Příspěvek
od Radim » 14.9.2011, stř 09:36
Stejně jako Alfa, i Maserati mělo svoje dekády.
Původní záměr a koncept, byla malá rodinná firma, která stavěla závodní auta, která bojovala s velikány typu AR,MB atd., občas udělali silniční verzi závoďáku klientům. Prostě rodinný byznys, pro závodní a sportovní puristy. Takhle to fungovalo 1920 - 1960, s tím, že po válce začali dělat víc cestovních vozů, a od začátku 60. Let už jen sportovně-luxusní vozy ala 3500GT.
70. léta a ropná krize byla temná doba - k poznámce s Citroenem-využívali např serva nebo brzdy, ale o žádném citroenu ala maserati (jako bude dnes jeep ala maserati) nemůže být řeč. Biturbo éra pak byl sestup do segmentu levnějších aut, svým způsobem další ústup z pozic, nicméně technicky to bylo auto na výši. Nebudu to už rozvádět do dalších podrobností, prostě Fiat maserati zachránil, nicméně jeho role v koncernu je o tom, že nemohou rozhodovat podle sebe, ale podle koncernu-to je všude stejné..
Když půjdu na dřeň, původní Maserati zaniklo cca 1965, pak už o závodních kořenech nešlo mluvit.To ovšem neznamená, že co přišlo potom stálo za prd, to ani omylem, to byla jiná filosofie, využívající závodní geny (motory,špajzky,brzdy) v silniční podobě.
kladu si otázku,co má Kubang společného s maserati, když bude montovaný v USA, plošina z jeepu, motory a špajzka připluje z itošky... prostě něco,co je dnes běžné,ale nenuťte mě, že s tím musím souhlasit.
Alfetta GTV L
ex: GT 1300 Junior 156 2.4 JTD 159 2.4 JTDm
v rodině: 156 2.5 V6 GT 1.9 JTDm