E85
Re: E85
odladěním ecu myslím odlanění seriové ecu.. pak seš omezen provozem pouze na palivo na které si to ladil...
v případě nějaký přídavný jednotky je možnost přepínání map (co jsem studoval tak unichip umí mapy velikosti 12x17 pro palivo a stejnou velikost samý pro zapalování -což dostačuje, jelikož to je podobný rozsahu velké části seriových ecu a buď odladíš benzín k ideálu a k tomu další mapu pro cokoliv jinýho a pak přepínáš dle toho co máš zrovna natankováno...)
v případě nějaký přídavný jednotky je možnost přepínání map (co jsem studoval tak unichip umí mapy velikosti 12x17 pro palivo a stejnou velikost samý pro zapalování -což dostačuje, jelikož to je podobný rozsahu velké části seriových ecu a buď odladíš benzín k ideálu a k tomu další mapu pro cokoliv jinýho a pak přepínáš dle toho co máš zrovna natankováno...)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
- lada.blaha
- Štamgast
- Příspěvky: 524
- Registrován: 27.5.2011, pát 22:56
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: E85
A není to zbytečný v případě mého motoru řešit větší vstřiky a pumpu když to nemá a ani nebude mít výkon kolem 300k? Předpokládám že po odladeni na tom E85 by to mohlo mít max 240k.
Alfa Romeo 166 3,0 V6
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
Re: E85
zbytečný-je a není... vem si že to co tam máš je optimalizovaný z fabriky na max výkon cca 250-260PS co má GTAčko při duty cycle cca 70-80%... (80, max 90% je ještě bezpečnejch pro funkci vstřiků.)
abys tam dostal víc paliva, tak musíš vstřiky samozřejmě otevřít na delší dobu..čímž zvětšuješ "duty-cycle"..a často s evelmi rychle dostaneš na hranici co vstřiky dokážou ustát, ale přitom nemusíš dodat dostatek paliva...
samozřejmě potom musíš zvětšit vstřiky, případně pokud s ejedná o velmi malé množství dokorigovat to tlakem paliva... se vstřikama pak souvisí pumpa a i palivové vedení...
abys tam dostal víc paliva, tak musíš vstřiky samozřejmě otevřít na delší dobu..čímž zvětšuješ "duty-cycle"..a často s evelmi rychle dostaneš na hranici co vstřiky dokážou ustát, ale přitom nemusíš dodat dostatek paliva...
samozřejmě potom musíš zvětšit vstřiky, případně pokud s ejedná o velmi malé množství dokorigovat to tlakem paliva... se vstřikama pak souvisí pumpa a i palivové vedení...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
- lada.blaha
- Štamgast
- Příspěvky: 524
- Registrován: 27.5.2011, pát 22:56
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: E85
Aha tak to chápu. A moje auto nebo resp. GTA má ty vstriky o velikosti 440 jak si psal nebo to byl je příklad ? Samozřejmě když by to mělo být naddimenzovane tak tim líp n en mi jde o to aby to nebylo zas zbytečně moc když se to pak nevyužije. Nebo to co si navrhoval by bylo ideál pro tuhle aplikací l?
Alfa Romeo 166 3,0 V6
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
Re: E85
s tou velikostí to byl jen příklad...
přesnou velikost vstřiků neznám, ale předpokládám, že to bude něco kolem 230ccm MAX..
ideální by bylo zjistit číslo vstřiků a podle něj pak průtoky dohledáš...můžu kouknout teda doma, ale mam jen 2.5l...
nejdřív bych ale dal na papír co s tím motorem chci opravdu dělat (jakej je cíl..) a na co by to mělo jezdit.. podle toho pak podřídit úpravy...
přesnou velikost vstřiků neznám, ale předpokládám, že to bude něco kolem 230ccm MAX..
ideální by bylo zjistit číslo vstřiků a podle něj pak průtoky dohledáš...můžu kouknout teda doma, ale mam jen 2.5l...
nejdřív bych ale dal na papír co s tím motorem chci opravdu dělat (jakej je cíl..) a na co by to mělo jezdit.. podle toho pak podřídit úpravy...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
- lada.blaha
- Štamgast
- Příspěvky: 524
- Registrován: 27.5.2011, pát 22:56
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: E85
Koukal sem na ten Unichip. Cena je docela příznivá a když mi to odladí jak na normální benzín tak na ethanol s možností přepínání tak by to bylo bomba. Tohle jsem od toho chtěl.
Jak je to s těma vstřikama a pumpou? Když bych jí vyměnil nebude potřeba nějaká úprava jednotky? Jde o to že to mám do tý firmy 100km a kdyby sem tam nemohl dojet po ose tak bych musel buď na podvalu nebo to namontovat tam
Co by se ještě mělo upravit z hlediska té palivové soustavy? Dát tam třeba nějaké pancéřové hadice na přívod nebo něco?
Jak je to s těma vstřikama a pumpou? Když bych jí vyměnil nebude potřeba nějaká úprava jednotky? Jde o to že to mám do tý firmy 100km a kdyby sem tam nemohl dojet po ose tak bych musel buď na podvalu nebo to namontovat tam
Co by se ještě mělo upravit z hlediska té palivové soustavy? Dát tam třeba nějaké pancéřové hadice na přívod nebo něco?
Alfa Romeo 166 3,0 V6
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: E85
Neco k veci:
z jednoho fóra...
...nicméně nelze pominout fakt, že na benzín jede můj passat 130km/h za hranicí 4000 otáček a s E85 to bylo lehce pod 4000, což by nasvědčovalo vyššímu výkonu. Každopádně na akceleraci jsem nepoznal rozdíl žádny.
z jednoho fóra...
...nicméně nelze pominout fakt, že na benzín jede můj passat 130km/h za hranicí 4000 otáček a s E85 to bylo lehce pod 4000, což by nasvědčovalo vyššímu výkonu. Každopádně na akceleraci jsem nepoznal rozdíl žádny.
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Re: E85
Prosím odkaz, to musím vidět...Ladin 164V6 píše:Neco k veci:
z jednoho fóra...
...nicméně nelze pominout fakt, že na benzín jede můj passat 130km/h za hranicí 4000 otáček a s E85 to bylo lehce pod 4000, což by nasvědčovalo vyššímu výkonu. Každopádně na akceleraci jsem nepoznal rozdíl žádny.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: E85
Je pod tím boží odpověď.
Toto je unikátní věta a měli by jí autorovi vytesat do čela! Nebo se mu snad mění převodový poměr s otáčkami? Nebo podle oktanového čísla paliva? Možná, že na koks by mu to jelo 130km/h už ve 2000 otáčkách...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: E85
Stejně jako E85, tak i LPG a CNG jsou zajímavá paliva, ale je dobře, že tomu nikdo nevěří, aspoň máme pořád alternativní paliva my, co je užíváme, levnější
Ale zpátky k tématu.
E85 je palivo určitě zajímavé, scénáře, co tady každej píše, jak mu to odrovnalo těsnění pod hlavou, provařilo písty a zničilo svíčky je pouze a pouze neznalost paliva E85 a jeho vlastností.
Dneska je totiž autař, znalec paliv a chemik, každej druhej a šíří se spousta bludů po internetu.
E85 je bezpečný palivo, úspora finanční není tak velká, jak se zdá na stojanu, ale vůči N95 je pořád ekonomičtější. Má i vedlejší pozivitní vlastnosti při spalování, což ale při obyčejným provozu majitelé nevyužijí.
Takže když to shrnu, tak pro obyčejný lidi, co neznají charakteristiku E85, bych doporučil jezdit na N95 i dál.
Když na nějaké palivo jezdí milión lidí, tak je drahý, když na E85, LPG, CNG jezdí pár tisíc, díky tomu je zaručená neměnnost cen. Proto, jak jsem psal na začátku, jezděte na N95, ať my ostatní to máme levnější
Ale zpátky k tématu.
E85 je palivo určitě zajímavé, scénáře, co tady každej píše, jak mu to odrovnalo těsnění pod hlavou, provařilo písty a zničilo svíčky je pouze a pouze neznalost paliva E85 a jeho vlastností.
Dneska je totiž autař, znalec paliv a chemik, každej druhej a šíří se spousta bludů po internetu.
E85 je bezpečný palivo, úspora finanční není tak velká, jak se zdá na stojanu, ale vůči N95 je pořád ekonomičtější. Má i vedlejší pozivitní vlastnosti při spalování, což ale při obyčejným provozu majitelé nevyužijí.
Takže když to shrnu, tak pro obyčejný lidi, co neznají charakteristiku E85, bych doporučil jezdit na N95 i dál.
Když na nějaké palivo jezdí milión lidí, tak je drahý, když na E85, LPG, CNG jezdí pár tisíc, díky tomu je zaručená neměnnost cen. Proto, jak jsem psal na začátku, jezděte na N95, ať my ostatní to máme levnější
Fiat Uno Turbo with Megasquirt 2 Extra
Italpower.cz
Italpower.cz
Re: E85
Trochu to tu oživím... už je tu dlouho mrtvo
E85 jsem začal do našeho Punta tankovat, protože začalo při zahřátém motoru v určitých otáčkách, zejména při středním zatížení motoru detonačně spalovat (klepat). Po natankování cca 1:1 je po problému a jede to i lépe. Jezdíme na to už 3 roky do práce 20km na jednu jízdu (cca 10k km).
Spotřebu až tak nesleduju, ale nepozoruju změnu, vychází tak 5,5 až 6 l/100km.
E85 jsem začal do našeho Punta tankovat, protože začalo při zahřátém motoru v určitých otáčkách, zejména při středním zatížení motoru detonačně spalovat (klepat). Po natankování cca 1:1 je po problému a jede to i lépe. Jezdíme na to už 3 roky do práce 20km na jednu jízdu (cca 10k km).
Spotřebu až tak nesleduju, ale nepozoruju změnu, vychází tak 5,5 až 6 l/100km.
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Re: E85
Věřím, že to opravdu mohlo tímto způsobem pomoci. Já mám s E85 taky zatím jen dobré zkušenosti. Měli jsme doma na to přestavěné dva Korejce, nejdřív KIA Sephia 1.5 a přestavbovou krabičkou z číny, tam byl problém pouze se startem na čistý E85 při mínusových teplotách, chytalo to až na 2. nebo 3. pokus. A do minulého týdne jsme měli IX35 2.0 přestavěnou ofiko v TP sadou od Flexcar ELOTEC EC-85 a tam už nebyl problém žádný. Spotřeba při míchání 50/50 stejná a při 100% E85 zhruba +10-12%. Z dlouhodobého hlediska vidím při provozu na E85 jediné riziko a to event. problém s palivovým čerpadlem, ale to se bavíme o opravdu dlouhodobém provozu na čisté E85. Do Infi sice přestavbu neplánuji, ale někdy v létě když více jezdíme přidávám na 90l nádrž N95 třeba 10l E85 kvůli zvýšení oktan. čísla + VIF k eliminaci negat. vlivů biopaliv a v zimě když auto často odstavujeme naopak pokud možno čistý 100 oktan bez biosložek.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: E85
Pravda, také jsem si s údivem přečetl, že se chystá zrušení N95 a jeho nahrazení E10 (natural s 10% lihu). Oproti Německu však u našich pump nebude možnost výběru N95 a E10 (prý u našich pump nemáme dostatečný počet nádrží). V sekačkách mám s benzinem s příměsí lihu špatné zkušenosti, motor po nastartování vynechává, čímž dochází k povolování nože a i poslechově motor špatně běží. Takže do sekaček a motorovejch pil si budeme kupovat N98, který bude bez lihu .
Alfa Romeo 159SW 2,4 JTDm, 147 kW, černá metalíza (černý oceán), černá kůže, plná výbava, 235/45 R18 NeroZero
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Alfa Romeo 156SW 1,9 JTD, tažné zařízení
Re: E85
Tak křovinořez bude asi dvoutakt. To není ideálí srovnání. Já kdysi jezdil na půl na půl E85 u neupravenýcho favorita a jen to za chladna hůř startovalo, jinak to jezdilo normálně.
Naopak hodně lidí s E85 bylo úplně spokojených. E10 je jen lehce přimísenej líh. Osobně bych si tipnul, že drtivá většina řidičů ani nepozná rozdíl. Ostatně v německu se prodává už několik let a problémy nejsou, ne?
EU nám byl sice čert dlužnej, ale tohle nemá s EU nic společného. To jsme podepsali ještě před vstupem do EU a mimo půdu EU.
Já jsem spíš zvědavej, jestli si to podrží cenu naturalu, nebo jestli to pojede nahoru/dolů. Panika kolem zničených motorů mi přijde jen jako novinářské žvásty na zvýšení čtenosti v okurkové sezóně.
Naopak hodně lidí s E85 bylo úplně spokojených. E10 je jen lehce přimísenej líh. Osobně bych si tipnul, že drtivá většina řidičů ani nepozná rozdíl. Ostatně v německu se prodává už několik let a problémy nejsou, ne?
EU nám byl sice čert dlužnej, ale tohle nemá s EU nic společného. To jsme podepsali ještě před vstupem do EU a mimo půdu EU.
Já jsem spíš zvědavej, jestli si to podrží cenu naturalu, nebo jestli to pojede nahoru/dolů. Panika kolem zničených motorů mi přijde jen jako novinářské žvásty na zvýšení čtenosti v okurkové sezóně.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL
Re: E85
dá se jeste nekde koupit e85, nebo bioethanol v jine forme nez malej kanystr za bambilion pro domaci lihove krby? potrebuju tak 10l a nechci za to davat zbytecnw moc
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti