Mám zaujímavú novinku a nebojím sa ju zverejniť, lebo mám dôkazy. Ide o čiptuning v prevedení firmy Bitpower, a následné odbrzdenie na motorovej brzde. (nezávislej). Výsledky sú pozurohodné. Grafy sú pridané, je tam originál, bitpower a moja úprava pracovne nazvaná racing. Jedná sa o Alfu 2.4 JTD 20v Multijet. V základe malo auto 134kW a 422N.m (výrobca uvádza 129kW a 385N.m). Po nahratí softvéru od Bitpower sú parametre nasledovné - 142,5kW a 461N.m (Bitpower uvádí 154kW a 481N.m. ). Teda navýšenie je nasledovné +8kW a +39N.m, je to hodnota, ktorá je naozaj subjektívne dosť cítiť. Ale percentuálne je navýšenie výkonu 6% a navýšenie krútiaceho momentu 9%. (Bitpower uvádza +20%výkon, + 25% M). Teda skutočný nárast nie je ani polovičný oproti deklarovaným hodnotám. Bitpower ale nie sú hlupáci a v zmluve žiadne parametre ani reálne vymožiteľné záruky nenajdete. Preto môžem s čistým svedomím tvrdiť, že parametre, ktoré uvádzajú sú klamstvá s cieľom získať zákazníka. A ďalšia pozoruhodnosť - priebeh krútiaceho momentu vykazuje v najbežnejších otáčkach dve obrovské výkonové diery a motor opakovane padal do núdzového režimu kôli príliš vysokému tlaku turba, ktorý "majstri" nastavili na 1,5Bar, čo je kritická hodnota z viacerých hľadísk a preto ju RJ vyhodnocuje ako chybu.
Len pre porovnanie, moja úprava obnáša plynulejšiu krivku momentu i výkonu, žiadny núdzový režim a parametre sú nasledovné - na totožnom vozidle - 148,5kW, 462N.m. Všimnite si, že krivka je vcelku hladká, s jednou minimálnou výkonovou dierou. Ale ani originál nie je veľmi krajší.
Neberte to ako skrytú reklamu, ale ako varovanie, aby ste sa nenechali dobehnúť.
