EGR ventil
Re: EGR ventil
Olej v sání mám taky a podezírám tu tenkou hadičku zpětného přívodu olejových par.
Jinak EGR jsou měl kompletně rozebraný a vyčištěný několikrát. K rozumu ho přivedla až záslepka se 4 děrama na straně od sání a se třema děrama na straně od výfuku. Tož asi tak..
Jinak EGR jsou měl kompletně rozebraný a vyčištěný několikrát. K rozumu ho přivedla až záslepka se 4 děrama na straně od sání a se třema děrama na straně od výfuku. Tož asi tak..
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: EGR ventil
hmm pri tom cisteni som aj ja uvazovala ci ho nedam zaslepit 

156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...
Re: EGR ventil
Nekde jsem slysel/cetl,ze po tom zaslepeni to trochu vic zere,je to pravda???
Taky o tom celkem premyslim,protoze se chystam na cisteni,tak ze bych to kdyztak rovnou zaslepil..
Taky o tom celkem premyslim,protoze se chystam na cisteni,tak ze bych to kdyztak rovnou zaslepil..
Alfa romeo 147 1,9 JTD (2002)
Re: EGR ventil
Tanguero píše:Olej v sání mám taky a podezírám tu tenkou hadičku zpětného přívodu olejových par.
Jinak EGR jsou měl kompletně rozebraný a vyčištěný několikrát. K rozumu ho přivedla až záslepka se 4 děrama na straně od sání a se třema děrama na straně od výfuku. Tož asi tak..
a počítač Ti chybu nehlásí???? zaslepit s obou stran je nej to ano, ale že to nepozná čidlo...hmm.
asi to udělám taky.
AR 159 2.2 jts
AR GT 2.0 selespeed
AR 156 2.5 V6ex
AR GT 3.2 V6 ex
AR 156 2.0 selespeed ex
AR 159 SW 1.9 jtdm ex
AR GT 2.0 selespeed
AR 156 2.5 V6ex
AR GT 3.2 V6 ex
AR 156 2.0 selespeed ex
AR 159 SW 1.9 jtdm ex
Re: EGR ventil
ono musis tam mat dierky v tej zaslepke aby si to myslelo ze to pracuje normalne aby mu tam kusok nejakeho toho plynu usiel...ale su to male dierky
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...
Re: EGR ventil
Přes dírky jsem, jako správný chlap, odborník
Takže napřed jsem měl na té straně od přívodu spalin jen jednu, a po cca 200km se objevila chyba. Tak jsem přivrtal dvě další, menší a už je pokoj, dostal jsem se přes minimální průtok spalin, které počítači stačí, aby si myslel, že EGR funguje.
Spotřeba je úplně stejná, EGR má vliv spíš na emise.

Takže napřed jsem měl na té straně od přívodu spalin jen jednu, a po cca 200km se objevila chyba. Tak jsem přivrtal dvě další, menší a už je pokoj, dostal jsem se přes minimální průtok spalin, které počítači stačí, aby si myslel, že EGR funguje.
Spotřeba je úplně stejná, EGR má vliv spíš na emise.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: EGR ventil
+ pomalejší zahřívaní motoru (hlavně v zimě)
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: EGR ventil
Od Radesa156 http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f ... &start=190
Takže s tím výkonem to zase nebude tak horké
Takže s tím výkonem to zase nebude tak horké

Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: EGR ventil
jj to som uz tiez citala a trosku ma to zarazilo lebo dovtedy som pocula o tom ze to prida kusok na vykone...ale zase jasne nie je problem vycistit EGR ale ak by som stym mala mat take problemy ako teraz ze mi stale vyhadzovalo chybu a muselo by sa to stale cistit tym navrtanim (co opakovane asi ani nie je mozne) tak mi jedine ostava zaslepit...
Edit: u mna to teda je problem u vas nemusi
Edit: u mna to teda je problem u vas nemusi

156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...
Re: EGR ventil
Ono to bude hlavně tím, že ten EGR není otevřený pořád, ale jen v některých jízdních režimech ... a právě jízdní režim "na plný plyn"
by měl být recirkulace ušetřen ... mělo by to být závislé na otáčkách motoru, na jeho teplotě, na aktuálním zatížení atp.
Takže na sprintu to poznat nepujde, ale moje DOMNĚNKA je ta, že motor v těch kritických EGR režimech ožije ... tedy alespoň by měl, už jen z fyzikálního hlediska

Takže na sprintu to poznat nepujde, ale moje DOMNĚNKA je ta, že motor v těch kritických EGR režimech ožije ... tedy alespoň by měl, už jen z fyzikálního hlediska
Alfa Romeo 156 SW TI | 2.4 JTD | 129 kW | 2004
FIAT Croma | 2.5 TD | 85kW | 1996
FIAT Croma | 2.5 V6 | 117kW | 1993
http://www.fiatcromaklub.cz/ ... diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
http://www.simzac.cz ... zakázková výroba z titanu
FIAT Croma | 2.5 TD | 85kW | 1996
FIAT Croma | 2.5 V6 | 117kW | 1993
http://www.fiatcromaklub.cz/ ... diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
http://www.simzac.cz ... zakázková výroba z titanu
Re: EGR ventil
Máš 159 1.9tku? Sice je EGR stejnej ale možná tlak bude jinej. Zajímalo by mne jaky přesně dirky máš na záslepkách (tedy před i za). Ať jedu na jistotu... Díky ty odborníku přes dírkyTanguero píše:Přes dírky jsem, jako správný chlap, odborník![]()
Takže napřed jsem měl na té straně od přívodu spalin jen jednu, a po cca 200km se objevila chyba. Tak jsem přivrtal dvě další, menší a už je pokoj, dostal jsem se přes minimální průtok spalin, které počítači stačí, aby si myslel, že EGR funguje.
Spotřeba je úplně stejná, EGR má vliv spíš na emise.

AR 159 2.2 jts
AR GT 2.0 selespeed
AR 156 2.5 V6ex
AR GT 3.2 V6 ex
AR 156 2.0 selespeed ex
AR 159 SW 1.9 jtdm ex
AR GT 2.0 selespeed
AR 156 2.5 V6ex
AR GT 3.2 V6 ex
AR 156 2.0 selespeed ex
AR 159 SW 1.9 jtdm ex
Re: EGR ventil
Přesně tak. Když si místo spalin může cucnou kyslík měl by mít vyšší výkon. Otázka je jestli ŘJ s tím kyslíkem místo spalin počítá.Simmy píše:Ono to bude hlavně tím, že ten EGR není otevřený pořád, ale jen v některých jízdních režimech ... a právě jízdní režim "na plný plyn"by měl být recirkulace ušetřen ... mělo by to být závislé na otáčkách motoru, na jeho teplotě, na aktuálním zatížení atp.
Takže na sprintu to poznat nepujde, ale moje DOMNĚNKA je ta, že motor v těch kritických EGR režimech ožije ... tedy alespoň by měl, už jen z fyzikálního hlediska
Jinak ale nechápu význam zaslepení podložkou s dírkama, protože skrze dírky si bordel vesele proudí. Sice je ho míň (menší okamžité množství), ale jde tam dál, takže se to zasere stejně akorát za delší dobu.
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Re: EGR ventil
no a o to jde ne? zasrat si to za 100tis nebo za 200tis...
AR 159 2.2 jts
AR GT 2.0 selespeed
AR 156 2.5 V6ex
AR GT 3.2 V6 ex
AR 156 2.0 selespeed ex
AR 159 SW 1.9 jtdm ex
AR GT 2.0 selespeed
AR 156 2.5 V6ex
AR GT 3.2 V6 ex
AR 156 2.0 selespeed ex
AR 159 SW 1.9 jtdm ex
Re: EGR ventil
Akorát, že o 100%-ním prodloužení intervalu si můžeš nechat jen zdát
.
Buď zaslepit úplně a nějak očůrat ŘJ, nebo to nemá smysl. Pokud bych věděl jaké hodnoty jdou z čidel, tak není problém udělat falešné čidlo (např. pomocí OZ a registru s odporovou dekádou).

Buď zaslepit úplně a nějak očůrat ŘJ, nebo to nemá smysl. Pokud bych věděl jaké hodnoty jdou z čidel, tak není problém udělat falešné čidlo (např. pomocí OZ a registru s odporovou dekádou).
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Re: EGR ventil
to by šlo odměřit, do EGRu jdou jenom dva vodiče, takže to nebude nic složitého
http://www.verboom.net/info/speedster/2 ... index.html
nebo tady na nejaky petilitr


http://www.verboom.net/info/speedster/2 ... index.html
nebo tady na nejaky petilitr

Re: EGR ventil
Ůplné uzavření EGR je už dávno možné. Očůrání ŘJ taktéž. Co na tom vidíte tak složitého? 

NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE
Re: EGR ventil
No tak vidíš - to je úprava. A né nějaké provrtané podložky - to je spíš placebo.pekony píše:Ůplné uzavření EGR je už dávno možné. Očůrání ŘJ taktéž. Co na tom vidíte tak složitého?
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Re: EGR ventil
Tak jsem pročetl celý tohle téma, dojmy z toho mám takový že u zaslepení u JTD to jednotka nepozná a nenastává žádnej problém se svítícíma kontrolkama, zatim co u JTDm a zaslepení přes záslepku s dírkama se to tu liší někomu svíti chyba někomu ne. (U zaslepení uplného je jistý že se rozsvítí) Nicméně by neměl být problém ho v jednotce "očůrat" tak že bude zavřený. Dále jsem nabyl dojmu že pokud EGR (a vše okolo) funguje dobře a tak jak má tak sání nezanáší tolik co spousty lidí tvrdí, některý příspevky byly i o tom že EGR byl čistej a vše bylo v pořádku... Ale pakliže je to tak že EGR nad 3000ot žádný spaliny "nerecykluje" tak by čistý EGR mohl být způsoben těžkou nohou. Doufám že tu nešířím nějaký nepravdy kdyžtak mě opravte. Mám ale jeden dotaz na kterej jsem se odpovědi nedohledal. Když zaslepim na mojí alfě (2,4JTD 103KW) EGR nějakou plnou záslepkou tak ten EGR ale bude pořád chtít "recyklovat" a posílat spaliny někam kde se zastavěj o tu záslepkua dál nepujdou, nemůže nastat teda to že zaslepením EGR zlikviduju a kdybych někdy v budoucnu se chtel vrátit tak EGR už nebude fungovat?
Alfa 156SW 2.4JTD 103kw
Alfa 75 2.0TD
Alfa 75 2.0TD
- enzo156
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1252
- Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
Teoreticky ho zničit můžeš, ale u klasiky JTD ti nic nebrání dát záslepku před EGR ventil, tím ho ochráníš před sazema, ty se budou teoreticky kupit v přívodní rouře, teoreticky, protože tam kde nic neproudí se nic nebude usazovat (v malý míře jo, ale nic závažnýho), takže je vystaráno.
Po tom co jsem zaslepil na 1,9JTD 85kW, jsou lepší emise v kouřivosti mezi průběžnýma otáčkama taky. Na rovinu, po tom co jsem ho zaslepil, by mě ani nenapadlo to dávat zpět. Příští rok, až se budou dělat rozvody, mám v plánu sundat sání a vyčistit ho od toho svinstva.
Po tom co jsem zaslepil na 1,9JTD 85kW, jsou lepší emise v kouřivosti mezi průběžnýma otáčkama taky. Na rovinu, po tom co jsem ho zaslepil, by mě ani nenapadlo to dávat zpět. Příští rok, až se budou dělat rozvody, mám v plánu sundat sání a vyčistit ho od toho svinstva.
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Re: EGR ventil
Řekl bych že ho nezlikviduješ , není důvod , přeci ty spaliny nebudou proudit a tím pádem se nepoškodí , neopálí a já nevím co ještě. Mám také 103 kw a po zaslepení mně motor ani jednou nespadnul do nouzáku , což se předtím občas stalo.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 103 kw
Fiat Marea Weekend 100 HP
Ford Transit DI 55 kW
Fiat Marea Weekend 100 HP
Ford Transit DI 55 kW
- Dresik
- Štamgast
- Příspěvky: 577
- Registrován: 5.1.2007, pát 16:19
- Bydliště: Praha-východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
A cistil nekdo sani na 16v? Koukal jsem ze sani by melo jit rozpulit, ze je to jakoby ze dvou casti a ty jsou na srouby k sobe, Coz by mozna slo.
Alfa Romeo MiTO 1.6 JTDm
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis
Re: EGR ventil
Dresiku,
mam jedno nahradni vyndane a chystam se na to. Az ho vycistim, slozim ho, zaslepim diry od vyrivych klapek a dam ho misto plastoveho, ktere tam zacali davat od poloviny roku 2006.
Kdybys potreboval neco okouknout dej vedet. Zdar Oskar.
mam jedno nahradni vyndane a chystam se na to. Az ho vycistim, slozim ho, zaslepim diry od vyrivych klapek a dam ho misto plastoveho, ktere tam zacali davat od poloviny roku 2006.
Kdybys potreboval neco okouknout dej vedet. Zdar Oskar.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Re: EGR ventil
Oskar hod jsem potom pár fotek toho sání.
Naposledy upravil(a) Zip166JTD dne 18.11.2011, pát 07:49, celkem upraveno 1 x.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
- Dresik
- Štamgast
- Příspěvky: 577
- Registrován: 5.1.2007, pát 16:19
- Bydliště: Praha-východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
Tak ja tam jeste plastove nemam. To davali asi az na 159. Mam polovinu 2005.
V jtdM jeste nejsem uplne znaly, ale ty vyrive klapky - to je presne k cemu? Koukam zlaty obyc JTD
V jtdM jeste nejsem uplne znaly, ale ty vyrive klapky - to je presne k cemu? Koukam zlaty obyc JTD

Alfa Romeo MiTO 1.6 JTDm
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host