3.0 v6 olej
-
audisliner
- Příspěvky: 4
- Registrován: 18.3.2012, ned 16:50
- Bydliště: teplice
3.0 v6 olej
zdravim poridil jsem ar 166 s motorem 3.0 v6. Chtěl bych vyměnit olej, naposledy tam byl Shell Helix Plus 5W - 40, vidíte v tom nějaký problém? Nepokračovat s další výměnou tohoto oleje? Děkuji za rady Petr
Re: 3.0 v6 olej
Na ten zapomeň , jestli Tě nezabije kačka na víc, dej nějakou (selenii, agip)10W60 a motor si bude chrochtat
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
-
audisliner
- Příspěvky: 4
- Registrován: 18.3.2012, ned 16:50
- Bydliště: teplice
Re: 3.0 v6 olej
jj super a nemuzu tim nic zkazit kdyz tam dam tu 10w60ku?? misto 5w40ky\,,, dekuju
Re: 3.0 v6 olej
Tak 10W60 je taky plná syntetika, stejně jako ta 5W40 jen toho zvládne více, když tomu naložíš
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
-
audisliner
- Příspěvky: 4
- Registrován: 18.3.2012, ned 16:50
- Bydliště: teplice
Re: 3.0 v6 olej
ok jdu tedy do 10w60ky diky moc
- Michal_Plzen
- Pozorovatel
- Příspěvky: 403
- Registrován: 26.1.2010, úte 19:36
Re: 3.0 v6 olej
Selenia Racing 10W-60
... a mohu spolehlive doporucit zdejsiho vrchniho dodavatele s velice dobrou povesti
http://www.znackoveoleje.cz
viewtopic.php?f=78&t=9267
... a mohu spolehlive doporucit zdejsiho vrchniho dodavatele s velice dobrou povesti
http://www.znackoveoleje.cz
viewtopic.php?f=78&t=9267
EX ... Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V 162 KW
ex Peugeot 205 1.9 Gti
ex Opel Kadet 2.0 GSI
ex Peugeot 205 1.9 Gti
ex Opel Kadet 2.0 GSI
- Marcel Nera
- Nováček
- Příspěvky: 151
- Registrován: 25.12.2010, sob 15:24
- Bydliště: Neratovice
Re: 3.0 v6 olej
racing je naprosto zbytečnej až škodlivej,dej tam to co tam patří 20K Alfa Romeo. Ten okruh má chladič s termostatem a tady není Itálie takže se nemusíš bát že bys to uhřál. Jo a taky to má hliněnou vanu která vydá hromadu tepla do okolí, takže se 10w40 neboj.
italofil
Re: 3.0 v6 olej
Selenie předepisuje pro 166 s 3,0V6 10W-40 20K
Re: 3.0 v6 olej
Make ALFA ROMEO
Model Alfa 166 3.0 V6 24V, -CAE
Engine P
Year 1998 - 2003
Application Recommendation Capacity (ltr)
Engine (P) Best AGIP RACING 10W-60 (b) 6.1
Better ENI I-SINT 5W-40
Good ENI I-SINT 10W-40
Manual Transmission Best AGIP ROTRA SX 75W-90 1.7
Better AGIP ROTRA SX/S 75W-90
Good AGIP ROTRA TRUCKGEAR S 75W-90
Automatic Transmission - (a)
Differential From Gearbox
Coolant (50%) Best AGIP ANTIFREEZE EXTRA D 10.5
Better AGIP ANTIFREEZE SPEZIAL
Brake Fluid AGIP BRAKE FLUID DOT 4
Constant Velocity Joints AGIP GREASE SM 2
Power Steering Best AGIP DEXRON III
Better AGIP ATF D 309
Good AGIP ATF II D
Wheel Bearing Grease Best AGIP GREASE MU EP 3
Better AGIP GREASE MU EP 3
.................................
ALFA ROMEO
Model Alfa 166 3.0 V6 24V Sportronic
Engine P
Year 2003 -
Application Recommendation Capacity (ltr)
Engine (P) Best AGIP RACING 10W-60 5.9
Better ENI I-SINT 5W-40
Good ENI I-SINT 10W-40
Manual Transmission -
Automatic Transmission Best AGIP DEXRON III (a)
Better AGIP ATF D 309
Good AGIP ATF II D
Differential From Gearbox
Coolant (50%) AGIP ANTIFREEZE SPEZIAL 10.3
Brake Fluid AGIP BRAKE FLUID DOT 4
Constant Velocity Joints AGIP GREASE SM 2
Power Steering Best AGIP DEXRON III
Better AGIP ATF D 309
Good AGIP ATF II D
Tak já teda u AGIPU jako BETTER vidím 10W-60 ... a tak bych tam ten AGIP 10W-60 / skoro ve stejný cenový hladině jako SElenia 10W-40 / klidně šoupnul--zvlášť pokud tomu šlápneš a nemáš to auto jen na vyslovený poskakování,-- pak by samozřejmě ta 10W-40 nebyl problém...
/JInak mazací plány u Selenie jsou celkem bída...zkus si zadat GTV 3.0--nenajdeš../
Obecně u 3-litrů jde hlavně o styl provozu--protože 10W-60 potřebuje před jízdou
opravdu aspoň trochu ohřát.. a nedávat tomu hned "napít" na studený olejový lázni..
Ale pokud tomu" šlapeš" , dej radší 10W-60..,--viz mazací plány AGIP..
Model Alfa 166 3.0 V6 24V, -CAE
Engine P
Year 1998 - 2003
Application Recommendation Capacity (ltr)
Engine (P) Best AGIP RACING 10W-60 (b) 6.1
Better ENI I-SINT 5W-40
Good ENI I-SINT 10W-40
Manual Transmission Best AGIP ROTRA SX 75W-90 1.7
Better AGIP ROTRA SX/S 75W-90
Good AGIP ROTRA TRUCKGEAR S 75W-90
Automatic Transmission - (a)
Differential From Gearbox
Coolant (50%) Best AGIP ANTIFREEZE EXTRA D 10.5
Better AGIP ANTIFREEZE SPEZIAL
Brake Fluid AGIP BRAKE FLUID DOT 4
Constant Velocity Joints AGIP GREASE SM 2
Power Steering Best AGIP DEXRON III
Better AGIP ATF D 309
Good AGIP ATF II D
Wheel Bearing Grease Best AGIP GREASE MU EP 3
Better AGIP GREASE MU EP 3
.................................
ALFA ROMEO
Model Alfa 166 3.0 V6 24V Sportronic
Engine P
Year 2003 -
Application Recommendation Capacity (ltr)
Engine (P) Best AGIP RACING 10W-60 5.9
Better ENI I-SINT 5W-40
Good ENI I-SINT 10W-40
Manual Transmission -
Automatic Transmission Best AGIP DEXRON III (a)
Better AGIP ATF D 309
Good AGIP ATF II D
Differential From Gearbox
Coolant (50%) AGIP ANTIFREEZE SPEZIAL 10.3
Brake Fluid AGIP BRAKE FLUID DOT 4
Constant Velocity Joints AGIP GREASE SM 2
Power Steering Best AGIP DEXRON III
Better AGIP ATF D 309
Good AGIP ATF II D
Tak já teda u AGIPU jako BETTER vidím 10W-60 ... a tak bych tam ten AGIP 10W-60 / skoro ve stejný cenový hladině jako SElenia 10W-40 / klidně šoupnul--zvlášť pokud tomu šlápneš a nemáš to auto jen na vyslovený poskakování,-- pak by samozřejmě ta 10W-40 nebyl problém...
/JInak mazací plány u Selenie jsou celkem bída...zkus si zadat GTV 3.0--nenajdeš../
Obecně u 3-litrů jde hlavně o styl provozu--protože 10W-60 potřebuje před jízdou
opravdu aspoň trochu ohřát.. a nedávat tomu hned "napít" na studený olejový lázni..
Ale pokud tomu" šlapeš" , dej radší 10W-60..,--viz mazací plány AGIP..
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: 3.0 v6 olej
Primo v manualu 164 (stejnej motor) je psanej 10W40, alternativne pro sportovni ucely 10W60...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
- Marcel Nera
- Nováček
- Příspěvky: 151
- Registrován: 25.12.2010, sob 15:24
- Bydliště: Neratovice
Re: 3.0 v6 olej
podobný kraviny s olejema jsme řešili na fiatech coupe 20vt který jsou trochu rychlejší než tyhle alfy a ve finále se zjistilo že ani tak nejde o 10w40 nebo 10w60 ale hlavně o nějaký filmy ve kterejch vítězil Mobil1 15w50. Na silnici málo kdo z nás tyhle auta dovede k přehřátí oleje - pokud má soustavu v pořádku,to se spíš zabije :-) Na okruhu to bude jiná,ale v provozu to asi nemá cenu řešit.
italofil
Re: 3.0 v6 olej
Hovadina...jo?--kolik Alf jsi už měl třeba v TS motorizaci? Fiat 20V je" kur.va přece jiná konstrukce.."
T.S.2.0--GTV
nick bývaého fora GTV "Ben"
..Po nalití čerstvé SElenie 20K na dálnici /Německo?/ do zadření okolo omezovače 300km..
Přehřátá náplň na srač.ku..
...............................
Nick Jouda-- 2.0 TS GTV--zadřeno SElenia 20K..při svižným provozu..
Teplotní poměry u TS motoru se tu u něj probíraly dost důkladně, jeden z mála, kdo jezdí s
budíkem tlaku a teploty mazání na TS...
Jsou určitě konstrukce, který je umění přidřít na čemkoli, ale Alfy mezi ně rozhodně nepatří.. :smt0
Z hlediska citlivosti na olej je 3.0 V6 v podstatě blbuvzdorná Alfa/ s ohledem na
konstrukční charakteristiky --vrtání výrazně pod čtvercem, z toho plynoucí nízkou pístovkou
a současně chladičem oleje skoro u všech V6 v serii../
Nesrovnávat určitě 20V coupé s Alfou--to je úplně někde jinde..
¨MObil 1 5W-50 je viskozitní charakteristikou někde mezi 10W-40 a 10W-60
/z hlediska kinematický viskozity ve 40st a ve 100st C,../ čísla jsou tu přilepený..
Jinak Mobil 1 5W-50 není určitě v" poslední verzi" úpravy báze pro Alfu "lepší než esterová 10W-60..", je to ale u Alfy dobrá zimní volba, .
Víš sousedova chřipka mi je naprosto šumák, každýho zajímá ta jeho vlastní..
T.S.2.0--GTV
nick bývaého fora GTV "Ben"
..Po nalití čerstvé SElenie 20K na dálnici /Německo?/ do zadření okolo omezovače 300km..
Přehřátá náplň na srač.ku..
...............................
Nick Jouda-- 2.0 TS GTV--zadřeno SElenia 20K..při svižným provozu..
Teplotní poměry u TS motoru se tu u něj probíraly dost důkladně, jeden z mála, kdo jezdí s
budíkem tlaku a teploty mazání na TS...
Jsou určitě konstrukce, který je umění přidřít na čemkoli, ale Alfy mezi ně rozhodně nepatří.. :smt0
Z hlediska citlivosti na olej je 3.0 V6 v podstatě blbuvzdorná Alfa/ s ohledem na
konstrukční charakteristiky --vrtání výrazně pod čtvercem, z toho plynoucí nízkou pístovkou
a současně chladičem oleje skoro u všech V6 v serii../
Nesrovnávat určitě 20V coupé s Alfou--to je úplně někde jinde..
¨MObil 1 5W-50 je viskozitní charakteristikou někde mezi 10W-40 a 10W-60
/z hlediska kinematický viskozity ve 40st a ve 100st C,../ čísla jsou tu přilepený..
Jinak Mobil 1 5W-50 není určitě v" poslední verzi" úpravy báze pro Alfu "lepší než esterová 10W-60..", je to ale u Alfy dobrá zimní volba, .
Víš sousedova chřipka mi je naprosto šumák, každýho zajímá ta jeho vlastní..
- Marcel Nera
- Nováček
- Příspěvky: 151
- Registrován: 25.12.2010, sob 15:24
- Bydliště: Neratovice
Re: 3.0 v6 olej
chlapík se ptal na 3L,odpověděl jsem mu na 3L. twinsparky jsou hodně podobný fiatum coupe a tipo,Lanciím atd atd co se všude sypou,je reálné že tyhle trable nemají s olejem až tak nic moc společnýho a že jde opravdu o konstrukční chyby jak se tu a tam někde píše. 5ti vály s míchačkou topí docela dost když se jim sází,ale mají hliněnou vanu a chladič oleje se studeným termostatem a tak je-li motor servisovaný dobře,nemá s teplotou problémy ani olej 10w40. nemyslim že by twinsparky topily víc než stejná kubatura s míchačkou,hledal bych jinou závadu.
italofil
Re: 3.0 v6 olej
POzn.==nic ve zlém--
Ale plácáš. a mlžíš. -ty odkazy z mazacích plánů který jsem sem házel se týkají 166 3.0 V6-v mazacím plánu AGIPU máš doporučenou 10W-60..
A výrobce mazací emulze bude sakra dobře vědět, proč to říká..
Čili -- určitě se vyplatí dodržet ""mazací plán výrobce emulze"--protože jen on ví, co
snese aktuálně aditivační balík použitý na konkrétní uvažovanou emulzi..
díky dnešnímu tvrdému tlaku na snižování SAPS , TBN atd , o výkonových aditivacích nemluvě, SElenie 10W-40 už je aktuálně aditivovaná na pouhých TBN=7 ,takže kdo na ní poskakuje "nastudeno", dvacet tisíc po městě má v druhý půli deklarovaný životnosti 20k ve vaně kyselinu,,oleje mají daleko menší "aditivační rezervy"než tomu bylo před pár lety..
Třeba Motul má pořád TBN 11..
dnes nejen ..svižně provozovaná V6 / standartně třeba GTV, GTA /má rozhodně doporučenou 10W-60 a nemá smysl do toho vnášet "chytrý" uklidňující prohlášení"lidí, který o složení olejů pendrek tuší--zvlášť pokud stejnej agregát nemáš denně v ruce..a nevíš, v jaký kondici opravdu je..
..Alfa chcípe na olej a tahle nekončící diskuze je o ničem a je daná většinou nepochopením toho, co jsou OPTIMÁLNÍ PROVOZNÍ PODMÍNKY" související především s charakterem provozu.
Ať si na 10W-40 honí Alfu kdo chce,ale nemá smysl mu říkat, že je to OK.. ..
..jeho věc.tenhle olej/10W-40/ je v dnešních podmínkách EU norem , kam tlačí výrobce olejů "ekologie"pouze na normální provoz .
Pořád se bavím o ESTEROVÝCH EMULZÍCH--o levných HC-bázích není vůbec řeč.
.
-----------------------------------------------
jinak
..u TS jde o vlastní reálnou zkušenost provozu agregátu v relativně slušné kondici /celé řady lidí/--"myslím "+ chytrej názor srovnáním s čímkoli jiným /třeba s turbovaným agregátem s chladičem oleje/ je tady dost o ničem..
bagatelizace je na ho.vno, u TS rozhodně...
Málo kdo tuší, že "studenej provoz " poskakováním bez prohřátí po městě pár km denně je pro olej daleko větší průser než trvalej provoz při 100stC...ředění benzínem a kyselení lázně probíhá právě v tomhle režimu..
Nad 4% benzínu nesnese žádná bežná 10W-40 bez poklesu vlastností..ale ve vaně aut jsou v oleji často i daleko jiná čísla obsahu benzínu..zvlášť u u nastudeno provozovanejch přímo vstřikovanejch...a pak údiv, jak to, že jsou problémy s mazáním..
zátěžové emulze snesou nesrovnatelně tvrdší provozní podmínky..mají vyšší TBN a snesou velké ředění benzínem bez ztráty základních vlastností..
Ale plácáš. a mlžíš. -ty odkazy z mazacích plánů který jsem sem házel se týkají 166 3.0 V6-v mazacím plánu AGIPU máš doporučenou 10W-60..
A výrobce mazací emulze bude sakra dobře vědět, proč to říká..
Čili -- určitě se vyplatí dodržet ""mazací plán výrobce emulze"--protože jen on ví, co
snese aktuálně aditivační balík použitý na konkrétní uvažovanou emulzi..
díky dnešnímu tvrdému tlaku na snižování SAPS , TBN atd , o výkonových aditivacích nemluvě, SElenie 10W-40 už je aktuálně aditivovaná na pouhých TBN=7 ,takže kdo na ní poskakuje "nastudeno", dvacet tisíc po městě má v druhý půli deklarovaný životnosti 20k ve vaně kyselinu,,oleje mají daleko menší "aditivační rezervy"než tomu bylo před pár lety..
Třeba Motul má pořád TBN 11..
dnes nejen ..svižně provozovaná V6 / standartně třeba GTV, GTA /má rozhodně doporučenou 10W-60 a nemá smysl do toho vnášet "chytrý" uklidňující prohlášení"lidí, který o složení olejů pendrek tuší--zvlášť pokud stejnej agregát nemáš denně v ruce..a nevíš, v jaký kondici opravdu je..
..Alfa chcípe na olej a tahle nekončící diskuze je o ničem a je daná většinou nepochopením toho, co jsou OPTIMÁLNÍ PROVOZNÍ PODMÍNKY" související především s charakterem provozu.
Ať si na 10W-40 honí Alfu kdo chce,ale nemá smysl mu říkat, že je to OK.. ..
..jeho věc.tenhle olej/10W-40/ je v dnešních podmínkách EU norem , kam tlačí výrobce olejů "ekologie"pouze na normální provoz .
Pořád se bavím o ESTEROVÝCH EMULZÍCH--o levných HC-bázích není vůbec řeč.
.
-----------------------------------------------
jinak
..u TS jde o vlastní reálnou zkušenost provozu agregátu v relativně slušné kondici /celé řady lidí/--"myslím "+ chytrej názor srovnáním s čímkoli jiným /třeba s turbovaným agregátem s chladičem oleje/ je tady dost o ničem..
bagatelizace je na ho.vno, u TS rozhodně...
Málo kdo tuší, že "studenej provoz " poskakováním bez prohřátí po městě pár km denně je pro olej daleko větší průser než trvalej provoz při 100stC...ředění benzínem a kyselení lázně probíhá právě v tomhle režimu..
Nad 4% benzínu nesnese žádná bežná 10W-40 bez poklesu vlastností..ale ve vaně aut jsou v oleji často i daleko jiná čísla obsahu benzínu..zvlášť u u nastudeno provozovanejch přímo vstřikovanejch...a pak údiv, jak to, že jsou problémy s mazáním..
zátěžové emulze snesou nesrovnatelně tvrdší provozní podmínky..mají vyšší TBN a snesou velké ředění benzínem bez ztráty základních vlastností..
- Marcel Nera
- Nováček
- Příspěvky: 151
- Registrován: 25.12.2010, sob 15:24
- Bydliště: Neratovice
Re: 3.0 v6 olej
A nebo si ty sám oleje trochu sestuduj.., než budeš radit../vše v dobrém /
Výrobce dost kvalitního cenově dostupného ester-oleje AGIP radí pro danou motorizaci pouze jednu emulzi.. 10W-60..racing---/Tak jim klidně napiš , že si myslíš , že jsou pitomý.., myslím že je to položí.. /
Co ti na tom přijde špatně, --dělal jsi motorový testy ?, a nebo to spíš chceš podle svýho pocitu "chytře revidovat" bez základní znalosti, proč tomu tak je
Mám rád, když "rozhodnutí" předchází "racionální diskuze" založená na technický argumentaci..
a ne pocitech
Jsou pojmy a dojmy...
Výrobce dost kvalitního cenově dostupného ester-oleje AGIP radí pro danou motorizaci pouze jednu emulzi.. 10W-60..racing---/Tak jim klidně napiš , že si myslíš , že jsou pitomý.., myslím že je to položí.. /
Co ti na tom přijde špatně, --dělal jsi motorový testy ?, a nebo to spíš chceš podle svýho pocitu "chytře revidovat" bez základní znalosti, proč tomu tak je
Mám rád, když "rozhodnutí" předchází "racionální diskuze" založená na technický argumentaci..
a ne pocitech
Jsou pojmy a dojmy...
- Michal_Plzen
- Pozorovatel
- Příspěvky: 403
- Registrován: 26.1.2010, úte 19:36
Re: 3.0 v6 olej
... ja jsem si rikal ze volba Selenia Racing pro moje GTV, nebude az tak mimo (zbytecnej, az skodlivej) ... vikendove auto a kdyz nato prijde, tak se rad svezu ...Marcel Nera píše:racing je naprosto zbytečnej až škodlivej,dej tam to co tam patří 20K Alfa Romeo. Ten okruh má chladič s termostatem a tady není Itálie takže se nemusíš bát že bys to uhřál. Jo a taky to má hliněnou vanu která vydá hromadu tepla do okolí, takže se 10w40 neboj.
EX ... Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V 162 KW
ex Peugeot 205 1.9 Gti
ex Opel Kadet 2.0 GSI
ex Peugeot 205 1.9 Gti
ex Opel Kadet 2.0 GSI
Re: 3.0 v6 olej
Myslím si to samé... i selskej rozum dá, že 3.0 v GTV na sobotní blbnutí rozhodně nevybízí k "courání"
..............................................................
ZÁVAZNÉ DOPORUČENÍ výrobce maziva :
/Jinak pro busso 3.0 se SElenie v mazacím plánu ani neobtěžuje, nejbližší busso je teda 3.2
se kterým sdílí podstatnou část konstrukce..A STYL PROVOZU V DANÉM AUTĚ./
MOTORCARS
Manufacturer: FIAT GROUP Make: ALFA ROMEO
Model: ALFA GTV
Version: 3.2 V6 24V
Production: OUT
To ensure maximum endurance performances,
FL developed specific products in collaboration with the Manufacturer.
So we recommend:
Group Product Capacity
ENGINE COOLING SYSTEM PARAFLU UP 11,7
OIL SUMP AND FILTER SELENIA RACING 5,5
DIFFERENTIALE AND GEARBOX TUTELA TRANSMISSION MATRYX 2
CV JOINT ON WHEEL SIDE TUTELA STAR 500 120
CV JOINTS ON DIFFERENTIAL SIDE TUTELA STAR 500 80
BRAKES AND CLUTCH SYNSTEM TUTELA TOP 4 FOR ALFA 0,4
POWER STEERING TUTELA TRANSMISSION GI/A 1,3
WINDSCREENS WASHER SC 35
JInou volbu /než 10W-60 SElenia racing/ plán nedělá ....
Jinak AGIP radí protuhle motorizaci GTV-3.0 V6/ : AGIP racing 10W-60 jako jedinou volbu...
Motul na férovku říká, že nemá korektní nabídku pro tuto motorizaci/a nejsou to žádný žabaři..naopak/
ALFA ROMEO
Modèle GTV 3.2 V6 24V
Moteur E
Année 2003 -
Application Recommandation Capacité (litres)
Moteur (E) REFER TO TECHNICAL 5.6
Transmission manuelle Best GEAR 300 75W-90 2.0
Better MOTYLGEAR 75W-90
Transmission automatique -
Différentiel De la boîte
Réfrigérant (50%) INUGEL EXPERT 11.7
Liquide de frein Best DOT 5.1 BRAKE FLUID
Better DOT 3 & 4 BRAKE FLUID
Joints homocinétiques MOLYBDEN
Direction assistée Best Multi ATF
Better DEXRON III
Good DEXRON IID
..............................................................
ZÁVAZNÉ DOPORUČENÍ výrobce maziva :
/Jinak pro busso 3.0 se SElenie v mazacím plánu ani neobtěžuje, nejbližší busso je teda 3.2
se kterým sdílí podstatnou část konstrukce..A STYL PROVOZU V DANÉM AUTĚ./
MOTORCARS
Manufacturer: FIAT GROUP Make: ALFA ROMEO
Model: ALFA GTV
Version: 3.2 V6 24V
Production: OUT
To ensure maximum endurance performances,
FL developed specific products in collaboration with the Manufacturer.
So we recommend:
Group Product Capacity
ENGINE COOLING SYSTEM PARAFLU UP 11,7
OIL SUMP AND FILTER SELENIA RACING 5,5
DIFFERENTIALE AND GEARBOX TUTELA TRANSMISSION MATRYX 2
CV JOINT ON WHEEL SIDE TUTELA STAR 500 120
CV JOINTS ON DIFFERENTIAL SIDE TUTELA STAR 500 80
BRAKES AND CLUTCH SYNSTEM TUTELA TOP 4 FOR ALFA 0,4
POWER STEERING TUTELA TRANSMISSION GI/A 1,3
WINDSCREENS WASHER SC 35
JInou volbu /než 10W-60 SElenia racing/ plán nedělá ....
Jinak AGIP radí protuhle motorizaci GTV-3.0 V6/ : AGIP racing 10W-60 jako jedinou volbu...
Motul na férovku říká, že nemá korektní nabídku pro tuto motorizaci/a nejsou to žádný žabaři..naopak/
ALFA ROMEO
Modèle GTV 3.2 V6 24V
Moteur E
Année 2003 -
Application Recommandation Capacité (litres)
Moteur (E) REFER TO TECHNICAL 5.6
Transmission manuelle Best GEAR 300 75W-90 2.0
Better MOTYLGEAR 75W-90
Transmission automatique -
Différentiel De la boîte
Réfrigérant (50%) INUGEL EXPERT 11.7
Liquide de frein Best DOT 5.1 BRAKE FLUID
Better DOT 3 & 4 BRAKE FLUID
Joints homocinétiques MOLYBDEN
Direction assistée Best Multi ATF
Better DEXRON III
Good DEXRON IID
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 22.4.2012, ned 22:11, celkem upraveno 1 x.
- Marcel Nera
- Nováček
- Příspěvky: 151
- Registrován: 25.12.2010, sob 15:24
- Bydliště: Neratovice
Re: 3.0 v6 olej
na okruhu kde se jede cca 40/60% brzda plyn,tam bych to bral,na prázdný dálnici kde půjde jet kotel taky. Ale na silnici v provozu nikdo z nás ten olej 10w40 v atmosféře s chladičem oleje neuhřeje dřív než se zabije. A konkrétně GTV 3L není zrovna žádná raketa která by potřebovala nějaký spešl oleje.
italofil
Re: 3.0 v6 olej
Mareli--keci , keci , keci--hrůza jak někdo do nekonečna opakuje svoje dojmy na rozdíl od
odborný specifikace výrobců maziv...legrace dost..
Začínám tušit že možná máš Alfu ? možná ne?--nechce se mi hledat ...ale... Fiat coupé není etalon jak Alfy "měřit"..to rozhodně..
To co povídáš platí pro produkci skříženejch motyk..tam ty tvoje olejový specifikace a znalosti seděj...
odborný specifikace výrobců maziv...legrace dost..
Začínám tušit že možná máš Alfu ? možná ne?--nechce se mi hledat ...ale... Fiat coupé není etalon jak Alfy "měřit"..to rozhodně..
To co povídáš platí pro produkci skříženejch motyk..tam ty tvoje olejový specifikace a znalosti seděj...
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 22.4.2012, ned 22:19, celkem upraveno 1 x.
- Marcel Nera
- Nováček
- Příspěvky: 151
- Registrován: 25.12.2010, sob 15:24
- Bydliště: Neratovice
Re: 3.0 v6 olej
hlavně aby ty moudrý popisy od výrobců byly na těch pikslách pravdivý, nejednou se stalo že vzniknul spor a utichnul ihned po tom co rozbor oleje u nějakýho šikovnýho člověka z vysoké školy ukázal že to není tak horký jak se na piksle píše.
italofil
Re: 3.0 v6 olej
Nemá smysl se hádat o tom kdo co leje za olej, každej si svoje složenky platí sám, já za se po zkušenostech jak s klasickou 6C tak 24V dávám 10W60 protože ten motor topí jak blázen, dává se mu většinou za uši a celkově to nemá v autech typu GTV zrovna jednoduchý, dát mu něco co snese teplotu 150 mu jen prospěje (ten blábol o škodlivosti beru jako nevinnnej vtípek), nemluvě o dostatečný aditivaci, která tu náplň podrží použitelnou aspoň těch 10 000 než to vyleju, krom toho se tak zmírní nebo zamezí konzumace oleje.
to jsou moje chabé teoretické a letité praktické zkušenosti .....
kdo dá do busso v GTV 10W40 a jede s tim na okruh neni řidič, ale odvážná školačka ....
to jsou moje chabé teoretické a letité praktické zkušenosti .....
kdo dá do busso v GTV 10W40 a jede s tim na okruh neni řidič, ale odvážná školačka ....
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
- Marcel Nera
- Nováček
- Příspěvky: 151
- Registrován: 25.12.2010, sob 15:24
- Bydliště: Neratovice
Re: 3.0 v6 olej
je fakt že mám 166ku a ne GTV,ale že by to nějak topilo jsem si nevšiml,jsem z minulých dob a jiných aut zvyklej na větší topení pod kapotou. Spalovací teploty astmatiků jsou proti přeplňovanejm motorum kouzelný.
okruh je jiná liga,to jsem vyjmul z normálních silnic.
okruh je jiná liga,to jsem vyjmul z normálních silnic.
italofil
Re: 3.0 v6 olej
MarcelNera
No tahat tady příběh "syntetiky" od Shellu a utrousení Černého že v tý krabici není syntetickýho ani ň nemá nejmenší smysl...Shell vyrábí HC oleje, a rozhodnutím soudu ve sporu který vedl Castrol z komerčních důvodů je možné HC báze /hydrokrakované minerály/
označit jako "syntetické oleje"..
Takže přeloženo ..Castroly jsou téměř výhradně krakovaný minerály, Shell také ,
Čili ti , kdo sledují komerční hledisko berou za syntetiky i báze skupiny 3..a oblbujou tak zákazníka, který má tohle slovo rád...není to nezákonné..
-------------------------------
Ano totiž AGIP je jeden z mála výrobců SKUTEČNĚ SYNTETICKEJCH BÁZÍ
PAO, PIO, ESter..báze..čili 4 a 5
Tyto oleje tvoří základové oleje i v SELENII..
-----------------------------------
Takže jak je vidět, tohle téma není tvoje ..
Petr GTV:kdo dá do busso v GTV 10W40 a jede s tim na okruh neni řidič, ale odvážná školačka ....
No já nevím, ve 166 to asi tak nesvádí k omezovači ale v GTV je to oblíbená zábava..
Protože busso je zábavnej řekněme od 4,5 až nahoru, tak proč se o to připravovat..
v autě pro radost
Ale nakonec ve 164 3.0 pro radost si to říká o to samé..myslím že mi tu dají mnozí za pravdu, o 75 ani nemluvit
No tahat tady příběh "syntetiky" od Shellu a utrousení Černého že v tý krabici není syntetickýho ani ň nemá nejmenší smysl...Shell vyrábí HC oleje, a rozhodnutím soudu ve sporu který vedl Castrol z komerčních důvodů je možné HC báze /hydrokrakované minerály/
označit jako "syntetické oleje"..
Takže přeloženo ..Castroly jsou téměř výhradně krakovaný minerály, Shell také ,
Čili ti , kdo sledují komerční hledisko berou za syntetiky i báze skupiny 3..a oblbujou tak zákazníka, který má tohle slovo rád...není to nezákonné..
-------------------------------
Ano totiž AGIP je jeden z mála výrobců SKUTEČNĚ SYNTETICKEJCH BÁZÍ
PAO, PIO, ESter..báze..čili 4 a 5
Tyto oleje tvoří základové oleje i v SELENII..
-----------------------------------
Takže jak je vidět, tohle téma není tvoje ..
Petr GTV:kdo dá do busso v GTV 10W40 a jede s tim na okruh neni řidič, ale odvážná školačka ....
No já nevím, ve 166 to asi tak nesvádí k omezovači ale v GTV je to oblíbená zábava..
Protože busso je zábavnej řekněme od 4,5 až nahoru, tak proč se o to připravovat..
v autě pro radost
Ale nakonec ve 164 3.0 pro radost si to říká o to samé..myslím že mi tu dají mnozí za pravdu, o 75 ani nemluvit
- Marcel Nera
- Nováček
- Příspěvky: 151
- Registrován: 25.12.2010, sob 15:24
- Bydliště: Neratovice
Re: 3.0 v6 olej
hele tabulky jsou jedna věc, zkušenosti druhá. Jsou známy případy kdy selhávaly všechny možné oleje různých výrobců a nakonec se jezdí Mobil1 protože má prostě něco víc než ty ostatní úplně suprácký oleje.
tohle téma není moje,ale teorie není úplně vždy to pravé vítězství
tohle téma není moje,ale teorie není úplně vždy to pravé vítězství
italofil
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů