Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Odpovědět
krteczek
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 635
Registrován: 29.3.2010, pon 11:07
Bydliště: Praha

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od krteczek » 25.6.2012, pon 21:19

potvrzeno - klapky byly zase v zavřené poloze. takže přetočeno do otevřena a zaaretováno kouskem drátu = konec problému!
díky všem, u kterých jsem se inspiroval! :smt041
daufám, že to pomůže někomu dalšímu v boji s pseudoekologií :smt023
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Envel » 25.6.2012, pon 21:32

No tak takovou zkušenost nemám, mě to nic nedělá, to ale bude tím, že to fakt nechodilo lehce. Původně jsem myslel, že odstavení klapek budou provádět pouze ti, kterým se zasekávají(těm se to pohybovat asi nebude), ale nějak se to ujalo u všech. To přibouchnutí je ale možné a tak to asi taky zaaretuji - myslím, že stačí hodit kuličku(AIRsoftová tam padne jak ulitá) do jednoho otvoru plastového lůžka kde chodí to táhlo.
Dobrý postřeh, dík.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

krteczek
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 635
Registrován: 29.3.2010, pon 11:07
Bydliště: Praha

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od krteczek » 26.6.2012, úte 08:22

kdyz s tim vrtim rucne, tak chodi tahlo lehce, ale jizda pred odstavenim se postupne stavala ocistcem - cukani bylo k nevydrzeni, tak hadam, ze tam je asi dost uhli z EGRu...budu ho muset nechat zaslepit aby se to sani neucpalo definitivne :-D skoda, ze ted o vikendu nemam cas - hned bych se prihlasil k Cendlerovi na upravu a vyrazil na vylet :drivers:
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013

novjan7

Příspěvky: 16
Registrován: 7.10.2009, stř 21:35

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od novjan7 » 26.6.2012, úte 18:55

...
Naposledy upravil(a) novjan7 dne 31.10.2012, stř 21:46, celkem upraveno 1 x.

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od jurki888 » 26.6.2012, úte 21:44

vseci to tu rusia ale hadam sa niekto najde :wink:
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Martas 01 » 11.7.2012, stř 21:36

možna to tady nekde nekdy padlo ale nevi nekdo kolik stoji to sani nove a co obnasi jeho vymena?Uvažuji že to necham cele vymenit pokud to bude rozumna cena.
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Envel » 12.7.2012, čtv 11:19

Rozumná cena to tedy není. Blok sání s klapkama stojí min. 7.500,- + je potřeba rozdělat rozvody(asi rovnou vyměnit, když už) + hodně práce. Celkově se asi nejde dostat pod 15.000,- a ve značkovém servisu cca 20.000,-. Před rokem mi v Alfě v Ostravě odhadem vypočítali cenu na 17.500,-, přičemž je mi jasné, že všechno co předem nacení se nakonec trochu zvedne, takže proto odhaduji cenu kolem 20. Možná by to zvládl nějaký dobrý fachman i levnějc, ale já osobně bych to jen tak někomu nesvěřil, optimálně Cendler, eventuálně mě napadá Truck Motor Brno nebo ADS Lipůvka.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2278
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od mcernoch » 12.7.2012, čtv 12:04

Za mou sobu doporučuji ADS Lipůvka.
Servisoval jsem tam 156 a teď 159 a naprostá spokojenost.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

turpi

Příspěvky: 25
Registrován: 15.10.2008, stř 16:29
Bydliště: komarno,slovensko

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od turpi » 13.7.2012, pát 17:53

Deaktiváciu som vyriešil tak že som zohnal sanie z Alfy 156 2,4 20v,prestali zlé ranné štarty auto ide opoznanie lepšie.Možno to niekomu pomôže

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od jurki888 » 13.7.2012, pát 18:19

netreba tam nic prerabat?
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

turpi

Příspěvky: 25
Registrován: 15.10.2008, stř 16:29
Bydliště: komarno,slovensko

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od turpi » 13.7.2012, pát 18:56

Nie

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od jurki888 » 13.7.2012, pát 19:53

ty vies aj tusim nejake jazdene diely ze?
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

turpi

Příspěvky: 25
Registrován: 15.10.2008, stř 16:29
Bydliště: komarno,slovensko

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od turpi » 13.7.2012, pát 20:17

Ano viem

Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Martas 01 » 13.7.2012, pát 20:36

To jako ze to sani ze 156 pasuje na 159? :shock:
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

turpi

Příspěvky: 25
Registrován: 15.10.2008, stř 16:29
Bydliště: komarno,slovensko

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od turpi » 14.7.2012, sob 08:52

Ano,sania sú rovnaké len 156 nemá klapky

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2278
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od mcernoch » 14.7.2012, sob 09:04

Martas 01 píše:To jako ze to sani ze 156 pasuje na 159? :shock:
To samozřejmně ne, ale jsou to kluci, které práce baví a Alfou žijí.
Takže se nemusíš bát, že dáváš auto nějakýmu servisákovi, kterej bude laborovat nad autem, protože je nikde neviděl.
Spíš jsem to psal jako referenci.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

AND1
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 462
Registrován: 14.5.2011, sob 15:16
Bydliště: Kyjov, Brno

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od AND1 » 16.7.2012, pon 14:10

To jako když si seženu sání ze 156 1.9Jtdm bez klapek,tak mi bude taky pasovat na 159??
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp

turpi

Příspěvky: 25
Registrován: 15.10.2008, stř 16:29
Bydliště: komarno,slovensko

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od turpi » 16.7.2012, pon 17:39

Ano malo by sedieť aj z 1,9 16v

Alfina 159 2,4 JTDM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9
Registrován: 27.6.2012, stř 09:09
Bydliště: Trnava, SVK

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Alfina 159 2,4 JTDM » 18.7.2012, stř 19:53

ahojte,

Vírivé klapky mám odpojené asi 2 týždne. Ale nič nemám zaaretované, sú len "vycvaknuté" z toho tiahla. Robil mi to mechanik, ktorý má svoju dielňu a špecializuje sa iba na talianov. Hovoril mi, že netreba nič aretovať a že klapky ostanú iba v otvorenej polohe. Jazdím si v pohode bez nejakých problémov. Klapky boli odpojené za 2 min. bez toho, že by musel hocičo rozoberať a ono to funguje.

Je to možné spraviť aj bez tých operácií, ktoré ste tu všetci uvádzali? :shock:
ex 159 2,4 JTDM 240k

Martas 01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 586
Registrován: 15.11.2009, ned 16:27
Bydliště: Kousek od Brna.

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Martas 01 » 18.7.2012, stř 20:04

Ja jsem je mnel jen odpojene a sami se mi přivřeli takže jsem je musel nechat zase zapojit a vymenim cele sani .Po privreni klapek to zralo o 0,5L vice a desne to kourilo ted mam zase klid sice to hur startuje ale aspon usetrim za palivo a nekourim jak stara liazka.
EX:Alfa romeo 159 SW 2,4 JTD ti
EX: 2x 147 1,6 .

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od jurki888 » 18.7.2012, stř 20:22

klapky na start vpliv nemaju skvor naopak startuje to bez nich lepsi nekolise a podobne
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Envel » 19.7.2012, čtv 07:54

Alfina 159 2,4 JTDM píše:ahojte,

Vírivé klapky mám odpojené asi 2 týždne. Ale nič nemám zaaretované, sú len "vycvaknuté" z toho tiahla. Robil mi to mechanik, ktorý má svoju dielňu a špecializuje sa iba na talianov. Hovoril mi, že netreba nič aretovať a že klapky ostanú iba v otvorenej polohe. Jazdím si v pohode bez nejakých problémov. Klapky boli odpojené za 2 min. bez toho, že by musel hocičo rozoberať a ono to funguje.

Je to možné spraviť aj bez tých operácií, ktoré ste tu všetci uvádzali? :shock:
Čo myslíš tým "tiahlom", tú vtrchnú spojovaciu tyčku, alebo tiahlo od servomotorčeka zospodu? Ak ti odpojil tú vrchnú tyčku, čo by za 2min asi stihol, tak máš odpojené len 4 z piatich klapiek a tretia sa stále pohybuje (takže také 80%odpojenie), ak sa mu ale podarilo za 2min. odpojiť to tiahlo zospodu 3. klapky tak to musel urobiť bez rozoberania a to potom klobúk dole a borec by mal ísť robiť gynekológa - famózny výkon(osobne som presvedčený, že sa tam rukou bez rozoberanioa dostať nedá).
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od Envel » 19.7.2012, čtv 07:58

Jó a mě to při startu nedymilo ani před ani po odpojení vířivých klapek, takže mám za to, že s tím klapky nemají žádnou spojitost, pouze to můžou zhoršovat nebo zlepšovat, ale původ kouření bude zřejmě úplně někde jinde, podle mě na vstřikovačích.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od jurki888 » 19.7.2012, čtv 09:25

no mne to pomohlo lebo ked boli zaseknute tak to pri starte kadilo ako hovado
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

krteczek
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 635
Registrován: 29.3.2010, pon 11:07
Bydliště: Praha

Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013

Příspěvek od krteczek » 19.7.2012, čtv 09:27

No, záleží na tom, jakej je ten kouř při startu. Pokud bílej, tak to jsou klidně zavřený klapky - málo vzduchu - nespálená nafta (vstřiky se teda můžou projevovat podobně, ale to by bíle kouřilo spíš skoro pořád, ne?).
Já to musel zaaretovat takovym drátem zvrchu mezi vstřikama - pokusim si dnes najít chvilku a vyfotit to - krása to neni, ale funguje to. Bez aretace se to při pravním strtu po odpojení klapek chovalo vzorně - vše v pohodě, luxusní tah motoru, žádnej kouř, ale při druhým a pak už každým dalším startu to bylo špatný - bílej kouř při startu, přes 3000 otáček to nešlo, kolísání tlaku turba, takže si myslím, že bez aretace se při vypnutí zapalování ty klapky "přibouchnou", pokud ještě jakž takž chodí a nejsou úplně přidřený a zatuhlý.
Po zaaretování už absolutní klid a vzorný chování! :smt007
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 2 hosti