Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Odpovědět
wenca89
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 699
Registrován: 31.5.2010, pon 17:20
Bydliště: Vrchlabí - Prachatice
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od wenca89 » 11.7.2011, pon 15:19

Hampice píše:Spíš to vydim na Overboost... žádné problémy s tím nemám.
Já teď poslední dobou pozoruji, že když např z 2tis otáček dám plný plyn, tak to vyletí na cca.1,5baru, klesne na cca. 1bar a poté zase akceleruje na cca. 1,4 - 1,5 baru a už podle otáček drží. Čím může být způsoben tento propad?
AR 159 SW 1,9JTDm

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od yan.ko » 11.7.2011, pon 16:05

Overboostem. Klasicka oscilace kolem pozadovaneho tlaku. Zkontroluj jestli neni zatuhly VNT mechanismus a jestli je v poradku podltakovy system rizeni turba (praskla hadicka/vadny regulator).
Alfa Romeo Perfection

wenca89
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 699
Registrován: 31.5.2010, pon 17:20
Bydliště: Vrchlabí - Prachatice
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od wenca89 » 11.7.2011, pon 16:46

Já jsem spíše uživatel, můžu s tím něco udělat i tak, nebo servis? :cry:
AR 159 SW 1,9JTDm

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od pekony » 11.7.2011, pon 22:01

Ten regulátor najdu kde, nebo jak vypadá?
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od yan.ko » 12.7.2011, úte 16:20

turbo - baňka - hadicka - regulator. Nemuzes to minout :wink:
Alfa Romeo Perfection

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9117
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Hampice » 13.7.2011, stř 07:46

wenca89 píše:Já teď poslední dobou pozoruji, že když např z 2tis otáček dám plný plyn, tak to vyletí na cca.1,5baru, klesne na cca. 1bar a poté zase akceleruje na cca. 1,4 - 1,5 baru a už podle otáček drží. Čím může být způsoben tento propad?
Tak takhle hluboko mi to při plným neklesá, max k 1,2. A nemůže to být tim vyndaným DPF? Výfuk má teď menší odpor, tzn. že se turbo tolik nenatlakuje.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

wenca89
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 699
Registrován: 31.5.2010, pon 17:20
Bydliště: Vrchlabí - Prachatice
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od wenca89 » 13.7.2011, stř 08:24

To mě nenapadlo. Je pravda, že to asi dělá až po vyndání DPF. Ale zase na druhou stranu, cendler mi půjčil svojí AR a tam když jsem na to šlápnul, tak nebyl ani náznak chvilkového poklesu, tak nevím, jestli by to u 1,9bylo normální?
AR 159 SW 1,9JTDm

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Sgt. » 13.7.2011, stř 08:53

BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

fotoJenda
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 134
Registrován: 8.6.2011, stř 16:12
Bydliště: Domažlice
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od fotoJenda » 14.7.2011, čtv 21:50

to Kottri: mrkni na toto vlákno a možná ti to vyřeší tvůj problém :smt023
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=22&t=9572

aspoň u mě to mělo takové příznaky....
AR 156 sw, 1.9 jtd chip
Suzuki Samurai 4x4 l ..hledá se AR na hraní...

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od pekony » 18.7.2011, pon 13:08

Chtěl bych se zeptat jak nejlépe se dostat k regulaci tlaku turba kvůli jejímu promazání a rozhýbání? Zespoda to bude asi lepší ale je nutné krom krytu motoru něco dalšího demontovat nebo povolovat? Dělal to už někdo na 159 1,9 JTDm?
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

Skippy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 362
Registrován: 25.11.2010, čtv 23:58

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Skippy » 18.7.2011, pon 22:12

Já sundaval díl s vlnovcem k DPFku a KAT, ptž jsem chtěl dotáhnout svody, pak tam byl krásny přístup k celé te regulaci. Což je asi ta baňka jak tady všichni píšou. Ale dát to sám pak z5 je horší.
Největší problém byl ten ochranný plech, já mám ale o jeden válec víc, takže u tebe problém s vytancovaním toho plechu, být nemusí.

jinak se chci zeptat. Mezi výměnou oleje, což je 15tkm si auto (AR 159 2,4 JTDm) vzalo 3,5 až 4 litry oleje. Může to být turbem? PÁN mechanik, vyhlašený tady u nás na diesly, říkal že to je malo pravděpodobné žeby to uteklo právě přes něj. Tak se chci poptat ještě tady...???
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká

Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9117
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Hampice » 27.7.2011, stř 09:37

No to je skoro dost... Turbem by mohlo, ale to bys asi poznal podle čoudu y výfuku
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Skippy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 362
Registrován: 25.11.2010, čtv 23:58

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Skippy » 27.7.2011, stř 23:27

I když mám ještě funkční DPF??? Sice koncovky černé jsou a to dost ale nečudi...
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká

Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9117
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Hampice » 29.7.2011, pát 09:10

Jestli máš černé koncovky, tak DPF nejspíš nefunguje tak jak by měl, repektive asi nestíhá zachytávat saze a ještě olej... dyž si vezmeš že náplň je necelých 5 litrů, tak je něco fakt špatně...

Koukám, že máš 2.4, tam je oleje asi trochu víc, nicméně standartní úbytek je ve většině případů 0 - litr na 20.000. Teda alespoň u mě to tak je
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

david.44
Uživatelský avatar

Příspěvky: 25
Registrován: 12.2.2011, sob 12:31
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od david.44 » 29.7.2011, pát 11:01

Ahoj,dnes jsem chtěl sundat turbo abych ho vyčistil ale vyskytl se problém nejdou mi povolit dva zadní šrouby kterými je turbo spojený se sběrným potrubím, protože tam je dost špatný přístup. Proto by mě zajímalo jestli to sundáváte i se sběrným potrubím, protože mi asi nic jinýho nezbyde. Jinak mám 156 2,4 jtd 103 kw

Skippy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 362
Registrován: 25.11.2010, čtv 23:58

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Skippy » 30.7.2011, sob 09:15

Jo spíš to nestíhá zachytit všechen ten bordel. 100pro to někde utíká a jde do výfuku ale aby uteklo 4 litry přes turbo? A další poznatek je že když se tady courám po okrskách tak se hladina nijak razantně nemění ale když to protáhnu po dálnicy tak to jde dolu. Čili kdyby to nebylo turbem kudma by to mohlo ještě utíkat? Když je motor v zapřahu???

david 44
pokud nemáš ploché račnové klíče s kloubem tak se tak to asi nedostaneš a nevím jak u 156 ale u 159-tky nepovoliš ani ty svody bez toho abys nepodzvednul motor,nebo v případe Hampice, nesundal makovici.
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká

Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9117
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Hampice » 2.8.2011, úte 09:48

V motoru je spousta míst, kudy může olej unikat... těžko říct.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1410
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Petan » 2.8.2011, úte 10:48

david.44 píše:Ahoj,dnes jsem chtěl sundat turbo abych ho vyčistil ale vyskytl se problém nejdou mi povolit dva zadní šrouby kterými je turbo spojený se sběrným potrubím, protože tam je dost špatný přístup. Proto by mě zajímalo jestli to sundáváte i se sběrným potrubím, protože mi asi nic jinýho nezbyde. Jinak mám 156 2,4 jtd 103 kw
NO asi ti nic jiného nezbude, než sejmout i svody. Ono na stole si s těma šroubama můžeš pohrát víc než na autě a je škoda to zatrhnout. Jinak to jde sejmout bez svodů, pod podmínkou povolení zmíněných šroubů.
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

Joe
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 315
Registrován: 27.11.2010, sob 14:29
Bydliště: Slavkov u Opavy

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Joe » 5.8.2011, pát 16:51

Mam menší problém při akceleraci po přeřazení vyššího stupně a sešlápnutí pedálu, ať už na podlahu nebo míň, je tak 2s výkonová díra. Turbo jde slyšet ale auto netáhne až po těch 2s začne akcelerovat. Vím že je tam nějaká doba něž se natlakují hadice atd., ale to je už příliš. Dnes jsem kontroloval všechny hadice, zda není někde prasklina a nikde nic. Turbo zkontrolováno, provozní vůle a vrtulka je ok. Jinak všechny filtry měněny před 6000Km a tankuju u benziny pouze verva diesel + VIF. Nevíte čím to může být? :-k
Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Envel » 5.8.2011, pát 19:41

Zanesený a pomalu dovírající EGR?
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

Joe
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 315
Registrován: 27.11.2010, sob 14:29
Bydliště: Slavkov u Opavy

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Joe » 5.8.2011, pát 22:38

Envel píše:Zanesený a pomalu dovírající EGR?
No egr jsem čistil tak 5000Km zpátky. Nezdá se mi že by měl mít na to vliv ale kouknout na něj můžu, ale je to už o něco lepší. Nebyla pořádně dotáhlá hadice turbo - intercooler, ale pořád to není to pravé ořechové.
Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark

Roger
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 382
Registrován: 30.8.2011, úte 08:28

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Roger » 5.9.2011, pon 22:27

zdravím, tak jsem si dal cca 80minut čtení minulých 38mi stran a ufff...můj dotaz:
při studeném startu a klidné jízdě (než se zahřeje motor a vše kolem) je slyšet takové jemné houkání asi turba (ne nějak extra nahlas)...po zahřatí to vevnitř už slyšet není, jen lehce s otevřeným okýnkem....není to jako klasický takový svištění(co jsem měl dřív u oktávky) ale jak se tu už psalo tak spíš sanitka....olej to zatím nežere, dým černej jen když se to prošlápne, tah v pohode, spotřeba dobrá, možná ten vlnovec (první díl výfuku s vlnovcem který je až ale za tím prvním dílem je krapek vyzrálý :D)... při vyšších otáčkách to není vůbec postřehnutelný...fakt jen při klidné tiché jízdě a zejména rozjezdy, zkoušel jsem na místě trochu vytáčet motor a nic......takže moje klasická otázka zní zda to mám nějak řešit, nevím jestli je to normální nebo ne :-D (tachometrový nájezd ca 170tis, ale bude asi i víc)
- (ex)Alfa 156 2.4 JTD 103kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Ladin 164V6 » 6.9.2011, úte 06:56

Podle mne se pomalu louci turbo...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Petr147 » 6.9.2011, úte 07:00

zkontroluj si hadice od turba, jeden místní měl taky podobné pískání a byla to dírka v hadici...

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od jurki888 » 6.9.2011, úte 12:29

je to normalne mozes mat zanesene lopatky a v tedy to tak huka ked ti to vadi treba vycistit turbo ak nie tak s tym v pohode funguje
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host