EGR ventil

Odpovědět
Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1154
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: EGR ventil

Příspěvek od Tanguero » 3.10.2011, pon 14:40

Olej v sání mám taky a podezírám tu tenkou hadičku zpětného přívodu olejových par.
Jinak EGR jsou měl kompletně rozebraný a vyčištěný několikrát. K rozumu ho přivedla až záslepka se 4 děrama na straně od sání a se třema děrama na straně od výfuku. Tož asi tak..
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: EGR ventil

Příspěvek od Liwika19 » 3.10.2011, pon 16:06

hmm pri tom cisteni som aj ja uvazovala ci ho nedam zaslepit :roll:
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

Deathmann
Uživatelský avatar

Příspěvky: 48
Registrován: 20.10.2010, stř 08:05

Re: EGR ventil

Příspěvek od Deathmann » 3.10.2011, pon 17:50

Nekde jsem slysel/cetl,ze po tom zaslepeni to trochu vic zere,je to pravda???
Taky o tom celkem premyslim,protoze se chystam na cisteni,tak ze bych to kdyztak rovnou zaslepil..
Alfa romeo 147 1,9 JTD (2002)

kudrt
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 308
Registrován: 18.9.2010, sob 10:21
Bydliště: Decin

Re: EGR ventil

Příspěvek od kudrt » 3.10.2011, pon 18:29

Tanguero píše:Olej v sání mám taky a podezírám tu tenkou hadičku zpětného přívodu olejových par.
Jinak EGR jsou měl kompletně rozebraný a vyčištěný několikrát. K rozumu ho přivedla až záslepka se 4 děrama na straně od sání a se třema děrama na straně od výfuku. Tož asi tak..

a počítač Ti chybu nehlásí???? zaslepit s obou stran je nej to ano, ale že to nepozná čidlo...hmm.
asi to udělám taky.
AR 159 2.2 jts
AR GT 2.0 selespeed
AR 156 2.5 V6ex
AR GT 3.2 V6 ex
AR 156 2.0 selespeed ex
AR 159 SW 1.9 jtdm ex

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: EGR ventil

Příspěvek od Liwika19 » 3.10.2011, pon 18:45

ono musis tam mat dierky v tej zaslepke aby si to myslelo ze to pracuje normalne aby mu tam kusok nejakeho toho plynu usiel...ale su to male dierky
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1154
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: EGR ventil

Příspěvek od Tanguero » 3.10.2011, pon 18:51

Přes dírky jsem, jako správný chlap, odborník :smt033
Takže napřed jsem měl na té straně od přívodu spalin jen jednu, a po cca 200km se objevila chyba. Tak jsem přivrtal dvě další, menší a už je pokoj, dostal jsem se přes minimální průtok spalin, které počítači stačí, aby si myslel, že EGR funguje.
Spotřeba je úplně stejná, EGR má vliv spíš na emise.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: EGR ventil

Příspěvek od Ladis » 3.10.2011, pon 18:56

+ pomalejší zahřívaní motoru (hlavně v zimě)
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: EGR ventil

Příspěvek od Liwika19 » 3.10.2011, pon 19:17

+ o nieco malo vyssi vykon
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: EGR ventil

Příspěvek od Ladis » 3.10.2011, pon 19:32

Od Radesa156 http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f ... &start=190
Takže s tím výkonem to zase nebude tak horké :-k
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: EGR ventil

Příspěvek od Liwika19 » 3.10.2011, pon 21:31

jj to som uz tiez citala a trosku ma to zarazilo lebo dovtedy som pocula o tom ze to prida kusok na vykone...ale zase jasne nie je problem vycistit EGR ale ak by som stym mala mat take problemy ako teraz ze mi stale vyhadzovalo chybu a muselo by sa to stale cistit tym navrtanim (co opakovane asi ani nie je mozne) tak mi jedine ostava zaslepit...

Edit: u mna to teda je problem u vas nemusi :-D
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

Simmy
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 181
Registrován: 31.7.2008, čtv 13:20

Re: EGR ventil

Příspěvek od Simmy » 5.10.2011, stř 19:49

Ono to bude hlavně tím, že ten EGR není otevřený pořád, ale jen v některých jízdních režimech ... a právě jízdní režim "na plný plyn" :) by měl být recirkulace ušetřen ... mělo by to být závislé na otáčkách motoru, na jeho teplotě, na aktuálním zatížení atp.

Takže na sprintu to poznat nepujde, ale moje DOMNĚNKA je ta, že motor v těch kritických EGR režimech ožije ... tedy alespoň by měl, už jen z fyzikálního hlediska
Alfa Romeo 156 SW TI | 2.4 JTD | 129 kW | 2004
FIAT Croma | 2.5 TD | 85kW | 1996
FIAT Croma | 2.5 V6 | 117kW | 1993
http://www.fiatcromaklub.cz/ ... diskusní fórum o FIAT Croma (LANCIA Thema)
http://www.simzac.cz ... zakázková výroba z titanu

kudrt
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 308
Registrován: 18.9.2010, sob 10:21
Bydliště: Decin

Re: EGR ventil

Příspěvek od kudrt » 5.10.2011, stř 20:36

Tanguero píše:Přes dírky jsem, jako správný chlap, odborník :smt033
Takže napřed jsem měl na té straně od přívodu spalin jen jednu, a po cca 200km se objevila chyba. Tak jsem přivrtal dvě další, menší a už je pokoj, dostal jsem se přes minimální průtok spalin, které počítači stačí, aby si myslel, že EGR funguje.
Spotřeba je úplně stejná, EGR má vliv spíš na emise.
Máš 159 1.9tku? Sice je EGR stejnej ale možná tlak bude jinej. Zajímalo by mne jaky přesně dirky máš na záslepkách (tedy před i za). Ať jedu na jistotu... Díky ty odborníku přes dírky :smt023
AR 159 2.2 jts
AR GT 2.0 selespeed
AR 156 2.5 V6ex
AR GT 3.2 V6 ex
AR 156 2.0 selespeed ex
AR 159 SW 1.9 jtdm ex

JardaS
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 184
Registrován: 19.9.2010, ned 14:30
Bydliště: Plzeň

Re: EGR ventil

Příspěvek od JardaS » 6.10.2011, čtv 13:27

Simmy píše:Ono to bude hlavně tím, že ten EGR není otevřený pořád, ale jen v některých jízdních režimech ... a právě jízdní režim "na plný plyn" :) by měl být recirkulace ušetřen ... mělo by to být závislé na otáčkách motoru, na jeho teplotě, na aktuálním zatížení atp.

Takže na sprintu to poznat nepujde, ale moje DOMNĚNKA je ta, že motor v těch kritických EGR režimech ožije ... tedy alespoň by měl, už jen z fyzikálního hlediska
Přesně tak. Když si místo spalin může cucnou kyslík měl by mít vyšší výkon. Otázka je jestli ŘJ s tím kyslíkem místo spalin počítá.
Jinak ale nechápu význam zaslepení podložkou s dírkama, protože skrze dírky si bordel vesele proudí. Sice je ho míň (menší okamžité množství), ale jde tam dál, takže se to zasere stejně akorát za delší dobu.
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení

kudrt
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 308
Registrován: 18.9.2010, sob 10:21
Bydliště: Decin

Re: EGR ventil

Příspěvek od kudrt » 8.10.2011, sob 12:44

no a o to jde ne? zasrat si to za 100tis nebo za 200tis...
AR 159 2.2 jts
AR GT 2.0 selespeed
AR 156 2.5 V6ex
AR GT 3.2 V6 ex
AR 156 2.0 selespeed ex
AR 159 SW 1.9 jtdm ex

JardaS
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 184
Registrován: 19.9.2010, ned 14:30
Bydliště: Plzeň

Re: EGR ventil

Příspěvek od JardaS » 8.10.2011, sob 18:22

Akorát, že o 100%-ním prodloužení intervalu si můžeš nechat jen zdát :smt035 .
Buď zaslepit úplně a nějak očůrat ŘJ, nebo to nemá smysl. Pokud bych věděl jaké hodnoty jdou z čidel, tak není problém udělat falešné čidlo (např. pomocí OZ a registru s odporovou dekádou).
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: EGR ventil

Příspěvek od Petr147 » 8.10.2011, sob 18:43

to by šlo odměřit, do EGRu jdou jenom dva vodiče, takže to nebude nic složitého :)

http://www.verboom.net/info/speedster/2 ... index.html
nebo tady na nejaky petilitr

Obrázek

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: EGR ventil

Příspěvek od pekony » 8.10.2011, sob 18:48

Ůplné uzavření EGR je už dávno možné. Očůrání ŘJ taktéž. Co na tom vidíte tak složitého? :shock:
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

JardaS
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 184
Registrován: 19.9.2010, ned 14:30
Bydliště: Plzeň

Re: EGR ventil

Příspěvek od JardaS » 9.10.2011, ned 09:49

pekony píše:Ůplné uzavření EGR je už dávno možné. Očůrání ŘJ taktéž. Co na tom vidíte tak složitého? :shock:
No tak vidíš - to je úprava. A né nějaké provrtané podložky - to je spíš placebo.
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení

Xid
Uživatelský avatar

Příspěvky: 65
Registrován: 20.10.2011, čtv 20:23
Bydliště: Praha

Re: EGR ventil

Příspěvek od Xid » 10.11.2011, čtv 21:33

Tak jsem pročetl celý tohle téma, dojmy z toho mám takový že u zaslepení u JTD to jednotka nepozná a nenastává žádnej problém se svítícíma kontrolkama, zatim co u JTDm a zaslepení přes záslepku s dírkama se to tu liší někomu svíti chyba někomu ne. (U zaslepení uplného je jistý že se rozsvítí) Nicméně by neměl být problém ho v jednotce "očůrat" tak že bude zavřený. Dále jsem nabyl dojmu že pokud EGR (a vše okolo) funguje dobře a tak jak má tak sání nezanáší tolik co spousty lidí tvrdí, některý příspevky byly i o tom že EGR byl čistej a vše bylo v pořádku... Ale pakliže je to tak že EGR nad 3000ot žádný spaliny "nerecykluje" tak by čistý EGR mohl být způsoben těžkou nohou. Doufám že tu nešířím nějaký nepravdy kdyžtak mě opravte. Mám ale jeden dotaz na kterej jsem se odpovědi nedohledal. Když zaslepim na mojí alfě (2,4JTD 103KW) EGR nějakou plnou záslepkou tak ten EGR ale bude pořád chtít "recyklovat" a posílat spaliny někam kde se zastavěj o tu záslepkua dál nepujdou, nemůže nastat teda to že zaslepením EGR zlikviduju a kdybych někdy v budoucnu se chtel vrátit tak EGR už nebude fungovat?
Alfa 156SW 2.4JTD 103kw
Alfa 75 2.0TD

enzo156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1252
Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od enzo156 » 10.11.2011, čtv 22:04

Teoreticky ho zničit můžeš, ale u klasiky JTD ti nic nebrání dát záslepku před EGR ventil, tím ho ochráníš před sazema, ty se budou teoreticky kupit v přívodní rouře, teoreticky, protože tam kde nic neproudí se nic nebude usazovat (v malý míře jo, ale nic závažnýho), takže je vystaráno.
Po tom co jsem zaslepil na 1,9JTD 85kW, jsou lepší emise v kouřivosti mezi průběžnýma otáčkama taky. Na rovinu, po tom co jsem ho zaslepil, by mě ani nenapadlo to dávat zpět. Příští rok, až se budou dělat rozvody, mám v plánu sundat sání a vyčistit ho od toho svinstva.
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní

adamir

Příspěvky: 23
Registrován: 25.11.2010, čtv 21:27
Bydliště: BRNO

Re: EGR ventil

Příspěvek od adamir » 10.11.2011, čtv 22:07

Řekl bych že ho nezlikviduješ , není důvod , přeci ty spaliny nebudou proudit a tím pádem se nepoškodí , neopálí a já nevím co ještě. Mám také 103 kw a po zaslepení mně motor ani jednou nespadnul do nouzáku , což se předtím občas stalo.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 103 kw
Fiat Marea Weekend 100 HP
Ford Transit DI 55 kW

Dresik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 577
Registrován: 5.1.2007, pát 16:19
Bydliště: Praha-východ
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Dresik » 12.11.2011, sob 23:12

A cistil nekdo sani na 16v? Koukal jsem ze sani by melo jit rozpulit, ze je to jakoby ze dvou casti a ty jsou na srouby k sobe, Coz by mozna slo.
Alfa Romeo MiTO 1.6 JTDm
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 253
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: EGR ventil

Příspěvek od Oskar » 16.11.2011, stř 21:04

Dresiku,
mam jedno nahradni vyndane a chystam se na to. Az ho vycistim, slozim ho, zaslepim diry od vyrivych klapek a dam ho misto plastoveho, ktere tam zacali davat od poloviny roku 2006.
Kdybys potreboval neco okouknout dej vedet. Zdar Oskar.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: EGR ventil

Příspěvek od Zip166JTD » 16.11.2011, stř 22:06

Oskar hod jsem potom pár fotek toho sání.
Naposledy upravil(a) Zip166JTD dne 18.11.2011, pát 07:49, celkem upraveno 1 x.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Dresik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 577
Registrován: 5.1.2007, pát 16:19
Bydliště: Praha-východ
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Dresik » 17.11.2011, čtv 22:29

Tak ja tam jeste plastove nemam. To davali asi az na 159. Mam polovinu 2005.
V jtdM jeste nejsem uplne znaly, ale ty vyrive klapky - to je presne k cemu? Koukam zlaty obyc JTD :D
Alfa Romeo MiTO 1.6 JTDm
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host