Já teď poslední dobou pozoruji, že když např z 2tis otáček dám plný plyn, tak to vyletí na cca.1,5baru, klesne na cca. 1bar a poté zase akceleruje na cca. 1,4 - 1,5 baru a už podle otáček drží. Čím může být způsoben tento propad?Hampice píše:Spíš to vydim na Overboost... žádné problémy s tím nemám.
Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
- wenca89
- Štamgast
- Příspěvky: 699
- Registrován: 31.5.2010, pon 17:20
- Bydliště: Vrchlabí - Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
AR 159 SW 1,9JTDm
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Overboostem. Klasicka oscilace kolem pozadovaneho tlaku. Zkontroluj jestli neni zatuhly VNT mechanismus a jestli je v poradku podltakovy system rizeni turba (praskla hadicka/vadny regulator).
Alfa Romeo Perfection
- wenca89
- Štamgast
- Příspěvky: 699
- Registrován: 31.5.2010, pon 17:20
- Bydliště: Vrchlabí - Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Já jsem spíše uživatel, můžu s tím něco udělat i tak, nebo servis? 

AR 159 SW 1,9JTDm
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Ten regulátor najdu kde, nebo jak vypadá?
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
turbo - baňka - hadicka - regulator. Nemuzes to minout 

Alfa Romeo Perfection
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9117
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Tak takhle hluboko mi to při plným neklesá, max k 1,2. A nemůže to být tim vyndaným DPF? Výfuk má teď menší odpor, tzn. že se turbo tolik nenatlakuje.wenca89 píše:Já teď poslední dobou pozoruji, že když např z 2tis otáček dám plný plyn, tak to vyletí na cca.1,5baru, klesne na cca. 1bar a poté zase akceleruje na cca. 1,4 - 1,5 baru a už podle otáček drží. Čím může být způsoben tento propad?
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- wenca89
- Štamgast
- Příspěvky: 699
- Registrován: 31.5.2010, pon 17:20
- Bydliště: Vrchlabí - Prachatice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
To mě nenapadlo. Je pravda, že to asi dělá až po vyndání DPF. Ale zase na druhou stranu, cendler mi půjčil svojí AR a tam když jsem na to šlápnul, tak nebyl ani náznak chvilkového poklesu, tak nevím, jestli by to u 1,9bylo normální?
AR 159 SW 1,9JTDm
- Sgt.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Pokles tlaku: http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... kles+tlaku
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw
- fotoJenda
- Nováček
- Příspěvky: 134
- Registrován: 8.6.2011, stř 16:12
- Bydliště: Domažlice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
to Kottri: mrkni na toto vlákno a možná ti to vyřeší tvůj problém
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=22&t=9572
aspoň u mě to mělo takové příznaky....

http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=22&t=9572
aspoň u mě to mělo takové příznaky....
AR 156 sw, 1.9 jtd chip
Suzuki Samurai 4x4 l ..hledá se AR na hraní...
Suzuki Samurai 4x4 l ..hledá se AR na hraní...
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Chtěl bych se zeptat jak nejlépe se dostat k regulaci tlaku turba kvůli jejímu promazání a rozhýbání? Zespoda to bude asi lepší ale je nutné krom krytu motoru něco dalšího demontovat nebo povolovat? Dělal to už někdo na 159 1,9 JTDm?
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Já sundaval díl s vlnovcem k DPFku a KAT, ptž jsem chtěl dotáhnout svody, pak tam byl krásny přístup k celé te regulaci. Což je asi ta baňka jak tady všichni píšou. Ale dát to sám pak z5 je horší.
Největší problém byl ten ochranný plech, já mám ale o jeden válec víc, takže u tebe problém s vytancovaním toho plechu, být nemusí.
jinak se chci zeptat. Mezi výměnou oleje, což je 15tkm si auto (AR 159 2,4 JTDm) vzalo 3,5 až 4 litry oleje. Může to být turbem? PÁN mechanik, vyhlašený tady u nás na diesly, říkal že to je malo pravděpodobné žeby to uteklo právě přes něj. Tak se chci poptat ještě tady...???
Největší problém byl ten ochranný plech, já mám ale o jeden válec víc, takže u tebe problém s vytancovaním toho plechu, být nemusí.
jinak se chci zeptat. Mezi výměnou oleje, což je 15tkm si auto (AR 159 2,4 JTDm) vzalo 3,5 až 4 litry oleje. Může to být turbem? PÁN mechanik, vyhlašený tady u nás na diesly, říkal že to je malo pravděpodobné žeby to uteklo právě přes něj. Tak se chci poptat ještě tady...???
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9117
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
No to je skoro dost... Turbem by mohlo, ale to bys asi poznal podle čoudu y výfuku
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
I když mám ještě funkční DPF??? Sice koncovky černé jsou a to dost ale nečudi...
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9117
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Jestli máš černé koncovky, tak DPF nejspíš nefunguje tak jak by měl, repektive asi nestíhá zachytávat saze a ještě olej... dyž si vezmeš že náplň je necelých 5 litrů, tak je něco fakt špatně...
Koukám, že máš 2.4, tam je oleje asi trochu víc, nicméně standartní úbytek je ve většině případů 0 - litr na 20.000. Teda alespoň u mě to tak je
Koukám, že máš 2.4, tam je oleje asi trochu víc, nicméně standartní úbytek je ve většině případů 0 - litr na 20.000. Teda alespoň u mě to tak je
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Ahoj,dnes jsem chtěl sundat turbo abych ho vyčistil ale vyskytl se problém nejdou mi povolit dva zadní šrouby kterými je turbo spojený se sběrným potrubím, protože tam je dost špatný přístup. Proto by mě zajímalo jestli to sundáváte i se sběrným potrubím, protože mi asi nic jinýho nezbyde. Jinak mám 156 2,4 jtd 103 kw
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Jo spíš to nestíhá zachytit všechen ten bordel. 100pro to někde utíká a jde do výfuku ale aby uteklo 4 litry přes turbo? A další poznatek je že když se tady courám po okrskách tak se hladina nijak razantně nemění ale když to protáhnu po dálnicy tak to jde dolu. Čili kdyby to nebylo turbem kudma by to mohlo ještě utíkat? Když je motor v zapřahu???
david 44
pokud nemáš ploché račnové klíče s kloubem tak se tak to asi nedostaneš a nevím jak u 156 ale u 159-tky nepovoliš ani ty svody bez toho abys nepodzvednul motor,nebo v případe Hampice, nesundal makovici.
david 44
pokud nemáš ploché račnové klíče s kloubem tak se tak to asi nedostaneš a nevím jak u 156 ale u 159-tky nepovoliš ani ty svody bez toho abys nepodzvednul motor,nebo v případe Hampice, nesundal makovici.
(_)(_)(_)====\*/====(_)(_)(_)
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
Dělat blbce je šílená fuška, konkurence je totiž strašně vysoká
Alfa Romeo 159 Exclusive 2.4 JTDm, DPF a EGR OFF, soft 176kW 500NM
ex-Renault Clio 1.2 RL 43kW
ex-Škoda Octavia 1.6 GLXi 74kW
ex-Škoda Favorit 1.3 LX 43kW
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9117
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
V motoru je spousta míst, kudy může olej unikat... těžko říct.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
NO asi ti nic jiného nezbude, než sejmout i svody. Ono na stole si s těma šroubama můžeš pohrát víc než na autě a je škoda to zatrhnout. Jinak to jde sejmout bez svodů, pod podmínkou povolení zmíněných šroubů.david.44 píše:Ahoj,dnes jsem chtěl sundat turbo abych ho vyčistil ale vyskytl se problém nejdou mi povolit dva zadní šrouby kterými je turbo spojený se sběrným potrubím, protože tam je dost špatný přístup. Proto by mě zajímalo jestli to sundáváte i se sběrným potrubím, protože mi asi nic jinýho nezbyde. Jinak mám 156 2,4 jtd 103 kw
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Mam menší problém při akceleraci po přeřazení vyššího stupně a sešlápnutí pedálu, ať už na podlahu nebo míň, je tak 2s výkonová díra. Turbo jde slyšet ale auto netáhne až po těch 2s začne akcelerovat. Vím že je tam nějaká doba něž se natlakují hadice atd., ale to je už příliš. Dnes jsem kontroloval všechny hadice, zda není někde prasklina a nikde nic. Turbo zkontrolováno, provozní vůle a vrtulka je ok. Jinak všechny filtry měněny před 6000Km a tankuju u benziny pouze verva diesel + VIF. Nevíte čím to může být? 

Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Zanesený a pomalu dovírající EGR?
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
No egr jsem čistil tak 5000Km zpátky. Nezdá se mi že by měl mít na to vliv ale kouknout na něj můžu, ale je to už o něco lepší. Nebyla pořádně dotáhlá hadice turbo - intercooler, ale pořád to není to pravé ořechové.Envel píše:Zanesený a pomalu dovírající EGR?
Alfa Romeo 159 TI 2,4 JTDm (210PS) sportwagon
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark
ex Alfa Romeo 156 2,4 JTDm 20v
ex Audi A4 1,8 quattro - auto na zimní řádění
ex Škoda felicie 1,3
ex Alfa Romeo 146 1,4 Twinspark
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
zdravím, tak jsem si dal cca 80minut čtení minulých 38mi stran a ufff...můj dotaz:
při studeném startu a klidné jízdě (než se zahřeje motor a vše kolem) je slyšet takové jemné houkání asi turba (ne nějak extra nahlas)...po zahřatí to vevnitř už slyšet není, jen lehce s otevřeným okýnkem....není to jako klasický takový svištění(co jsem měl dřív u oktávky) ale jak se tu už psalo tak spíš sanitka....olej to zatím nežere, dým černej jen když se to prošlápne, tah v pohode, spotřeba dobrá, možná ten vlnovec (první díl výfuku s vlnovcem který je až ale za tím prvním dílem je krapek vyzrálý
)... při vyšších otáčkách to není vůbec postřehnutelný...fakt jen při klidné tiché jízdě a zejména rozjezdy, zkoušel jsem na místě trochu vytáčet motor a nic......takže moje klasická otázka zní zda to mám nějak řešit, nevím jestli je to normální nebo ne
(tachometrový nájezd ca 170tis, ale bude asi i víc)
při studeném startu a klidné jízdě (než se zahřeje motor a vše kolem) je slyšet takové jemné houkání asi turba (ne nějak extra nahlas)...po zahřatí to vevnitř už slyšet není, jen lehce s otevřeným okýnkem....není to jako klasický takový svištění(co jsem měl dřív u oktávky) ale jak se tu už psalo tak spíš sanitka....olej to zatím nežere, dým černej jen když se to prošlápne, tah v pohode, spotřeba dobrá, možná ten vlnovec (první díl výfuku s vlnovcem který je až ale za tím prvním dílem je krapek vyzrálý


- (ex)Alfa 156 2.4 JTD 103kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Podle mne se pomalu louci turbo...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
zkontroluj si hadice od turba, jeden místní měl taky podobné pískání a byla to dírka v hadici...
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
je to normalne mozes mat zanesene lopatky a v tedy to tak huka ked ti to vadi treba vycistit turbo ak nie tak s tym v pohode funguje
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host