Hamster - AR 147 2.0 Selespeed (2002)
Hamster - AR 147 2.0 Selespeed (2002)
....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Hamster - AR 147 2.0 Selespeed (2002)
Poté, co sem jezdil italským mistrovským dílem Lancií Thesis, zatoužil jsem zase auto řídit, ne jen nechat se vozit. A tak přišlo rozhodnutí koupit Alfu Romeo. Původně jsem měl políčeno na AR 156 SW JTS, ale ty jakoby najednou nebyly, nikde žádný slušný kousek. Při hledání a zkoušení různých inzerovaných aut jsem ale narazil na kusy vybavené převodovkou Selespeed a bylo jasno - nové auto musí mít tuhle převodovku. A pak se najednou objevil inzerát na velmi pěkně nakonfigurovanou AR 147. Pětidvířko, cena přijatelná, výbava velkorysá, Selespeed. A tak jsem ji koupil.
Popis vozu:
Alfa Romeo 147
2.0 Twin Spark
Selespeed
Distinctive
Auto je ve velmi dobrém stavu, vše funguje jak má, ve výbavě nechybí kožené sedačky s vyhříváním, BOSE audio, střešní okno, automatické stěrače, tempomat etc. Z Lancií je člověk zvyklý na komfort a nechce se ho pak vzát...
Silné stránky:
Jednoznačně jízdní vlastnosti a pohonné ústrojí. Auto se krásně vodí zatáčkami, řízení je strmé a přesné, podvozek velmi jistý (mám auto v originálním stavu, žádné snižování) a přitom není auto ani na 17" ráfcích tvrdé či dokonce nepohodlné. Můj kousek dostal krásná kožená křesla, příjemná už na pohled. Jsou pohodlná, dobře drží v zatáčkách a člověk z nich nevystupuje nikdy unavený. Navíc mají ten typický alfácký posaz. Samostatnou kapitolou je motor. Krásný alfácký chraplavý zvuk doprovází obdivuhodný zátah a převodovka k tomu přidává meziplyny. Prostě nádhera. A přitom stačí přepnout na režim CITY a ze sporťáku je komfortní cestovní prostředek i na dlouhé trasy.
Mezi další přednosti auta patří audiosystém, design, příjemná hezká kabina, materiály - no prostě Alfa...
Slabé stránky:
Musím zmínit převodovku, která mi občas připadá pomalá. Teda ona umí být rychlá, to ano, ale to už musí být otáčky na 6.000/min, pak tam kvalty sází s kadencí kulometu. Možná se to dá seřídit, uvidíme. Další věc je rozjíždění do kopce - auto vždycky o maličko couvne, než se rozjede. Holt daň za to, že spojku i plyn ovládám jen jedním pedálem. Kvůli parkování v kopci jsem musel oprášit rozjezdy s ruční brzdou, ale za zážitky z jízdy to stojí. Dál už můžu zmínit snad jen pár ergonomických nesmyslů, na které jsem ale od Italů už zvyklý. Proč je tlačítko vyhřívání sedaček dosažitelné jen po trojitém zlomení ruky? Proč nemají mlhovky kontrolku jinde, než za držákem na pití (třeba trochu nudně mezi kontrolkami)? Proč když jde vypnout pro jízdu v noci přístrojový štít kromě rychloměru, nevypne se zároveň i display nebo aspoň podsvícení středové konzoly? Proč nejdou zrcátky vytočit víc "ven"? Ale to sou všechno jen detaily, pozitiva jednoznačně převažují.
Servis:
Zatím mám auto krátce a v tuto chvíli žádné servisní zásahy nevyžaduje, ale i nadále chci využívat služeb servisu Italcar, jsem s ním spokojený.
Úpravy:
Žádné. Věřím, že když je to Alfa Romeo, je všechno nastavené správně a nechci se v tom sám vrtat. Auto mi vyhovuje jak je. Jedinou úpravou (pokud to vůbec lze považovat za úpravu) bylo připojení 3,5 jacka do slotu CD-changeru (který v autě není), abych si mohl pouštět hudbu z mobilu a používat rádio i jako hands-free a navigaci.
obrázky zatím jen linkem, ale sou to jen mobilovky, časem dodám lepší:
http://img11.rajce.idnes.cz/d1101/2/280 ... .jpg?ver=2
http://img11.rajce.idnes.cz/d1101/2/280 ... .jpg?ver=2
http://img11.rajce.idnes.cz/d1101/2/280 ... .jpg?ver=2
Popis vozu:
Alfa Romeo 147
2.0 Twin Spark
Selespeed
Distinctive
Auto je ve velmi dobrém stavu, vše funguje jak má, ve výbavě nechybí kožené sedačky s vyhříváním, BOSE audio, střešní okno, automatické stěrače, tempomat etc. Z Lancií je člověk zvyklý na komfort a nechce se ho pak vzát...

Silné stránky:
Jednoznačně jízdní vlastnosti a pohonné ústrojí. Auto se krásně vodí zatáčkami, řízení je strmé a přesné, podvozek velmi jistý (mám auto v originálním stavu, žádné snižování) a přitom není auto ani na 17" ráfcích tvrdé či dokonce nepohodlné. Můj kousek dostal krásná kožená křesla, příjemná už na pohled. Jsou pohodlná, dobře drží v zatáčkách a člověk z nich nevystupuje nikdy unavený. Navíc mají ten typický alfácký posaz. Samostatnou kapitolou je motor. Krásný alfácký chraplavý zvuk doprovází obdivuhodný zátah a převodovka k tomu přidává meziplyny. Prostě nádhera. A přitom stačí přepnout na režim CITY a ze sporťáku je komfortní cestovní prostředek i na dlouhé trasy.
Mezi další přednosti auta patří audiosystém, design, příjemná hezká kabina, materiály - no prostě Alfa...
Slabé stránky:
Musím zmínit převodovku, která mi občas připadá pomalá. Teda ona umí být rychlá, to ano, ale to už musí být otáčky na 6.000/min, pak tam kvalty sází s kadencí kulometu. Možná se to dá seřídit, uvidíme. Další věc je rozjíždění do kopce - auto vždycky o maličko couvne, než se rozjede. Holt daň za to, že spojku i plyn ovládám jen jedním pedálem. Kvůli parkování v kopci jsem musel oprášit rozjezdy s ruční brzdou, ale za zážitky z jízdy to stojí. Dál už můžu zmínit snad jen pár ergonomických nesmyslů, na které jsem ale od Italů už zvyklý. Proč je tlačítko vyhřívání sedaček dosažitelné jen po trojitém zlomení ruky? Proč nemají mlhovky kontrolku jinde, než za držákem na pití (třeba trochu nudně mezi kontrolkami)? Proč když jde vypnout pro jízdu v noci přístrojový štít kromě rychloměru, nevypne se zároveň i display nebo aspoň podsvícení středové konzoly? Proč nejdou zrcátky vytočit víc "ven"? Ale to sou všechno jen detaily, pozitiva jednoznačně převažují.
Servis:
Zatím mám auto krátce a v tuto chvíli žádné servisní zásahy nevyžaduje, ale i nadále chci využívat služeb servisu Italcar, jsem s ním spokojený.
Úpravy:
Žádné. Věřím, že když je to Alfa Romeo, je všechno nastavené správně a nechci se v tom sám vrtat. Auto mi vyhovuje jak je. Jedinou úpravou (pokud to vůbec lze považovat za úpravu) bylo připojení 3,5 jacka do slotu CD-changeru (který v autě není), abych si mohl pouštět hudbu z mobilu a používat rádio i jako hands-free a navigaci.
obrázky zatím jen linkem, ale sou to jen mobilovky, časem dodám lepší:
http://img11.rajce.idnes.cz/d1101/2/280 ... .jpg?ver=2
http://img11.rajce.idnes.cz/d1101/2/280 ... .jpg?ver=2
http://img11.rajce.idnes.cz/d1101/2/280 ... .jpg?ver=2
Alfa Romeo 147 2.0 Twin Spark Selespeed
Lancia Lybra 2.0 20V Comfortronic
ex Lancia Thesis 3.0 V6 Comfortronic Emblema
ex Lancia Lybra SW 2.0 20V
Lancia Lybra 2.0 20V Comfortronic
ex Lancia Thesis 3.0 V6 Comfortronic Emblema
ex Lancia Lybra SW 2.0 20V
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti