EGR ventil
- Dresik
- Štamgast
- Příspěvky: 577
- Registrován: 5.1.2007, pát 16:19
- Bydliště: Praha-východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
Jak jsem jiz psal v tematu o turbu, problemy, ktere me tizily od zimy byly vinou spatneho EGR. Ted jsem ho na tvrdo odpojil, ale samo kontrolka se rozsvitila. COz jsem cekal. Nechapu, jak nekomu po odpojeni nesviti, jak tu nedavno psal.
Auto po odpojeni zase jede krasne, budu ho muset vycistit a pak se uvidi.. Kazdopadne zaslepit urcite.. toho bordelu tam bylo dost
Auto po odpojeni zase jede krasne, budu ho muset vycistit a pak se uvidi.. Kazdopadne zaslepit urcite.. toho bordelu tam bylo dost
Alfa Romeo MiTO 1.6 JTDm
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis
- enzo156
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1252
- Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
U JTD se po zaslepeni kontrolka nerozsvítií u JTDm to už tak jednoduchý není a zaslepení jednotka pozná a vyhodí chybu. Proto se u JTDm používají záslepky s dírkama.
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
- Geralt10
- Štamgast
- Příspěvky: 552
- Registrován: 12.4.2011, úte 07:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
záslepky s dírkama jsou na JTDm origo, čtyři dírky asi 6mm průměr, takže to tam je tak z výroby
Alfa Romeo Žété Autobusso
ex Alfa romeo 156 SW 2,4 JTDm 129kW 2004 a bude se mi stejskat
ex Alfa romeo 156 SW 2,4 JTDm 129kW 2004 a bude se mi stejskat
Re: EGR ventil
zdravím, neválí se Vám někomu doma cívka z EGR ventilu? Mám tu svoji přerušenou. Je to na 1,9JTD 85kW. Na ceně se určitě dohodneme.
AR 159, 2.0 JTDm, 100kW
AR 156, 1.9 JTD, 85kW
AR 156, 1.9 JTD, 85kW
Re: EGR ventil
Zdravím všechny...
Mám první AR 159 (2,4 JTD 154 kW), před pár dny jsem ji dovezl z IT, ještě není chudinka přihlášená. Během cesty několikrát spadla do nouzového režimu, po dejetí v něm zůstala. Předtím měla problémy s výkonem v nízkých otáčkách a velmi nepravidelný chod motoru (jako by neměla 5, ale 3 válce). Diagnostika našla chybu EGR. Tak jsem dlouze hledal na tomto boardu a po nalezení linků na návod na demontáž a vyčistění jsem EGR demontoval.
Cívka (resp. selenoid) fungovala s minimálním drhnutím. Pro jistotu jsem ji opakovaně podél hřídele naplnil MOS2 v petroleji (molybdensulfid) nechal odstát, cívku otočil a vypumpoval kapalinu ven (bez toho se chovala jako kapalinový tlumič:-) - až z toho tekla nikoliv černá, ale jen šedá břečka. Samotný ventil skutečně drhnul (občas se uměl zadrhnout v mezní poloze). Vyvařil jsem jej v pracím prášku (to není vtip, bordel a saze to skutečně rozpouští rychle a nedestruktivně), mezi vyvařovacími cykly jsem "cvakal" samotným ventilem, až se odstarnily černé Karpaty v sedle, potom vypláchl, vysušil, finálně nechal namočený v MOS2+petrolej. Výsledkem byl na pohled zcela funkční, nedrhnoucí a čistý EGR ventil. Potom jsem sešrouboval obě části. Vyčistil jsem otvor do sání (pochopitelně stále bez EGR) jak to šlo, nastartoval, vytočil motor - černý humus, který zapadl dovnitř jsem tím vyfoukl. Nakonec jsem EGR namontoval (s očistěnými podložkami - těsněními) zpět, vynuloval chybu a otestoval auto (jízda cca 50 km). Motor začal "zabírat od spodu" jedna radost.
Dnes jsem jel na technickou a ráno mi to po startu chcíplo, motor šel velmi nepravidelně a opět neměl výkon v oblasti nízkých otáček (a "nahoru" se mu nechtělo ani na volnoběh), ale tento jev za chvilku zmizel. S autem jsem v pohodě (chovalo se opět tak, jak by mělo) dojel cca 10 km na technickou téměř zpět. Potom auto opět spadlo do nouz. režimu a diagnostika ukázala tu samou chybu. Tu jsem vynuloval a dojel cca 2 km, poto jsem ještě po hodině zkusil nastartovat a popojet, dosud vše O.K. Působí to ale dojmem, jako by kompletní vyčistění ventilu v tomto případě nemělo žádný přínos - zkrátka motor občas spadne do "nouzáku" a po vynulování chyby zase nějakou dobu jezdí, než ji opakovaně vyhodnotí.
Otázka zní - nezpůsobuje chybovou hlášku EGR ventilu ještě něco jiného, než samotný EGR+selenoid? Nikdy předtím jsem neměl EGR v ruce, ale tento mi i v nevyčistěném stavu nepřišel tak hrozně zanesený a drhnoucí (natož nefunkční), jak je v mnoha příspěvcích popsané. Zkrátka trochu zadrhával a občas při velké snaze uměl zůstat zaseklý, ale stačilo s nám klepnout a pružina jej potom opět dostal do správné polohy (pravda, moc ale netěsnil, "Karpaty" v sedle byly okousané a nechutně velké).
Mám půjčenou nějakou jednoduchou diagnostiku (tupá krabička za moc peněz) - nenašel by diagnostický SW ve spojení s OBD2 kabelem podrobnější error code?
Moc děkuji za reakce...
Mám první AR 159 (2,4 JTD 154 kW), před pár dny jsem ji dovezl z IT, ještě není chudinka přihlášená. Během cesty několikrát spadla do nouzového režimu, po dejetí v něm zůstala. Předtím měla problémy s výkonem v nízkých otáčkách a velmi nepravidelný chod motoru (jako by neměla 5, ale 3 válce). Diagnostika našla chybu EGR. Tak jsem dlouze hledal na tomto boardu a po nalezení linků na návod na demontáž a vyčistění jsem EGR demontoval.
Cívka (resp. selenoid) fungovala s minimálním drhnutím. Pro jistotu jsem ji opakovaně podél hřídele naplnil MOS2 v petroleji (molybdensulfid) nechal odstát, cívku otočil a vypumpoval kapalinu ven (bez toho se chovala jako kapalinový tlumič:-) - až z toho tekla nikoliv černá, ale jen šedá břečka. Samotný ventil skutečně drhnul (občas se uměl zadrhnout v mezní poloze). Vyvařil jsem jej v pracím prášku (to není vtip, bordel a saze to skutečně rozpouští rychle a nedestruktivně), mezi vyvařovacími cykly jsem "cvakal" samotným ventilem, až se odstarnily černé Karpaty v sedle, potom vypláchl, vysušil, finálně nechal namočený v MOS2+petrolej. Výsledkem byl na pohled zcela funkční, nedrhnoucí a čistý EGR ventil. Potom jsem sešrouboval obě části. Vyčistil jsem otvor do sání (pochopitelně stále bez EGR) jak to šlo, nastartoval, vytočil motor - černý humus, který zapadl dovnitř jsem tím vyfoukl. Nakonec jsem EGR namontoval (s očistěnými podložkami - těsněními) zpět, vynuloval chybu a otestoval auto (jízda cca 50 km). Motor začal "zabírat od spodu" jedna radost.
Dnes jsem jel na technickou a ráno mi to po startu chcíplo, motor šel velmi nepravidelně a opět neměl výkon v oblasti nízkých otáček (a "nahoru" se mu nechtělo ani na volnoběh), ale tento jev za chvilku zmizel. S autem jsem v pohodě (chovalo se opět tak, jak by mělo) dojel cca 10 km na technickou téměř zpět. Potom auto opět spadlo do nouz. režimu a diagnostika ukázala tu samou chybu. Tu jsem vynuloval a dojel cca 2 km, poto jsem ještě po hodině zkusil nastartovat a popojet, dosud vše O.K. Působí to ale dojmem, jako by kompletní vyčistění ventilu v tomto případě nemělo žádný přínos - zkrátka motor občas spadne do "nouzáku" a po vynulování chyby zase nějakou dobu jezdí, než ji opakovaně vyhodnotí.
Otázka zní - nezpůsobuje chybovou hlášku EGR ventilu ještě něco jiného, než samotný EGR+selenoid? Nikdy předtím jsem neměl EGR v ruce, ale tento mi i v nevyčistěném stavu nepřišel tak hrozně zanesený a drhnoucí (natož nefunkční), jak je v mnoha příspěvcích popsané. Zkrátka trochu zadrhával a občas při velké snaze uměl zůstat zaseklý, ale stačilo s nám klepnout a pružina jej potom opět dostal do správné polohy (pravda, moc ale netěsnil, "Karpaty" v sedle byly okousané a nechutně velké).
Mám půjčenou nějakou jednoduchou diagnostiku (tupá krabička za moc peněz) - nenašel by diagnostický SW ve spojení s OBD2 kabelem podrobnější error code?
Moc děkuji za reakce...
Naposledy upravil(a) _-M-_ dne 10.7.2012, úte 12:31, celkem upraveno 1 x.
DON`T PANIC!
Moje první a zatím jediná Alfa Romeo 159 SW - MY 2008, 2,4 JTDM 154kW, navigace, tacho 77.000 km, stříbrná metalíza, import z It po vlastní ose.
Moje první a zatím jediná Alfa Romeo 159 SW - MY 2008, 2,4 JTDM 154kW, navigace, tacho 77.000 km, stříbrná metalíza, import z It po vlastní ose.
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
tím že je ventil zaseklý, tak se poškodí elektrické ovládání a pak už se prostě nehýbe. Teďko budu jeden měnit, tak ho kuchnu.
Re: EGR ventil
Sice je fakt, že mě, blba, nenapadlo změřit odpor cívky, nebo selenoid vyzkoušet, ale nepředpokládám, že by byla vadná, protože:
1) EGR se přizasekával v poloze, kdy byla hřídelka selenoidu vystřelená pružinou - takže řídídí jednotka neměla důvod pouštět proud do cívky. Kromě toho dalo práci nastavit polohu, kdy se zasekl a klepnutí jej uvolnilo. Vibrace motoru by se o uvolnění postaraly během pár sekund.
2) Selenoid chodil zcela zvolna, nikdy se nezasekával, jen při zatlačování hřídelky bylo cítit velmi jemné drhnutí - kdybych nebyl pečlivka, tak bych se na čistění selenoidu vykašlal.
3) Řídící jednotka se na cestě z IT přepla do "nouzáku" po několika stech kilometrech a potom (po vynulování) jsem bez problémů projel At, De i Cz.
4) Jednou, nebo dvakrát auto ochablo, jako by bylo v nouzáku a po pár km se "zmátořilo" - samo, bez svítícího ideogramu řídící jednotky na display.
Zkrátka si laicky nemyslím, že by mohla být cívka (nebo spínací transistor/relé, které ji ovládá) pryč, protože nepředpokládám, že by se s takovýmto autem dalo ujet bez vyhodnocení chyby řídící jednotkou mnoho set km. Pokud píší bludy, tak to napište :-) Děkuji za reakci.
EDIT: Při další cca 20 km jízdě spadla Alfa jakoby do "nouzáku" - sice se nerozsvítil a diagnostika jej ex post nenašla, ale auto výrazně ochablo, velmi odmítalo zrychlovat nejen v oblasti nízkých otáček a drasticky vzrostla okamžitá spotřeba. Po pár kilometrech začala jet normálně... Čím to sakra může být?
1) EGR se přizasekával v poloze, kdy byla hřídelka selenoidu vystřelená pružinou - takže řídídí jednotka neměla důvod pouštět proud do cívky. Kromě toho dalo práci nastavit polohu, kdy se zasekl a klepnutí jej uvolnilo. Vibrace motoru by se o uvolnění postaraly během pár sekund.
2) Selenoid chodil zcela zvolna, nikdy se nezasekával, jen při zatlačování hřídelky bylo cítit velmi jemné drhnutí - kdybych nebyl pečlivka, tak bych se na čistění selenoidu vykašlal.
3) Řídící jednotka se na cestě z IT přepla do "nouzáku" po několika stech kilometrech a potom (po vynulování) jsem bez problémů projel At, De i Cz.
4) Jednou, nebo dvakrát auto ochablo, jako by bylo v nouzáku a po pár km se "zmátořilo" - samo, bez svítícího ideogramu řídící jednotky na display.
Zkrátka si laicky nemyslím, že by mohla být cívka (nebo spínací transistor/relé, které ji ovládá) pryč, protože nepředpokládám, že by se s takovýmto autem dalo ujet bez vyhodnocení chyby řídící jednotkou mnoho set km. Pokud píší bludy, tak to napište :-) Děkuji za reakci.
EDIT: Při další cca 20 km jízdě spadla Alfa jakoby do "nouzáku" - sice se nerozsvítil a diagnostika jej ex post nenašla, ale auto výrazně ochablo, velmi odmítalo zrychlovat nejen v oblasti nízkých otáček a drasticky vzrostla okamžitá spotřeba. Po pár kilometrech začala jet normálně... Čím to sakra může být?
DON`T PANIC!
Moje první a zatím jediná Alfa Romeo 159 SW - MY 2008, 2,4 JTDM 154kW, navigace, tacho 77.000 km, stříbrná metalíza, import z It po vlastní ose.
Moje první a zatím jediná Alfa Romeo 159 SW - MY 2008, 2,4 JTDM 154kW, navigace, tacho 77.000 km, stříbrná metalíza, import z It po vlastní ose.
Re: EGR ventil
najlepsie je ho vypnut a mate pokoj nemusite tu riesit taketo veci a pomozete aj motoru;-)
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
- Maxa
- Štamgast
- Příspěvky: 802
- Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
- Bydliště: Ostrava-Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
Nemáš třeba špatný kontakt na konektoru?
Já dnes egr zcela zaslepil.Je to o něco lepší v nízkých otáčkách při rozjezdu.
Samozřejmě svítí kontrolka a alubák po nastartování vyhodí hlášku Have engine checked
Já dnes egr zcela zaslepil.Je to o něco lepší v nízkých otáčkách při rozjezdu.
Samozřejmě svítí kontrolka a alubák po nastartování vyhodí hlášku Have engine checked
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
Re: EGR ventil
Nepřišlo mi (okometricky). Samozřejmě, mohu opět ERR vyndat, změřit cívku, mohu na přívodní kablík/konektor dát paralelně dvoulinku a měřit digimetrem, ale opravdu se mi nechce (zkrátka mi přide nepravděpodobné, že by se tak projevoval vakl v konektoru). Copak umí nefunkční EGR (nebo občas odpojovaný) způsobit, že auto ochabne, jako by bylo v nouzáku (malý výkon, nejde vytočit - nejde za plynem) a přitom nouzák není aktivovaný a neukazuje se chyba EGR? Kdyby to bylo jako na začítku, kdy se ta chyba objevovala a musela být vynulována, ale teď? Nechápu a velmi mě to zlobí. Jak dlouho vlastně řídící jednotce trvá, než indikuje error code poté, co se chyba fakticky objevila? Nemůže to být tak, že řídící jednotka vyhodnotí chybu a čeká, po nějakém intervalu se přepne do nouzáku a opět čeká, jestli chyba nezmizí (zmizí-li, tak obnoví standardní režim) a teprve když chyba stále trvá, tak nouzový režim zachová a vygeneruje/uloží error code? Možná blábolím, ale vypadá to tak...
DON`T PANIC!
Moje první a zatím jediná Alfa Romeo 159 SW - MY 2008, 2,4 JTDM 154kW, navigace, tacho 77.000 km, stříbrná metalíza, import z It po vlastní ose.
Moje první a zatím jediná Alfa Romeo 159 SW - MY 2008, 2,4 JTDM 154kW, navigace, tacho 77.000 km, stříbrná metalíza, import z It po vlastní ose.
- Maxa
- Štamgast
- Příspěvky: 802
- Registrován: 31.8.2008, ned 08:11
- Bydliště: Ostrava-Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
Jednou jsem po čištění egru zapoměl ten konektor nasadit a nemohl jsem pak odjet z křižovatky,jak to bylo chcíple.Nasadil jsem ho,jelo to vpoho a po asi 300 m zase.Měl jsem ho špatně zacvakly.Chyba tam ale myslím zůstala a musel jsem jí na druhý den mazat.
Ex Alfa Romeo 159 JTDm 110kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
ex AR 147 1.6TS 88KW
Ex Mazda 6 Gj kombi 2,2 141 kw
Alfaromeo Stelvio Veloce 2,2 154Kw
Re: EGR ventil
-M- díky za podrobný popis trápení a hned ti dám rozhřešení.
1. jestli chceš vyloučit vadu EGR, tak ho zaslep pomocí plechu na vstupu. ŘJ hodí auto do nouzáku pokud máš odpojený konektor EGR, pokud ho jen zaslepíš, rozsvítí se kontrolka, ale do nouzáku to nespadne. Pak jezdi a poznáš jestli to dělal EGR.
2. Solenoid se nečistí mácháním v petroleji!! Trošku hledej a najdeš názorný návod jak navrtat a vyrazit jádro ven. Problém je v tom, že je orezlé a zalepené od sazí. Proto s ním cívka špatně pohybuje. A až to rozebereš, uvidíš, že tyčka, kterou cvakáš, navíc není s jádrem napevno, takže při čištění "rozhýbáním" vlastně nic nečistíš. Podle mojí skromné teorie se jádro při zahřátém motoru teplem malinko roztáhne a začne drhnout, i když za studena se zdá, že všechno chodí jak má.
3. Pokud jsi zrovna Alfici koupil, určitě máš pár táců na opravy, repasovaný EGR od Fiatu/Alfy stojí do 4tisíc. Pokud se opravdu ukáže, že za to může EGR, doporučuju výměnu.
1. jestli chceš vyloučit vadu EGR, tak ho zaslep pomocí plechu na vstupu. ŘJ hodí auto do nouzáku pokud máš odpojený konektor EGR, pokud ho jen zaslepíš, rozsvítí se kontrolka, ale do nouzáku to nespadne. Pak jezdi a poznáš jestli to dělal EGR.
2. Solenoid se nečistí mácháním v petroleji!! Trošku hledej a najdeš názorný návod jak navrtat a vyrazit jádro ven. Problém je v tom, že je orezlé a zalepené od sazí. Proto s ním cívka špatně pohybuje. A až to rozebereš, uvidíš, že tyčka, kterou cvakáš, navíc není s jádrem napevno, takže při čištění "rozhýbáním" vlastně nic nečistíš. Podle mojí skromné teorie se jádro při zahřátém motoru teplem malinko roztáhne a začne drhnout, i když za studena se zdá, že všechno chodí jak má.
3. Pokud jsi zrovna Alfici koupil, určitě máš pár táců na opravy, repasovaný EGR od Fiatu/Alfy stojí do 4tisíc. Pokud se opravdu ukáže, že za to může EGR, doporučuju výměnu.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: EGR ventil
Ma někdo zkušenost kolik by měl mít tloušťku ten plech kterym se to zaslepuje aby se nepropálil?
Alfa Romeo 159 1,9JTDm 16V 110 kw
Re: EGR ventil
To Tanguero:
Ad 1) Udělám to, jakmile bude fungovat ten zatacený registr aut. Druhý den mi neplatí značky a tak si moc netroufám jezdit... Děkuji za tip, jak otestovat funkčnost.
Ad 2) Molybdensulfidový spray (tedy trochu mazacích přísad v petroleji) ublížit nemohl, hřídel (jádro) se navíc pohybovalo skutečně hladce, to popsané drhnutí bylo na hranici rozpoznání. Btw., s tím teplem by tomu mělo být naopak - díra by měla zvětšit průměr oproti průměru hřídele - stejný princip, jakým se stahovaly obruče kol parních lokomotiv.
Ad 3) No, když sečtu, kolik budou stát kompletní rozvody, destičky dopředu a dozadu, všechny filtry a náplně, zimní 17`` a ráfky, tak je fakt, že se případná platba za EGR úplně ztratí :-)
Jenom ještě jednou podotýkám, že se ta moje Alfa umí projevit tak, že zdechne, jako by byla v nouzáku a přitom neindikuje, že v něm je (jindy se stejnými projevy v regulérním nouzáku byla - svítila kontrolka a po restartu navíc svítil nápis tuším "check engine".)
Ad 1) Udělám to, jakmile bude fungovat ten zatacený registr aut. Druhý den mi neplatí značky a tak si moc netroufám jezdit... Děkuji za tip, jak otestovat funkčnost.
Ad 2) Molybdensulfidový spray (tedy trochu mazacích přísad v petroleji) ublížit nemohl, hřídel (jádro) se navíc pohybovalo skutečně hladce, to popsané drhnutí bylo na hranici rozpoznání. Btw., s tím teplem by tomu mělo být naopak - díra by měla zvětšit průměr oproti průměru hřídele - stejný princip, jakým se stahovaly obruče kol parních lokomotiv.
Ad 3) No, když sečtu, kolik budou stát kompletní rozvody, destičky dopředu a dozadu, všechny filtry a náplně, zimní 17`` a ráfky, tak je fakt, že se případná platba za EGR úplně ztratí :-)
Jenom ještě jednou podotýkám, že se ta moje Alfa umí projevit tak, že zdechne, jako by byla v nouzáku a přitom neindikuje, že v něm je (jindy se stejnými projevy v regulérním nouzáku byla - svítila kontrolka a po restartu navíc svítil nápis tuším "check engine".)
DON`T PANIC!
Moje první a zatím jediná Alfa Romeo 159 SW - MY 2008, 2,4 JTDM 154kW, navigace, tacho 77.000 km, stříbrná metalíza, import z It po vlastní ose.
Moje první a zatím jediná Alfa Romeo 159 SW - MY 2008, 2,4 JTDM 154kW, navigace, tacho 77.000 km, stříbrná metalíza, import z It po vlastní ose.
- Dresik
- Štamgast
- Příspěvky: 577
- Registrován: 5.1.2007, pát 16:19
- Bydliště: Praha-východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
Dnes jsem ho take sundal. Klapka, EGR totalne zapraseny.
Mne zpusoboval vadny egr cerny, dym, vypadky v zatahu, vysoka spotreba, divne syceni a odfukovani.
Po odpojeni jelo auto normalne, jen s vyhozenou hlaskou.
PO rozdelani chodi prizina volne, ale cep v elektricke casti jde pouze zatlacit a ven uz nejde, pouze silou. Takze rozdelam jeste ten a budu cistit a uvidime.
Mne zpusoboval vadny egr cerny, dym, vypadky v zatahu, vysoka spotreba, divne syceni a odfukovani.
Po odpojeni jelo auto normalne, jen s vyhozenou hlaskou.
PO rozdelani chodi prizina volne, ale cep v elektricke casti jde pouze zatlacit a ven uz nejde, pouze silou. Takze rozdelam jeste ten a budu cistit a uvidime.
Alfa Romeo MiTO 1.6 JTDm
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
Včera jsem vyndal egr z mjtd, který jelo až od 3 tis. otáček nahoru. Byl čistý, ale nedovíral se, na diagnostice měl snahu se pohybovat. Dával jsem nový.
- Geralt10
- Štamgast
- Příspěvky: 552
- Registrován: 12.4.2011, úte 07:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
Tak, udelal bych to stejne. Nevim jak na JTD, ale na JTDm uz ECU pocita pri vypoctu mnozstvi privadeneho vzduchu i se vzduchem z EGR takze odpojit ho, a neudelat neco s ECU je asi konina, protoze pak nenasaje dost vzduchu pres vahu vzduchu, a nafta se dost nespali a jde ven jako cerny kour.
Alfa Romeo Žété Autobusso
ex Alfa romeo 156 SW 2,4 JTDm 129kW 2004 a bude se mi stejskat
ex Alfa romeo 156 SW 2,4 JTDm 129kW 2004 a bude se mi stejskat
Re: EGR ventil
ked sa ti rozsvieti kontrolka tak s tym rj pocita ze tam nenia keby aj nie pri plnom plyne sa egr zavre cize ako keby bol zaslepeny dymit to moze akurat ked je otvoreny a tlak unika von
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
- Dresik
- Štamgast
- Příspěvky: 577
- Registrován: 5.1.2007, pát 16:19
- Bydliště: Praha-východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
A cena noveho Kurky? Noo? 

Alfa Romeo MiTO 1.6 JTDm
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis
- Geralt10
- Štamgast
- Příspěvky: 552
- Registrován: 12.4.2011, úte 07:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
http://www.agr-ventily.cz/alfa-romeo.html
zcela ofiko
zcela ofiko
Alfa Romeo Žété Autobusso
ex Alfa romeo 156 SW 2,4 JTDm 129kW 2004 a bude se mi stejskat
ex Alfa romeo 156 SW 2,4 JTDm 129kW 2004 a bude se mi stejskat
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
origo pierburg 5500 ceníkovka, sleva možná
- Lukyn
- Pozorovatel
- Příspěvky: 493
- Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
AGR-ventily, v pondělí dotaz emailem. Odpověď : mají skladem, v úterý objednám se středečním osobním vyzvednutím. Žádná odpověď, takže ve středu volám: není možno osobně na prodejně vyzvednout, a hlavně nemají SKLADEM !
Domluvíme se tedy na osobní odběr dnes, dnes nebere tel. ani neodpovídá na SMS...

GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa
- Geralt10
- Štamgast
- Příspěvky: 552
- Registrován: 12.4.2011, úte 07:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
co už, je to pakáž... 

Alfa Romeo Žété Autobusso
ex Alfa romeo 156 SW 2,4 JTDm 129kW 2004 a bude se mi stejskat
ex Alfa romeo 156 SW 2,4 JTDm 129kW 2004 a bude se mi stejskat
- Dresik
- Štamgast
- Příspěvky: 577
- Registrován: 5.1.2007, pát 16:19
- Bydliště: Praha-východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
Ja ho pomerne lehce vycistil, tak uvidime, jak bude chodit 

Alfa Romeo MiTO 1.6 JTDm
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis
Re: EGR ventil
Tak, jsem asi další koho nemine výměna EGR. Po DPF off auto jezdilo parádně, ale asi posledních 14dnů se mi stává, že se mi občas ztratí výkon, tak jak se tady popisovalo už milionkrát. Prostě auto jakoby do 2000ot netáhne a jakoby víc ,,řve" než jede, potom kopanec a jede. Turbo tlačí normálně cca od 1500ot, ale jak je asi pootevřený ten egr, tak někama uniká tlak. O víkendu se chystám na vyčištění a zrovna to vezmu i se škrtící klapokou... Nejvíce se to projevuje při zapnuté klimě, nedávno jsem musel zastavit v kopci a když jsem se chtěl rozjet, tak se tomu vůbec nechtělo...myslíte, že by klima měla až takové následky ztráty výkonu? Jak se auto rozjede tak už je to v poho, ale první dva stupně je teda něco... není to pravidelně, ještě se mi nepodařilo vypozorovat jestli na to nemá vliv třeba počasí ale to ani asi ne... nebo napadají Vás jiné možnosti?
Díky za všechny odpovědi.
Díky za všechny odpovědi.

Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti