Tuta146  /Lancer.../
 ..
.Přitom se za ta léta moc nezměnil a pořád vydělává. Rozdíl je v tom, že si můžeš vybrat od motorizací pro běžný denní provoz až po EVO, takže si vybere každý. Připadá mi, že japonci mají větší koule a odvahu než italové. 
..................
Lidem stačí kontinuita, postupný vývoj "hlavní řady"--naopak to vnímají jako jistý druh bezpečí--vezmi so Corollu...tohle auto na tomhle těžilo neomaleně do krajnosti a testy dávali tomuhle přístupu za pravdu., lidé ho proto kupovali, protože bylo za ty roky "dochytaný"....
.....................................
Nepochopitelnosti:::posledních let..
Máš "šestival" jako busso..S VRTÁNÍM 93X72,6 v 3.0  nebo 93x78 v  3.2 a hodíš to celý přes palubu a z ničeho nic začneš cpát "hlavy" na spodek motoru, na kterým jezdí mimo jiné Grand Vitara.., a celá ta reakce motoru, která byla tak charakteristická  A PŘEDSTAVUJE  NOTNEJ DÍL CHARISMA ZNAČKY JE  úplně v pr...li,  a tak je to se vším..
Prostě je to vrtání na klidnej provoz..
.........................
..Uplácáš "nový motor 1750" /přeloženo z bloku 1.8 TS..a máš díky kompromisu patrně velkej problém pořádně ho osolit na výkon, /kde ten výkon brát, když holt vrchní otáčkový pole v podstatě chybí a max krouták máš jak u dieselu někde 1400ot.a jen jedno turbo..  tomu motoru při tomhle bohužel čtvercovým vrtání  opravdový "koule" nedá asi nic--který tímhle pojetím nemá..teda  ve spojení se seriovým  turbem KKK K-3--tohle turbo sice dává max krouták hodně dole,nedává ale žádnou šanci od středu nad 5tis otáček..  tohle nastavení turbomotoru je dobrý do města na poskakování, není to sportovní charakteristika v pravým smyslu slova..to turbo je "provařený"--není nic pro sport..NAHOŘE NETLAČÍ..
..a to je zdá se PROBLÉM... 

 .. u výrobce , kterej  dělal 2.0 16V do Integrály......Abarth se určitě obrací v hrobě..Máš ODZKOUŠENÝ ŽIVOTNÝ MOTOR  z HF- Integrale ČILI PŘELOŽENO s vrtáním 2.0 = 84x90 a místo toho jdeš na novou edici, která má úplně jinak pojatý "posazení výkonu" a pro opravdovou limitku představuje patrně omezení.., POKUD NEZMĚNÍŠ CHARAKTERISTIKU JINÝM TURBEM ..a posazením otáčkovýho pole../čtverec jezdí Felda../
Přece když bude někdo tenhle motor ladit na brzdě, tak nízkozdvihový turbomotory
 "mají horní otáčkový pole" a dlouhozdvihový  "spodek"--to je doména motorů s dlouhejma válcema, který mají přirozeně optimalizaci do spodního a středního pole..
ale kam posadit přeplněnej čtverec.. 
 
........................
/x porovnáš to  s problematickým  vrtáním JTS 2.0 nebo TS 2.0   = 83x91..tohle přece není VHODNÝ vrtání pro ATM. otáčky 7tis.., tohle je dost podobný klasickýmu turbomotoru a nebo bávu, který na vrchní pole neaspiruje..na to stačí semestr na strojárně --.že to pak naháníš variabilním časováním a vačkama nic neznamená.., JESTLI NĚCO PROSI O PŘEPLNĚNÍ a KOVANÝ STŘEVA, TAK TOHLE--A MAŠ MOTOR, KTEREJ BUDE S VARIABILNÍ HLAVOU v limitní verzi DĚSIT../ A TY DVĚ DECKY SE MŮŽOU ZATRACENĚ HODIT../--ČILI, KDYBYS BYL JAPONEC, VZAL BYS KONEČNĚ 2.0 ts
DAL TOMU KOVANÝ STŘEVA A PŘEPLNIL--- ZA NÁKLADY GARÁŽ -ÚPRAVY--- A  MÁŠ MOTOR, KTEREJ JE VE HŘE ..DÍKY PŘEPLNĚNÍ BY TEN MOTOR MĚL SAKRA SPODEK 
A BYL BY ÚPLNĚ JINÝ CHRAKTERISTIKY.než  současný 2.0 TS, posazený navzdory vrtání " nahoru " a taky s těma nevyhnutelnejma problémama co má  a taky jiný výsledky při pokusu o "výkon",NEŽ 1750tb.--čtverec má nákupní taška..
MÍSTO TOHO jako výrobce přiblble KOUKÁS NA FOCUSE, KTEREJ BEZ TOHO 2,5l TB  pětiválce  JE skoro ŠMĚŠNEJ..
Vrtání třeba  SAABu  2.0  86x86 + nízkotlaký přeplnění..= jede to, "ale " není to sport..
aneb..Kde Asi vzaly v Alfě "inspiraci" 
  
  
  
 
   Technické parametry alfáckejch motorů
Model	1,8 TS	                     2,0 JTS	           3,2 V6 JTS 
Druh motoru 	Zážehový	Zážehový	Zážehový
Počet válců / ventilů	4/16	4/16	          6/24
Objem [cm3]	1747	            1970	           3179
Vrtání a zdvih 	82,0 x 82,7	83,0 x 91,0 	85,6 x 89,0
Kompresní poměr	    11,5:1	11,3:1	10,0:1
Největší výkon [kW/min-1]	103/6500	122/6400	176/6200
Největší točivý moment [Nm]	163/3900	206/3250	300/4800
Jak může mít Motor 3,2 JTS rozumnou "sportovní charakteristiku"-- když
tahá zmíněnou  "Vitaru"--což je taky úměrně a správně použitý  vzhledem k charakteristice  vrtání ...normál provoz s "dobrým spodkem"
, no "sport" při ATM plnění a tomhle vrtání --tam nikde není--ALE POZOR, přeplněnej by byl mazec..
Místo toho abys ses podle zkušeností okolo sebe  r chytil za nos, cpeš do trhu  motor, zjevně udělanej do komerce. ala SAAB , kterej je ale použitým turbem pojatej jako "diesel" v rozporu s vrtáním na střední pole a .kterýmu následnej pokus o opravdový "přitažení" v tom duchu, jak je ted provozovanej už z principu bude dělat problémy..Přece  nikdo se nebude snažit nikomu namluvit, že Focus nebo Impreza by měly ty projevy, které mají a přitom by jely  na čtvercovým vrtání ..
Jde obojí , podčtvercovej explozivní motor TB Impreza, i "traktorovej" Focus..
Ale střed je nemastnej-neslanej...
/Focus 2,5 = 83x93   jede na dlouhejch válcích    , Impreza 2.0  vrtání 92 mm a zdvih 75 mm, komprese 8,0, čtyřventil, přeplňování turbodmychadlem, výkon 195 kW (265 koní) při 6000 ot/min, točivý moment 343 Nm při 4000 ot/min.--čili typicky "nasazenej nahoru"
Ctverec je neslanej nemastnej kompromis, kterej má třeba Felda.., a z toho nebude 
Ani brutal dole, ani brutal nahoře.. prostě průměr a kompromis od začátku, komerční
řešení..Impreza 2,5  ..vrtání 99,5 mm a zdvih 79 mm, komprese 8,2, čtyřventil, variabilní časování AVCS, přeplňování turbodmychadlem, výkon 206 kW (280 koní) při 5600 ot/min, točivý moment 392 Nm při 4000 ot/min..
 
...
x
Tohle víš,
Máš JAKO VÝROBCE motor z Integrale a umíš TB motory s dlouhým zdvihem a místo toho jdeš na novou edici, která MÁ z kompromisu přístupu  patrně nepříjemná omezení..
//Lancia Delta HF Integrale 16v Kat (1993-1994): model 831AB*029. Motor 831E5*046. DOHC 84 x 90 mm, 1995 cm³; Kompresní poměr 8:1, 4 ventily na válec. Maximální výkon 215 koní (CEE) při 5750/min a největší krouticí moment 304 Nm při 2500/min.//
.............................
KDYŽ SE PO LÉTECH VRÁTÍŠ A CHCEŠ POSTAVIT 350Z...
Technické údaje	NISSAN 350 Z COUPÉ	NISSAN 350 Z ROADSTER
Motor	atmosférický zážehový V6 2xDOHC / 24V uložený vpředu podélně (VQ35HR)	
Zdvihový objem	3498 ccm	
Vrtání x zdvih válce	95,5 x 81,4 mm	
Kompresní poměr	10,6 : 1	
Výkon	230 kW / 313 koní při 6800 1/min	
Točivý moment	358 N.m při 4800 1/min	
Převodovka	mechanická šestistupňová	
Nápravy	Multi-link vpředu i vzadu	
čili-i když si dáš pauzu a vrátíš se,
Taky nevemeš motor z dodávky s dlouhejma válcema v atm.plnění a nejdeš udělat
něco jako 3.2 JTS.a netvrdíš, že to je "sportovní motor".to bys byl za naprostýho pitomce. a recenze by nebyly takový , jaký jsou...