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: auto nebrzdi
To je normální, pořádně odvzdušnit. I když je to dobře odvzdušněné, většinou po výměně Destiček a kapaliny to jde chvilku dolů, ale nesmí až dolu samozřejmě.
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
Re: auto nebrzdi
Jo prave u tatika ten pedal prestane klesat nekde v pulce drahy,ale u moji alfy jde temer az k podlaze...zastavi se asi 5cm pred tim koncem,bohuzel v okoli neznam nikoho s alfou ,ze bych to porovnal.Jak pisu zkusim asi jeste odvzdusnit uz to mame v ruce aji noze.kazdopadne diky za rady.Uvidim jeste jak to poradne projedu
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti