AR 159 Tbi je "lehká" na předek

ReznikCZ
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1902
Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 159 Tbi je "lehká" na předek

Příspěvek od ReznikCZ » 21.11.2010, ned 12:52

To nebyl překlep. Jak jsem jezdil tím spiderem tak to tak bylo a nelíbilo se mi to. Spíš mi jde o to že díky Q4 je mi poměrně jedno kolik to váží (+-100Kg) . .2,4 má těžký předek sama o sobě, oproti Tbi má lehkou tendenci se "hrnout" předkem na před, jenže pomůže mi Q4 zatímco Tbi klouže a klouže, . .
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: AR 159 Tbi je "lehká" na předek

Příspěvek od Harous » 21.11.2010, ned 15:45

To už ale není porovnání vlivu hmotnosti motoru na jízdní vlastnosti, ale vliv systému pohonu FWD vs AWD. A to moc porovnávat nejde. Kromě toho TBi bude potřebovat jinej styl nájezdu do zatáčky. Když tam vletíš pod plným tak se bude hrnout předkem ven cokoliv.
A nechápu jak mohlo hrabat vnější kolo, který je víc zatížený a tím pádem má lepší přilnavost. Pokud teda uvažuju stejnej povrch na obou stranách. To by do toho muselo strašným způsobem kopat elektronický Q2, ale nedokážu si představit jak.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2904
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: AR 159 Tbi je "lehká" na předek

Příspěvek od Radim » 21.11.2010, ned 18:04

mě by hlavně zajímalo, jak může TBi "pořád hrabat". nemyslím si, že by alfa vypustila na trh vůz, který má zásadní problémy s trakcí. a ani v jednom z testů jsem se nedočetl něco podobného. spíš bych si tipnul, že jsi z Q4 nafťáku zvyklý víc tlačit na plynový pedál, a asi taky na jiný způsob projíždění (najíždění) zatáček.
asi si to půjdu projet :D
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

ReznikCZ
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1902
Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 159 Tbi je "lehká" na předek

Příspěvek od ReznikCZ » 21.11.2010, ned 20:44

Harous píše:To už ale není porovnání vlivu hmotnosti motoru na jízdní vlastnosti, ale vliv systému pohonu FWD vs AWD. A to moc porovnávat nejde. Kromě toho TBi bude potřebovat jinej styl nájezdu do zatáčky. Když tam vletíš pod plným tak se bude hrnout předkem ven cokoliv.
A nechápu jak mohlo hrabat vnější kolo, který je víc zatížený a tím pádem má lepší přilnavost. Pokud teda uvažuju stejnej povrch na obou stranách. To by do toho muselo strašným způsobem kopat elektronický Q2, ale nedokážu si představit jak.
Harousy omlouvám seměl jsi pravdu byl to překlep, hrabe vnitřní (odlehčené) kolo. Připadalo mi jako když tam Q2 není ale mám za to že ho dávají do všech 159, brera a spidera. Tbi má okamžitý příliv Nm zatím co na naftu se musí chvilku počkat (to je můj problém) ale když chceš zrychlit svižně tak TBi hrabe na místě a 1,9 150koní je dávno vpředu. V tomto vidím tu "nedokonalou" lehkost. Q4 mi v zatáčkách samozřejmě více pomůže, protože přenáší sílu na potřebná kola a "vytáhne" ven ze zatáčky. Mě Tbi do 159 nepasuje, není tam takové souznění s podvozkem jako u 1,9 JTD ale připouštím že 2,4 na předku je dosti znát, když jsem byl na sosnový s BMW 330iA. Q4 v tomto souboji hrála hlavní prim a nabýt ji mám excelentně nedotáčivé auto . . .

Radíku: před Alfou jsem měl pouze zadokolky a občasné svezení s Mitem. Jinak nemám moc zkušenosti s předohrabem ale u Mita se mi moc zamlouval a u TBi mě to zklamalo. Připouštím že můžu mít pod kůží jiný styl jízdy díky těmto náhonům.
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9118
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: AR 159 Tbi je "lehká" na předek

Příspěvek od Hampice » 21.11.2010, ned 21:59

Celé vlákno tak něják přemýšlím nad tím, o čem vlastně je. Srovnání FWD s Q4??? :smt046

Jinak s tim Q2 (i celé ASR), zatim jeho funkci (nastavení) moc nechápu. Když je mokro a naložim tomu, stejně to hrabe a hrabe, respektive, než stačí zasáhnout, tak jsem v omezovači. Na druhou stranu ESP funguje pervektně :wink:
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19022
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: AR 159 Tbi je "lehká" na předek

Příspěvek od Kubas » 22.11.2010, pon 08:19

ReznikCZ píše:Tbi má okamžitý příliv Nm zatím co na naftu se musí chvilku počkat (to je můj problém) ale když chceš zrychlit svižně tak TBi hrabe na místě a 1,9 150koní je dávno vpředu.
Tbi udělá z 0 na 100 za 7,7 a 1.9JTDm na to potřebuje dost přes 9 sekund.... Nedávej při každém rozjezdu plný plyn.... Já nevím, tohle je scestná diskuse....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

ReznikCZ
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1902
Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 159 Tbi je "lehká" na předek

Příspěvek od ReznikCZ » 22.11.2010, pon 10:29

Vis Kubas, kdyz musis tak musis. Me jen zarazi ze je zapnute ASR s Q2 temer vubec neomezuje. U Mita je "pouze" elektronicky ale funguje opravdu skvele, proc u TBi ne? Jezdim po Praze kazdy den a proc bych mel hrabat v praze pri stihnuti "zelene" nebo abych se vesel do mezery na kruhaci nebo jinde. Potrebuji hlavne v nizkych rychlostech svizny vuz. . . O plnym plynu to neni
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19022
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: AR 159 Tbi je "lehká" na předek

Příspěvek od Kubas » 22.11.2010, pon 10:58

Mito a 159 mají protiprokluz řešený stejně - je tam ASR a eQ2 (aspoň myslím že Mito ho má taky...). Prostě je to jenom elektrika, žádný reálný samosvor nebo něco podobného....

Asi holt není 159 TBi nastavená jakou auto primárně do města :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: AR 159 Tbi je "lehká" na předek

Příspěvek od Harous » 22.11.2010, pon 12:45

ReznikCZ píše:Jezdim po Praze kazdy den a proc bych mel hrabat v praze pri stihnuti "zelene" nebo abych se vesel do mezery na kruhaci nebo jinde. Potrebuji hlavne v nizkych rychlostech svizny vuz. . . O plnym plynu to neni
Na tohle byla ideální Lancia Ypsilon 1.2... :-D
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

ReznikCZ
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1902
Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 159 Tbi je "lehká" na předek

Příspěvek od ReznikCZ » 22.11.2010, pon 22:10

Kubas: Nevím jestli s Mitem to mají stejné ale u Mite Q2 funguje moc dobře u 159 ne.

Harous: Já si na Prahu nemohl vynachválit to Mito, moc se mi líbí jak jede a jak je prostorné. Jenmá tendenci poskakovat na nerovnostech
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: AR 159 Tbi je "lehká" na předek

Příspěvek od Honza R. » 24.11.2010, stř 17:33

Nevím jak 159-ka, já si ještě nevšim, že by mě Brera na asfaltu hrabala. Při rozjezdu na to ale nešlapu, kde si to užívám je zrychlení za značkou konec obce, z padesátky na devadesát, a přilnutá k vozovce je brutálně :smt077 Nevím jestli je to tím, že na to málo šlapu nebo je Brera odladěnější, ale já problém prostě nemám. Jezdím s prázdným kufrem a nádrž beru 50%, ono 70 litrů při plný je na dynamice auta taky znát. Teď to nemůžu dohledat, takže údaj z paměti: rozložení hmotnosti na nápravu u Brery TBi je 55 / 45. U Brery 2.4 JTD je poměr 60 / 40.


Ještě doplním, že TBi do 2000 otáček nijak extra netáhne, v podstatě stejně jako 1.6 MPi v Oktávce. Zábava začíná nad 2000, takže nějaké gumování asfaltu při rozjezdu opravdu ne.
Alfa Brera 1750 TBi

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2904
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: AR 159 Tbi je "lehká" na předek

Příspěvek od Radim » 24.11.2010, stř 18:57

dík za upřesnění od majitele. mám totiž pocit, že problém je v použitých pneu, nebo řezníkově těžké noze :D
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: AR 159 Tbi je "lehká" na předek

Příspěvek od Honza R. » 24.11.2010, stř 19:14

Nemůžu dohledat to rozložení hmotnosti u TBi, ale našel jsem 159 2.4 JTD

poměr je přesně 61/39 (celkem 1731 kg, předek 1 068 kg, zadek 663 kg)

Rozloženie hmotnosti u Alfy bolo nerovnomerné v jednom aj druhom prípade. Vplyvom veľkej a ťažkej „strojovne“ pod jej prednou kapotou je predná náprava zaťažená o 405 kg viac než zadná. Podvozok sa vie s týmto nepomerom ale veľmi dobre vysporiadať a excelentne stráži presuny hmotností aj prenos výkonu na vozovku.

http://auto.sme.sk/c/2998447/porovnaval ... -220d.html
Alfa Brera 1750 TBi

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2904
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: AR 159 Tbi je "lehká" na předek

Příspěvek od Radim » 24.11.2010, stř 19:22

to není na litinový pětiválec vůbec špatná hodnota.

sranda je, že moje ex-maserati má umístění motoru jako bmw a vzadu diferák, a přitom má skoro stejnej poměr jako tvoje TBi. mimochodem s motorem spokojenost? časem bych 159 v týhle motorizaci rád pořídil.
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

Honza R.
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 18.7.2010, ned 13:01

Re: AR 159 Tbi je "lehká" na předek

Příspěvek od Honza R. » 24.11.2010, stř 19:56

Spokojenost s Brerou jako s autem maximální :smt023 Kvalita zpracování interiéru je na nesrovnatelně vyšší úrovni než u Oktávky. Těm testům o německé kvalitě se už jen směju. Tomu člověk věří, dokud si to sám nevyzkouší a neužívá. Takže nic nikde nevrže, středový panel je obložený gumou, aby netlačil do nohy, všechno perfektně lícuje a chodí jako hodinky. Auto je jistější, tišší, reálná rychlost klame, kolikrát se vyděsím pohledem na tachometr, člověk si to pořád musí hlídat, to bych dal Alfě jako minus :D

Přednost TBi je současně jeho záporem: chybí mě to bublání, takový ten sportovní zvuk. V interiéru je Brera tišší než Oktávka. To svištění turba ve vyšších otáčkách je jako když hvízdá meluzína :D nic moc. Naštěstí stačí decentně na podbarvení pustit muziku a pohoda. Taky jsem čekal větší zátah v nízkých otáčkách, když si chcete trochu užít, musíte to držet nad 2000, lépe nad 2500 otáček. Pak to jede jak ďábel, ale bere si to 11-12 litrů. Ale s tím jsem to auto kupoval, že to bude na ježdění, žijeme jen jednou :smt023
Alfa Brera 1750 TBi

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 159 Tbi je "lehká" na předek

Příspěvek od Kůrkyn » 24.11.2010, stř 23:12

tak to je takovej supertichej nafťák :)

ReznikCZ
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1902
Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 159 Tbi je "lehká" na předek

Příspěvek od ReznikCZ » 25.11.2010, čtv 17:19

Radíku: Možná máte pravdu těžká noha + 4x4 a zvyk z Maserati 400HP :-D :-D
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2904
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: AR 159 Tbi je "lehká" na předek

Příspěvek od Radim » 25.11.2010, čtv 19:49

ono při rozjezdu si zadkolka "zadřepne", kdežto FWd se předek odlehčí a je větší tendence k hrabání. ale pokud se dávkuje plyn citlivě,tak tam podle mě nemůže být problém..
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19022
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: AR 159 Tbi je "lehká" na předek

Příspěvek od Kubas » 25.11.2010, čtv 19:57

přesně tak.... ono ten rozdíl si každý může prohlídnout kdykoliv, když je ve WTCC pevný start. Bmw startuje tak 3x rychleji než cokoliv jiného.... Jinak ale při troše dávkování plynu to nemůže být problém (a o čem jiném by měl být sportovní sedan, než že si s ním člověk trošku "pohraje"....).
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

ReznikCZ
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1902
Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 159 Tbi je "lehká" na předek

Příspěvek od ReznikCZ » 26.11.2010, pát 09:53

No tak to me ubezpecuje ze predohrab nikdy! Je to takove spatne ovladatelne. Nikdy jsem predohrab nevlastnil, jen se "parkrat" svezl ale stojim si zatim ze Mito 1,4 T-jet 155 je na silnici mnohem efektivnejsi nez TBI ve 159. .
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: AR 159 Tbi je "lehká" na předek

Příspěvek od Harous » 26.11.2010, pát 10:00

K tomu WTCC. BMW taky mělo šanci jen na tratích kde moc nešlo předjíždět. Po startu je totiž většinou Alfy dotáhly a brzo předjely. Takže na rozjezd sice BMW se zadním pohonem bylo efektivnější, ale to bylo tak všechno. Ve výsledku BMW na předohrab 156 nestačilo...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: AR 159 Tbi je "lehká" na předek

Příspěvek od Harous » 26.11.2010, pát 10:06

ReznikCZ píše:stojim si zatim ze Mito 1,4 T-jet 155 je na silnici mnohem efektivnejsi nez TBI ve 159. .
Efektivnější v jakým smyslu? Někde v serpentinách nebo při "sprintech" na semaforech?
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19022
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: AR 159 Tbi je "lehká" na předek

Příspěvek od Kubas » 26.11.2010, pát 10:11

ono to bylo složitější, BMW mělo vždycky nějakou zátěž navíc právě proto, aby se srovnal handicap náhonu (a tím nemyslím to zatěžování na základě výsledků minulých závodů atp., prostě BMW paušálně dostalo tak 20kg navíc, nezávisle na výsledcích....) Navíc v počátcích se snad jezdilo s různýma převodovkama (sekvenční vs. manuál) a to taky bylo nějak handicapované váhou.... A BMW umělo vyhrávat i na jiných tratích (třeba v Brně se předjíždět dá a přitom tam BMW skoro vždy vyhaje....).

Ale to bych neřešil....

Mě předokolky na normální použití vyhovují, je mi celkem jedno, jestli prvních 20m od semaforu ujedu za 1,3 nebo 2,7s....

Celá ta diskuse tady vznikla, protože tady Řezník psal (a mj. to psali i na auto.cz), že 159 je "lehká na předek". Myslím že jsme si to vysvětlili a že výsledkem je, že 159 je na předek úplně stejně "lehká" jako každá jiná předokolka s turbo-200 HP.....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: AR 159 Tbi je "lehká" na předek

Příspěvek od Ladis » 26.11.2010, pát 10:14

Taková předohrabka jako Ford focus RS,by na suchu celkem dobře zatopil i vyhlášeným čtyřkolám jako je STI nebo EVO :-D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

ReznikCZ
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1902
Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 159 Tbi je "lehká" na předek

Příspěvek od ReznikCZ » 26.11.2010, pát 15:01

Harous píše: Efektivnější v jakým smyslu? Někde v serpentinách nebo při "sprintech" na semaforech?
Ten výkon je lépe využitelný, díky el. Q2 auto nehrabe, zatímco mi u 159 připadá že Q2 tam neodvádí svojí práci dobře:???:

p.s. nevypínám ASR
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti