Hladina chladici kapaliny

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8715
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hladina chladici kapaliny

Příspěvek od Hampice » 7.3.2012, stř 00:02

To skoro vypadá na těsnění pod hlavou. Ale nechci strašit, takhle od "stolu" těžko říct. Ten vzduch by profukovat neměl, pokut do dáš do stavu OFF, tak se má uzavřít vnitřní okruh.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

twiister
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 289
Registrován: 16.9.2011, pát 18:40
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Hladina chladici kapaliny

Příspěvek od twiister » 7.3.2012, stř 19:09

Mam viacmnej potvrdene okolnostami (servisak, vizual, blocky adt.) Ze je robena go oboch hlav :)
Alfa Romeo 166 2.0 TurboBenzin 204 ponikov ( LPG :) )

Sato

Příspěvky: 55
Registrován: 5.5.2012, sob 21:06
Bydliště: Brno / B.Bystrica

Re: Hladina chladici kapaliny

Příspěvek od Sato » 7.7.2012, sob 14:11

Kůrkyn píše:Zapoměl jsem sem napsat co se vlastně stalo...
Laboroval jsem s odporem na chladiči, ten horní se šíleně přehříval, takže jsem z něj jen vytáhnul konektor a větráky teď spínají těsně nad 90°C. :-D

Někdy koupím nový, ale takhle to funguje krásně.
Zdravím,
práve riešim podobný, ak nie rovnaký problém. Alfička sa v meste prehrievala, na dialnici zase teplota bola pod 90, takže som vymenil chladič a termostat. Výsledok: v meste a v kopoch sa stále prehrieva. Vyzerá, že nefunguje prvá rýchlosť vetrákov, merali odpory atd. ale tam chyba nebola.

Pokúsim sa to popísať podrobrnejšie: V kolónach za autami teplota ide niekde k stovke, max k 110 C, v kopcoch v týchto teplách (pri svižnom štýle) to sa drží tiež okolo stovky. Keď prídem z horúcim autom a manévrujem po parkovisku, tak sa teplota hneď prehuplne cez stovku. Čo je ale zaujímavé, keď zastanem na mieste, teplota medzi 95-110 na podržím ho chvílu na 2000 otáčkach teplota rapídne kledne o nejakých 10 možno aj 15 stupnov, viac krát po sebe to ale nefunguje.

Takže diagnóza ktorú mi povedali je vodná pumpa, alternatívne, že niekto nalial nejaké svinstvo do obehu na zapelenie chladiča a teraz to zapchalo aj niečo iné. Nová nemrzka by to mala rozpustit, zatial (~250km) sa ale nič nezmenilo. Vymenit vodnú pumpu nie je nič lacné takže by som veľmi nerád sa uponáhľal, a robil to zbytočne.
Rozvody boli menené pred cca 20 000 km, či bola menená aj vodná pumpa už zistit neviem, každopádne, bývalí majiteľ sa o to staral, nemám dôvod neveriť mu, toto proste ale už nevedel zistiť a nepamatal si to, povedal, že ak sa to bežne robí tak to sa robilo, ak nie tak radšej mám predpokladať, že nie. :roll: Ďalej spomenul, že je to zvláštne lebo jemu sa neprehrievala.

Čo si o tom myslíte?
Ex 156 2.5 V6 141kw
147 1.6 88kw

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Hladina chladici kapaliny

Příspěvek od Petr147 » 7.7.2012, sob 14:33

funkcnost stupnu ventilatoru zjistis jednoduse pres diagnostiku

a k vodní pumpě... ty jsi na tom autě nedělal rozvody???

Sato

Příspěvky: 55
Registrován: 5.5.2012, sob 21:06
Bydliště: Brno / B.Bystrica

Re: Hladina chladici kapaliny

Příspěvek od Sato » 7.7.2012, sob 14:42

Berme ze 1.st nefunguje.

Nie, bývalý majitel super clovek, alfista, nemam najmenší dovod mu neverit.
Ex 156 2.5 V6 141kw
147 1.6 88kw

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2579
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Hladina chladici kapaliny

Příspěvek od George.KHE » 7.7.2012, sob 18:43

Tady byl taky jeden takovej co na V6 nenechal vyměnit při rozvodech vodní pumpu, že mu řekli, že to není potřeba.
Třeba bývalý majitel byl taky jeden z těch co se nechali ukecat.
Prvně bych vyřešil jak psal Petr ty sahary. Pokud fungují jak mají, tak bych se asi zaměřil na tu pumpu. Třeba na 3.2 má origo pumpa plastové lopatky, který se ti můžou vylámat. Jestli je má i 2.5 nevím, protože kdysi jsem četl, že 3.0 měla mít údajně kovové.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Hladina chladici kapaliny

Příspěvek od Petr147 » 7.7.2012, sob 18:50

Sato píše:Nie, bývalý majitel super clovek, alfista, nemam najmenší dovod mu neverit.
takovejch tu bylo...

viewtopic.php?p=244209#p244209

Sato

Příspěvky: 55
Registrován: 5.5.2012, sob 21:06
Bydliště: Brno / B.Bystrica

Re: Hladina chladici kapaliny

Příspěvek od Sato » 8.7.2012, ned 11:46

Po dnesnom dalsom skumani jasne nefunguje prvy stupen, ako hotfix by som zatial spravil to co tu popisoval Kurkyn, ale nie som si isty ktory konektor myslel, do sahar idu dva hore a dva dole, je to jeden z nich? (bude to fungovat aj pri 156 ako pri gtv?)

Ak budem musiet tu vodnu pumpu tak asi uz pojde toho viac...
Ex 156 2.5 V6 141kw
147 1.6 88kw

Sato

Příspěvky: 55
Registrován: 5.5.2012, sob 21:06
Bydliště: Brno / B.Bystrica

Re: Hladina chladici kapaliny

Příspěvek od Sato » 8.7.2012, ned 13:29

Ako pozeram tak pozeram, tak jedine dve veci v hornej castin ktore sa daju vytiahnut su tieto:

Obrázek
Takze ktore? Metoda pokus omyl asi nie je najlepsie riesenie.
Ex 156 2.5 V6 141kw
147 1.6 88kw

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Hladina chladici kapaliny

Příspěvek od Petr147 » 8.7.2012, ned 13:35

no ja bych rek, ze jsou tam ty odpory nebo jak psal kurkyn tepelna pojistka... kam vedou cervene draty od vetraku? vedou do te krabicky s sipkama nebo nekam jinam?

Sato

Příspěvky: 55
Registrován: 5.5.2012, sob 21:06
Bydliště: Brno / B.Bystrica

Re: Hladina chladici kapaliny

Příspěvek od Sato » 8.7.2012, ned 14:51

Cerveny vedie do takej istej krabicky na akej je sipka, ale v dolnej casti, do tej vpravo. Do tej v lavo v spodnej casti a aj do oboch hornych (na obrazku so sipkami) idu biele. Z vedtrakov idu: z praveho cerveny a biely, z laveho hnedy a zeleny. Mam teda odpojit ten cerveny? :roll:
Ex 156 2.5 V6 141kw
147 1.6 88kw

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Hladina chladici kapaliny

Příspěvek od Petr147 » 8.7.2012, ned 15:32

cerveny je napajeni, to by jsi je asi uplne odpojil

Ferro
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 189
Registrován: 19.4.2007, čtv 13:11
Bydliště: Stod--> Dobřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Hladina chladici kapaliny

Příspěvek od Ferro » 8.7.2012, ned 21:55

To na co ukazujou ty šipky je právě ten odpor a druhej ten samej je dole. Vyndej je a změř multimetrem. Hodnata je na nich napsaná..

Ferro
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 189
Registrován: 19.4.2007, čtv 13:11
Bydliště: Stod--> Dobřany
Kontaktovat uživatele:

Re: Hladina chladici kapaliny

Příspěvek od Ferro » 8.7.2012, ned 22:22

Ale to co popisuješ bych asi nijak neřešil přijde mi to normální..zkus připojit diag. pust test rychlostí a koukni jestli ti cirkuluje voda. Alfa ukazuje okamžitou teplotu proto budík furt tak litá a navíc ukazuje blbě..taky v chladícím okruhu je tlak 1,2 nebo 1,4 baru takže bod varu je jinde.. a vodní pumpa co jsem zatím u 2,5 viděl je železná, takže jestli nemáš ruplou hlavu(což bys asi hodně rychle poznal) tak se tam nemá co pos..

Sato

Příspěvky: 55
Registrován: 5.5.2012, sob 21:06
Bydliště: Brno / B.Bystrica

Re: Hladina chladici kapaliny

Příspěvek od Sato » 9.7.2012, pon 20:55

Odpory merali pri menení chladiča, všetko bolo ok, ale aj tak nespína prvý stupeň, na diagnostike som bol hneď ked som to kúpil, nic okrem bagu a labda sond nevyhodilo, následne mi boli labdy vyvrátene.

Ak som správne pochopil to co tu písal Kurkyn, tak stačí jeden s tých kontektorov vytiahnuť a namiesto prvého stupňa sa bude spínat hňed druhý :D, čo by mi urcite pomohlo, len neviem ktorý mam vytiahnut.

Tiež začínam uvažovař smerom, že vlastne riešim nieco čo riešit zatiaľ netreba, k tomu aby mi zasvietilo červené svetielko som sa ani raz nedostal, myslím že ani raz to nešlo cez 110. No stačí chvílka pomalej rýchlosti v kopci alebo po meste/parkovisku a hneď ide teplota hore, a navyše ani pri zapnutých vetrákoch to na voľnobeh nevie uchladid naspať na 90.

Ešte ma napadlo očistit bordel z chladiča klími a povyrovnávať nejaké mažety na ňom, nech tak neblokuje prísun vzduchu k novému chladiču. :smt026
Ex 156 2.5 V6 141kw
147 1.6 88kw

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Hladina chladici kapaliny

Příspěvek od Petr147 » 9.7.2012, pon 21:18

no to jsem nekde čet, že mezi chladičema může být hodně bordelu a pak to blokuje vzduch, ale musí se to vyčistit ručeně, nejde to třeba wapkou...

a tu chybu chladiče nevyhodí diagnostika jako chybu, musí se dát test prvního stupně sahary, jestli se spustí nebo ne

Quintus
Uživatelský avatar

Příspěvky: 59
Registrován: 18.4.2009, sob 14:38
Bydliště: Praha - Suchdol a Žižkov

Re: Hladina chladici kapaliny

Příspěvek od Quintus » 9.7.2012, pon 23:40

Mě také nespínala první rychlost a bylo to 50A relátkem před baterkou. Relátko jsem rozebral, očistil kontakt a fungovalo to, ale jen cca na rok. Pak to rele zas začlo zlobit, tak jsem za 500Kč koupil origo nové. Jestli je to relátkem jsem testoval že jsem kusem drátu nahradil to rele (propojil ty dva větší kontakty) a větráky se roztočily...
AR 156 2.5 V6 Chameleon SP3 Ragazzon

Sato

Příspěvky: 55
Registrován: 5.5.2012, sob 21:06
Bydliště: Brno / B.Bystrica

Re: Hladina chladici kapaliny

Příspěvek od Sato » 12.7.2012, čtv 17:13

Diky moc za vsetky rady, v sobotu sa na to pozrem. Zhodim predny naraznik a poriadne to vycistim, skusim aj to relatko (je tam len jedno 50A?). K diagnostike sa nejako bezplatne nedostanem, takze to zatial skusat nebudem.
Ex 156 2.5 V6 141kw
147 1.6 88kw

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host