Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Odpovědět
enigma156

Příspěvky: 19
Registrován: 21.4.2010, stř 13:02
Bydliště: Nitra

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od enigma156 » 12.3.2013, úte 14:38

pokial viem su dva typy, ked som prvý raz menil tiež som kupil nesprávny. Ale ten typ je tuším napísaný na tom dekli filtra , ktorý povoluješ keď vyberáš filter. (Jeden typ mazania je Mann Hummel druhý neviem) Mimochodom ten dekel mi klasickým klúčom na filtre neišiel povoliť.
Asi idealne by bolo na rovine, ale ja to robim na zdviháku jasné že všetko navyteče.
Alfa Romeo 159 1,9 16V JTDm
Alfa Romeo 156 1,6 16V TS
Fiat Marea 1,6 16V sedan
Škoda 120L

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1926
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Rasputin » 12.3.2013, úte 14:42

same pozitivne spravy, na mojej ked nesiel povolit filter tak siel skrz necho srobovak a hned bol vonka...takze najprv sundat kryty a pozret ci tam bude napisany typ. ok
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

enigma156

Příspěvky: 19
Registrován: 21.4.2010, stř 13:02
Bydliště: Nitra

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od enigma156 » 12.3.2013, úte 15:00

ten druhy typ je UFI. Mann Hummel mazanie je ten nižší filter, mazanie UFI = vyšší filter ak sa nemýlim. Ale výrobca napr. Mann vyrába filtre na obidva druhy mazania. Už si dosť domotaný?
http://eshop.autoprima.sk/articles/HU%2 ... r_id=18930
Alfa Romeo 159 1,9 16V JTDm
Alfa Romeo 156 1,6 16V TS
Fiat Marea 1,6 16V sedan
Škoda 120L

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1926
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Rasputin » 12.3.2013, úte 15:11

myslim ze samochodna kosacka mne ako auto bude v najblizsej dobe stacit :drivers: Jedine co by ma zamestnavalo by bolo vyprazdnovat kos...
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

Cipís
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 665
Registrován: 9.11.2011, stř 21:23
Bydliště: Plzeňský kraj(Stříbro)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Cipís » 12.3.2013, úte 20:36

výpušťák je 12' klíč.K filtru se dostaneš sundáním LP kola, plastovýho podběhu a ještě krytu na rozvody. Pak je tam krásnej přístup :smt023
AR 159SW 1.9JTDm 8V...Ex
AR 147 1.6TS .... Ex

Jezevec
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 201
Registrován: 14.4.2012, sob 15:23
Bydliště: Blansko

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Jezevec » 12.3.2013, úte 20:50

Hoši,já filtr měnil z hora.Je dost místa mezi motorem a motorovou stěnou.Nebylo to tak nejhorší. :wink:
Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDm 16V 2006,navi,DPF off,EGR off,SWIRL Off.
Alfa Romeo Stelvio Veloce 2,2 154kW
ex:Fiat Marea Weekend 1,8 16V LPG 1997
Tříkolový velorex 250+350 ccm.
http://www.youtube.com/watch?v=tRN0itatY_k

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od riprex » 12.3.2013, úte 22:07

No ono též jde o to co je to za motor. 16V to asi předpokládám bude mít stejné jako moje 20V - tedy filtr zezadu motoru (velkej ořech 36) a zespod na čelní straně vany imbus. 8V to má jinak - filtr by měl bejt ze strany a výpušťák na vaně je klasickej šroub, na kterej stačí nejlíp očkovej klíč. Teda tolik alespoň co jsem zjistil, když jsem si chystal vše potřebné pro výměnu u sebe.

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1926
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Rasputin » 13.3.2013, stř 09:18

je to 1.9jtdm 16v to by bolo fajn keby je filter na orech, ale zas ked je zozadu... A vypustak by bolo zasa lepsie keby je kalsicky srob ako imbus, predpokaldam ze to bude naky vacsi imbusak, to si budem muset pozicat...
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Envel » 13.3.2013, stř 13:17

36 ořech taky není úplně běžná velikost, já to v žádné sadě neměl, tak jsem jej kupoval extra.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

Cipís
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 665
Registrován: 9.11.2011, stř 21:23
Bydliště: Plzeňský kraj(Stříbro)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Cipís » 13.3.2013, stř 13:28

riprex píše:No ono též jde o to co je to za motor. 16V to asi předpokládám bude mít stejné jako moje 20V - tedy filtr zezadu motoru (velkej ořech 36) a zespod na čelní straně vany imbus. 8V to má jinak - filtr by měl bejt ze strany a výpušťák na vaně je klasickej šroub, na kterej stačí nejlíp očkovej klíč. Teda tolik alespoň co jsem zjistil, když jsem si chystal vše potřebné pro výměnu u sebe.
Mas pravdu,on ale nepsal o jaky motor se jedna a v popisu taky nic nema, tak jsem automaticky napsal jak to mam ja ;)
AR 159SW 1.9JTDm 8V...Ex
AR 147 1.6TS .... Ex

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1926
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Rasputin » 13.3.2013, stř 13:42

ok, snad uz len posledna otazka, kukal som thread vymena oleja a tam chalani doporucuju menit rovno aj vzduchac. Ono to ma svoju logiku len som nan jaksik zabudol. Ale, filtre sa budu podla vsetkeho objednavat zvonka, a aka je pravdepodobnost ze sa obejnda a nebude pasovat? Ked si vezmem napr. to autokelly, vyberem motorizaciu vyskoci namna 8 ci kolko druhov vloziek a 4 druhy vzduchacov. Pri tych olejovych vlozkach tam pisu rozne rozmery. Pasovat tam bude pasovat kazda? Alebo musi ist taka aka sa odtial vyberie?
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od riprex » 13.3.2013, stř 15:24

Třeba v autokelly to funguje tak, že když si vybereš přímo svojí motorizaci a rok výroby, tak ti to hodí jen to, co tam bude pasovat - rozměry by měly být u všech co ti to nabídne stejné. Jinak pokud by to nesedělo, tak můžeš vpohodě vyměnit za jiný. Pokud je mi známo, tak velikosti filtrů se za dobu výroby neměnily, takže by pro jednu motorizaci nemělo existovat více druhů. Můžu ale říct, že sám jsem při výběru olejového filtru měl z toho trošku hlavu zamotanou, protože nikde pro 2.4 předepsanou Tutelu 270E neměli a u filtrů uvedených jako kompatibilní Alfa psaná nebyla jen nějáké BMW atp. Nakonec jsem sehnal i tu Tutelu, ale nevím proč a dodnes z toho mám divnej pocit mě zbylo jedno těsnění navíc :-D

Envel: Ten ořech 36 jsem taky musel kupovat extra. Nejdřív jsem šel do OBI a tam na mě hleděli, co že to chci, protože tak velkej neměli. Nakonec pomohlo běžné železářství a byl jsem dost smutnej, když mě byla řečena cena asi 380Kč. Nutno ale říct, že to je fakt hodně pěknej ořech, kvalitně udělanej, dobře pochromovanej :-D

Jezevec
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 201
Registrován: 14.4.2012, sob 15:23
Bydliště: Blansko

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Jezevec » 13.3.2013, stř 21:32

Jen v autokelly ty ceny jsou trochu vyšší.Dá se sehnat i jinde a levněji.Třeba-http://www.mroauto.cz/,http://www.autot ... erdily.cz/.
Tady jsou ceny lepší+Ti i pošlou. :wink:
Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDm 16V 2006,navi,DPF off,EGR off,SWIRL Off.
Alfa Romeo Stelvio Veloce 2,2 154kW
ex:Fiat Marea Weekend 1,8 16V LPG 1997
Tříkolový velorex 250+350 ccm.
http://www.youtube.com/watch?v=tRN0itatY_k

ssvd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 465
Registrován: 8.11.2009, ned 09:48

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od ssvd » 14.3.2013, čtv 17:49

Dlouho tady nikdo nezmínil dvouhmotový setrvačník, v jakém stavu je máte? Já mam pocit že už ho nějakou dobu slyšim, trvá to už tak rok co mi to při vypnutí motoru bez vyšlápnuté spojky zarachtá (když je vyšláplá spojka jde to tiše) ale vubec mi nepřijde že by se to zhoršovalo od doby co jsem si toho všim mi přijde že je to furt stejné tak to zatim neřešim. Taky je to někdy slyšet po nastartování v mraze na volnoběh prvnich pár minut když je motor studenej(klepání), jak se to ohřeje tak už nic syšet není a v létě taky ne. Zarachtáte si taky někdy někdo? Řeší se tady kde jaká .... a o tomhle dlouho nic jak kdyby ste je měli všici v cajku. :-D ptám se protože sdílené neštěstí je jen poloviční :-D
AR 159 SW 1.9 JTDm

kejzi1
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1207
Registrován: 1.10.2011, sob 17:26
Bydliště: Jihlava

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od kejzi1 » 14.3.2013, čtv 18:12

ssvd: Tak u mě zatím s dvouhmotou klídek,vypnutí motoru jak se spojkou tak bez je zcela tiché,na volnoběh je auto hezky klidné a nikde žádný náznak že by dvouhmota měla být načatá.Jen spojka mě možná brzy čeká,protože bere už dost nahoře,ale i při plném zátahu neklouzne,takže zatím neřeším.No a najeto 175 000km
Alfa Romeo 159 Sportwagon 9/2006 88kw High (DPF off,EGR off,Chip on - Díky Autoscan.cz)
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999

ssvd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 465
Registrován: 8.11.2009, ned 09:48

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od ssvd » 14.3.2013, čtv 18:59

Na druhou stranu pokud by dělala ten zvuk dvouhmota tak by asi nepřestal když se vyšlápne spojka ale klepalo by to dál protože dvouhmota se točí i když je spojka vyšláplá, nebo?
AR 159 SW 1.9 JTDm

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od riprex » 14.3.2013, čtv 20:24

Setrvačník je namontovanej přímo na klice, takže se točí pořád, když se točí motor. Vyšlápnutí spojky by tedy nemělo mít moc velkej vliv. Jinak mě se zatím nezdá, že by mi setrvačník odcházel. Mám tam origo spojku i setrvačník - najeto 280tkm, takže už něco pamatuje. Na druhou stranu to byla dálnice no... doufám že to v následujících letech nebudu muset ještě řešit. Z těch běžnejch dieselovejch věcí (vstřiky, čerpadla, dvouhmoty, turba...) na mojí Alfě zatím byly měněný jen všechny vstřiky. Jinak by zbytek měl být původní.

ssvd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 465
Registrován: 8.11.2009, ned 09:48

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od ssvd » 14.3.2013, čtv 20:41

Takže to může taky dělat ložisko na hřídeli převodovky, to je škoda protože spojku už jsem dělal a sada včetně spojkovýho ložiska je nová, vědět to mohlo se to udělat přijednom. Protože v tomhle případě je to spousta práce kvůli banální opravě. :???: No počkam co to bude dělat dál, zatim to je fakt jen chvíli když je mráz, jinak je klid. Už to dělá, když je zima, cca rok aniž by se to zhoršovalo.
AR 159 SW 1.9 JTDm

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od riprex » 14.3.2013, čtv 21:48

Přesně tak, neřeš a žij :smt023 ... teda jezdi.

Džanek
Uživatelský avatar

Příspěvky: 97
Registrován: 11.12.2011, ned 11:08
Bydliště: u Brna

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Džanek » 16.3.2013, sob 20:03

Panove, chci se zeptat. Jak casto musite ted v zime dobijet baterku? Na podzim jsem koupil VARTA SILVER Dynamic 77Ah, 12V, E44, coz si myslim je dobra baterie. Ale kazdy druhy tyden musim dobijet. Je teda pravda, ze jezdim porad kratky trasy. Vesmes denne najedu tak 20km a v prumeru 3x denne startuju, takze se baterie nestiha dobit. Ale i tak mi to prijde, ze to musim dobijet dost casto. Po dvou tydnech ted v zime mi pri prvnim rannim startu problikne na palubaku ABS not available, coz mi signalizuje, ze baterka uz neni dostatecne nabita. A pokud pak nedobiju, tak je slyset, ze se baterka trapi. Tak by me zajimaly vase zkusenosti. Diky.
AR 159 2.4JTDM (154kW) - r.v. 10/2007 - DPF off, EGR off, Swirl off
Ford Focus 1.6 (74kW)
Skoda Fabia 1.4

peter202
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 145
Registrován: 5.9.2010, ned 01:50
Bydliště: Kálnica
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od peter202 » 17.3.2013, ned 00:09

Džanek píše:Panove, chci se zeptat. Jak casto musite ted v zime dobijet baterku? Na podzim jsem koupil VARTA SILVER Dynamic 77Ah, 12V, E44, coz si myslim je dobra baterie. Ale kazdy druhy tyden musim dobijet. Je teda pravda, ze jezdim porad kratky trasy. Vesmes denne najedu tak 20km a v prumeru 3x denne startuju, takze se baterie nestiha dobit. Ale i tak mi to prijde, ze to musim dobijet dost casto. Po dvou tydnech ted v zime mi pri prvnim rannim startu problikne na palubaku ABS not available, coz mi signalizuje, ze baterka uz neni dostatecne nabita. A pokud pak nedobiju, tak je slyset, ze se baterka trapi. Tak by me zajimaly vase zkusenosti. Diky.
ja jazdim denne 10km do prace 10km z prace a niekedy mimo este obchod atd ale nikdy som u este nedobijal
je to blbost aby sa baterka musela dobijat po 20km to musi na takejto trasa stihnut dobit aj keby co bolo mam baterku bosch s5 74 alebo 77Ah teraz presne neviem ale spokojny
www.lacnenotebooky.eu- notebooky tablety, televizory tlaciarne a ine za velkoskladove ceny!!!

ssvd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 465
Registrován: 8.11.2009, ned 09:48

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od ssvd » 17.3.2013, ned 00:18

Tož mě drží baterka na každem autě aspoň 3-5 let bez nutnosti se o ni starat. Na 159 jsem taky nikdy nenabíjel. Aby ti to špatně nedobíjelo....
AR 159 SW 1.9 JTDm

kravitzUL
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1167
Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od kravitzUL » 17.3.2013, ned 01:17

s tim setrvákem mám to samé.. Mam 159 od as.r teprve pátý den. Při studeném startu to chvilku rachtá po sešlápnutí spojky přestane. Podle mě je to setrvák, který má uvolněné pružiny, jeho primární část je sice spojená s klikovkou, ale sekundární zase s převodovkou, takže při sešlápnutí spojky se oddělí lamela od setrváku(říkám to dobře doufám), který právě když bude špatný má vůle a pak rachtá o připojené části lamelu apod. Zažil jsem to u kámoše měl úplně to samé, ikdyž s oktávkou a byl to špatný setrvák. Pokud někdo má jinou zkušenost a ví co to přesně je, tak si to rád poslechnu. Jinak řazení i spojka je v pohodě, bez pazvuků a vše jde pěkně. Tohle cituju z autowebu :

Spojka a převodovka
Start studeného motoru může podat cenné údaje i o dalších komponentech hnacího ústrojí. Řeč je o přímo navazujících částech, tedy setrvačníku, spojce a převodovce. Nejprve nastražte uši. Je-li u vozidla použit dvouhmotový setrvačník, může být nadměrně opotřeben. Zpočátku to poznáte jen za studena, kdy začíná tichounce klepat na volnoběh (vychází jakoby zespoda motoru). Zvuk přitom zmizí při sešlápnutí pedálu spojky. Později se klepání stává hlasitější a neutichá ani při sešlápnutí spojky. To už setrvačník doslova volá po výměně.

Je-li vadné spojkové ložisko, bude se projevovat naopak u zahřátého vozu. Za studena slyšet nebývá. Po zahřátí se při přeřazení či pouhém sešlápnutí pedálu spojky ozve těžko popsatelný chrastivý zvuk. Spíš jako by zachrastila nějaká pružina. Obtížné řazení rychlostních stupňů může mít na svědomí opotřebená spojka. Na její špatný stav ukazuje i záběr až nahoře (spojka zabírá až když pouštíte spojkový pedál, tedy když je téměř zcela nahoře), či prokluz.

Vypadávání zařazených rychlostí ukazuje na problém s převodovkou. Pokud máte zařazeno a bez změny převodového stupně přidáte a uberete plyn, a pocítíte vůle, může jít hned o několik problémů. Je-li automobil vybaven dvouhmotovým setrvačníkem, vinu má možná jeho opotřebení. V tomto případě by ale musel být slyšet, jak je popsáno výše.
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw

ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o

kravitzUL
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1167
Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od kravitzUL » 17.3.2013, ned 01:29

a tady se to taky řeší..a ikdyž vyměnil komplet spojku i setrvák, tak to nepomohlo :smt026
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... 1&start=75
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw

ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o

Džanek
Uživatelský avatar

Příspěvky: 97
Registrován: 11.12.2011, ned 11:08
Bydliště: u Brna

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Džanek » 17.3.2013, ned 08:50

ssvd píše:Tož mě drží baterka na každem autě aspoň 3-5 let bez nutnosti se o ni starat. Na 159 jsem taky nikdy nenabíjel. Aby ti to špatně nedobíjelo....

Tak diky za vase zkusenosti. Asi zrejme teda neco neni uplne v poradku. Napeti pri behu motoru jsem pred par mesici meril a bylo kolem 14V, ale zkusim to zmerit znovu. Taky se podivam na vybijeni baterie. Je mozny, ze tam nejakej obvod zere. Kazdopadne dik. Lidi na ulici si pomalu zacinaji myslet, ze mam elektromobil :-D
AR 159 2.4JTDM (154kW) - r.v. 10/2007 - DPF off, EGR off, Swirl off
Ford Focus 1.6 (74kW)
Skoda Fabia 1.4

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti