Výměna termostatu
- switch.man
- Příspěvky: 55
- Registrován: 26.4.2010, pon 13:52
- Bydliště: Břeclav / Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu
pánové, dotaz k chlazení, termostatu a tak okolo (1,9 JTD 8V 85kW)
při delších cestách, převážně v nezimním počasí, stylem jet cca 10km docela svižně - zastavit, nechat běžet motor na volno cca 30s, naskočit, jet dál.. a takhle třeba 3, 4, 5h v kuse třeba 200 - 300km (zastávky v každé pr*eli) mi v té fázi na volnoběh stoupá ručička teploty až k druhé čárce 110 - 115°C. Jak naskočím do auta s takhle běžícím motorem, tak mi přijde, že to i trochu hůř táhne, jak kdyby nezapínalo turbo. Pak se to jízdou samoschladí a jede to v pohodě.
Termostat? pouze on, nebo i něco víc?
díky moc!
při delších cestách, převážně v nezimním počasí, stylem jet cca 10km docela svižně - zastavit, nechat běžet motor na volno cca 30s, naskočit, jet dál.. a takhle třeba 3, 4, 5h v kuse třeba 200 - 300km (zastávky v každé pr*eli) mi v té fázi na volnoběh stoupá ručička teploty až k druhé čárce 110 - 115°C. Jak naskočím do auta s takhle běžícím motorem, tak mi přijde, že to i trochu hůř táhne, jak kdyby nezapínalo turbo. Pak se to jízdou samoschladí a jede to v pohodě.
Termostat? pouze on, nebo i něco víc?
díky moc!
AR 156 SW 1,9 JeToDehet
(ex Magda 323f BG 1,6 16V, 1991, 295.000km)
(ex Magda 323f BG 1,6 16V, 1991, 295.000km)
Re: Výměna termostatu
spis ti po zastavení nesepne sahara
Re: Výměna termostatu
Ked hovoris o investicii do termostatu tak mna vysiel na 85€. Je to vela ci nie?tuta146 píše:Jenom jsem chtěl říct, že to není zas taková investice . .......
Alfa Romeo 156, 1.9 JTD M-Jet, 103kW, r.v. 2004 FL sedan
Chevrolet Cruze 2.0 VCDI, 92kW, r.v. 2010.
Chevrolet Cruze 2.0 VCDI, 92kW, r.v. 2010.
- switch.man
- Příspěvky: 55
- Registrován: 26.4.2010, pon 13:52
- Bydliště: Břeclav / Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu
praveze sahara beziPetr147 píše:spis ti po zastavení nesepne sahara
AR 156 SW 1,9 JeToDehet
(ex Magda 323f BG 1,6 16V, 1991, 295.000km)
(ex Magda 323f BG 1,6 16V, 1991, 295.000km)
- enzo156
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1252
- Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu
Tak jestli ti bezi sahara a teplota se porad drzi okolo 110ti, muzes mit zanesenej chladic kamenem (to se mi stalo, priznaky podobny, nechtela tahnout, znamky prehrivani, motor se vachladil jen jizdou z kopce), nebo me napada vodni pumpa, kdyby se seknul termostat tak chladici kapalinu vyvaris.
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Re: Výměna termostatu
A čo poviete na toto?
Ja som menil termostat ako aj chladiacu kvapalinu a neviem ho ani poriadne zohriať. Keď využívam potenciál motora, tak sa s biedou vyšplhám tesne pod 90 stupňov. Ešte som nebol dlhodobo na 90 stupňoch. A keď idem pozvoľne, tak ručička sa výzarnejšie vzdiali od 90 smerom nadol. Vonkajšia teplota v rozmedzí 15-25 stupňov.
V čase veľkých horúčav (35 stupňov) a so zapnutou automatickou klímou pri cestnej rýchlosti cca 150km/h sa mi vyšplhala teplota niečo málo nad 90 stupňov bez tendencie narastať. Po upravení rýchlosti na 120-130km/h som sa dostal naspäť na 90 stupňov.
Je toto normálne správanie? Neviem, čo si mám o tom myslieť. Čo poviete?
Ja som menil termostat ako aj chladiacu kvapalinu a neviem ho ani poriadne zohriať. Keď využívam potenciál motora, tak sa s biedou vyšplhám tesne pod 90 stupňov. Ešte som nebol dlhodobo na 90 stupňoch. A keď idem pozvoľne, tak ručička sa výzarnejšie vzdiali od 90 smerom nadol. Vonkajšia teplota v rozmedzí 15-25 stupňov.
V čase veľkých horúčav (35 stupňov) a so zapnutou automatickou klímou pri cestnej rýchlosti cca 150km/h sa mi vyšplhala teplota niečo málo nad 90 stupňov bez tendencie narastať. Po upravení rýchlosti na 120-130km/h som sa dostal naspäť na 90 stupňov.
Je toto normálne správanie? Neviem, čo si mám o tom myslieť. Čo poviete?
Alfa Romeo 156, 1.9 JTD M-Jet, 103kW, r.v. 2004 FL sedan
Chevrolet Cruze 2.0 VCDI, 92kW, r.v. 2010.
Chevrolet Cruze 2.0 VCDI, 92kW, r.v. 2010.
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4047
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Výměna termostatu
Jestli máš nový termostat (a funguje), tak ti špatně ukazuje budík.
Správně tam máš mít 90 pořád, téměř bez vlivu zatížení.
Správně tam máš mít 90 pořád, téměř bez vlivu zatížení.
//
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 2008 ///159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 2008 ///159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: Výměna termostatu
Tiez si to myslim,
Preto som vysiel s touto skusenostou.
Takze co s tym? Treba to rychlo riesit alebo to nie je take horuce?
Preto som vysiel s touto skusenostou.
Takze co s tym? Treba to rychlo riesit alebo to nie je take horuce?
Alfa Romeo 156, 1.9 JTD M-Jet, 103kW, r.v. 2004 FL sedan
Chevrolet Cruze 2.0 VCDI, 92kW, r.v. 2010.
Chevrolet Cruze 2.0 VCDI, 92kW, r.v. 2010.
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3822
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu
mám to taky tak, ručička se nedostane výše jak na 70, diag hlasí 84 a výše to nevyleze ani při zátěži po dálnici do itálie při 35 stup. teplech prostě ručička vyleze na 70 a dost vím že je to normál a tak to neřeším. nejspíše to bude čidlo ale který na termostatu jsou dvě a vypouštět vodu se mě nechce.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: Výměna termostatu
Nebudem to ani ja riešiť. Ako píšem, termostat nový, kvapalina nová. Hlavne, že sa mi neprehrieva. To by bolo horšie. 

Alfa Romeo 156, 1.9 JTD M-Jet, 103kW, r.v. 2004 FL sedan
Chevrolet Cruze 2.0 VCDI, 92kW, r.v. 2010.
Chevrolet Cruze 2.0 VCDI, 92kW, r.v. 2010.
Re: Výměna termostatu
ako tu jeden mudry cloviecik napisal (o niekolko stran dozadu) na dieseli je normalne ked rucicka za kludnej jazdy ukazuje 85°C....pri benzine sa ma drzat na 90°C....a taktiez ked sa tomu dupne na krk tak na tu chvilu rucicka stupne a ked sa auto znova skludni tak je zase na 85°C...takze u dieselov je to normalne a naozaj to nema cenu riesit 

156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...
Re: Výměna termostatu
Teď mám taky zkušenost z Chorvatska, venku teplota přes 35, takové popojíždění do kopců na nižší kvalty (častá omezení a vracečky) + klima a teplota nešla přes 90 (byla lehce před), protože seply oba ventilátory na plné pecky
,takže tam bylo ve skutečnosti asi trochen více
. Jinak klasicky drží lehce za 70 ani se nehne 



Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Výměna termostatu
Liwika19,
Presne ako pises,kolise to. Teraz som sa vratil z kondicnej, relaxacnej jazdy (ostra luka, michalkova a podobne, urcite to poznas) a do kopca rucicka na 90, z kopca 80-85.
Ci je to normalne na diesli tak to si nie som celkom isty (mozno na alfe ano) ale mam stvrteho diesla a ziadne sa takto nechovalo. Takze nieco na tej diskusii a vymene skusenosti asi bude
Presne ako pises,kolise to. Teraz som sa vratil z kondicnej, relaxacnej jazdy (ostra luka, michalkova a podobne, urcite to poznas) a do kopca rucicka na 90, z kopca 80-85.
Ci je to normalne na diesli tak to si nie som celkom isty (mozno na alfe ano) ale mam stvrteho diesla a ziadne sa takto nechovalo. Takze nieco na tej diskusii a vymene skusenosti asi bude

Alfa Romeo 156, 1.9 JTD M-Jet, 103kW, r.v. 2004 FL sedan
Chevrolet Cruze 2.0 VCDI, 92kW, r.v. 2010.
Chevrolet Cruze 2.0 VCDI, 92kW, r.v. 2010.
Re: Výměna termostatu
no tak sa opravujem....NA ALFE JE TO NORMALNE...ja to presne neviem opisat len proste viem ze je to tak a kolise to pre to ako napisal Ladis ze pri roznom zatazeni ti inak spinaju tie ventilatory...a dalsia vec je ze termostat ukazuje o par °C menej nez original ta voda ma lebo to ten snimac je niekde nejak blbo ulozeny...naozaj to opisujem lajicky ale toto vlakno mam vcelku scitane a pisalo sa uz o tom niekde do zadu na strankach skus pohladat 

156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...
Re: Výměna termostatu
Ladis: Při normálním provozu (i při zátěži) ukazuje ručička těsně pod 90. Ventilátor spíná hlavně při popjíždění v koloně, první stupeň těsně nad 90 a druhý tak kolem 100 (napůl mezi 90 a další čárkou).
156 SW 1.9 JTDm
Re: Výměna termostatu
Co jsem tak vypozoroval,tak se zkušenosti celkem liší jestli jde o 1,9 nebo 2,4
. Já se přes 90 nedostanu, ani kdybych to smažil na jedničku v omezovači s klimou 


Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Výměna termostatu
No vidis, a ja som to dnes vyhnal do kopca po serpentinach a T=90. Nechal som ho potom vydychnut na volnobehu a zohrial sa mi az do stadia spustenia ventilatora, mozno aj ventilatorov (T>90). Z kopca zase pod 90.
Alfa Romeo 156, 1.9 JTD M-Jet, 103kW, r.v. 2004 FL sedan
Chevrolet Cruze 2.0 VCDI, 92kW, r.v. 2010.
Chevrolet Cruze 2.0 VCDI, 92kW, r.v. 2010.
Re: Výměna termostatu
Nazdar hoši, mám nově alfu 156 2.4 JTD 103kw a teď tu celý večer louskám těch 30 stran topicu. Teplota u mě je dle budíku při normální jízdě přesně na té čárečce mezi 50 a 90 (hádám že je to tak 70??), při trošku razantnější jízdě stoupne trochu víc ...tam evidentně otvírá termostat a klesne to až přesně do prostředka mezi 50 a tu čárku a pak to zas roste a furt dokola.... když byl deštivej den a chladno tak to topilo jak blázen takže snad problém nebude. Mám to řesit nebo mám někde shánět teploměr abych změřil kapalinu případně jet někam do aleluja na diagnostiku abych zjistil jestli neměří blbě budík???Termostat evidentně otvírá a zavírá ale nevím jestli dobře
dík za typ
jen pro ty co si nepamatují
http://italiancar.cz/admin/dily/img/DSCF0007.JPG

jen pro ty co si nepamatují
http://italiancar.cz/admin/dily/img/DSCF0007.JPG
- (ex)Alfa 156 2.4 JTD 103kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu
tak teploměr na zavařování snad máš ne?? za zkoušku nic nedáš
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: Výměna termostatu
no právě že nemám, jinak bych to už dávno změřil
a kupovat ho kvůli tomu to fakt asi ne

- (ex)Alfa 156 2.4 JTD 103kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4047
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Výměna termostatu
Tak on ten termostat skoro vždycky otvírá i zavírá, akorát při špatných teplotách 

//
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 2008 ///159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 2008 ///159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: Výměna termostatu
Ja som zistil (a ludia na tomto fore ma o tom presvedcili), ze nema zmysel sa termostatu nejako extra venovat, pokial vylozene nerobi problemy. Mne povodny ukazoval ako sa mu zachcelo. Kupil som novy za 85 eciek a zbytocne. Tiez si ukazuje, co sa mu zachce.
Alfa Romeo 156, 1.9 JTD M-Jet, 103kW, r.v. 2004 FL sedan
Chevrolet Cruze 2.0 VCDI, 92kW, r.v. 2010.
Chevrolet Cruze 2.0 VCDI, 92kW, r.v. 2010.
Re: Výměna termostatu
jezis tak ja nevim :-)) si koupim teplomer a hotovo....ja osobne myslim ze ukazuje spatne budik, nemuzu ani zkusit ten test s teplou hadici to podle me funguje jen kdyz je termostat stale otevren ne? tady bude tepla az u tech mych 75ti st. kdy otevre temrostat ne? Ja chtel jen slyset nazor jestli to resit mam nebo nemam :-)
EDIT: tak dnes prvni delsi cesta....po dalnici bohuzel mezi 50kou a tou carkou pri vetsi zatezi to stouplo k tem 75....ve meste uz na slunci za tepla v kolone to stouplo az na 90,kdyz se to rozjelo tak zas nejakych tech 60 take ten termostat asi vymenim...
EDIT: tak dnes prvni delsi cesta....po dalnici bohuzel mezi 50kou a tou carkou pri vetsi zatezi to stouplo k tem 75....ve meste uz na slunci za tepla v kolone to stouplo az na 90,kdyz se to rozjelo tak zas nejakych tech 60 take ten termostat asi vymenim...
- (ex)Alfa 156 2.4 JTD 103kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- Bavoraczech
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 21.7.2011, čtv 13:10
- Bydliště: Vimperk
Re: Výměna termostatu
Asi už to tu bylo stokrát, ale chtěl bych se zeptat. Asi po 10 km se mi motor zahřeje na cca 75 stupňů, nutno podotknout, že jezdím vlažně. Cca od 1800 do 2500 ot. motoru. V koloně obvykle nestojím, ale když mám auto před barákem a nebo když třeba párkrát předjedu a plyn prřádně přišlápnu, vyleze teplota na cca 80 stupňů a víc se mi zatím nepodařilo. Teď jsem ale zjistil, že mám i chladicí kapalinu dost pod ryskou tak jsme ji dolil. Myslíte že to může být tou kapalinou a nebo je špatnej termostat? Zejtra to zkusím projet po dolití a uvidí se. Jinak spotřeba se zdá být kolem 6l
2004 Alfa Romeo 166 2.4 JTDm Sportronic - koráb
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)
2000 Fiat Palio Weekend 1.2 FIRE 54 kW - pracant
2004 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon (ex)
1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD - nejlepší auto, které jsem kdy měl (ex)
1999 Opel Astra G, 1996 Corsa B TD (ex)
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna termostatu
kapalinou to určitě není
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host