Příspěvek
od HonzaR » 1.2.2012, stř 11:25
Hele--je to na zvážení--šoupni si kus kartonu před mřížku chladiče, jakmile voda vystoupí na 75, je to OK /protože skutečná teplota na materiálu bude 90../ a máš zase jednu výhodu--totiž pokud jezdí 2.0 TS na teplotě vody 90-100st, je pod palbou na oleji pěkný číslo.. někde tady jsme to rozbírali u GTV, málo kdo by věřil, že když tomu šlápneš, je na oleji i 130.. a tohle krátkodobě snáší pouze kvalitní esterová emulze 5W-50 /je podle kinematický viskozity "hustší" než klasika 10W-40 20K Selenia/, nebo rovnou kvalitní
10W-60 SElenia racing, nebo 10W-60 AGIP racing..
2.0 TS UMÍRÁ NA OLEJ...chybí mu opravdovej chladič oleje, a protože těmhle motorizacím se dost šlape na krk, prostě aniž bys to tušil PŘEVARIŠ OLEJ..
Pokud používáš třeba SElenia 20K, nevěř, že toho vydrží naložit kor moc..
Osobně POKUD BYCH NEMĚL CHLADIC OLEJE, SOUPNUL BYCH STINITKO PRED CHLADIC A JEZDIL BYCH NA 75 stC..
PRIPADNE INVESTUJ DO EXTERNIHO BUDIKU TLAKU A TEPLOTY OLEJE--budeš se možná divit--ostatně jako každej, kdo to udělal.
Vem v potaz, že 2.0 TS není PODCTVERCOVY MOTOR, /83x91 mm/i když se to všude tvrdí..podčtvercová byla 1.4 TS..//82x64,9/..ty válce jsou oproti 1.4 u 2.0 delší o 25mm..
Z toho vychází v zátěži okolo omezovače pístová rychlost pomalu 22..a to už je oblast sportovně namáhaných konstrukcí..
čili-- Jízda na 50st je samozřejmě blbost, ale můžeš tomu během minuty pomoct..
1. ustříhnul bych proužek krabice,/POKUD NEMAS BUDIK TEPLOTY OLEJE/ dal před lamely chladiče tak, aby teplota cca po 5-7 km vylezla na těch 75 stC..ono pokud teplota vody je rychleji nahoře, stejně jedeš na oleji mimo pracovní rozsah a když tomu dáš čočku, stejně můžeš přidřít..pokud nemá olej aspon 40-50 st, musíš to šetřit..bez teploměru oleje je to u TS vždycky loterie./při dýlce válcůl přes 90 a vysokých otáčkách se studenej film prostě dost pravděpodobně trhne.., v tomhle je ta 1.4 úplně někde jinde../
2. bral bych tohle jako výhodu na léto, protože jinak se pod palbou neubráníš /při absenci
olejovýho chladiče/ jízdě na přehřátej olej..
3.konstrukční -provozní minimum není reálnejch 100stC ale 85st..to stačí jak stěně tak oleji../ a to odpovídá teplotě vody 70-75 st/, pod palbou jsou ty rozdíly ještě větší..
-----U upravenýho GTV 3.0jezdím pod zátěží na 70stC vodě, při opravdový čočce i míň, a skutečná teplota je výrazně vyšší--ten vyšší teplotní spád prostě odvádí dobře teplo..v zácpě bublám na standartních 90 a určitě neudělám blbost, abych pod palbou měl na vodě 95, když hlava má vyšší komp. poměr než je standart, jinou mapu a jinej předstih--to teplo se odvádí pouze na základě teplotního spádu..takže někdy vyšší teplotní gradient nemusí být na škodu věci.. --když to citlivě "nadávkuješ.".
5. Provoz motoru TS si opravdu prosí o přídavné teploměr+tlakoměr oleje..--viz nick JOUDA a jeho zkušenost na 2.0 TS GTV
Pokud se ti povede provozovat TS motor mimo výstřelky na teplotě a tlaku oleje
/směrem nahoru a dolu/ a současně mu dáš KVALITNÍ ESTER EMULZI, vydrží toho opravdu hodně..
Veškerý nářky jsou způsobený obyčejným NEDODRŽENÍM JEDNODUCHYHO pravidla..
CIM CHOULOSTIVEJSI KONSTRUKCE, tím citlivější na volbu a pracovní rozsah správné emulze..
DEJ TOMU TO, CO říká VYROBCE--ne to co říká Franta na dílně z "chytrákova"-..na opravdu piánko provoz bez "šlapání" ----ester olej 10W-40 /SElenia 20K, AGIP SINT 2000/
pod palbou---- ester 10W-60 /SElenia racing, Agip racing/
-------------------------------
Nezbývá než doufat, že někdo před tebou "nechytil šály" nebo ojniční ložiska....to souvisí i s tím, NA JAKEJ OLEJ TO V MINULOSTI JEZDILO..to je sakra důležitá informace --u 2.0TS zvlášt..