co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?
co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?
Ahoj,
premyslim o porizeni AR159sportwagon. Chci se zeptat na to, jakou motorizaci s ohledem na naklady zvolit, aby me cestovani neprislo moc draho. Budu jezdit celkem hodne napr. podle potreby asi tak 1500Km za mesic. V takovem pripade se uz vyssi spotreba AR159 v penezence projevi!!!
Tady => http://www.sauto.cz/recenze/10764-alfa- ... ktera-bavi
pisi o dieselu 2.0JTD Nasledujici:
Konstantní rychlost 100 km/h znamená na šestku možná zbytečně vysokých 1950 min-1 a odběr na úrovni 6 l/100 km. Dálniční rychlost 130 km/h odpovídá spotřebě 7,8 l/100 km.
Jako budu jezdit dlouhe vzdalenosti po dalnici a 8litru pri 130 se mi zda hodne, kdyz Oktavka sice vypada hnusne, ale jede to za 4,5 litru Ne ze bych byl socka, ale viz. prvni odstavec...
Uz jsem to trochu studoval a pokud chci s 159 jezdit aspon trochu ekonomicky, tak musim vzit bud 1.9 JTD nebo 1.9-2.2 JTS+LPG. Nafta vs LPG vyjde financne asi na stejno:
- JTD mensi spotreba
- JTS vyssi spotreba levnejsiho LPG
- pocitano podle spritmonitor.de a u JTS pripocten 1L navic.
Naklady na udrzbu budou asi u JTS levnejsi. Na druhou stranu LPG bude neco stat, nekde jsem cetl neco o 30K. Pokud by 1.9JTD ve stejne vybave stala stejne jako JTS+LPG, co vzit?
premyslim o porizeni AR159sportwagon. Chci se zeptat na to, jakou motorizaci s ohledem na naklady zvolit, aby me cestovani neprislo moc draho. Budu jezdit celkem hodne napr. podle potreby asi tak 1500Km za mesic. V takovem pripade se uz vyssi spotreba AR159 v penezence projevi!!!
Tady => http://www.sauto.cz/recenze/10764-alfa- ... ktera-bavi
pisi o dieselu 2.0JTD Nasledujici:
Konstantní rychlost 100 km/h znamená na šestku možná zbytečně vysokých 1950 min-1 a odběr na úrovni 6 l/100 km. Dálniční rychlost 130 km/h odpovídá spotřebě 7,8 l/100 km.
Jako budu jezdit dlouhe vzdalenosti po dalnici a 8litru pri 130 se mi zda hodne, kdyz Oktavka sice vypada hnusne, ale jede to za 4,5 litru Ne ze bych byl socka, ale viz. prvni odstavec...
Uz jsem to trochu studoval a pokud chci s 159 jezdit aspon trochu ekonomicky, tak musim vzit bud 1.9 JTD nebo 1.9-2.2 JTS+LPG. Nafta vs LPG vyjde financne asi na stejno:
- JTD mensi spotreba
- JTS vyssi spotreba levnejsiho LPG
- pocitano podle spritmonitor.de a u JTS pripocten 1L navic.
Naklady na udrzbu budou asi u JTS levnejsi. Na druhou stranu LPG bude neco stat, nekde jsem cetl neco o 30K. Pokud by 1.9JTD ve stejne vybave stala stejne jako JTS+LPG, co vzit?
Re: Kterou motorizaci vybrat pro ekonomicky provoz AR159sw
Ted me tak jesta napadlo, pokud by byla porizovaci cena stejna, provoz stejne drahy, mate nekdo predstavu kolik by u 1.9JTD vs 1.9-2.2JTS+LPG byly naklady na udrzbu v prubehu nasledujicich let?
Re: Kterou motorizaci vybrat pro ekonomicky provoz AR159sw
takhle, do JTS počítej s kvalitním LPG a to máš opravdu 25-30...
1500km nic není, osobně dávám s TS, co si bere 7,5-10l benzínu +-3500km měsíčně a uživit to jde v pohodě
když hledíš hlavně na spotřebu, tak 1,9 naftu, ale tam počítej s nic moc dynamikou, přece jenom 159 docela dost váží, tam je ideální 2,4 s cca 1,5 větší spotřebou....
zas nákladově bych řek, že je levnější nafta, oleje jsou levnější a jestli se budeš k turbu chovat dobře, tak vydrží věky a netankovat naftu od jzd, tak se nemusíš bát ani o vstřiky...
jestli ti jde hlavně o spotřebu, tak je 159 špatná volba... Oktávka ti bude brát 4,5 litru v případě, že s tím budeš jezdit klobouka a hlavně mimo město... to je stejná pohádka, jako dlouhodobá u 66Kw TDI 3,6964l/100
1500km nic není, osobně dávám s TS, co si bere 7,5-10l benzínu +-3500km měsíčně a uživit to jde v pohodě

když hledíš hlavně na spotřebu, tak 1,9 naftu, ale tam počítej s nic moc dynamikou, přece jenom 159 docela dost váží, tam je ideální 2,4 s cca 1,5 větší spotřebou....
zas nákladově bych řek, že je levnější nafta, oleje jsou levnější a jestli se budeš k turbu chovat dobře, tak vydrží věky a netankovat naftu od jzd, tak se nemusíš bát ani o vstřiky...
jestli ti jde hlavně o spotřebu, tak je 159 špatná volba... Oktávka ti bude brát 4,5 litru v případě, že s tím budeš jezdit klobouka a hlavně mimo město... to je stejná pohádka, jako dlouhodobá u 66Kw TDI 3,6964l/100

Re: Kterou motorizaci vybrat pro ekonomicky provoz AR159sw
V oktavce mam svezeni za paradni cenu, ale ja chci mit prijemne svezeni za prijatelnou cenu, cemuz u mne odpovida 1.9JTD nebo LPG.
Dieselu se bojim z toho duvodu, ze casem nejakej kokot v EU vymysli, ze bio slozka bude 50% a motor budeme moct vsichni za chvilu vyhodit ...
Dieselu se bojim z toho duvodu, ze casem nejakej kokot v EU vymysli, ze bio slozka bude 50% a motor budeme moct vsichni za chvilu vyhodit ...
Re: Kterou motorizaci vybrat pro ekonomicky provoz AR159sw
tak tam naliješ VIFko 
to mi připomíná, když jsem v pátek zastavil u benzínky a tam přijelo nějaký mladý ucho v nové C5, začne tankovat a někomu volá a prej: "do toho patří ten bio dízly, že jo?"

to mi připomíná, když jsem v pátek zastavil u benzínky a tam přijelo nějaký mladý ucho v nové C5, začne tankovat a někomu volá a prej: "do toho patří ten bio dízly, že jo?"

Naposledy upravil(a) Petr147 dne 22.11.2010, pon 03:37, celkem upraveno 1 x.
Re: Kterou motorizaci vybrat pro ekonomicky provoz AR159sw
Mas 159 s JTS? Nebo neco jineho(ze by 147) s TS?Petr147 píše: 1500km nic není, osobně dávám s TS, co si bere 7,5-10l benzínu +-3500km měsíčně a uživit to jde v pohodě![]()
Re: Kterou motorizaci vybrat pro ekonomicky provoz AR159sw
1.6 147
to LPG se ti zaplatí za rok a 3/4

to LPG se ti zaplatí za rok a 3/4
Re: Kterou motorizaci vybrat pro ekonomicky provoz AR159sw
Tak ja nejsem mlady ucho co si chce 159 kompenzovat svuj zauhrovanej oblicej nebo nedej boze velikost prirozeni...
No pokud se mi podari JTS koupit o 30K levneji nez JTD, tak ho mam zaplaceny hned ;) a take hned budu jezdit, za stejnou cenu s nizsimi naroky na udrzbu motoru - to je ma teorie
), samozrejme ze plus minus nejaka ta tisicovka ...
No pokud se mi podari JTS koupit o 30K levneji nez JTD, tak ho mam zaplaceny hned ;) a take hned budu jezdit, za stejnou cenu s nizsimi naroky na udrzbu motoru - to je ma teorie

- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9118
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?
Taky zaleží, jaké trasy budeš jezdit. Jestli víc dálnice, vezmi JTD - nafťák se na dlouhých trasách tak netrápí a nehladoví. Jestli spíš kratší couračky, tak atmosférické JTS bude zase lepší. Dynamika bude podle mě (1.9 JTD 16V vs. 2.2 JTS) dost podobná. Další faktor je ale velikost plynové nádrže = reálný dojezd. U 2.2 JTS která bude na krátkých trasách běžně brát kolem deseti litrů benzínu (= klidně i 12 litrů plynu) se ten dojezd moc vysoko pohybovat nebude, nehledě na to, že budeš muset vybírat kvalitnější pumpy.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?
Dalnice 800Km plus drobne popojizdeni po nakupech. Predbezne to tedy vidim na to JTD.
Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?
Jelikož mám sám plyn a nějak jsem se o to zajímal,tak tu neřešíte jednu věc.Je obrovský rozdíl,když vemeš motor T.S. (v podstatě systém MPI),kde ten plyn vyjde opravdu do těch 30 000,- a JTS (což už je přímý vstřik) tam ten plyn je o dost dražší,nehledě na to,že na zhruba kolem 8 cyklů vstřiku plynu je jeden vstřik benzínu,aby se nezalepily trysky,takže i když jedeš na plyn spotřebováváš nepatrně i benzin,ale hlavně ta cena.Klidně si zavolej do nějakého plyn centra a zeptej se na cenu,ale JTS,FSI... (kde se benzin vstřikuje přímo do válce)neuděláš přestavbu do 30 tis. ani náhodou.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?
S tou dynamikou bych nesouhlasil, 2,2 JTS je na tom určitě líp než 1,9 JTD. Jinak Hampice má pravdu.
Co se týká provozních nákladů a údržby tak jsi nájezdem přesně na hranici, kde tě to asi vyjde nastejno, ale pokud většina nájezdu budou dálnice, tak ti i jako ortodoxní benzíňák doporučuji JTD, důvody už byly popsány.
Jenom bych se ještě zamyslel, jestli je 1,9 to pravé, za chvilku stejně budeš pokukovat po 2,4, takže bych do ní šel rovnou.
Co se týká provozních nákladů a údržby tak jsi nájezdem přesně na hranici, kde tě to asi vyjde nastejno, ale pokud většina nájezdu budou dálnice, tak ti i jako ortodoxní benzíňák doporučuji JTD, důvody už byly popsány.
Jenom bych se ještě zamyslel, jestli je 1,9 to pravé, za chvilku stejně budeš pokukovat po 2,4, takže bych do ní šel rovnou.
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9118
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?
No nechci tady hnojit vlákno srovnáváním 2.2 JTS a JTD 150k, ale myslím, že se s tou dynamikou jsou si dost blízko. Je to jen v jiných otáčkách. Papírově má sice JTS větší výkon, ale musíš jí rvát do otáček. ALE TO JE TEĎ JEDNO.
Pravda je, že jestli budeš jezdit převážně dálnici, tak bude vhodnější 2.4. Já jezdim smíšeně a spíš víc město, proto jsem volil 1.9 (a s volbou jsem max. spokojen, 2.4 umí být na krátkých trasách dost nenažraná - viz. jiné vlákno)
Pravda je, že jestli budeš jezdit převážně dálnici, tak bude vhodnější 2.4. Já jezdim smíšeně a spíš víc město, proto jsem volil 1.9 (a s volbou jsem max. spokojen, 2.4 umí být na krátkých trasách dost nenažraná - viz. jiné vlákno)
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?
A jak je to s naklady na udrzbu auta? Po kolika Km priblizne odchazi turbo, naklady na rozvody atd?
Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?
U ojetiny by jsi měl udělat rozvody hned po koupi. Turbo ti může odejít po 50tis jestli s ním budeš jezdit jako prasátko nebo vydrží v pohodě přes 300tis (osobně znám).... Tam záleží na kvalitě oleje a intervalu výměn
Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?
No jestli po koupi 2,2JTS chceš mermomocí měnit rozvody tak samozřejmě můžeš, ale zdá se mi to trochu zbytečné, protože on ten řetěz vydrží docela dost



Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?
Psal jsem o naftě, JTS jde nějak mimo mě 

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?
No a dehet jde zase mimo mě




Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?
Nekde jsem cetl, ze retez vydrzi po celou dobu zivotnosti motoru. Pokud nekdo vite ceny rozvodu,turba atd, tak to sem kdyztak hodte. Pripadne pripiste, zda se jedna o origo dil nebo nejaky neorigo + cena prace.
- xjohny
- Štamgast
- Příspěvky: 984
- Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
- Bydliště: Litoměřicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?
Rozvody na 1.9JTDm se vším všade mě stály asi tak 14-15k s prací.
Myslím si, že jsem se nechal trošek natáhnout, ale to už je jedno, spíš doufám, že je vše jak má být a uděláno poctivě...
Myslím si, že jsem se nechal trošek natáhnout, ale to už je jedno, spíš doufám, že je vše jak má být a uděláno poctivě...
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?
Aby jste nerekli, ze se jen ptam a sam pro to nic nedelam, tak tady hazu do placu plán údržby pro Alfa Romeo 159 1.9JTDM/2.4JTDM/1.9JTS/2.2JTS/3.2JTS
Výměna hnacích řemenů - po 120
Výměna rozvodového řemene - po 150
Výměna palivového filtru - po 60
Výměna vzduchové filtru - po 60
Výměna motorového oleje - po 30 (nebo 24 měs.)
Výměna brzdové kapaliny - po 60 (nebo 24 měs.)
Výměna pilového filtru - po 30 (nebo 12 měs.)
(prevzato z jineho topicu zde)
Výměna hnacích řemenů - po 120
Výměna rozvodového řemene - po 150
Výměna palivového filtru - po 60
Výměna vzduchové filtru - po 60
Výměna motorového oleje - po 30 (nebo 24 měs.)
Výměna brzdové kapaliny - po 60 (nebo 24 měs.)
Výměna pilového filtru - po 30 (nebo 12 měs.)
(prevzato z jineho topicu zde)
Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?
....u novejsich JTD uz je olej na 35, ale to uz neni takovej rozdil. Vicemene tu bylo vse popsane. Ja mam ted k dispozici dve 159. Sedan 1,9 a SW 2,4. Pokud Ti jde jen o spotrebu, tak stopro 1,9, tam jsem tak nejak v prumeru 7,5. Ale 2,4 ma nehorazny koule. To auto nejen ze je krasny, ale cestovani je pozitek a predjizdeni je to, co budes delat ze vseho nejradeji, ale i s rodinou a rodinnym stylem jizdy jsem nespadnul pod 9 litru, proste udel za ten pozitek.
Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?
....a abych nezapomel, rozvody vcetne pumpy a drazkoveho remene vcetne vsech kladek se pohybuji u 1,9 kolem tech 15, jak uz tu nekdo psal. Zitra muzu nacenit presne z origo dilu.
Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?
Dik moc chlapy.
Jeste doufam, ze se ozve nejaky zastupce benzinaku, ktery rekne co a jak(pokud je nutna nejaka udrzba),a za kolik u JTS ...
Jeste doufam, ze se ozve nejaky zastupce benzinaku, ktery rekne co a jak(pokud je nutna nejaka udrzba),a za kolik u JTS ...
Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?
ahojte,saky159 píše:....a abych nezapomel, rozvody vcetne pumpy a drazkoveho remene vcetne vsech kladek se pohybuji u 1,9 kolem tech 15, jak uz tu nekdo psal. Zitra muzu nacenit presne z origo dilu.
já mám asi vlčí mlhu......,za rozvody 15tis.kč?????,
Zkuste to u Průchy ve Vstiši a ten se vám vysměje





http://alfa-omega.euweb.cz/?kap=nabidka
na AR159 1,9jtdm 110kw komplet rozvody včetně práce 5.900kč s dph
pro rejpaly samozřejmě i vodní pumpa!!!!nechal sem si je dělat cca před měsícem,na počkání za tři a půl hodiny.
Díly žadná auto kelly,či brenda,nebo dona,

ale origo díly,které si nechává posílat přímo z Itálie!!!!!!
zbyde na dárky pod stromeček

m.
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw.
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů