Alfisti si povídají o koncernu VW
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Popis zadní nápravy Octavia III-z testu zdroj net-Pavel Janda
..........
Zadní náprava české řidiče potrápí
Octavia III má jeden aspekt, o kterém Škoda mluví tuze nerada. A věřím, že o něm bude i tuze nerada číst. Mně je to líto pánové, já bych byl rád, kdyby se o téhle věci nejen nemluvilo, ale kdyby ani skutečně neexistovala. Jenže ona existuje a její projevy mi nedávají prostor jí nezmínit. K čemu plíživě mezi zákopy mířím? K faktu, že všechny verze Octavie s výkonem do 110 kW včetně mají zadní nápravu řešenou pomocí dvojice vlečených ramen a torzní příčky, je to tzv. kliková náprava. A jestliže v Leonu 1,4 TFSI jsem ji vnímal jako jistý problém, pak v Octavii 2,0 TDI ji vnímám jako dost podstatný problém.
Začnu ale tím lepším, co se, znovu na rozdíl od Leonu, podařilo lidem ze škodovky udělat lépe. Vůz s motorem 2,0 TDI už má slušnou porci výkonu, kilogramů (1 330 kg včetně eurosložky) i převisů (přes metr za zadní nápravou) na to, aby tuhle koncepci slušně potrápil. Octavie III ale kupodivu nemá žádný podstatný problém se stabilitou prakticky v jakékoli rychlosti. Je to asi tím, že je naladěna totálně neutrálně - auto přetáčivost nenaznačí, i kdybyste se ušněrovali volantem a ušlapali nohama. Odpružení je navíc spíše tužší (rozhodně o dost tužší než třeba u Octavie číslo jedna, která toto řešení zadní osy měla naposledy) a asi i díky spojení těchto dvou aspektů se podařilo dosáhnout výše zmíněného. Vytáhněte Octavii III 2,0 TDI na kvalitní technickou okresku jako jsou ty, které vidíte na přiloženém videu a budete se i bavit - auto navzdory zmíněnému nepůsobí prkenně a je přiměřeně „akční”. I když se k přetáčivosti přinutit ne a nedá, výrazně nedotáčivé také není. Tohle je v pořádku. Je to více než v pořádku, je to nad očekávání dobré, zvlášť uvážím-li testovanou specifikaci - v 1,2 TSI nebo 1,4 TSI to doufám bude ještě lepší.
Jenže jeden problém podvozek má - fungování na nerovnostech, a to v mnoha ohledech. Pokud si začnete snít výše nastíněný sen, probuzení přijde velmi rychle a hezké procitnutí to nebude. Stačí jedním kolem přejet naprosto nevinnou nerovnost typu mírně vystouplý poklop kanálu a okamžitě cítíte, že tady něco nehraje. Zadní osa není s to precizně odfiltrovat ani to a čím větší nerovnosti začnete potkávat, tím více budete přicházet do kontaktu s nesvatou trojicí: hlučností, nervozitou a odskoky.
Opravdu stačí jedna nerovnost, která přijde do kontaktu s jediným kolem a víte, že na bezhlučnou filtraci nerovností můžete zapomenout, náprava je vzhledem k „vyklidnění” zbytku auta dost podstatným zdrojem nepříjemných zvuků na palubě. Aerodynamický hluk a nakonec i motor je ve vyšších rychlostech snadno přehlušen, projevy nápravy slyšíte i na dálnici v rychlostech přes 130 km/h.
Podobně nepříjemná je nervozita. Opět stačí jeden výmol a krom citelného poskakování zadního kola přímo na něm cítíte jemné vibrace od zadní osy ještě během několika dalších metrů už jinak ničím nenarušované jízdy. A třetí věcí je obecná neschopnost „držet stopu” na špatném povrchu a je to pochopitelně tím horší, čím více nerovností je. Jedna špatně zaasfaltovaná jáma pro uložení kdo ví čeho (třeba plynového potrubí) klidně jen v mírné zatáčce a auto na ní citelně odskakuje ze zvolené stopy.
Když pak s těmito vlohami narazíte na opravdu špatnou silnici (v Portugalsku jich moc není) nebo cestu s povrchem tvořeným dlažebními kostkami, je to opravdu nepříjemné. Celá ta jinak kvalitní jízda (dobře, je tu hlučnější motor, ale ne zase tak, aby vám permanentně lezl krkem) rázem dostává silnou ránu. Opět se mohu odvolat na Octavii II, která se ani s 30 tisíci za volantu takhle na špatném povrchu nechová a tohle bylo skoro nové auto. Je to bezesporu nejmarkantnější nedostatek nové Octavie, po přejezdu asfaltového oraniště máte chuť házet z auta ručník.
Nechci říci, že to je tragédie, tahle věc nedělá z dobrého auta špatné. Ale s lítostí říkám, že z potenciálně velmi dobrého vozu dělá maximálně snesitelný. A to je prostě škoda, s malým š. Octavia se vzdala cesty na piedestal výměnou za co? Za ušetření 10 nebo 20 tisíc korun na vývojových, výrobních a dalších souvisejících nákladech? Více to být nemůže.
Na věc se dá dívat i jinak, pro O3 smířlivěji, úplně vysvětlit si to ale sami před sebou nedokážete. Přemýšlel jsem o tom dlouho a myslím, že by to nebyl ani takový problém, kdyby se tato náprava (jakkoli i to by bylo minus) dávala stejně jako u nového Golfu jen do verzí 1,2 TSI a 1,6 TDI. Řekněme, že jsou to varianty, u kterých je důležitá cena a které si někdo koupí hlavně pro kratší jízdy. Ale dává vám totéž nějaký smysl u verze, jejíž cena v testované výbavě Elegance začíná na bezmála 600 tisících Kč a kterou si řada lidí koupí jako cestovní auto, s nímž ujede třeba 100 tisíc kilometrů za dva roky? Kdyby to mělo být po Rakousku, budiž, ale podívejte se kolem sebe - místní silnice jsou jedna velká díra a kliková náprava v O3 je z hlediska ideálního fungování pro jakéhokoli řidiče právě s nimi dosti nekompatibilní. A nechci slyšet řeči o tom, jak to někdo nepozná, nebo jak to může být jedno někomu, kdo nechce na silnicích závodit, oba argumenty jsou trapnými klišé. Na dobré silnici se naopak O3 aktivní jízdě vůbec nebrání, zmíněné nedostatky jsou ránou více pro komfort než pro cokoli jiného. A že je někdo nepozná? To by musel být hluchý a bezcitný, toto nejde nezaznamenat.
Skutečně se děsím se pomyšlení na chvíli, až se české asfaltové porno setká s konstrukčním nápravovým pornem. To bude mimořádná řežba, ze které bude kde kdo plakat. Ale vyjádřím ještě jednu naději - autu by mohla pomoci menší kola než ta chlubící se průměrem divukrásných 18 palců, která se objevila na testovaném voze. Mohla, měla, nevím, ale proměně šedé v bílou nevěřím - už několikrát zmíněný Leon měl také 18" kola a tak velkými potížemi netrpěl. Jasnou odpověď dá až čas, každopádně mě mrzí, že Škoda zašla s aplikací této bez nejmenší diskuze anachronické zadní nápravy až tak daleko bez možnosti volby. Pokud je MQB taková skvělá skládačka, proč není za příplatek pár desítek tisíc k mání víceprvek, na který je auto připraveno? Stálo by to jako kdejaká nesmyslná elektronika a autu by to pomohlo mnohem více. Kdo si kupuje vůz za 600 tisíc, ten by si mnohdy jistě připlatil rád a snadno. A kdo by nechtěl, proč ne, i s tímhle se dá žít. Bylo by to aspoň svobodné, tohle je diktát.
..........
..........
Zadní náprava české řidiče potrápí
Octavia III má jeden aspekt, o kterém Škoda mluví tuze nerada. A věřím, že o něm bude i tuze nerada číst. Mně je to líto pánové, já bych byl rád, kdyby se o téhle věci nejen nemluvilo, ale kdyby ani skutečně neexistovala. Jenže ona existuje a její projevy mi nedávají prostor jí nezmínit. K čemu plíživě mezi zákopy mířím? K faktu, že všechny verze Octavie s výkonem do 110 kW včetně mají zadní nápravu řešenou pomocí dvojice vlečených ramen a torzní příčky, je to tzv. kliková náprava. A jestliže v Leonu 1,4 TFSI jsem ji vnímal jako jistý problém, pak v Octavii 2,0 TDI ji vnímám jako dost podstatný problém.
Začnu ale tím lepším, co se, znovu na rozdíl od Leonu, podařilo lidem ze škodovky udělat lépe. Vůz s motorem 2,0 TDI už má slušnou porci výkonu, kilogramů (1 330 kg včetně eurosložky) i převisů (přes metr za zadní nápravou) na to, aby tuhle koncepci slušně potrápil. Octavie III ale kupodivu nemá žádný podstatný problém se stabilitou prakticky v jakékoli rychlosti. Je to asi tím, že je naladěna totálně neutrálně - auto přetáčivost nenaznačí, i kdybyste se ušněrovali volantem a ušlapali nohama. Odpružení je navíc spíše tužší (rozhodně o dost tužší než třeba u Octavie číslo jedna, která toto řešení zadní osy měla naposledy) a asi i díky spojení těchto dvou aspektů se podařilo dosáhnout výše zmíněného. Vytáhněte Octavii III 2,0 TDI na kvalitní technickou okresku jako jsou ty, které vidíte na přiloženém videu a budete se i bavit - auto navzdory zmíněnému nepůsobí prkenně a je přiměřeně „akční”. I když se k přetáčivosti přinutit ne a nedá, výrazně nedotáčivé také není. Tohle je v pořádku. Je to více než v pořádku, je to nad očekávání dobré, zvlášť uvážím-li testovanou specifikaci - v 1,2 TSI nebo 1,4 TSI to doufám bude ještě lepší.
Jenže jeden problém podvozek má - fungování na nerovnostech, a to v mnoha ohledech. Pokud si začnete snít výše nastíněný sen, probuzení přijde velmi rychle a hezké procitnutí to nebude. Stačí jedním kolem přejet naprosto nevinnou nerovnost typu mírně vystouplý poklop kanálu a okamžitě cítíte, že tady něco nehraje. Zadní osa není s to precizně odfiltrovat ani to a čím větší nerovnosti začnete potkávat, tím více budete přicházet do kontaktu s nesvatou trojicí: hlučností, nervozitou a odskoky.
Opravdu stačí jedna nerovnost, která přijde do kontaktu s jediným kolem a víte, že na bezhlučnou filtraci nerovností můžete zapomenout, náprava je vzhledem k „vyklidnění” zbytku auta dost podstatným zdrojem nepříjemných zvuků na palubě. Aerodynamický hluk a nakonec i motor je ve vyšších rychlostech snadno přehlušen, projevy nápravy slyšíte i na dálnici v rychlostech přes 130 km/h.
Podobně nepříjemná je nervozita. Opět stačí jeden výmol a krom citelného poskakování zadního kola přímo na něm cítíte jemné vibrace od zadní osy ještě během několika dalších metrů už jinak ničím nenarušované jízdy. A třetí věcí je obecná neschopnost „držet stopu” na špatném povrchu a je to pochopitelně tím horší, čím více nerovností je. Jedna špatně zaasfaltovaná jáma pro uložení kdo ví čeho (třeba plynového potrubí) klidně jen v mírné zatáčce a auto na ní citelně odskakuje ze zvolené stopy.
Když pak s těmito vlohami narazíte na opravdu špatnou silnici (v Portugalsku jich moc není) nebo cestu s povrchem tvořeným dlažebními kostkami, je to opravdu nepříjemné. Celá ta jinak kvalitní jízda (dobře, je tu hlučnější motor, ale ne zase tak, aby vám permanentně lezl krkem) rázem dostává silnou ránu. Opět se mohu odvolat na Octavii II, která se ani s 30 tisíci za volantu takhle na špatném povrchu nechová a tohle bylo skoro nové auto. Je to bezesporu nejmarkantnější nedostatek nové Octavie, po přejezdu asfaltového oraniště máte chuť házet z auta ručník.
Nechci říci, že to je tragédie, tahle věc nedělá z dobrého auta špatné. Ale s lítostí říkám, že z potenciálně velmi dobrého vozu dělá maximálně snesitelný. A to je prostě škoda, s malým š. Octavia se vzdala cesty na piedestal výměnou za co? Za ušetření 10 nebo 20 tisíc korun na vývojových, výrobních a dalších souvisejících nákladech? Více to být nemůže.
Na věc se dá dívat i jinak, pro O3 smířlivěji, úplně vysvětlit si to ale sami před sebou nedokážete. Přemýšlel jsem o tom dlouho a myslím, že by to nebyl ani takový problém, kdyby se tato náprava (jakkoli i to by bylo minus) dávala stejně jako u nového Golfu jen do verzí 1,2 TSI a 1,6 TDI. Řekněme, že jsou to varianty, u kterých je důležitá cena a které si někdo koupí hlavně pro kratší jízdy. Ale dává vám totéž nějaký smysl u verze, jejíž cena v testované výbavě Elegance začíná na bezmála 600 tisících Kč a kterou si řada lidí koupí jako cestovní auto, s nímž ujede třeba 100 tisíc kilometrů za dva roky? Kdyby to mělo být po Rakousku, budiž, ale podívejte se kolem sebe - místní silnice jsou jedna velká díra a kliková náprava v O3 je z hlediska ideálního fungování pro jakéhokoli řidiče právě s nimi dosti nekompatibilní. A nechci slyšet řeči o tom, jak to někdo nepozná, nebo jak to může být jedno někomu, kdo nechce na silnicích závodit, oba argumenty jsou trapnými klišé. Na dobré silnici se naopak O3 aktivní jízdě vůbec nebrání, zmíněné nedostatky jsou ránou více pro komfort než pro cokoli jiného. A že je někdo nepozná? To by musel být hluchý a bezcitný, toto nejde nezaznamenat.
Skutečně se děsím se pomyšlení na chvíli, až se české asfaltové porno setká s konstrukčním nápravovým pornem. To bude mimořádná řežba, ze které bude kde kdo plakat. Ale vyjádřím ještě jednu naději - autu by mohla pomoci menší kola než ta chlubící se průměrem divukrásných 18 palců, která se objevila na testovaném voze. Mohla, měla, nevím, ale proměně šedé v bílou nevěřím - už několikrát zmíněný Leon měl také 18" kola a tak velkými potížemi netrpěl. Jasnou odpověď dá až čas, každopádně mě mrzí, že Škoda zašla s aplikací této bez nejmenší diskuze anachronické zadní nápravy až tak daleko bez možnosti volby. Pokud je MQB taková skvělá skládačka, proč není za příplatek pár desítek tisíc k mání víceprvek, na který je auto připraveno? Stálo by to jako kdejaká nesmyslná elektronika a autu by to pomohlo mnohem více. Kdo si kupuje vůz za 600 tisíc, ten by si mnohdy jistě připlatil rád a snadno. A kdo by nechtěl, proč ne, i s tímhle se dá žít. Bylo by to aspoň svobodné, tohle je diktát.
..........
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Nebylo by jednodušší sem hodit odkaz?
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Ten odkaz je tady:
http://www.autoforum.cz/testy-aut/test- ... en-vzad/?3
/Celkem rozsáhlé, --vytáhnul jsem jen tu část popisující zadní "klikovku s torzní příčkou"
o které tu byla řeč.. /
http://www.autoforum.cz/testy-aut/test- ... en-vzad/?3
/Celkem rozsáhlé, --vytáhnul jsem jen tu část popisující zadní "klikovku s torzní příčkou"
o které tu byla řeč.. /
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
No co k tomu říct škoda octavia III henlajn se zadní nápravou s felicie
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6991
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
http://www.dfens-cz.com/oldschool/clane ... 2013040706Harous píše:Sic pasivně, ale měla.
to je článek na D-Fens, který se zabývá recenzí na lancii Lybru,
a v diskuzi se Integrale vyjadřuje o podvozku takto:
"Jen pro úplnost: podvozek Lybry a AR 156 nemá společného NIC. Vedení Fiatu po unifikaci Bravo/Brava/Marea/Dedra/Delta/AR145/146/156 zřejmě pochopilo, že to přpískli a tudy cesta nevede, a přenechali tuto cestu VW. S nástupem tehdy nových Fiatích modelových řad byla unifikace omezena a například podvozky byly zcela rozdílné. Zatímco Stilo mělo zadní nápravu jednoduchou, lacinou a tuhou, Lybra dostala přední nápravu na trojúhelníkoých ramenech a Phersonech, zadní byla zcela nová, spočívající na trojúhelníkových ramenech s vnějškem na vahadle a příčném vodicím rameni, nahrazujícím vzpěru Pherson. Zadní kola skutečně mění geometrii podle zatížení, ale pasivním způsobem (není tam natáčecí vyxlajvant, ale změna geometrie je dána působením sil na kolo). Podvozek Lybry je mnohem měkčí a komfortnější, než podvozek AR 156, která má vpředu lichoběžníková ramena s Phersonem a vzadu dvě příčná vodicí ramena, podélné vymezovací rameno (rovněž měnící geometrii zadních kol) a celé se točí podle Phersona (kinematicky výhodné, ale zabírá hodně místa v kufru). Zatímco Alfa je náchylná na rázy, má poměrně tvrdé uložení náprav a veškeré nerovnosti jsou nekompromisně přenášeny do karoserie, Lybra má vše uloženo na měkko v silonech a gumách, takže nepřenáší na nerovnostech tolik rázů do karoserie. Na straně druhé nemůže být tak nekompromisní třeba při brzdění v oblouku a ještě zvlněné nebo děravé vozovce jako 156.
Ony změny jsou i v agregátech, kdy na stejných polomotorech je použita jiná součástková základna elektroniky. Lybra má vždy o nějakého toho koníka méně výměnou za vyšší toleranci k nepřesnosti elektronických dílů, což vyvolává dojem vyšší spolehlivosti. Podlaha obou vozů je shodná, ale zcela jiná je vrchní část karoserie, celý interiér, atd. Dílů, které pasují do obou vozů je menšina.
Důvodem bylo různé poslání jednotlivých značek: Fiat zaujal pozici levného a servisně nenáročného lidového vozu, Lancia roli luxusních a bezproblémových vozů a Alfa Romeo měla zaujmout roli sportovní. Že se to konstrukčně svého času celkem podařilo neznamená, že se to podařilo i marketingově. Lancia prakticky zanikla, Alfa Romeo převzala roli luxusních vozů a Fiat neustále zmenšuje nabízené spektrum modelů, až nakonec asi nezbude nic a budou živi jen z výroby aut a komponentů pro jiné značky."
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
V tom co napsal Harous není žádnej rozpor- ta náprava opravdu u Lybry vykazuje tuhle pasivní řiditelnost., danou mimo jiné přesnou tuhostí i v uchycení prvků .-tu aktivní řiditelnou zadní měla třeba Honda Prelude 4WS.
...-stejný typ nápravy s McP vzadu má po 164 právě 156-a opravdu dochází k pasivní funkci změny geometrie nápravy..
To je vlastnost takhle pojatého McP vzadu obecně a záleží na tuhosti prvků..ale....Ono to šlo udělat ještě jednodušeni..
Tzv. přiřizovací náprava vzadu, která měnila geometrii dokonce dvojím způsobem byla už na Citroenu ZX Aura..a to byla taky jen klika..čili dá se použít mozek a dosáhnout maxima I SE SKROMNÝMI PROSTŘEDKY..tenhle příklad se učí na fakultě...rezignace viz OIII je dost k ničemu... :-)
Pozn. zadní náprava Lybry viz třeba obrázek od Harouse nemá mic společného s McP vzadu co má třeba 164, 156---krom určité schopnosti pasivní řiditelnosti zasdní nápravy dané hlavně v momentě razantního stylu jízdy--při 50km /hod setyhle vlastnosti neprojevují :-)
V tom původním článku ty konstrukce autor pomalu ztotožnil, a tak Integrale
jen uvedl věc na pravou míru.. :-)
...-stejný typ nápravy s McP vzadu má po 164 právě 156-a opravdu dochází k pasivní funkci změny geometrie nápravy..
To je vlastnost takhle pojatého McP vzadu obecně a záleží na tuhosti prvků..ale....Ono to šlo udělat ještě jednodušeni..
Tzv. přiřizovací náprava vzadu, která měnila geometrii dokonce dvojím způsobem byla už na Citroenu ZX Aura..a to byla taky jen klika..čili dá se použít mozek a dosáhnout maxima I SE SKROMNÝMI PROSTŘEDKY..tenhle příklad se učí na fakultě...rezignace viz OIII je dost k ničemu... :-)
Pozn. zadní náprava Lybry viz třeba obrázek od Harouse nemá mic společného s McP vzadu co má třeba 164, 156---krom určité schopnosti pasivní řiditelnosti zasdní nápravy dané hlavně v momentě razantního stylu jízdy--při 50km /hod setyhle vlastnosti neprojevují :-)
V tom původním článku ty konstrukce autor pomalu ztotožnil, a tak Integrale
jen uvedl věc na pravou míru.. :-)
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Ještě k tý Lybře, z ofiko materiálů ať je to komplet.
Bohužel nemůžu nikde najít video kde byla funkce toho natáčení zobrazená. Ale jsem si téměř jistej tím, že jsem něco takovýho viděl.
Bohužel nemůžu nikde najít video kde byla funkce toho natáčení zobrazená. Ale jsem si téměř jistej tím, že jsem něco takovýho viděl.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Jeden známý fotí momentálně povodeň v Praze...
Prodám Škodu s málo km. Levně.
Prodám Škodu s málo km. Levně.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Kdyby si měl takhle zničený svoje auto asi by ses nesmál co???
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
A proč bych si měl nechat zaplavit auto? Nebydlím dobrovolně v záplavové zóně, aspoň trochu sleduju zprávy a necpu se tam, kde hrozí podobné škody. Když vidím videa, jak blázni jedou s vodou do pul dveří, tak si klepu na hlavu.
Navíc, spíše jsem se smál tomu, že se v bazarech objeví auta s nízkým nájezdem a nízkou cenou.
Navíc, spíše jsem se smál tomu, že se v bazarech objeví auta s nízkým nájezdem a nízkou cenou.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Aha, tak to jo. Tak ať Ti to štěstí vydrží dlouho...vonkreuz píše:A proč bych si měl nechat zaplavit auto? Nebydlím dobrovolně v záplavové zóně, aspoň trochu sleduju zprávy a necpu se tam, kde hrozí podobné škody.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Náhodou Alfa má dobrou brodivost, 164ce se valila voda přes kapotu a jela... 159 to má horší, protože od dob co jsem s ní projížděl trošku vodou mi natekla do pravé mlhovky. Ono kolikrát je lepší se tou vodou probrodit a to auto zachránit, než ho tam nechat. Né vždycky se podaří včas odjet, povodně většinou příjdou rychle.
- hadXR
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2725
- Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
- Bydliště: Krkonoše a podhůří
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Tak asi tolik vody sem měl nedávno v Sieřře když mi praskla kabelová průchodka na motorový přepážce a celej den chcalo. Akorát já měl tu vodu čistouvonkreuz píše:Jeden známý fotí momentálně povodeň v Praze...
Prodám Škodu s málo km. Levně.
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Včera v noci, když bylo jasné, jaké průtoky za Prahou budou, proběhla narychlo "mise záchrana 164 3.0 z externí pracovní garáže" Mohlo to proběhnout celkem v klidu, jenže už "zavřené příjezdové silnice "přes řeči o průtocích pod 2000 kubíků a následnej obraz reálný hladiny a hledání náhradní trasy situaci docela slušně zdramatizovalo--hladina jela nahoru v minutách,příjezd jak ve filmu..voda na betoně.. než se nasadila baterka a nalil benál , už jsem měl vodu po kotníky..při otvírání garáže už bylo na podlaze asi 15 čísel a před garáží už pomalu půl metru..
/GTV a 156 se spodním sáním vzduchu by bylo po nahození okamžitě ulitý, naštěstí 164 saje vrchem :-)/
Divadlu vyjíždění snížený Alfy vodou s vlnou pomalu na haupně pozadu !na couvačku" s bublajícím vejfukem na 6 tisíc za těhle podmínek přihlíželo dost zvědavců..vyjela.., no spíš prolítla, bez zaplavení vnitřku/ nebylo to nijak daleko, kopec vedle garáže má pár metrů do bezpečí.. tak nebylo potřeba připravený lano zapřažený za offroada-a pomalým vytažením to potupně v podstatě zaplavit-.kloouk dolů-
.rozrazit vodu a pryč ...tohle bez "ulití"..celkem slušný. výkon řidiče.
/motor je na rekonstrukci .tak se šlo do risku... po vlastní ose do toho vlítnout zadkem na plnej ceres a ven bylo přece jen nejrychlejší..bez týhle otravný louže vody na podlaze fakt husařina
/ za hodinu oblast policie uzavřela úplně a nařídila evakuaci .../
/GTV a 156 se spodním sáním vzduchu by bylo po nahození okamžitě ulitý, naštěstí 164 saje vrchem :-)/
Divadlu vyjíždění snížený Alfy vodou s vlnou pomalu na haupně pozadu !na couvačku" s bublajícím vejfukem na 6 tisíc za těhle podmínek přihlíželo dost zvědavců..vyjela.., no spíš prolítla, bez zaplavení vnitřku/ nebylo to nijak daleko, kopec vedle garáže má pár metrů do bezpečí.. tak nebylo potřeba připravený lano zapřažený za offroada-a pomalým vytažením to potupně v podstatě zaplavit-.kloouk dolů-
.rozrazit vodu a pryč ...tohle bez "ulití"..celkem slušný. výkon řidiče.
/motor je na rekonstrukci .tak se šlo do risku... po vlastní ose do toho vlítnout zadkem na plnej ceres a ven bylo přece jen nejrychlejší..bez týhle otravný louže vody na podlaze fakt husařina
/ za hodinu oblast policie uzavřela úplně a nařídila evakuaci .../
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Tak ona 164 má sání docela nahoře a z boku, ale jinak není problém na rychlo rozpojit sání a sát tu chvíli odjinud. Já si původně myslel, že se právě 164 při povodních utopila, ale nakonec má paměť byla osvěžena tím, že 164 to přežila, ale VWento TDI se utopilo. U 159 je to horší, ta má sání zespod, ale s trochou improvizace se to taky dá zvládnout. Naštěstí jsem aktuálně mimo záplavovou oblast a moje 164 je "dry&safe". Kdyby tam byly záplavy, tak už mě to trápit nebude, protože by se to Labe muselo zvednout o dobrejch 150 metrů
- hadXR
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2725
- Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
- Bydliště: Krkonoše a podhůří
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Tak improvizovat by se dalo různě, myslím, že hadice od vysavače a dostek izolačky (MacGyver jí měl u sebe vždy dostatek) by stačilo na výrobu provizorního šnorchlu na sání.
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Jsem koukal, že s cenou Rapida docela pohli, třeba Fresh Ambition Dynamic 1.2 77kw sestikvalt - auto klima, zadni senzory, alu kola 15, mlhovky, sportovni sedacky s vyhrevem, vyhrev trysek ostriku, kozeny paket, multifunkcni volant,loketni operka,rezrva,alu pedaly, radio swing, metaliza, 5let/100tis km zaruka...cena nejakych 319K po slevě od prodejce, což se mi zdá hodně pěkný... Navíc ted má mít od určitého týdne lepší plasty, odhlučnění, možnost xenonů... Na toto hodně lidí uslyší... Už ted je to jak mor a mám jich okolo mraky
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
jo, to zní slušně.... ono jim taky nic jiného nezbylo, ty první ceny byly fakt jen pro fandy....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
No to už je trošku normální, před tím to byl těžkej úlet.
Jinak ta záruka bůh ví jak to sní je. Není to tak dlouho co koncern vyfuckoval majitele s prodlouženou zárukou bo krachla pojišťovna
Jinak ta záruka bůh ví jak to sní je. Není to tak dlouho co koncern vyfuckoval majitele s prodlouženou zárukou bo krachla pojišťovna
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Jsou to kluci šikovní, pochválí se ocení se. http://www.autorevue.cz/nejlepsi-design ... da-octavia
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
nedávno byla podobná anketa v Itálii a tuším vyhrál F500L.... (ve francii bych to viděl na nové clio)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- martjan159
- Příspěvky: 60
- Registrován: 9.7.2012, pon 10:55
- Bydliště: Frenštát p.R.
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
2020 Giulia Veloce Q4 280PS
ex Mercedes-Benz R500 Long V8 285kW
ex 2008 Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm
ex 2005 Alfa Romeo 147 1.6TS 88kW LPG
ex 1996 Fiat Barchetta 1.8
ex 1987 Fiat Uno 1.0 - můj první italský supersport :-)
ex Mercedes-Benz R500 Long V8 285kW
ex 2008 Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm
ex 2005 Alfa Romeo 147 1.6TS 88kW LPG
ex 1996 Fiat Barchetta 1.8
ex 1987 Fiat Uno 1.0 - můj první italský supersport :-)
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
chci chci chci a chciiiiiiii
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
- hondzik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3209
- Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
plno lidí z toho bude mít vlhký sny...
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
- martjan159
- Příspěvky: 60
- Registrován: 9.7.2012, pon 10:55
- Bydliště: Frenštát p.R.
Re: Alfisti si povídají o koncernu VW
Divím se, že to dal jen za 3,0/100km. 2,9 by vypadalo z marketingového hlediska mnohem lépe, ale s tím asi počkají až na další verzi
2020 Giulia Veloce Q4 280PS
ex Mercedes-Benz R500 Long V8 285kW
ex 2008 Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm
ex 2005 Alfa Romeo 147 1.6TS 88kW LPG
ex 1996 Fiat Barchetta 1.8
ex 1987 Fiat Uno 1.0 - můj první italský supersport :-)
ex Mercedes-Benz R500 Long V8 285kW
ex 2008 Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm
ex 2005 Alfa Romeo 147 1.6TS 88kW LPG
ex 1996 Fiat Barchetta 1.8
ex 1987 Fiat Uno 1.0 - můj první italský supersport :-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti